BMW M2
-
- Berichten: 54739
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Plussen en minnen:
https://www.essexparts.com/news-blog/ar ... -than-iron
https://www.essexparts.com/news-blog/ar ... -than-iron
-
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW M2
Voornamelijk centenkwesties bij de minnen. Gewoon aanvinken dus...
- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Kennis van me heeft een aantal keren die de-laminatie van zijn CCM schijven gehad op zijn M6. Wel telkens onder garantie verholpen. Uiteindelijk vergeleken met de scheurende stalen remschijven op mijn F10 M5 (speelde tegelijkertijd) kostentechnisch de veel betere opties, die stalen schijven waren probleem eigenaar, en die CCM remmen problemen waren probleem BMW ag. Foto onderstaand.Robin schreef: ↑02 jun 2025, 07:14 Plussen en minnen:
https://www.essexparts.com/news-blog/ar ... -than-iron
Ik heb nog ergens een e-mail van BMW waarin ze beweren dat ik met koude remmen te hard remde. Alleen boven de 140 graad mag je ze voluit belasten. Ik heb dat beantwoord met twee vragen:
1) hoe kan ik de temperatuur van mijn remmen aflezen
2) wat moet ik doen als ik met koude remmen onverwacht toch hard moet remmen
Nooit beantwoord natuurlijk. In een rode mist moment kocht ik een A8 en later een A6 om vervolgens weer met trillende vingers en gillende banden een ///M3 op te halen. Cliché alert: het gras lijkt altijd groener.......

- Kasteel
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
-
- Berichten: 54739
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Dat met die langere remweg koud: Stel je tettert op de Autobahn 200+ (en de rest) en dat doe je minuten, komt er 'n Ausfahrt die je moet nemen, bijten ze dan wel ok als ze net niet warm zijn? Of is het meteen je eigen Ausfahrt dan?
- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
De Porsche PCCP zijn voor mij de allerbeste remmerij die ik ooit mocht ervaren.
Direct en hard pedaal gevoel, ongeacht temperatuur en of snelheid, zoveel vertrouwen.
De M2 remmen zijn veel zompiger, veel minder direct, vaag en week pedaal gevoel.
Maar ook minder remstof met die PCCB, ik zou ze altijd weer nemen.
Moet en wil je naar het circuit dan beter stalen remmen idd, gezien risico beschadiging en herstelkosten die daarmee gepaard gaan.
Direct en hard pedaal gevoel, ongeacht temperatuur en of snelheid, zoveel vertrouwen.
De M2 remmen zijn veel zompiger, veel minder direct, vaag en week pedaal gevoel.
Maar ook minder remstof met die PCCB, ik zou ze altijd weer nemen.
Moet en wil je naar het circuit dan beter stalen remmen idd, gezien risico beschadiging en herstelkosten die daarmee gepaard gaan.
- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Mijn ervaring met die stalen remmen op de F10 M5 -->280+ en een 1900kg wagen terug naar pak em beet 180 en soms verder terug omdat er een suffe k.. toch je baan op dreigt te komen. --> Gigantische bite vanaf aanraken of ze nu koud of bloedheet waren. Het aantal keren dat dit gebeurt is op een paar handen te tellen, en dat maakt de schade aan die stalen remmen des te bizarder. Ik heb dat ook uitvoerig getest. 5000km zeer behouden rijden (lees: niet M5 waardig alles <180kmh) en de remmen waren als nieuw. Daarna gaan trappen, direct scheuren erin. Ik heb ze per actie met 5mm (I kid you not) zien groeien. Testwinnaar waren de Mov'it schijven en speciale blokken. Die scheurden uiteindelijk ook, maar bij lange na niet zo erg en al helemaal niet zo snel als de ///M schijven schijven. Stof was wel een dingetje maar die bogen zwarte remstof op de witte zijkanten van de M5 hadden ook wel weer wat! je spoelt het er toch zo vanaf! Nadeel was dat de droogremfunctie in de regen enorm voelbaar was en daar kon ik echt niet aan wennen. Het feit dat die auto altijd keihard remde zonder zompig te zijn, maakte het probleem voor mij alleen maar meer tricky.
Op mijn F80 zaten dezelfde remschijven en blokken --> eigenlijk geen centje pijn (maar die remden in de regen weer heel slecht omdat er geen droog rem functie opzat en als je ze dan droog remt doordat je hard moet remmen, is er altijd 1 rem die veel harder remt dan de ander, gevolg behoorlijke on-ballans in de auto waar je echt van schrikt, volkomen imbeciel met dito antwoorden van BMW "je moet maar langzamer rijden in de regen" niveau (gebeurde bij 180kmh met drukkende VW Passaat op je achterbumper.....kweenie hoor.......).
De M2 heeft de kleinere versie van de M5/M3 remmen, ik heb ze nooit zo kunnen belasten als de M5 van weleer. Verschillende autobahn ritjes mee gedaan, maar laten we eerlijk zijn, het gemak waarmee de M5 280 liep dat is voor de M2 echt wel een dingetje. Ik vind in de M2 250 al heel wat in dat korte ding. Daarbij is de M2 bijna 400kg lichter en daarmee belast je de remmen dus sowieso al ca. 40% minder.......(bij dezelfde snelheid 280kmh ca. 20% minder belasting). Ik denk dat die laatste tientallen procenten het verschil zijn tussen blauwe remmen/300-350grd Celcius en roodgloeiende remmen 450-500grd Celcius waarbij blauw niet scheurt en rood dan weer wel, basis temp shock buitenzijde vs koude binnenzijde van de schijf.
Einde tech lulverhaal. Zit Dick H hier nog, die had er toen veel verstand van!
-
Online
- Berichten: 5050
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Meeste is hier al gezegd, maar vooral het slechte(re) remmen en sneller slijten/beschadigen bij kou zou mij alleen al tegenspreken.
Leuk dat ze lichter zijn, maar juist waar je dat zou willen hebben, op een circuit, rij je die schijven aan bonken.
En dat is prima in de garantie, maar erbuiten kan je een bedrag van 5 cijfers voor de komma gaan aftikken.
Dus daarom, overrated.
Dat verhaal van Essex gehoord/zien in een video van SavageGeese. Maar de meeste info was mij ervoor al bekend.
Leuk dat ze lichter zijn, maar juist waar je dat zou willen hebben, op een circuit, rij je die schijven aan bonken.
En dat is prima in de garantie, maar erbuiten kan je een bedrag van 5 cijfers voor de komma gaan aftikken.
Dus daarom, overrated.
Dat verhaal van Essex gehoord/zien in een video van SavageGeese. Maar de meeste info was mij ervoor al bekend.
- Kasteel
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW M2
Mijn ervaring met keramisch is dat dit in praktijk echt geen probleem is, CL remblokken zouden koud ook niet werken, maar kan je ook prima meer remmen op de snelweg

- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Ik zou persoonlijk voor een AP racing set gaan van Essex. 10k euro klaar en de slijt delen zijn een stuk goedkoper en je kunt/mag ze zelf wisselen (check dat ook even goed met die CCM schijven, bij Porsche willen ze nog niet dat je je eigen centerlock wielen wisselt als je CCM hebt)
-
- Berichten: 54739
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Twee weken geleden m'n Messerschmitt na 'een maand' stil te hebben gestaan even warmgereden, display gaf al aan dat de accuspanning laag was, dus een grotere rit van 35km ofzo gemaakt. Heb hier ergens in 'het hok' nog wel een druppellader....Straks naar Zwolle, da's 60km langere rit even met de M2.
Iemand tips of is een druppellader de keus betr lang(er) stilstaande auto's?
+/- 1300 km gereden sinds 5 december....
Iemand tips of is een druppellader de keus betr lang(er) stilstaande auto's?
+/- 1300 km gereden sinds 5 december....
-
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW M2
Heb een ctek. Meteen een versie genomen met een led aan de auto kant waarmee je kan zien wat de accu status is (ctek indicator) Bmw gebruikt die dingen ook..
-
- Berichten: 54739
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Dat merk Ctek heb ik inderdaad ook, heb 'm nu ongeveer 5 jaar geleden aangeschaft, maar ligt hier ergens, maar weet niet waar:-(
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28372
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW M2
Ctek gebruik ik ook altijd goede betrouwbare laders. Zelfs 6mnd stilstaan in de winter met zo'n lader erop geen enkel probleem, na 6mnd lader eraf en meteen starten lopen zonder enige foutmelding.
-
- Berichten: 2303
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW M2
Ik heb zo'n ding (kill switch) op ons oude Golfje gezet. Staat vaak lang stil en had ook nog eens een lekstroom. Hij zit er al een paar jaar op en het werkt verrassend goed. Lijkt een goedkoop prulding voor je M2, maar werkt echt goed en is betrouwbaar gebleken (afkloppen):
https://www.amazon.nl/Bediende-Accu-ont ... gQT=1&th=1
Slechte reviews zijn denk ik van mensen die zelf kortsluiting hebben veroorzaakt tijdens installatie. Tja, dat is natuurlijk niet handig.
Link op Amazon: Slechte reviews zijn denk ik van mensen die zelf kortsluiting hebben veroorzaakt tijdens installatie. Tja, dat is natuurlijk niet handig.
-
- Berichten: 54739
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- EvdP
- Berichten: 6672
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW M2
Ik weet niet hoe leuk de vele modules in een M2 het gaan vinden als de spanning er langdurig vanaf gaat.
- JP
- Berichten: 33945
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M2
Gewoon wat vaker dat ding uitlaten !
-
- Berichten: 54739
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Moet meer tijd zien te vinden daarvoor JP. Straks even! 
@EvdP dat zou zomaar kunnen idd....

@EvdP dat zou zomaar kunnen idd....
- Arthur
- Berichten: 42747
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2
Dan staat er ook nog weinig op de teller ook, neem ik aan?
-
- Berichten: 54739
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 2303
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW M2
Oud barrel. Tijd voor een nieuwe. 

- Arthur
- Berichten: 42747
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2
Jij biedt 300,-? 

- JP
- Berichten: 33945
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M2
€350
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: mauritsklein en 2 gasten