Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 19 dec 2014, 21:33

lol shakes

nou we hebben de top 3 :lol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 19 dec 2014, 23:50

Shit ja, nou, dan moeten autoverkopers maar op 4 :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 dec 2014, 12:18

Bankiers, politici, journalisten.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 dec 2014, 12:24

Goochelaars.

dvh

Bericht door dvh » 20 dec 2014, 12:41

Opticiens...
Vooral de ketens...

:angel:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2014, 22:09

:shock: elk jaar :shock: nooit gedacht en hoorde je ook weinig/niks over.
Meer dan 6,5 miljard euro. Zoveel geeft de Nederlandse overheid ieder jaar uit om werklozen aan een baan te helpen. Over de effectiviteit zijn twee dingen bekend: óf het helpt nagenoeg niets, óf het is onduidelijk of het helpt. Waarom blijven we er dan toch halsstarrig in geloven?
Het failliet van de Nederlandse werklozenindustrie

geven er meer dan 6,5 miljard euro per jaar aan uit. Dat is ongeveer evenveel als we overhebben voor onze universiteiten. Of voor defensie. Het verschil? Bijna niemand maakt zich druk over deze kostenpost, die ook niet echt een opwindende naam heeft: ‘Activerend arbeidsmarktbeleid.’ Dat wil zeggen: alles wat we doen om werklozen aan een baan te helpen - of het nu een sollicitatietraining of een gesubsidieerde werkplek is. Er is bijna geen land dat hier zoveel geld aan uitgeeft Zie deze cijfers van de OESO. als Nederland.

Maar levert het ook wat op?

Tsja. Een studie uit 1996 liet al zien dat intensieve begeleiding van werklozen weinig uithaalt, het Centraal Planbureau concludeerde in 2000 dat scholing en bemiddeling weinig opleveren en een grote meta-analyse van 93 Europese programma’s uit 2008 droeg de veelzeggende titel ‘Activerend arbeidsmarktbeleid is vaak niet effectief.’ Bekijk deze studie hier. Bij maar liefst de helft van alle programma’s werd geen of zelfs een negatief effect gevonden.
‘Er zijn een paar mensen heel rijk van geworden,’ zucht Van der Klaauw.
WTF :shock:
In 2008 kwam professor Jouke van Dijk met een bizarre rekensom: de reïntegratie van één langdurig werkloze kost gemiddeld 537.000 euro. Dat zijn meer dan vijftien modale jaarsalarissen. Toenmalig staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken, PvdA) en zijn partijgenoot, de Amsterdamse wethouder Freek Ossel, reageerden woedend op deze berekening. ‘Mensen moeten een taaltraining doen, van hun verslaving worden afgeholpen en zelfvertrouwen opbouwen,’ brieste de laatste. ‘Dat zijn trajecten van jaren, die forse investeringen vergen en je hebt geen garantie dat het lukt.’
hele verhaal (very long) hier>

https://decorrespondent.nl/754/Het-fail ... 0-054a9ebb" onclick="window.open(this.href);return false;

en reacties op bv hier>

http://www.nujij.nl/algemeen/het-failli ... 9858.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 21 dec 2014, 10:18

Dan kan je dat geld beter direct aan die werkeloze geven. Volgens mij levert dat uiteindelijk nog het meeste op...

PD power

Bericht door PD power » 21 dec 2014, 12:12

Joël D. schreef:Dan kan je dat geld beter direct aan die werkeloze geven. Volgens mij levert dat uiteindelijk nog het meeste op...
Beter het geld geven aan mensen, die wel werken en ouderen zorg.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2014, 12:35

zou goed zijn als ze idd de werkende mensen vooral in de lagere loon klassen/schalen of hoe je dat ook noemt, bv iets meer belasting voordeel oid te geven van dat geld (zodat er meer overblijft en toch concurrerend blijft voor), zodat ze beter rond kunnen komen van en zo ook wat meer waardering krijgen voor hun vaak 'onmisbare' werk van de 'dagelijkse' dingen/diensten/verzorging/enz/enz.

Luco

Bericht door Luco » 21 dec 2014, 12:46

De werkelozen, afgekeurden, en noem ze maar op, die willen werken komen uiteindelijk ook zonder bemiddeling aan het werk.

Het gaan om de mensen die niet willen of zogenaamd niet kunnen, als stop je daar 100 miljard in dan gaan ze nog niet werken.

Die mensen willen gewoon niet en verzinnen van alles om maar niet te hoeven werken:
die baan is niks voor mij
dat kan ik niet
ik heb elke dag hoofdpijn, dus kan niet werken
ik heb het in mijn rug dus kan niet werken
ik kan me niet concentreren dus ik kan niet werken

Heeft gewoon met instelling te maken, want thuis heb je ook hoofdpijn, dus wat is het verschil?????

Zelfde als ziekmelden, ow ik heb een snotterneus, nou dan blijf ik maar ziek thuis, ja dan heb je natuurlijk geen snotterneus :tooth:

Puur instelling, gewoon niks meer geven, klaar, is 80% binnen een jaar aan het werk.

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2014, 13:24

Vraagje:
Zit een snotterneus eigenlijk in 't basispakket?

René weet jij dat? :tooth:

Ik zit bij 't Zilveren Inlegkruis.

:coffee:

Koppijn, oorzaak: Den Haag.
Remedie?

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2014, 14:00

:tooth: In Den Haag zit de grote boze Wolf en z'n wolvenpact :zwijntje:

wanneer het daar veranderd? Joost mag het weten, die weet het ook niet.

ze schijnen daar te zitten door ons? en worden betaald door 'ons' om goed werk te leveren 'voor' ons... :ongeveer als: helaas denken vele meer aan hun eigen belangen...
ze vragen daarvoor ook nog eens hoge lonen en vele vergoedingen/regelingen enz en eigen bestuur oid...

kunnen wij ze ontslaan of de boel veranderen aldaar? ja in theorie zou dat moeten kunnen...the long way or the hard way en dan nog...en wat dan? maken we voorlopig niet mee die echte verandering de komende 10<>15 jaar maar daarna...best goed mogelijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2014, 14:27

toevallig kom ik net ene stuk tegen wat daar mooi op aan sluit en waarom bv bepaalde zaken lopen zo het niet hoort te lopen en zo het niet moet kunnen maar wel gebeurt.
Zo nu en dan speelt de discussie over de status van de Eerste Kamer. Moet ‘ie worden afgeschaft? Of kunnen we misschien met wat minder senatoren af? Ze zouden dubbel werk doen en Tweede Kamertje spelen. Verdraaid, ze zouden te politiek zijn. Wat men ook van de Senaat vindt, dat laatste is in ieder geval volstrekt onwaar.

Wat een feest zou het zijn als de Eerste Kamer (te) politiek was. Dat is namelijk helemaal niet zo gek voor een orgaan van (semi-)gekozen volksvertegenwoordigers. Het probleem is juist dat de mensen die de regering en haar wetsvoorstellen moeten controleren in groeiende mate lijken op een ongegeneerde club lobbyisten voor de meest uiteenlopende zaken.

Slechts 75 mannen en vrouwen weten het voor elkaar te krijgen om een slordige 400 (vierhonderd!) nevenfuncties erop na te houden. Een stichtingetje hier, een goed doeltje daar, mij hoort u niet zuur doen. Maar zijn we het normaal gaan vinden dat degenen die onze wetten op deugdelijkheid moeten controleren tegelijkertijd commissaris of bestuurder zijn bij organisaties als Shell (handig bij milieuwetten), pensioenfondsen (want daar is nooit iets over te doen), grootbanken (keurige lieden, wat kan daar nu mis zijn?), energiemaatschappijen, KLM, de werkgeversorganistatie VNO-NCW of de Vereniging voor de Aardappelverwerkende Industrie, om maar eens iets te noemen? Hoe stem je zonder last als je iedere maand centjes krijgt van een multinational of een stel lobbyisten? De Kamer maakt zichzelf te schande.

Roger van Boxtel
En er is altijd één iemand die de aller-allerergste is: Roger van Boxtel. De gewezen minister is de baas bij een van ’s lands grootste zorgverzekeraars. DE BAAS. En denkt u nou niet “een zorgverzekeraar, wat doet het er toe?”. Nog voor de Kamer met reces gaat wordt er gestemd over onder meer de afschaffing van de vrije artsenkeuze. Dat wil zeggen dat de zorgverzekeraars uw gang naar een betere (of fijnere) dokter niet meer hoeven te vergoeden als zij daar geen kwantumkorting bij hebben bedongen. De regering zal voor dit onzalige plan de fractie van D66 in de Eerste Kamer hard nodig hebben, en wie is daar nu net de fractievoorzitter? De CEO van Menzis.

Actie, actie, actie
Van Boxtel is het symbool van een volstrekt ongeloofwaardig verlengstuk van het bedrijfsleven dat moet doorgaan voor een democratisch orgaan. Het is tijd om een halt toe te roepen aan wat ik zo graag Amerikaanse toestanden zou willen noemen. Het is tijd voor actie. Of we halen de bezem door de Senaat en veranderen de regels voor ‘nevenfuncties’, of Binnenhof 22 kan dienst gaan doen als een fraai museum van een ploeterende democratie.
http://www.hpdetijd.nl/2014-12-15/roger ... emocratie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 dec 2014, 15:34

dvh schreef::mrgreen:
Zo bedoel ik 't niet. Wil maar zeggen dat je daar ook fors belasting bij blijft betalen.

Stel, hypothetisch.
Je bent in loondienst en hebt een bruto jaarsalaris van 150k.
Of je ben zelfstandige en hebt een bruto jaarwinst van 150k

Ik denk dat de loondienstmedewerker er meer aan over houdt dan de zelfstandige.
Weet het niet zeker hoor.

Maar in loondienst betaal je inderdaad netjes 52% over alles boven de 50k ( of wat is 't ). Maar je bouwt wel een flink pensioen op. Je bent verzekerd. Je hebt vakantiegeld. Je hebt wellicht ook wat leuke extratjes zoals een laptop v/d zaak en of een auto vd zaak.

Ben je zelfstandige dan moet je winstbelasting betalen. Je moet jezelf verzekeren. Je moet zelfs pensioen afdragen. Je moet het geld ook weer gebruiken om in je werk te investeren.

Ik zou het wel weten hoor :-)
Als ik voor 100k per jaar aan de slag kon als Opticien dan ging ik niet ondernemen.
Lekker man. Gewoon je uurtjes werken. Vakantiedagen. Hier en daar nog wat extratjes meesnoepen..
Prima hoor :-) Moet je het gezeik van de baas wel voor lief nemen.. Maar zo is 't altijd wat.

:coffee: :mrgreen:
Met "gewoon je uurtjes werken" verdien je natuurlijk geen 100K+, voor het pensioen hoef je het in het algemeen niet te doen en extraatjes? Bij ons krijg je geen lease auto als je minder dan 5000km/jr voor de baas rijdt oid. Daarentegen zie ik toch wel eens "mooie" kosten in rekening gebracht worden door een zelfstandige en dat is voor belasting toch een keer zo voordelig als je zelf in de 52% zit :wink: Voor beide valt wat te zeggen lijkt me :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 dec 2014, 17:02

<15kkm :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2014, 17:32

KABINET GERED? DEZE VIER GROOTVERDIENERS IN DE ZORG HALEN OPGELUCHT ADEM

Deze vier topmannen hebben 90% van de zorgmarkt in handen met hun zorgverzekerwarenhuizen. Heel even dreigden drie dissidente PvdA-senatoren de marktpositie te ondermijnen door tegen de inperking van de vrije artsenkeuze te stemmen. Heel even maar, want er komt natuurlijk een kerstakkoord. En zo blijft alles bij het oude in ons mooie polderland.
http://www.quotenet.nl/Nieuws/Kabinet-g ... dem-141195" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 25 dec 2014, 11:43

Nou in Belgie hebben ze het goed geregeld.

http://www.spitsnieuws.nl/buitenland/20 ... s-schieten" onclick="window.open(this.href);return false;

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 dec 2014, 12:58

Geen medelijden met die inbreker.

Alleen het vervelende is dat dit soort uitspraken een averrechts effect kunnen hebben. Inbrekers gaan zich dan op voorhand wapenen en die trend is veel gevaarlijker.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 dec 2014, 15:59

Alle managers de zorg uit. Nu! Video.

http://joostniemoller.nl/2014/12/alle-m ... -nu-video/" onclick="window.open(this.href);return false;

Andreass

Bericht door Andreass » 29 dec 2014, 17:39

Vandaag in Centro (Oberhausen) geweest. Door een ongeval op de A12 gaf de navi aan om vlak voor de grens een N-weg te pakken.
Heb me echt verbaast over hoeveel Nederlanders er net over de grens staan te tanken, boodschappen te doen etc. Er is dus echt iets goed mis met onze regering. Pompen, supermarkten en autogarages zijn aan de grens op sterven na dood.
Kanniewaarzijn.

En dan ook nog de accijns wéér omhoog per 1 januari.

Ohja, in Oberhausen benzine getankt voor € 1,249. Ruim 20 cent goedkoper dan de goedkoopste pomp hier. Niet te geloven!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 dec 2014, 17:45

Andreass schreef:Er is dus echt iets goed mis met onze regering.
Ik kan me er ook geen heugen die zijn eigen fouten heeft teruggedraaid, dus we zullen moeten wachten tot ie valt.

Andreass

Bericht door Andreass » 29 dec 2014, 19:44

smiley schreef:
Andreass schreef:Er is dus echt iets goed mis met onze regering.
Ik kan me er ook geen heugen die zijn eigen fouten heeft teruggedraaid, dus we zullen moeten wachten tot ie valt.
Precies, helaas de werkelijkheid voor velen aan de grensstreek.

Luco

Bericht door Luco » 29 dec 2014, 20:25

Niet aan de grensstreek hoor, de regering helpt heel nederland naar de klote.

Kijk naar zelfstandigen, men kan tegenwoordig schilders, timmerlui, metselaars, stucadoors enz enz inhuren voor 12 tot 17 euro per uur, en je kan het die polen, bulgaren enz niet kwalijk nemen, die kunnen er van vreten omdat ze met 12 tot 15 man in een huurhuis zitten.

Er is een minimumloon, dat zou ook voor uurlonen van zelfstandigen moeten gelden.

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2014, 12:07

...en dan gaat er weer voor 'n godsvermogen de lucht in morgen om 00:00.

Ik hoorde, men koopt per persoon gemiddeld voor 53,- euro ofzo?

Ik steek al >20 jaar geen vuurwerk meer af, zegt me geen bal meer.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 dec 2014, 17:53

RON 98 betaal ik bijna €0,30 /L minder net over de grens, ik tank met genoegen bij de buren.......

Het is toch niet zo moeilijk, zorg als Nederland dat de benzine en diesel een paar cent goedkoper is dan in Duitsland/Belgie

Je kan beter 20 miljoen Duitsers en 5 miljoen Belgen hier laten tanken, iedereen blij, de benzine en diesel boer, met alle merchandise die daar aan vast zit, vervolgens veel meer omzet en meer belasting in de staatskas....................ben ik nu zo slim of............

Kortom; we hoeven niet altijd meer te verdienen als de overheid de lasten gelijk houdt, liever wat lager maakt, per saldo meer bestedingsruimte, de consument doet wat ie moet doen; consumeren (dat gaat nu 1 keer mooier, beter, makkelijker als je wat in de knip hebt :tooth: ) vervolgens komt het aan BTW wel weer in de schatkist...........ik zeg; iedereen blij

Plaats reactie