Gran Turismo 5
-
330d
Re: Gran Turismo 5
Ik heb geen geld voor een M3, dan maar t spel gekocht
-
BrianV
Verdomme je wordt je hebberig van dit topic..
maar wat moet je met 2 consoles
- Robin Hartog
Gisteren 5 nieuwe auto's van mijn Collector's Edition toegevoegd: Lambo Murcie LP640, Audi R8, BMW M3 GTS, Cobra 427 nogwat en een 300SL Gullwing. 
- Chris van S.
Ik heb nog geen meter met die auto's gereden.Robin Hartog schreef:Gisteren 5 nieuwe auto's van mijn Collector's Edition toegevoegd: Lambo Murcie LP640, Audi R8, BMW M3 GTS, Cobra 427 nogwat en een 300SL Gullwing.
- Snipe
Dat real vs GT5 filmpje met de M3 is dan wel weer leuk.
Wel opvallend dat de GT5-M3 de hele baan rond kan met een minimale stuuruitslag, maar verder ziet het er echt goed uit.
Wel opvallend dat de GT5-M3 de hele baan rond kan met een minimale stuuruitslag, maar verder ziet het er echt goed uit.
- Robin Hartog
Ik had nog geen Lambo, nu kan ik dus wel die Lambo throphies doenChris van S. schreef:Ik heb nog geen meter met die auto's gereden.Robin Hartog schreef:Gisteren 5 nieuwe auto's van mijn Collector's Edition toegevoegd: Lambo Murcie LP640, Audi R8, BMW M3 GTS, Cobra 427 nogwat en een 300SL Gullwing.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Tweakers.net review: http://tweakers.net/reviews/1911/gran-turismo-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet al te positief.
Niet al te positief.
-
Roy
Wouter81 schreef:Tweakers.net review: http://tweakers.net/reviews/1911/gran-turismo-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet al te positief.
Eigenlijk helemaal mee eens.Pluspunten
+ Auto's verzamelen blijft leuk
+ Speelt heerlijk
+ Veel variatie in Special-races
+ Totaal van duizend auto's
+ Premium-auto's zijn prachtig
+ Enorm veel te doen
+ Goed beloningssysteem met veel gratis auto's
Minpunten
- Noemt zichzelf simulator, maar is dat niet echt
- Van de duizend auto's zijn er 'maar' tweehonderd tot in de puntjes verzorgd
- Online-modus sterk verouderd
- Onduidelijk welke auto's je wel en welke je niet kunt upgraden
- Gebrekkige AI
- Track Editor is karig
- Waarom in hemelsnaam pas schadesimulatie op level 40?
- Robertdj
Lekker boeiend, wij hebben mega veel lol met dit bagger spel. Daar gaat het om.Wouter81 schreef:Tweakers.net review: http://tweakers.net/reviews/1911/gran-turismo-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet al te positief.
- JohanH
Idem, maar Robertdj vat mooi samen hoe ik er desondanks over denk.Roy schreef:Eigenlijk helemaal mee eens.Wouter81 schreef:Tweakers.net review: http://tweakers.net/reviews/1911/gran-turismo-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet al te positief.
Als je je gaat ergeren aan de tekortkomingen van het spel (waar je toch geen invloed op hebt), doe je mijns inziens jezelf tekort door niet van de mooie dingen te genieten.
Zijn er al mensen die verder gegaan zijn met de B-spec? Ik heb gisteravond wat wedstrijdjes laten rijden door mijn coureur om 'voldoende' geld te krijgen zodat ik de pennyless trophy kon behalen door alles te spenderen. In de tussentijd het huis wat opgeruimd
-
Andre
Precies.
Iracing is qua handling beter maar graphics is zwaar waardeloos in vergelijk tot gt5. En die abonnements kosten liepen voor een game ook veel te hoog op.
Richard burns rally is qua handling ook beter maar graphics ook zwaar waardeloos tov gt5.
Ik was vroeger echt wel een hardcore sim racer dat vergt ontzettend veel tijd om bij de besten te horen. Op de pc moest je altijd weer snellere processors en grafische kaarten om zoveel mogelijk stabiliteit in je systeem te houden om bij de snelsten te horen.
gt5 is veel meer laagdrempelig en je gaat zitten en je rijdt dus geen pc upgrades. De ps3 is voor iedereen gelijk. Overal neig ik meer naar gt5 dan naar rbr of iracing. Waarom? De graphics zijn prachtig je bent gewoon je eigen film aan het regiseren. De fun factor is prachtig online. Mekaar gek maken met flitsende lampen en toeters. Ik heb de laatste tijd niet zoveel gelachen als met dit spel. Als je het nou sim noemt of niet het plezier is er zeker niet minder om.
Vaak zie je bij sims zoals iracing dat men het extreem moeilijk maakt om te rijden. Maar ik heb daar vaak aan getwijfeld als dat wel zo was. En toen men een topper uit iracing uitnodigde om aan echte race deel te nemen en er toen niks van maakte wist ik ook dat goeie simmers niet vanzelf sprekend goeie coureurs zijn. Een goeie gamer leest het spel goed als dat nou een sim of een shooter is dat maakt niet uit. Dat heeft mijn kijk op spellen dermate veranderd. Ik kan nu des te meer genieten van games zoals gt5.
Iracing is qua handling beter maar graphics is zwaar waardeloos in vergelijk tot gt5. En die abonnements kosten liepen voor een game ook veel te hoog op.
Richard burns rally is qua handling ook beter maar graphics ook zwaar waardeloos tov gt5.
Ik was vroeger echt wel een hardcore sim racer dat vergt ontzettend veel tijd om bij de besten te horen. Op de pc moest je altijd weer snellere processors en grafische kaarten om zoveel mogelijk stabiliteit in je systeem te houden om bij de snelsten te horen.
gt5 is veel meer laagdrempelig en je gaat zitten en je rijdt dus geen pc upgrades. De ps3 is voor iedereen gelijk. Overal neig ik meer naar gt5 dan naar rbr of iracing. Waarom? De graphics zijn prachtig je bent gewoon je eigen film aan het regiseren. De fun factor is prachtig online. Mekaar gek maken met flitsende lampen en toeters. Ik heb de laatste tijd niet zoveel gelachen als met dit spel. Als je het nou sim noemt of niet het plezier is er zeker niet minder om.
Vaak zie je bij sims zoals iracing dat men het extreem moeilijk maakt om te rijden. Maar ik heb daar vaak aan getwijfeld als dat wel zo was. En toen men een topper uit iracing uitnodigde om aan echte race deel te nemen en er toen niks van maakte wist ik ook dat goeie simmers niet vanzelf sprekend goeie coureurs zijn. Een goeie gamer leest het spel goed als dat nou een sim of een shooter is dat maakt niet uit. Dat heeft mijn kijk op spellen dermate veranderd. Ik kan nu des te meer genieten van games zoals gt5.
- Mari Oh Oh!
iRacing extreem moeilijk? Er zitten wat flaws in de physics die je uit kan buiten(zoals remmen en met een toefje gas erbij) en echt goede tijden halen kost kennis van afstelling(wat in het echt niet alleen de verantwoordelijkheid van de rijder is), veel oefening en talent(vooral om het gebrek aan seat- of pants te compenseren). Maar met een beetje normale setup is het vrij eenvoudig een race van 35 laps zonder incidenten door te komen(zelfs inclusief gevechten) zo lang je maar weet waar je eigen grenzen liggen. Ik vind het veel makkelijker om foutloos de Williams F1 in iRacing te rijden dan in een arcade spel als F1 2010. Sterker nog, ik kom bij iRacing makkelijker in de buurt(is nog steeds op afstand) van de snelle tijden dan in F1 2010. Om nog een ander voorbeeld te noemen GTR was bijvoorbeeld(IMHO nog steeds onrealistisch ) veel lastiger.Andre schreef: Vaak zie je bij sims zoals iracing dat men het extreem moeilijk maakt om te rijden. Maar ik heb daar vaak aan getwijfeld als dat wel zo was. En toen men een topper uit iracing uitnodigde om aan echte race deel te nemen en er toen niks van maakte wist ik ook dat goeie simmers niet vanzelf sprekend goeie coureurs zijn. Een goeie gamer leest het spel goed als dat nou een sim of een shooter is dat maakt niet uit. Dat heeft mijn kijk op spellen dermate veranderd. Ik kan nu des te meer genieten van games zoals gt5.
Maarrrr, de physics in GT5 zijn ook niet flawless en die kun je dus net zo goed uitbuiten en dat zou volgens dezelfde redenatie dus ook extreem moeilijk zijn.
Ik heb GT5 inmiddels zelf ook en de physics zijn nu zeker acceptabel en komen in elk geval geloofwaardig over. Alleen word ik nog steeds gestoord van de brei van menu's die je door moet om bijvoorbeeld licenses te halen. Eigenlijk wil ik gewoon zonder klik en tussenfilmpjes van licence test A1 naar A2 gaan, nu ben je meer tijd kwijt met laden en naar menu's en animaties kijken dan de daadwerkelijke 'test'. Dat er mensen zijn die graag met een animatie een beker gepresenteerd zien en daarna graag nog een stel engineers naar je auto zien staren en de mogelijkheid willen mbv een tussen menu hun bronze of zilver te verbeteren is tot daar aan toe, maar je zou het ook van tevoren uit moeten kunnen schakelen. Net als het protocol wat ze opgesteld hebben(zo voelt het) om je gewonnen auto uit de vrachtwagen te halen.
Bedoel je overigens Greger Huttu? Zijn tijden in de Star Mazda waren zeker niet slecht alleen was zijn conditie niet goed genoeg. Een atleet(wat bijvoorbeeld een F1 coureur eigenlijk gewoon is, misschien nog wel meer) die net zo goed is in simracing zou het dus zeker beter gedaan hebben.
-
Andre
Ik heb het greger atikel al gevonden.
Mari het feit is dat gt5 in verhouding tot wat men noemt echte sims toch wel heel erg leuk is. En misschien nog wel meer plezier brengt tov wat men de hardcore sims noemt.
Mari het feit is dat gt5 in verhouding tot wat men noemt echte sims toch wel heel erg leuk is. En misschien nog wel meer plezier brengt tov wat men de hardcore sims noemt.
-
OnlineErik dB
De G27 is serieus uitverkocht....beetje dom van me om wel een wheelstand voor de GT5 release te bestellen en de G27 niet...

-
Andre
Ik heb nog wel een g25 voor 300 euro:)
- Joy
Zit hier nog wat tussen ?
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin van der Zwaard
+1BrianV schreef:Verdomme je wordt je hebberig van dit topic..
Maar ik ga dit weekend toch maar eens richting de winkel voor een PS3
- René
Ach ik heb er 4, de handhelds nog niet meegerekend. Gaat prima kan ik je meldenBrianV schreef:Verdomme je wordt je hebberig van dit topic..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
330d schreef:Ik heb geen geld voor een M3, dan maar t spel gekocht![]()
Ik doe het vice versa.......................
- Macboy
Dit klopt deels. Als je vrienden toevoegt in je PS3 menu (klik hier voor uitleg hoe je dat doet) dan kan je toch bij community zien wie [groen] GT5 aan het spelen is en wie [oranje] een room open heeft. En zo kun je meteen joinen zonder dat je naar de online modus hoeft te gaan. Daarnaast zijn een paar kritiekpunten binnen 2 dagen opgelost en zo zal het ook met de rest wel gaan. Zo kan je tot op heden niet je room afschermen met een password zodat onbekenden niet meerijden. Dit zal ook wel binnenkort opgelost worden.Wouter81 schreef:Online-modus sterk verouderd
Dit snap ik ook niet helemaal. Je kunt toch praktisch alle auto's upgraden ? In de tuningshop zie je bovendien duidelijke [!] als een autoonderdeel niet gemonteerd kan worden. De S modellen kun je verder minder aanpassen dan de P modellen, dus hoezo onduidelijk ?Wouter81 schreef:Onduidelijk welke auto's je wel en welke je niet kunt upgraden
Dat lijkt me logisch. Schadesimulatie heeft eigenlijk enkel effect bij mensen die bewezen hebben dat ze kunnen rijdenWouter81 schreef:Waarom in hemelsnaam pas schadesimulatie op level 40?
- Hielke
http://www.iracing.com/#" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de indexpagina staat een 23 minuten durende film over Greger Huttu op het echte Road Atlanta.
Machtig om te zien. Zeer verhelderend.
Op de indexpagina staat een 23 minuten durende film over Greger Huttu op het echte Road Atlanta.
Machtig om te zien. Zeer verhelderend.
-
Roy
romo schreef:330d schreef:Ik heb geen geld voor een M3, dan maar t spel gekocht![]()
Ik doe het vice versa.......................![]()
![]()
makes me jealous...
-
Andre
Mooi promotie filmpje voor iracing, topgear en het raceteam.
De credit card rookte meer dan een stel achterbanden bij Iracing ben er wel klaar mee.
Nu je het niet meer speelt ben je dus ook je geld definitief kwijt. Je kan de content die je hebt niet doorverkopen. Je praat dan al snel over meer dan 300 euro voor software en dat is nog maar het begin.
Nee GT5 is leuker en biedt gewoon meer fun. Ben je uitgespeeld kan de hele troep op marktplaats. Beur je ook nog wat geld terug.
Ze willen pretenderen dat Iracing goeie real life coureurs brengt. Al die bekende amerikaanse coureurs die voorbij komen hebben Iracing stickers op hun auto of overal. Het is natuurlijk een eerste klas marketing stunt met dit filmpje en coureurs.
Iracing is leuk en fun zoals ieder ander computer spelletje.
Vele simracers lopen vaak met de droom rond dat ze ook goeie racers zullen zijn. Vaak is dat niet zo.
Er zijn een paar voorbeelden van simracers die ook goed konden racen in echte auto s. Maar hadden vaak ook al een basis in echte auto s of karts. Deze rijders waren dan ook altijd sub top.
Rijders die bij top van de wereld horen qua simracen konden geen potten breken in een echte race auto en dat is al heel vaak bewezen. Nu ook weer greger huttu. Top simmers zijn eerder computer nerds dan auto coureurs.
Dus bekijk simracing alleen als fun en het is goed voor je reactie vermogen en inzicht. Maar denk niet dat je een eerste klas top coureur wordt door je credit card te laten roken voor sims als Iracing. Bekijkt het als fun dan mag je roken met je credit card zoveel je wil.
De credit card rookte meer dan een stel achterbanden bij Iracing ben er wel klaar mee.
Nu je het niet meer speelt ben je dus ook je geld definitief kwijt. Je kan de content die je hebt niet doorverkopen. Je praat dan al snel over meer dan 300 euro voor software en dat is nog maar het begin.
Nee GT5 is leuker en biedt gewoon meer fun. Ben je uitgespeeld kan de hele troep op marktplaats. Beur je ook nog wat geld terug.
Ze willen pretenderen dat Iracing goeie real life coureurs brengt. Al die bekende amerikaanse coureurs die voorbij komen hebben Iracing stickers op hun auto of overal. Het is natuurlijk een eerste klas marketing stunt met dit filmpje en coureurs.
Iracing is leuk en fun zoals ieder ander computer spelletje.
Vele simracers lopen vaak met de droom rond dat ze ook goeie racers zullen zijn. Vaak is dat niet zo.
Er zijn een paar voorbeelden van simracers die ook goed konden racen in echte auto s. Maar hadden vaak ook al een basis in echte auto s of karts. Deze rijders waren dan ook altijd sub top.
Rijders die bij top van de wereld horen qua simracen konden geen potten breken in een echte race auto en dat is al heel vaak bewezen. Nu ook weer greger huttu. Top simmers zijn eerder computer nerds dan auto coureurs.
Dus bekijk simracing alleen als fun en het is goed voor je reactie vermogen en inzicht. Maar denk niet dat je een eerste klas top coureur wordt door je credit card te laten roken voor sims als Iracing. Bekijkt het als fun dan mag je roken met je credit card zoveel je wil.
- Macboy
DreStation3 
-
Tom
Andre je lult weer es uit je nek.. je vergeet Sebastiaan Keijmel Race DevelopmentAndre schreef: