Nissan GT-R
-
Re: Nissan GT-R
Zit er nog verschil tussen U.S of een EU model?
-
Zr1 versus GTR op de test track:
- marcokers
Wel een beetje heel erg eenzijdig amerikaans appels met peren vergelijken zeg....Pingus schreef:Zr1 versus GTR op de test track:
-
Sneller van 0-100, sneller in de 1/4 mijl, hogere topsnelheid in de 1/4 mijl en sneller op het circuit? Lijkt mij duidelijk. Bedenk daarbij dat dit een rwd only auto is zonder flippertjes etc. ...
- Erik K.
Wil die test nog wel een keer zien tegen de nieuwe GT-R MY2011 

- marcokers
Waarom appels met peren vergelijk, je zet de GT-R tegenover een ZR1 zit qua vermogen best een groot verschil tussen, natuurlijk is de ZR1 dan in het voordeel, toch verbaas ik mij over het feit dat de ZR1 niet VEEL sneller en beter is, ondanks dat de voice-over hier duidelijk van overtuigd is.
De GT-R heeft op papier 480 PK
De ZR1 638 PK
Daarvan brengen de de GT-R er 406 (74 minder) en de ZR1 505 (133 minder) van over op het asfalt. Komt het koppel GT-R 583Nm ; dyno 540Nm (43 minder) en de ZR1 819; dyno 670NM (149minder).
Toch none-theless zit er tussen de GT-R en ZR1 99pk verschil en 130Nm koppel verschil in het voordeel van de ZR1. Zou je verwachten dat de ZR1 vele malen sneller wegtrekt en een veel sneller 1/4e mijl zou trekken, ondanks dat de GT-R lounge-control heeft. Dan valt de 0-100 van 3,8s en de 1/4e mijl van 11,8s (ZR1 11,3s) toch in het voordeel van de GT-R aangezien deze minder pk's en minder koppel heeft.
Dan komt de slalom met verschil in de gem.snelheid bij de slalom zit 0,7 mph verschil in... denk dat dit grotendeels komt doordat de ZR1 veel meer rolt.
IMHO is de Nissan de grote winnaar als je naar het totaal-plaatje kijkt. Ik vind dat als je een vergelijk gaat doen, dat je dan ook 2 gelijkwaardige wagens met elkaar moet gaan vergelijken. Ik vind dit wel typisch amerikaans om dan een veel krachtiger musclecar te gaan vergelijken met een minder krachtige niet USA-wagen en dan de amerikaanse wagen de hemel in prijzen omdat hij veel beter/sneller is puur omdat het vergelijk niet gelijkwaardig is. Tis niet dat ik de ZR1 de grond in wil boren, ik bedoel, de stats van deze musclecar zijn absoluut mindblowing, maar als je deze wilt vergelijken, vergelijk hem dan met een wagens met ongeveer gelijke pk's en koppel, ben wel bang dat hij het dan aflegt op veel fronten. Maar de amerikaanse autofanaat is natuurlijk een heel andere slag autoliefhebber dan bijv europese of japanse autofanaten. Bij de amerikanen gaat het vaak over hoe snel ga je op het rechte stuk en europeanen en japanners meer over de handling op het circuit/ in de bochten.
De ZR1 638 PK
Daarvan brengen de de GT-R er 406 (74 minder) en de ZR1 505 (133 minder) van over op het asfalt. Komt het koppel GT-R 583Nm ; dyno 540Nm (43 minder) en de ZR1 819; dyno 670NM (149minder).
Toch none-theless zit er tussen de GT-R en ZR1 99pk verschil en 130Nm koppel verschil in het voordeel van de ZR1. Zou je verwachten dat de ZR1 vele malen sneller wegtrekt en een veel sneller 1/4e mijl zou trekken, ondanks dat de GT-R lounge-control heeft. Dan valt de 0-100 van 3,8s en de 1/4e mijl van 11,8s (ZR1 11,3s) toch in het voordeel van de GT-R aangezien deze minder pk's en minder koppel heeft.
Dan komt de slalom met verschil in de gem.snelheid bij de slalom zit 0,7 mph verschil in... denk dat dit grotendeels komt doordat de ZR1 veel meer rolt.
IMHO is de Nissan de grote winnaar als je naar het totaal-plaatje kijkt. Ik vind dat als je een vergelijk gaat doen, dat je dan ook 2 gelijkwaardige wagens met elkaar moet gaan vergelijken. Ik vind dit wel typisch amerikaans om dan een veel krachtiger musclecar te gaan vergelijken met een minder krachtige niet USA-wagen en dan de amerikaanse wagen de hemel in prijzen omdat hij veel beter/sneller is puur omdat het vergelijk niet gelijkwaardig is. Tis niet dat ik de ZR1 de grond in wil boren, ik bedoel, de stats van deze musclecar zijn absoluut mindblowing, maar als je deze wilt vergelijken, vergelijk hem dan met een wagens met ongeveer gelijke pk's en koppel, ben wel bang dat hij het dan aflegt op veel fronten. Maar de amerikaanse autofanaat is natuurlijk een heel andere slag autoliefhebber dan bijv europese of japanse autofanaten. Bij de amerikanen gaat het vaak over hoe snel ga je op het rechte stuk en europeanen en japanners meer over de handling op het circuit/ in de bochten.
- Downforce Hans
Wat een onzin zeg over Amerikanen en Japanners, jij weet echt niet waar je het over hebt.marcokers schreef:Waarom appels met peren vergelijk, je zet de GT-R tegenover een ZR1 zit qua vermogen best een groot verschil tussen, natuurlijk is de ZR1 dan in het voordeel, toch verbaas ik mij over het feit dat de ZR1 niet VEEL sneller en beter is, ondanks dat de voice-over hier duidelijk van overtuigd is.
De ZR1 638 PK
Er zijn minimaal net zoveel Amerikanen die van over het circuit rijden houden dan die alleen maar willen sprinten.
Ik denk dat op het Corvette forum er zelfs meer trackday gasten zijn dan sprinters.
Verschillen met pk`s zijn als we over de grotere vermogens spreken helemaal niet zo groot als je wel zou denken.
Waarschijnlijk heb jij dat nog nooit mee gemaakt anders had je nooit met zo`n theoretisch verhaatje gekomen
Ben met zijn gtr en 600 pk trok helemaal niet zo`n groot gat als je wel zou denken en liep heel langzaam van me weg ondanks dat hij 80 pk meer had.
De GTR heeft 4wiel aandrijving wat een groot voordeel heeft bij het sprinten.
De ZR1 heeft alles op de achterwielen dus die krijgt het vermogen veel moeilijker op de weg.
Wat wel knap is is dat de GTR er amper voor onder doet.

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
@Marcokers,
Je maakt een fout in je berekening volgens mij, want hun praten over pk's aan de wielen en jij vergelijkt pk aan het vliegwiel.
Bij de gemeten gegevens op de Dyno zal je daar nog ongeveer 15% voor de ZR1 bij op moeten tellen en 20% ? voor de GTR.
Doe mij maar zo'n Zr1 als ik moest kiezen, mooie wagen!
Je maakt een fout in je berekening volgens mij, want hun praten over pk's aan de wielen en jij vergelijkt pk aan het vliegwiel.
Bij de gemeten gegevens op de Dyno zal je daar nog ongeveer 15% voor de ZR1 bij op moeten tellen en 20% ? voor de GTR.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Is natuurlijk een achterlijk vergelijk met 140pk verschil.
En dan nog die gtr niet dik en dik wegrijden.
De test is wel puriteins amerikaans, niet mijn ding.
Zet de 2011gtr vs de 2011zr1 tegenover elkaar op de ring en je weet welke wagen het beste overall package levert. En dan nog kun je je afvragren waarom die zr1 zoveel vermogen nodig heeft om een gtr nipt te kunnen verslaan. Of nipt te verliezen. Een slalom zegt mij niets, een sprint ook niet, en zo'n ieniemienie circuitje al helemaal niet.
Erik
En dan nog die gtr niet dik en dik wegrijden.
De test is wel puriteins amerikaans, niet mijn ding.
Zet de 2011gtr vs de 2011zr1 tegenover elkaar op de ring en je weet welke wagen het beste overall package levert. En dan nog kun je je afvragren waarom die zr1 zoveel vermogen nodig heeft om een gtr nipt te kunnen verslaan. Of nipt te verliezen. Een slalom zegt mij niets, een sprint ook niet, en zo'n ieniemienie circuitje al helemaal niet.
Erik
- marcokers
Het zijn de gegevens die ik uit het bovenstaande filmpje heb gehaald... en dan nog als je die percentages omrekend dan is het nog steeds niet met elkaar te vergelijken...Nutkees schreef:@Marcokers,
Verder vind ik beide schitterende wagens. Ondanks dat ik geen mega-fan ben van amerikaanse wagens.
T ging mij meer om de amerikaanse manier van verhemeling van producten uit eigen bodem. Een US auto gaan vergelijken met een minder vermogende auto en dan helemaal de hemel in prijzen omdat ie beter is. Wat na de specificaties uiteraard heel logisch is, dan valt het me tegen dat ie de GT-R niet dikker verslaat.
@ Hans: Je hebt gelijk dat ik het nog nooit mee heb gemaakt. De amerikaanse autoliefhebbers hier in NL/Europa zijn mss meer liefhebber van circuitrijden. Als ik dan kijk naar de autosport daar in de USA dan zie ik toch voornamelijk dragraces en oval-races. Ik bedoel iedereen zijn liefhebberij hoor, wil niemand aanvallen. Ik bedoel de een houdt van bier, de ander van wijn en weer een andere beiden.
- Downforce Hans
Er zijn in de states meer track-day liefhebbers en circuit`s dan je denkt.
Wat betreft de amerikaanse manier van een filmpje maken, kijk eens naar de Filmpjes van Best motoring, die zijn precies het zelfde alleen in Japan gemaakt.
Ik vind ze beide vermakelijk, of ze nou uit Japan of de states komen.......
Wat betreft de amerikaanse manier van een filmpje maken, kijk eens naar de Filmpjes van Best motoring, die zijn precies het zelfde alleen in Japan gemaakt.
- GTRene
die uit de states kan ik nog wat verstaan/begrijpen, die uit Japan euh...verstaan wel maar begrijpen wat ze zeggen niet 

- Petrolhead Tom
Dat krijg je he als de pers zo enthousiast over een auto is,marcokers schreef: lounge-control heeft.

- Erik K.
Downforce Hans schreef:Er zijn in de states meer track-day liefhebbers en circuit`s dan je denkt.
+1
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
[offtopic]
Best Motoring is verleden tijd, die doen niet meer mee.
[/offtopic]
Best Motoring is verleden tijd, die doen niet meer mee.
[/offtopic]
- marcokers
Petrolhead Tom schreef:Dat krijg je he als de pers zo enthousiast over een auto is,marcokers schreef: lounge-control heeft.Daarom kan Ferrari niet zonder Launch control.

Ik zocht vanmiddag naar een launchbank, maar kwam niet uit bij hetgeen ik zocht
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Oud nieuws
(oktober 2008) ...
Er zijn overigens veel "gekleurde" filmpjes vanuit beide kampen, denk dat de auto's nauwelijks voor elkaar onder doen, ben wel van mening dat de ZR1 in dat opzicht tegenvalt, naast de Pk's en Nm's zouden met het niet geringe voordeel in gewicht, de onderlinge resultaten groter uit moeten vallen vind ik, de ZR1 is (in NL) eigenlijk de meerprijs niet waard ten opzichte van de Z06, natuurlijk geldt dat ook voor de V-spec GT-R vs de "standaard" GT-R...
Als ik naar het totaalplaatje kijk dan vind ik dat de Japanners het net iets beter voor elkaar hebben, uiteindelijk heeft dat toentertijd er mij van overtuigd voor de GT-R te gaan, geen idee of ik nu van bier of wijn houd eigenlijk, beide zijn wel lekker maar niet voor iedere gelegenheid
...
Ben
PS Afgelopen dagen is het bier geweest overigens
...

Er zijn overigens veel "gekleurde" filmpjes vanuit beide kampen, denk dat de auto's nauwelijks voor elkaar onder doen, ben wel van mening dat de ZR1 in dat opzicht tegenvalt, naast de Pk's en Nm's zouden met het niet geringe voordeel in gewicht, de onderlinge resultaten groter uit moeten vallen vind ik, de ZR1 is (in NL) eigenlijk de meerprijs niet waard ten opzichte van de Z06, natuurlijk geldt dat ook voor de V-spec GT-R vs de "standaard" GT-R...
Als ik naar het totaalplaatje kijk dan vind ik dat de Japanners het net iets beter voor elkaar hebben, uiteindelijk heeft dat toentertijd er mij van overtuigd voor de GT-R te gaan, geen idee of ik nu van bier of wijn houd eigenlijk, beide zijn wel lekker maar niet voor iedere gelegenheid

Ben
PS Afgelopen dagen is het bier geweest overigens

- marcokers
@ Boooh & Hans ... ik zie een uitdaging om een vergelijking te maken tussen de GT-R en de Z06
Weet niet of er aan de wagens van jullie aanpassingen zijn gedaan of dat deze beide standaard af fabriek zijn. Maar vergelijking lijkt me een stuk dichter bij elkaar te liggen, correct me if I'm wrong.

Weet niet of er aan de wagens van jullie aanpassingen zijn gedaan of dat deze beide standaard af fabriek zijn. Maar vergelijking lijkt me een stuk dichter bij elkaar te liggen, correct me if I'm wrong.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zijn beiden niet standaard meer 

- Downforce Hans
Ben en ik doen die vergelijking wel bij mij thuis als we met een biertje of een wijntje aan de BBQ zitten.
Bij Ben weet je het namelijk nooit of hij nou een wijntje of een biertje wil.......
Bij Ben weet je het namelijk nooit of hij nou een wijntje of een biertje wil.......

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Lijkt mij een prima planDownforce Hans schreef:Ben en ik doen die vergelijking wel bij mij thuis als we met een biertje of een wijntje aan de BBQ zitten.

Ben
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik heb jaren geleden proefondervindelijk vastgesteld dat het niets uitmaakt, je wordt er even goed ziek van 

- mrbbs
Ik heb beide auto's al erg vaak gereden, vaak wissel ik ook mijn GT-R met een vriend die een Z06 heeft met supercharger (700pk). Moet zeggen dat ik toch liever met de GT-R rijdt, vooral dan om zijn rij-eigenschappen. Als je naar het specs-lijstje kijkt zou je zeggen dat de Corvette in het voordeel zou moeten zijn met zijn lichtere gewicht. Niks is minder waar, de GT-R stuurt mes-scherp terwijl de Z06 als een boot aanvoelt.
Beide wagens kan je eigenlijk niet gaan vergelijken, ze zijn totaal verschillend van elkaar. In de Z06 wil je al schakelen aan 4-5k terwijl je makkelijk door kan tot 6,5-7k. In de GT-R ben je altijd geneigd om naar de red-line te gaan. De Z06 is trouwens is iets sneller in die configuratie dan mijn GT-R (600pk).
Welke auto nu de beste is doet er weinig toe, dat moet je voor jezelf uitmaken. Eén ding is wel clear: de sound van die Z06 met borla-uitlaat is waaaaaaaanzinnig!
Beide wagens kan je eigenlijk niet gaan vergelijken, ze zijn totaal verschillend van elkaar. In de Z06 wil je al schakelen aan 4-5k terwijl je makkelijk door kan tot 6,5-7k. In de GT-R ben je altijd geneigd om naar de red-line te gaan. De Z06 is trouwens is iets sneller in die configuratie dan mijn GT-R (600pk).
Welke auto nu de beste is doet er weinig toe, dat moet je voor jezelf uitmaken. Eén ding is wel clear: de sound van die Z06 met borla-uitlaat is waaaaaaaanzinnig!
- Downforce Hans
Als een boot aanvoelt................