Nederland gaat naar de haaien
- Elmar
Re: Nederland gaat naar de haaien
We kunnen je wel (verkleed als jihad strijder) even helemaal in elkaar schoppen... 

-
OnlineLuco
helaas heb ik nu geen aov meerElmar schreef:We kunnen je wel (verkleed als jihad strijder) even helemaal in elkaar schoppen...

- Peric
Dus je hebt ong. 2 ton voor niks betaald? Vaag dat je daar helemaal niks meer van terugziet..
-
OnlineLuco
lijfrente was voor pensioen zeg maar, die kan je terugvragen en moet je boete en inkomsten over betalen, dus blijft niet veel van over, maardat is logisch.Peric schreef:Dus je hebt ong. 2 ton voor niks betaald? Vaag dat je daar helemaal niks meer van terugziet..
aov is verzekering, als je geen schade rijdt met je auto betaal je ook voor "niks".
dus ja die aov is achteraf weggegooid geld, maar dat is ook weer achteraf, al gebeurd er wel wat en je bent niet verzekerd, heb je ook niks, is altijd een lastige keuze.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wat een zwakzinnige figuren johElmar schreef:

- Fernando
goh je verwacht het niet....
- Bram
Lijkt me iets van Oostblok achtige mafketels?
-
Dat is verkocht..Robin schreef:Loyaliteit is er allang niet meer lijkt 't..

-
Wat is te duur? Welke buffer houdt je als ondernemer of werknemer aan? Het kan jaren uitstekend gaan totdat je ineens in 3 jaar tijd je spaarvarken aan leegschudden bent bij gebrek aan opdrachten. Als dat dan ook op is...Robin schreef:Inderdaad. Het gaat om 't algemene plaatje dvh. Meer dan goed verzekerd ben ik ook wel. Kost ook 'n lieve duit, maar 'moet' ook ivm mijn vakgebied
Ook denk ik dat de meesten(zelfstandigen/loontrekker etc) in veel te dure huizen wonen tov hun 'eigenlijke kunnen'. Ik woon 'veilig' boven m'n eigen zaak/pand wat van mezelf is. Neemt niet weg dat wat ik al zei hierboven een verandering gaande is.
- Bert ///M3
Klopt Allen, maar ik snap wel wat Robin bedoeld. Ik weet ook wel genoeg net startende ZZP'ers die heel fors boven hun stand leven. Zetten net een bedrijfje op, hebben natuurlijk een hagelnieuwe bus met gereedschap nodig, rijden daarnaast een hele dikke nieuwe wagen, mooi nieuw huis met dikke hypotheek. Als die een zuchtje tegenwind hebben dan gaan ze onderuit. Je ziet ook nog eens vaak hetzelfde patroon, ze zijn jong en enthousiast, ze zijn heel scherp met hun prijzen waardoor de marge laag is. Daardoor hebben ze in het begin veel opdrachten. Dan komt de valkuil. Ze zijn vanwege de drukje wat slordig, dingen worden niet afgemaakt, je moet er om de haverklap achteraan bellen. Dan worden de klanten het zat, je krijgt wat slechte publiciteit en dan zit de zaak in de slop.
Ik ben zelf vrij simpel met bijvoorbeeld klussen aan tuinen, schilderen etc. Je betaald er voor dus het moet gewoon geregeld zijn. Of het dan iets meer of minder kost maakt mij niet uit. Ik heb vorig jaar mijn huis in NL laten schilderen, de schilder zelf is een bekende van de familie en zit al 30 jaar in het vak, woont naast mijn tante en doet verder gewoon normaal. Geef hem de sleutel van het huis, en als ik terug kom is het gewoon perfect geregeld. Dat zijn ook gewoon degenen waarvan je weet dat ze het wel redden als het economisch een beetje tegen zit. In contrast heb ik mijn tuin het jaar daarvoor overnieuw aan laten leggen door een relatief nieuw hoveniersbedrijf, dat was gewoon een drama. Uiteindelijk is het wel afgemaakt en het resultaat is goed, maar daar moet je dan maanden achteraan bellen en doen, wat ergernis geeft.
In mijn vakgebied is het niet anders. Je kan als consultant tegen een dagloon een fortuin verdienen. Maar nu zakt de olie even van 100 USD per barrel naar beneden de 50 en nu word dat een hachelijke situatie voor een aantal. Diegenen die lang in het vak zitten en veel connecties hebben zullen wel ok zijn maar een hoop die net gestart zijn zitten nu met hun billen bij elkaar.
Er zijn hier en daar wat handelaren die columns schrijven maar die zitten er oh zo vaak naast. Dan heb je nog wat ex handelaren die een carriere als 'goeroe' proberen maar dat is ook meestal maar weinig soeps.
Kan je ook wel nagaan, als je het zo goed weet dan kan je beter met eigen geld handelen als adviseurtje spelen.
Die verkopers van verzekeringen en beleggingsproducten zijn vaak ook maar net afgestudeerden met een modaal salaris, die niet veel meer weten als wat er in de folder staat. Veel producten die ze verkopen zijn namelijk zo complex dat je al een vrij stevige achtergrond in wiskunde nodig hebt om het uberhaubt te snappen.
Ik ben zelf vrij simpel met bijvoorbeeld klussen aan tuinen, schilderen etc. Je betaald er voor dus het moet gewoon geregeld zijn. Of het dan iets meer of minder kost maakt mij niet uit. Ik heb vorig jaar mijn huis in NL laten schilderen, de schilder zelf is een bekende van de familie en zit al 30 jaar in het vak, woont naast mijn tante en doet verder gewoon normaal. Geef hem de sleutel van het huis, en als ik terug kom is het gewoon perfect geregeld. Dat zijn ook gewoon degenen waarvan je weet dat ze het wel redden als het economisch een beetje tegen zit. In contrast heb ik mijn tuin het jaar daarvoor overnieuw aan laten leggen door een relatief nieuw hoveniersbedrijf, dat was gewoon een drama. Uiteindelijk is het wel afgemaakt en het resultaat is goed, maar daar moet je dan maanden achteraan bellen en doen, wat ergernis geeft.
In mijn vakgebied is het niet anders. Je kan als consultant tegen een dagloon een fortuin verdienen. Maar nu zakt de olie even van 100 USD per barrel naar beneden de 50 en nu word dat een hachelijke situatie voor een aantal. Diegenen die lang in het vak zitten en veel connecties hebben zullen wel ok zijn maar een hoop die net gestart zijn zitten nu met hun billen bij elkaar.
Echte goeroes zijn er niet. Degene die pretenderen goeroe te zijn handelen namelijk zelf meestal niet.Robin schreef:Tja, op dit verhaal heeft niemand totnutoe een antwoord, maar waardeloos is 't.Luco schreef:Net zoals dvh had ik een aov met garantie en een lijfrente/pensioen,dat was bij elkaar al gauw 1200 per maand altijd netjes betaald, maar als je geen opdrachten hebt kan je daar geen gebruik van maken, dure auto's heb ik niet echt gehad, allemaal oude meuk, we hebben veel geinvesteerd in het huis omdat we hier graag tot onze dood wilden blijven.
Vakantie, zijn we al 7 jaar niet geweest, juist omdat je dingen inderdaad moet laten, maar als je opdrachten wegvallen door externe omstandigheden kan je alleen maar ontzettend je best blijven doen en je reserves aanspreken, maar ook die zijn een keer op.
Ja achteraf is het makkelijk roepen dat je keuzes verkeerd waren,
als het fout gaat is de keuze altijd verkeerd geweest.
Al leef je zuinigjes of boven je stand en alles er tussenin, externe factoren kun je niet altijd te lijf.
Hoeveel mensen ken ik(bedrijfsleven/banken/particulieren ) die met (goedbedoelde vaak) ideeen/tips komen, van: Zo moet 't en dit en dat en zus en zo gaat echt werken. Geloof je 't zelf?
Een beetje 't idee van de 'verzekeringsverkoper' die zegt dat 'men' bijv. in aandelen moet investeren/rendement zus en zo want hij weet van de hoed en de rand...en als je 't hem op de man af vraagt heeft ie zelf nooit aandelen verhandeld/gehad en zit ie er niet warmpjes bij ofzo. LOL
De echte goeroe's zijn met 'n lampje te zoeken of zijn er niet:)
Er zijn hier en daar wat handelaren die columns schrijven maar die zitten er oh zo vaak naast. Dan heb je nog wat ex handelaren die een carriere als 'goeroe' proberen maar dat is ook meestal maar weinig soeps.
Kan je ook wel nagaan, als je het zo goed weet dan kan je beter met eigen geld handelen als adviseurtje spelen.
Die verkopers van verzekeringen en beleggingsproducten zijn vaak ook maar net afgestudeerden met een modaal salaris, die niet veel meer weten als wat er in de folder staat. Veel producten die ze verkopen zijn namelijk zo complex dat je al een vrij stevige achtergrond in wiskunde nodig hebt om het uberhaubt te snappen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
@allen , dat bedoel ik dus ook.
@Bert, inderdaad adviseurtje spelen kom je overal op 't internet nogal vaak tegen. Hier ook wel eens.
Weest op uw hoede!
Maar één ding weet ik vandaag zeker: Het is mooi weer.
@Bert, inderdaad adviseurtje spelen kom je overal op 't internet nogal vaak tegen. Hier ook wel eens.
Weest op uw hoede!

Maar één ding weet ik vandaag zeker: Het is mooi weer.
- Bram
Ik adviseer dan ook om daar van te genieten, aangezien het komende week kouder wordt.
-
LOL, hopelijk sneeuw:)Bram schreef:Ik adviseer dan ook om daar van te genieten, aangezien het komende week kouder wordt.
Kreeg zojuist een bon ivm verkeersovertreding. 2kmh te hard na correctie op de snelweg. Dom verhaal van mij, was in gesprek met m'n vrouw dat de cruisecontrol toch ideaal is...flits.
22 euro waarvan 7 euro administratiekosten, het is 'n complot ik zweer 't je:)
-
Ander verhaal, ik zag woensdagavond(?) op SBS 6 dat programma 'Hoeveel ben je waard?'
Waarbij kandidaten hun bezittingen minus schulden/leningen/hypotheken publiekelijk tonen. Komt'een expert/makelaar etc aan te pas(roerende/onroerende zaken). Wel interessant. Zag 'n oudere 90s Breitling lederband (Chronomat?) en een wat nieuwere bico Rolex datjust voorbij komen. 'Opbrengstwaarde' 1000 voor de Breitling, 2,5k voor de Rolex. Ik dacht 't zelfde voordat de man 't zei:)
Was die clown(in positive zin hoor) Johan Vlemmix(te land ter zee en in de lucht, partij van 't feest, carnavals 'hits' en oranje koningshuis, maxima liefhebber, dat laatste snap ik nog) in. Had een aantal jaren terug een rode 1985 911 Turbo met 30k km op de klok laten inmetselen (als in auto in 'n beperkte ruimte 'garagebox' en dan 'n muur eromheen zodat dat ding er alleen uit kan als je een muur afbreekt) op 'n bovenverdieping van z'n kast van 'n huis. 50 a 60k volgens de taxateur. Ook geld! Wel 'n lekker ding!
Inkopper: Ja die Elfer was ook wel leuk:)
Waarbij kandidaten hun bezittingen minus schulden/leningen/hypotheken publiekelijk tonen. Komt'een expert/makelaar etc aan te pas(roerende/onroerende zaken). Wel interessant. Zag 'n oudere 90s Breitling lederband (Chronomat?) en een wat nieuwere bico Rolex datjust voorbij komen. 'Opbrengstwaarde' 1000 voor de Breitling, 2,5k voor de Rolex. Ik dacht 't zelfde voordat de man 't zei:)
Was die clown(in positive zin hoor) Johan Vlemmix(te land ter zee en in de lucht, partij van 't feest, carnavals 'hits' en oranje koningshuis, maxima liefhebber, dat laatste snap ik nog) in. Had een aantal jaren terug een rode 1985 911 Turbo met 30k km op de klok laten inmetselen (als in auto in 'n beperkte ruimte 'garagebox' en dan 'n muur eromheen zodat dat ding er alleen uit kan als je een muur afbreekt) op 'n bovenverdieping van z'n kast van 'n huis. 50 a 60k volgens de taxateur. Ook geld! Wel 'n lekker ding!
Inkopper: Ja die Elfer was ook wel leuk:)
- Peric
GTRené @ pc Robin??
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
GniffelPeric schreef:GTRené @ pc Robin??
-
- dvh
Die Wilders 
http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... rroristen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij is in ieder geval scherp..
Maar sodeju al die andere partijleiders die even willen reageren..
Wat ontzettend slecht... Wat ontzettend slap... Die hebben werkelijk waar totaal niks in te brengen..

http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... rroristen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ontzettend slecht... Wat ontzettend slap... Die hebben werkelijk waar totaal niks in te brengen..
Laatst gewijzigd door dvh op 17 jan 2015, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik kreeg vandaag al een aanslag binnen voor vermeend spaargeld over 2015. Voor eind februari ff betalen aub..... Ze weten bij gekkigheid niet waar ze het geld vandaan moeten trekken lijkt het wel.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb je zoveel geld of is er iets veranderd?
Wordt toch verrekend bij de belastingaangifte in april (nu mei)?

- GTRene
idd wat slecht en weer pappen en nathouden die andere partijen en proberen Wilders onder uit te schoffelen met bv vrijheid zaken of wetten voor allen, terwijl ze niet luisteren naar de boodschap die daar in zit waar hij al jaren voor waarschuwde en velen ook zien groeien, vrijheid heeft ook zijn verantwoordingen, dat bv haatzaaien/haatprediken wat bepaalde gelovigen doen in NL magdvh schreef:Die Wilders

Maar er over spreken of naar wijzen mag niet of kan niet want dan ben je een racist of discrimineer je of zaai je 2-deling...dus laten ze het nog verder gaan terwijl bv het gezwel lekker blijft groeien en groeien.
Nederland met de betutteling aan de ene kant en het thee drinken en wegkijken aan de andere kant, want ow stel dat we ons hard gaan opstellen en zeggen waar het op staat

-
ik begrijp het ergens wel. Wat moet je met zo'n half gare die in repeat ohne ende staat?dvh schreef:Die Wilders
De rest van kamer weet inmiddels van ellende niet meer wat ze met hem aan moeten. Dat heeft dan blijkbaar tot gevolg dat ze zicht gaan aanpassen aan zijn niveau.
Gok dat ze nooit hadden verwacht dat die clown het zo lang zou uithouden in de kamer.
Persoonlijk heb ik echt schurft aan dat geblaat van Wilders. Als dat hele islamgedoe het enige is waarmee hij tere zieltjes kan winnen...
Sprak vandaag een oude overbuurvrouw van me. Een wildvreemde moslimvrouw die haar pasgeleden vroeg of ze haar ergens naartoe kon brengen. Stomverbaasd stapte ze in en de vrouw vertelde haar dat ze met een groep andere vrouwen een paar keer week oudere mensen vrijwillig overal naartoe brachten. Ze wilden graag laten zien dat er naast een aantal slechte, ook zeker heel veel goede moslimmensen zijn in de wereld. Na een fijn gesprek werd ze op haar bestemming, de markt van Dordrecht afgezet.
Mooi, maar tegelijkertijd ook erg triest dat sommige bevolkingsgroepen zich nu op deze wijze moeten bewijzen.
- Peric
Hij heeft meerdere keren gezegd dat er ook goede moslims zijn. Hij heeft het meer over de islam.
-
Dat "Islam is evil" indoctrinatieverhaal van hem kan iedereen inmiddels wel dromen. Laten we hem vooral gelijk geloven, dan hoeven we zelf geen woord teveel te lezen en blijft er meer tijd over voor een biertje. Het leven kan soms zo simpel zijn.