BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Schuimblusser ingebouwd]
Zou wel handig zijn maar hangt overal vanaf.. huis met garage, M5 blijft of niet etc.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW E36 328i sedan [Schuimblusser ingebouwd]
Wat zou je doen Rody, als je zou moeten kiezen?
De 328i houden voor trackdays of de M5 en dan geen trackdays meer kunnen rijden(kan natuurlijk wel met de M5, maar daar heb je 'm niet voor gekocht).
Ben benieuwd..
De 328i houden voor trackdays of de M5 en dan geen trackdays meer kunnen rijden(kan natuurlijk wel met de M5, maar daar heb je 'm niet voor gekocht).
Ben benieuwd..

- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Schuimblusser ingebouwd]
Heb ik al wat biertjes en wijntjes over nagedacht hoor 
M5 heb ik gekocht omdat het nu nog kan, geen spionagekastje, geen kids, goedkoop apartement.... Straks wordt t anders en als ik moet kiezen vanwege kosten dan is de 328i met trackdays veel duurder dan het rijden van de M5. Een trackday kost gewoon 1000 euro, kan je met de M5 aardig wat brandstof voor wegtrappen met 1 op 5/6.
Je zou zeggen de 328i eruit en de M5 lekker in het volgende huis in de garage, kids achterin, achtbaan atractie etc.. maar dan geen trackdays meer, dat is ook lastig.... al heb je dan misschien andere interesses en minder tijd. M5 op circuit is niks. Vorige keer Zandvoort gedaan en na 2 rondjes had ik al geen goed gevoel, je wil toch voluit en vond het eigenlijk zonde van de auto wat ik aan t doen was op droog... kortom doen we niet meer.
De reden waarom ik deze auto zo'n combinatie heb gemaakt is om terug te kunnen. De auto heeft veel meer dan 10.000 euro gekost inmiddels en je mag blij zijn als je er misschien 6.000 voor krijgt zoals ie er nu bij staat met AST spul etc. Mooiste is denkik over een jaartje ofzo de M5 verkopen en dan de 328i terug naar straat bouwen, onderstelletje, veerpootbrug, sper etc los verkopen en dan weer met lang diff en M onderstel (wat fris was, al eens vervangen vlak voor de 2 ton) gaan rijden op straat.
Maar om op jou vraag in te haken, denk de 328i eruit en de M5 houden om te cruisen. Dit jaar veel circuits doen, Spa was gaaf, nog een keertje Assen en Zolder doen en dan heb ik NL en BE wel gezien. Papenburg en de Nordschleife en GP strecke zijn ook bekend terrein dus alleen hockenheim zou in DLD nog een optie zijn. Mooiste is naar de UK en daar nog wat meepakken, dan heb ik er toch uit gehaald wat erin zit nu het nog kan.

M5 heb ik gekocht omdat het nu nog kan, geen spionagekastje, geen kids, goedkoop apartement.... Straks wordt t anders en als ik moet kiezen vanwege kosten dan is de 328i met trackdays veel duurder dan het rijden van de M5. Een trackday kost gewoon 1000 euro, kan je met de M5 aardig wat brandstof voor wegtrappen met 1 op 5/6.
Je zou zeggen de 328i eruit en de M5 lekker in het volgende huis in de garage, kids achterin, achtbaan atractie etc.. maar dan geen trackdays meer, dat is ook lastig.... al heb je dan misschien andere interesses en minder tijd. M5 op circuit is niks. Vorige keer Zandvoort gedaan en na 2 rondjes had ik al geen goed gevoel, je wil toch voluit en vond het eigenlijk zonde van de auto wat ik aan t doen was op droog... kortom doen we niet meer.
De reden waarom ik deze auto zo'n combinatie heb gemaakt is om terug te kunnen. De auto heeft veel meer dan 10.000 euro gekost inmiddels en je mag blij zijn als je er misschien 6.000 voor krijgt zoals ie er nu bij staat met AST spul etc. Mooiste is denkik over een jaartje ofzo de M5 verkopen en dan de 328i terug naar straat bouwen, onderstelletje, veerpootbrug, sper etc los verkopen en dan weer met lang diff en M onderstel (wat fris was, al eens vervangen vlak voor de 2 ton) gaan rijden op straat.
Maar om op jou vraag in te haken, denk de 328i eruit en de M5 houden om te cruisen. Dit jaar veel circuits doen, Spa was gaaf, nog een keertje Assen en Zolder doen en dan heb ik NL en BE wel gezien. Papenburg en de Nordschleife en GP strecke zijn ook bekend terrein dus alleen hockenheim zou in DLD nog een optie zijn. Mooiste is naar de UK en daar nog wat meepakken, dan heb ik er toch uit gehaald wat erin zit nu het nog kan.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW E36 328i sedan [Schuimblusser ingebouwd]
Had eerlijk gezegd toch verwacht dat je de 328 zou houden juist ivm met die trackdays. Maar zoals je zelf al schrijft loopt dat aardig in de papieren. En de M5 is gewoon een hele fijne, mooie auto.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Schuimblusser ingebouwd]
Een trackday daar kan je met de M5 9x voor tanken, dan ben je gemiddeld toch zo'n 3500km onderweg... slijtage banden/remmen etc even niet meegerekend.
Hier nog stukje onboard op stuur gericht (Spa)
Hier nog stukje onboard op stuur gericht (Spa)
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Zaterdag even naar het piepen van de voorremmen gekeken. Dacht maak de kantjes even schuin en vet tussen de blokken en brackets etc. Zie ik dat zowel links als rechts van de Hawk HT10 blokken er weer stukjes uit zijn. Dit is na 500km rijden en 1 dagje Spa.

Komt dit nou puur door de gegroefde ATE schijven dat ze er stukken uit slaan? Zo ja dan is het jammer dat dit schijven zijn die niet krom trekken maar die brokken eruit is ook niet alles, dan wordt het hierna gewoon vlakke oem schijven.
Komt dit nou puur door de gegroefde ATE schijven dat ze er stukken uit slaan? Zo ja dan is het jammer dat dit schijven zijn die niet krom trekken maar die brokken eruit is ook niet alles, dan wordt het hierna gewoon vlakke oem schijven.
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
komt door je schijven!!!
Ik had ook HT10 en bij mij gingen juist de schijven in tweeen, blokken bleven mooi heel!!
Piepen deden ze zowiezo altijd....
Snap eerlijk gezegd niet dat jij zoveel problemen hebt met je remmerij, niet teveel op dat pedaal trappen hè

Ik had ook HT10 en bij mij gingen juist de schijven in tweeen, blokken bleven mooi heel!!
Piepen deden ze zowiezo altijd....
Snap eerlijk gezegd niet dat jij zoveel problemen hebt met je remmerij, niet teveel op dat pedaal trappen hè


- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Schijven zie je nu ook al gaan he, haarscheurtjes uit het midden, maar dat is normaal, niet genoeg koeling op een straatauto. Als de set HT10 opgeremd zijn dan scheuren die schijven bij de 2e set blokken naar buiten en moeten ze eraf. Nog lang niet versleten kwa dikte maar als ie doorgescheurd is naar buiten is dat niet zo veilig meer 
Ik rem ze op een trackday wel echt maximaal idd maar daar heb ik ze ook voor. Piepen deden de eerste set HT10 minder, deze maken echt een geluid waar je maag zich van omdraait als je met open ramen zachtjes remt met woon/werk verkeer.

Ik rem ze op een trackday wel echt maximaal idd maar daar heb ik ze ook voor. Piepen deden de eerste set HT10 minder, deze maken echt een geluid waar je maag zich van omdraait als je met open ramen zachtjes remt met woon/werk verkeer.
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Ik heb probleemloos gereden met Zimmermann schijven en HT10 toen ik nog de originele schijven en remmen had op mijn 328i. Dat was dan een goed OEM alternatief, gewoon een gladde schijf dus.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Ik heb op advies van Bas de ATE schijven genomen, en ze worden idd niet krom, maar dan loop ik tegen dit soort problemen aan.
Kan ook de ATE (niet powerdisc) nemen, die is wel vlak.
Kan ook de ATE (niet powerdisc) nemen, die is wel vlak.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Of net als Vince gewoon 330i of d schijven op de vooras?
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Heb nog een set HT10 liggen, dus als deze opgeremd zijn toch nog een keer vlakke 286mm schijven om dat te proberen, heb ik iig mn best gedaan alles te testen op mijn rijstijl.
- Bert ///M3
- Berichten: 9417
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Je hebt altijd wel dat er kleine stukjes af komen, wel gegroefd niet gegroefd blank of geboord of whatever. Komt door de warmte. Ik heb dat zelf ook gehad met pagid etc. Niks om je druk over te maken. Laatste keer had ik op de M3 1 of ander mickey mouse merk, textar, daar was het halve remblok weg, dan word het wel vervelend 

- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Jawel, maar dit is na 1 trackday, niet eens zo heel veel gereden op Spa. Kan je nagaan als je er nog 2 doet hoeveel er dan af is als de totale dikte op 2 a 3mm is zoiets.
- yorick
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Waarschijnlijk blijft het bij wat er nu vanaf is gekomen. Mijn RC6 komen ook niet ongehavend uit de klauw.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Hi Knot,
FWIW lees ik nu al een paar keer over remissues die terug blijven komen. En ook meerdere keren over een vrij kort maar heftig inrem-programma. Eerlijk gezegd vind ik dat programma voor een dikke BBK al aan de korte kant, en voor standaard spul wat je heftig gaat belasten veel te kort.
Mijn ervaring is dat om scheurvrij en lang lol te hebben van remmen je een stuk langer op straat in zal moeten remmen, een kilometer of 1000 normaal straatverkeer voordat je uberhaupt heatcycles gaat doen. Met Movits doen we wel gelijk hittecycles MAAR dan eerste een stuk of 8 volledige low-speed cycles inclusief volledig afkoelen voordat de hogere snelheden langzaam opgebouwd worden. Het scheuren is sindsdien drastisch verminderd, op de 156 zelfs helemaal weg, na enkele trackdays kwamen daar scheurvrije schijven onderuit. Inremtijd daarvan voor circuitgebruik bedroeg ongeveer 2000km.

FWIW lees ik nu al een paar keer over remissues die terug blijven komen. En ook meerdere keren over een vrij kort maar heftig inrem-programma. Eerlijk gezegd vind ik dat programma voor een dikke BBK al aan de korte kant, en voor standaard spul wat je heftig gaat belasten veel te kort.
Mijn ervaring is dat om scheurvrij en lang lol te hebben van remmen je een stuk langer op straat in zal moeten remmen, een kilometer of 1000 normaal straatverkeer voordat je uberhaupt heatcycles gaat doen. Met Movits doen we wel gelijk hittecycles MAAR dan eerste een stuk of 8 volledige low-speed cycles inclusief volledig afkoelen voordat de hogere snelheden langzaam opgebouwd worden. Het scheuren is sindsdien drastisch verminderd, op de 156 zelfs helemaal weg, na enkele trackdays kwamen daar scheurvrije schijven onderuit. Inremtijd daarvan voor circuitgebruik bedroeg ongeveer 2000km.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Zit wat in Steve. Heb de 1e set ATE powerdisc met DS2500 gereden en na 500km ook remcycles gaan doen idd, die scheurden na elke trackday steeds verder naar buiten. Probleem is dat HT10 op straat niet echt relaxed rijdt als je rustig blijft remmen, hoop gepiep en gedoe. Kan je natuurlijk een set textar gebruiken om 2000km in te remmen maar dan moet je als je daarna HT10 op die schijven gooit volgens mij net zo hard opnieuw beginnen omdat de blokken dan nieuw zijn toch?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Movit + RC6 is op straat ook niet heel relaxed, maar als ze rustig ingeremd zijn piepen ze een stuk minder. In ieder geval nog wel hard genoeg om 's-nachts op de handrem thuis tot stilstand te komen om de buren niet gek te maken.Knot schreef:Zit wat in Steve. Heb de 1e set ATE powerdisc met DS2500 gereden en na 500km ook remcycles gaan doen idd, die scheurden na elke trackday steeds verder naar buiten. Probleem is dat HT10 op straat niet echt relaxed rijdt als je rustig blijft remmen, hoop gepiep en gedoe. Kan je natuurlijk een set textar gebruiken om 2000km in te remmen maar dan moet je als je daarna HT10 op die schijven gooit volgens mij net zo hard opnieuw beginnen omdat de blokken dan nieuw zijn toch?
Na elke wijziging van blokmateriaal begint het circus volgens mij opnieuw, ik probeer op 1 schijf nooit verschillende blok compounds te gebruiken, maar met wintergebruik ontkom je daar niet aan.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Ik pak m 's avonds al niet eens, vind het al kut om zelf te horen met open raampjes bij een stoplicht nu...
Maar ik zal deze handel eens opremmen, 8 aug Nordschleife, 30 aug Zandvoort, 1 sep Assen.. dan moet het allang klaar zijn denk
Dan gewoon OEM vlakke schijven, ATE non-powerdisc is volgens mij prima en de set HT10 erop die ik nog nieuw heb liggen, zal dan eens een dikke 1000km straat rijden om in te remmen, kijken of de schijven beter houden en de blokken minder piepen.
Maar ik zal deze handel eens opremmen, 8 aug Nordschleife, 30 aug Zandvoort, 1 sep Assen.. dan moet het allang klaar zijn denk

Dan gewoon OEM vlakke schijven, ATE non-powerdisc is volgens mij prima en de set HT10 erop die ik nog nieuw heb liggen, zal dan eens een dikke 1000km straat rijden om in te remmen, kijken of de schijven beter houden en de blokken minder piepen.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Remmen is voor mietjes 8) 

-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Ik kwam op het GTI club forum nog een filmpje tegen van jou wagen met daarvoor een 205 gti, eigenaar was er aardig trots op dat hij in beeld bleef :o
was van 5 juli j.l.
MVG Dennis
was van 5 juli j.l.
MVG Dennis
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Als je met het orgineel systeem wil blijven rijden.
Gooi er SRF remolie in en Performance friction 01 of 06. En doe niet te lange sessies. Doe zo bi zo ook cooling down lap.
Koop geen aftermarket schijven. Blijf orgineel rijden met schijven. Bmw remschijven zijn prima.
Als je al aftermarket doet koop dan een compleet set.
Gooi er SRF remolie in en Performance friction 01 of 06. En doe niet te lange sessies. Doe zo bi zo ook cooling down lap.
Koop geen aftermarket schijven. Blijf orgineel rijden met schijven. Bmw remschijven zijn prima.
Als je al aftermarket doet koop dan een compleet set.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Andre, er zit ATE racing blue 5.1 in, stalen leidingen en HT10 blokken zijn best oke heb ik t idee. Volgens mij zit het idd in de koeling, dus kortere sessies zal misschien werken gezien straatauto met mistlampen etc er nog in.
Volgend weekend kijken hoe ie t op de Nordschleife doet zo, nog niet met de 90/70 AST setup gereden.
Volgend weekend kijken hoe ie t op de Nordschleife doet zo, nog niet met de 90/70 AST setup gereden.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Was een lekker licht wagentje idd. Sommige stukken was ik wel sneller maar vond het gevaarlijk er op die manier geforceerd voorbij te steken. Probleem was de RE050a achterbanden op (half) nat, dan doen ze het toch niet echt goed. Droog is het een aardig bandje maar nat moet je als straatband toch echt beter Pilot Sport 2 rondom hebben, ik had ze die dag alleen op de vooras.Dennis Orgers schreef:Ik kwam op het GTI club forum nog een filmpje tegen van jou wagen met daarvoor een 205 gti, eigenaar was er aardig trots op dat hij in beeld bleef :o
De RE050a is de variant van de Roadhog Supreme 5000 met net wat meer grip droog en nat maar eigenschappen blijven hetzelfde, op nat stukken minder grip dan droog. Het is dat ik 6 stuks goedkoop kon krijgen maar zou er nooit nieuw geld voor over hebben, liever pilot sport 2 of t1r/r1r dan.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 vallen uit elkaar]
Je kon het goed zien dat er op sommige stukken inderdaad meer snelheid in jou wagen zat,
met het optrekken is het lichte wagentje in het voordeel,
er ligt bij die rode een 306 gti blok in, dus 167 pk op 860 kg
MVG Dennis
met het optrekken is het lichte wagentje in het voordeel,
er ligt bij die rode een 306 gti blok in, dus 167 pk op 860 kg

MVG Dennis
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Marc Sierra en 9 gasten