F1 Seizoen 2020
- Mari Oh Oh!
Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost
Nog even over die zwarte en roze Mercedes. Stel dat Racing Point fotogrammetrie gebruikt heeft om een 3D model te maken van de(toen) grijze Mercedes... Dat zou best een goede reden kunnen zijn om de auto glanzend zwart te maken. Dan werkt die techniek namelijk een heel stuk minder goed. Er blijft in elk geval een stuk meer hand/giswerk over. Nou zijn er natuurlijk ook experts als Piola die het met de hand doen, alleen vraag ik me af hoe goed zo'n model in een windtunnel standhoudt. Het gaat tenslotte om tiendemillimeterwerk.
- daNpy
Om fotogrammetrie te gebruiken heb je meer nodig dan wat foto's of een camera.
Dan moet je ook de (gekalibreerde) scales gebruiken, een vaste lens en liefst vele herkenningspunten.
Daar ben je wel een middagje mee zoet voor een 3D model, ofwel dan moet Mercedes dat toegestaan hebben. Idem voor gescande delen.
Dan moet je ook de (gekalibreerde) scales gebruiken, een vaste lens en liefst vele herkenningspunten.
Daar ben je wel een middagje mee zoet voor een 3D model, ofwel dan moet Mercedes dat toegestaan hebben. Idem voor gescande delen.
- WJ
Renault heeft bij de FIA aangeklopt over de Roze Mercedes.
https://www.gpfans.com/en/articles/5432 ... -involved/
https://www.gpfans.com/en/articles/5432 ... -involved/
- daNpy
Renault heeft ook een klacht ingediend tegen Ferrari.
Ze vermoeden dat Ferrari de Williams van vorig jaar heeft gekopieerd.
- Mari Oh Oh!
Volgens mij kom je tegenwoordig een aardig eind als je dataset(het aantal foto's) maar groot genoeg is en genoeg rekenkracht hebt. Het is echt bizar wat je al met laag resolutie video materiaal kan doen.daNpy schreef: 13 jul 2020, 09:00 Om fotogrammetrie te gebruiken heb je meer nodig dan wat foto's of een camera.
Even een (niet helemaal gerelateerd) voorbeeld van wat je met een niet heel bijzondere camera en wat (understatement) slim rekenwerk kan doen:
Andere toepassing en juist niet gericht op 3d interpretatie maar het resultaat is fenomenaal in mijn ogen.
- tomgtr
daNpy schreef: 13 jul 2020, 09:08 Renault heeft ook een klacht ingediend tegen Ferrari.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan doe ik deze ff, ook ‘gejat’ 

- Bijlagen
-
- 6ADCBC56-05F9-4148-87EB-82448878192C.jpeg (61.25 KiB) 2134 keer bekeken
- Mari Oh Oh!
Insert Cartman: "Screw you guys, I'm going home"
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
SF1000 staat voor het aantal milli seconden per ronde dat afgelopen winter op magische wijze is verdwenen.
-
Ik vond de race vorige week buitensporig qua uitval ed, maar daardoor wel spannend.
Gaat een verschrikkelijk seizoen worden dit, als alle races gaan als gisteren.
Hamilton 1
bottas 2
Verstappen 3
Albon (moet zich schamen) 4
Middenveld, ga daar de camera's maar op richten, anders is er niks aan het hele seizoen.
Gaat een verschrikkelijk seizoen worden dit, als alle races gaan als gisteren.
Hamilton 1
bottas 2
Verstappen 3
Albon (moet zich schamen) 4
Middenveld, ga daar de camera's maar op richten, anders is er niks aan het hele seizoen.
- Knot
Focus ligt toch sowieso niet op Mercedes en Redbull maar juist op RacingPoint, McLaren, Renault
- Hielke
Albon rijdt als een natte scheet. Verliest als het erop aan komt gewoon een seconde per ronde op de top. Als die top dan door strategische overwegingen op ander en minder rubber komt te staan, dan pas weet ie het gat stabiel te houden. Zou ie ook gedwongen worden vroeg te pitten dan kreeg ie meer dan een minuut aan de broek. En dit flikt ie gewoon iedere race weer.
Dat Albon met de 51% Thaise steun voor Red Bull die kans krijgt is het bewijs dat F1 in de basis geen topsportcultuur heeft. Niemand kan het zich voorstellen dat een amateur voetballer of tennisser door de centen van een ander op een niveau speelt waar ie niet thuishoort. Ik heb persoonlijk niks tegen Albon, vast een lieve jongen, maar het is van de gekke dat ie in die auto kan rondrijden. Verdient Red Bull met die suikerdrankjes dus toch niet genoeg om het serieus aan te kunnen pakken. De tweede rijder bij Red Bull hoort het de tweede rijder (Bottas) bij Mercedes moeilijk te kunnen maken. Was dat het geval geweest dan had Max nooit gedwongen die vroege stop gemaakt om een undercut te voorkomen. Bottas speelt z'n rol perfect omdat ie de capaciteiten ervoor heeft. Ricciardo zou nu die rol voor Max gespeeld kunnen hebben. Of Alonso of volgend jaar Vettel. Treurnis.
Dat Albon met de 51% Thaise steun voor Red Bull die kans krijgt is het bewijs dat F1 in de basis geen topsportcultuur heeft. Niemand kan het zich voorstellen dat een amateur voetballer of tennisser door de centen van een ander op een niveau speelt waar ie niet thuishoort. Ik heb persoonlijk niks tegen Albon, vast een lieve jongen, maar het is van de gekke dat ie in die auto kan rondrijden. Verdient Red Bull met die suikerdrankjes dus toch niet genoeg om het serieus aan te kunnen pakken. De tweede rijder bij Red Bull hoort het de tweede rijder (Bottas) bij Mercedes moeilijk te kunnen maken. Was dat het geval geweest dan had Max nooit gedwongen die vroege stop gemaakt om een undercut te voorkomen. Bottas speelt z'n rol perfect omdat ie de capaciteiten ervoor heeft. Ricciardo zou nu die rol voor Max gespeeld kunnen hebben. Of Alonso of volgend jaar Vettel. Treurnis.
-
- Auto: G21 / E46
Kan me niet voorstellen dat die Thaise steun zo'n ding is voor Red Bull. Dan had ie wel eerder in de auto kunnen zitten, of anders, gewoon bij Alpha Tauri kunnen blijven. Verder wel eens, als ze wat willen met een constructeurstitel een keer, zal et volgend jaar wel anders moeten. Mc Laren gaat dan ook serieus aanhaken. Et is inmiddels een mooi kerkhof van 2e rijders aan het worden. Vettel zou ik toejuichen, maar die gaat ook daverend afgeschminkt worden ben ik bang. Als Russel niet het zitje van Bottas krijgt, dan zou ik die halen denk ik.
- daNpy
Zou Bottas dan ook snel zijn met de RBR?
Volgens mij stuurt de MB véél makkelijker, dat toonde dit weekend wel aan. Bottas in de RBR wordt een jaar huilen.
Vergeet overigens niet dat Gasly vorig jaar gelapt werd door Max op de RB Ring.
Volgens mij stuurt de MB véél makkelijker, dat toonde dit weekend wel aan. Bottas in de RBR wordt een jaar huilen.
Vergeet overigens niet dat Gasly vorig jaar gelapt werd door Max op de RB Ring.
Laatst gewijzigd door daNpy op 13 jul 2020, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
Een aap wint nog met de mercedes
-
OnlineLuco
ze hadden ricciardo nooit moeten laten gaan
- daNpy
- daNpy
Dat mag je niet zeggen

- daNpy
Die ging daar ook niks winnen. Volgend jaar in de McLaren geef ik hem meer podium kansen dan met RBR eigenlijk.
- ADV
Nou, er zit nog een heel gat tussen een albon en verstappen. Ja, bottas gaat er een kluif aan hebben, maar ik schat hem hoger in dan Albon. Ricciardo deed wel leuk mee, en die schat ik nou, helemaal naast zijn optreden van de Hulk of Ocon heel veel hoger in dan een Bottas.
Ik denk dat, even als je kijkt naar resultaten uit het verleden dat er genoeg goede tweede rijders zijn die niet bij het kaliber Max/Hamilton in de buurt komen, zoals Ricciardo, bijv. Bottas, Hulk, Ocon, Perez en ik denk dat een Vettel daar ook bijv prima past. Russel heb ik wel hoog zitten, deed het echt goed in F2.
Ik denk dat, even als je kijkt naar resultaten uit het verleden dat er genoeg goede tweede rijders zijn die niet bij het kaliber Max/Hamilton in de buurt komen, zoals Ricciardo, bijv. Bottas, Hulk, Ocon, Perez en ik denk dat een Vettel daar ook bijv prima past. Russel heb ik wel hoog zitten, deed het echt goed in F2.
-
- Auto: G21 / E46
Daarom, als die niet naar Mercedes gaat volgend jaar, moet hij maar naast Verstappen. Zonde dat die jongen in de Williams zit, ik denk dat hij beter is dan Leclerc en Norris.Russel heb ik wel hoog zitten, deed het echt goed in F2.
-
OnlineLuco
-
OnlineLuco
toch had russel gisteren heel lang nodig om latifi in te halen.
- Mari Oh Oh!
Red Bull is begonnen als Thais drankje(zonder prik, iets andere smaak, nog steeds te koop). Mateschitz heeft het meegenomen naar Europa en daar op gefinetuned(prik+smaak+image). Zonder Thailand geen Red Bull.Ybo schreef: 13 jul 2020, 13:43 Kan me niet voorstellen dat die Thaise steun zo'n ding is voor Red Bull.
https://en.wikipedia.org/wiki/Krating_Daeng
En inderdaad het verschil tussen Max en Albon is op het moment groter dan tussen Perez en Stroll(die de shit niet verdient die hij online te verwerken krijgt). Ik denk serieus dat Vettel meer toevoegt, ook in de ontwikkeling van de auto.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 13 jul 2020, 14:11, 3 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
Geen van de rijders komen qua capaciteiten bij Max/Hamilton in de buurt. Maar dat hoeft ook niet. Een goede tweede rijder kan met een goede strategie van onschatbare waarde zijn. Red Bull kan het zich helemaal niet veroorloven om met een minder goede tweede rijder voor het kampioenschap te strijden. 'Minder goed' is nog een compliment voor Albon.