KoenM schreef: 26 aug 2020, 14:07
Martijn_bmw schreef: 26 aug 2020, 13:42
Klopt en die zou ik dus níet kiezen
KoenM, wat is “late” idd wel wat later maar elektrische rijden staat nog (en nog jaren) in de kinderschoenen.
Wereldwijd is het aandeel miniem en zal ook lang zo nog blijven, dus ik denk dat die merken nog tijd zat hebben om mee te gaan in de langzame transitie naar meer elektrisch rijden.
Ondertussen heeft Tesla al wel de infrastructuur staan en de ervaring en data verkregen. Volkswagen begint daar nu net mee.
Tesla kan de ervaring nu eenvoudig toepassen op een kleinere tesla of een ander model.
Maar goed, we gaan zien waar de andere producenten de komende jaren mee komen. Vooralsnog lees ik meer over problemen met de ID3 dan met de model 3.
Voor de lange termijn geloof ik niet in een laadnetwerk voor 1 merk, we hebben toch ook geen benzine pomp van VW? Ik denk dat op de duur de laders van tesla voor alle merken beschikbaar worden.
Dat is natuurlijk wél slim van tesla want daarmee zijn ze niet alleen autofabrikant maar ook meteen een “nieuwe Shell” als dat zo doorzet.
Het bouwen van een auto kan verder elk ander merk vanwege jaren lange ervaring ook prima zonder data.
Alleen het stukje electro motor en accu niet.