E-pl3 met de 45mm f1.8 in turkije is een genot

watermelon istanbul by MetchuProductions, on Flickr

Turkish village by MetchuProductions, on Flickr

fisherman in istanbul by MetchuProductions, on Flickr

got tea? by MetchuProductions, on Flickr

Veul! Ik doe niks anders. Heb daar wel lol in.[Tuurlijk kun je met PS van een kutfoto een kunstwerk maken, maar wat is daar de lol aan?

Dat is niet helemaal waar, als een foto echt slecht is dan kun je 'm met PS ook niet mooi meer maken....als de basis niet goed is dan houdt bij mij meest op.Godspeed schreef:Tuurlijk kun je met PS van een kutfoto een kunstwerk maken, maar wat is daar de lol aan?
dvh schreef:Laatste 3 zijn leuk Metchu! Lekkere kleuren/toning.
De eerste serie zijn iets te overkleurd

Godspeed schreef:Kijk, het klinkt allemaal al een stuk beter. Samen komen we ergens!![]()
Ik ben jullie dankbaar voor de feedback/kritiek. Maar het komt altijd zo kut over als je blij bent met je foto en je vervolgens met je neus op de feiten gedrukt wordt. Iets met trots en niet willen falen![]()
Ik neem het allemaal mee in mijn leerweg en probeer er iets mee te doen.
Godspeed schreef:Kleine tip voor de fotografie: probeer het onderwerp uit het midden van je foto te houden. Regel van derden heet dat geloof ik.
Als je je foto wilt maken, houd in gedachte dit raster aan:
Probeer het onderwerp op een van de kruispunten van de lijnen te plaatsen. Dan krijgen je foto's net iets extra's, niet dat 'kiekjes' ideeAl vind ik veel foto's al zeer geslaagd.
allen schreef:Ik kreeg eens van iemand regelmatig de vraag om foto's te bekijken. Steeds meerdere foto's van hetzelfde onderwerp vanuit verschillende hoeken. dan heb je na een rondje lopen al snel een paarhonderd foto's.
Heb hem daarna eens gevraagd hierheen te komen.
Filmrol in een slr van 35 euro gestopt met een 50mm lens.
Even de totale kosten en tijd van het hele proces uitgelegd en daarna de stad in gegaan.
2,5 uur, 7 foto's van verschillende onderwerpen.
Het toestel mocht hij meenemen en het heeft meer dan een maand geduurd voordat het rolletje vol was.
Het waren z'n beste foto's ooit.
Oké, al met al een duidelijke boodschap dus. Meer nadenken, minder foto's.Michele schreef:My two cents mbt de Porsche: die hadden ook met willekeurig welke telefoon gemaakt kunnen worden. Kiekjes dus.
Als je 200+ foto's schiet met een auto tijdens een rondje om de kerk ben je vooral bezig geweest met het feit dat je een wilde auto onder je **** had en niet met fotografie. Alle excuses zijn uitvluchten. Stop de volgende keer een 64MB kaartje in je camera en maak max 5 foto's waar je echt over nagedacht hebt. Internet staat al vol genoeg met standaard foto's van standaard "dikke auto's" zoals een elfje.
Klinkt heel hard, maar kan er niet meer van maken. Sorry.
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Darudevampire, Eric Z, EricYellow, Fabian, nielsdf, sitechris, Thomas H, tomgtr, vigilante, WillemBoer en 13 gasten