Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

Re: SNEEUW

Bericht door duifjes.com » 23 dec 2009, 14:32

Sommige mensen doe van....ja maar winterbanden dan slijten je zomerbanden niet, je hoeft ze niety in dec te kopen etc.....maar er zijn hele volksstammen die die 500euro het hele jaar niet KUNNEN missen.......er wordt vindt ik te vaak makkelijk gedacht over geld en wat anderen te besteden hebben.[/quote]
mee eens :thumbup: je kan niet iedereen over 1 kam scheren, er zijn legio voorbeelden om wel winterbanden te kunnen kiezen, maar ook om ze niet te hebben, als iemand die mensen dan gaat betitelen als weet ik veel wat zegt dat meer over die persoons gedachtengang (netjes gezegd :mrgreen: )

lol @Robin peace :mrgreen:[/quote]

Idd.......de meeste gezinnen in NL hebben een modaal inkomen en verdienen laten we zeggen 1600netto....een huis, een autootje en 2 kids die naar school gaan, sporten etc ...probeer dan nog maar eens fatsoenlijk rond te komen....

Emiel

Bericht door Emiel » 23 dec 2009, 14:38

Juistem, voor die mensen is het geen doen. Die stoppen het geld liever in de hoge rekening van de gemeentelijke lasten wat in Januari komt. En dan geef ik ze geen ongelijk. Leven is al duur genoeg. Onze hobby is een luxe. Althans voor mij, zodra er geld nood is ruim ik de Evo op, is het eerste wat eruit gaat, ga er geen boterham minder om eten.

Ik heb mijn winterbandjes ook 2e hands gekocht :bag: Hoor ik nu niet bij een clubje ? :shithappens:

Joop

Bericht door Joop » 23 dec 2009, 14:56

duifjes.com schreef:
Downforce Hans schreef:@WJN, mijn buurman van 62 heeft nog een oud 205je, en daar zit die shit die jij noemt echt niet op.
Tussen die mensen die jou dus kennelijk in de weg rijden zitten een hoop van dit soort mensen.
Wat voor een auto had jij eigenlijk toen je je roze papiertje had en zaten daar winter banden op?
Of bleef jij toen bij de eerste sneeuwval lekker thuis......

Die reacktie van jou raakt dus helemaal kant nog wal, sterker nog, het geeft alleen maar aan dat je inderdaad een prutsende dickhead bent.
Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt!!!

Sommige mensen doe van....ja maar winterbanden dan slijten je zomerbanden niet, je hoeft ze niety in dec te kopen etc.....maar er zijn hele volksstammen die die 500euro het hele jaar niet KUNNEN missen.......er wordt vindt ik te vaak makkelijk gedacht over geld en wat anderen te besteden hebben.
Ik maak me meestal ook druk om dergelijke bevolkingsgroepen op de weg. Nu behoort de doelgroep die WJN en Duifjes noemen, nou niet echt tot de veelrijders. Wel met die gedachte in het achterhoofd kan ik me wel inhouden en sluit ik wel achter in het langzaamrijdende rijte aan. Is er een mogelijkheid tot veilig inhalen dan zal ik dat niet nalaten. Echter moeten zij, die onvoorbereid op weg gaan, niet massaal met de lichten beginnen te seinen als ik er voorbij kom zetten. Dan gaan de haren bij mij wel recht overeind staan.

Feit blijft dat het zeker met dergelijk weer zeer aan te raden is om òf thuis te blijven òf winterbanden te kopen. Zeker zijn er mensen die ieder dubbeltje al moeten omkeren en de auto sowieso al een sluitpost op de begroting is, laat staan dat daar (te) veel aan uitgegeven wordt. Daarnaast mag je die mensen zeker het recht op een eigen auto'tje ook niet ontnemen; maar je mag van een ieder (zowel met en zonder) wel een beetje gezond verstand verwachten.

Rupie

Bericht door Rupie » 23 dec 2009, 14:58

Emiel schreef:Ik heb mijn winterbandjes ook 2e hands gekocht :bag: Hoor ik nu niet bij een clubje ? :shithappens:
:mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 dec 2009, 14:59

Joop je hebt helemaal gelijk....alleen vindt ik dat er altijd zo makkelijk over geld geluld wordt....

allen

Bericht door allen » 23 dec 2009, 15:05

duifjes.com schreef:Joop je hebt helemaal gelijk....alleen vindt ik dat er altijd zo makkelijk over geld geluld wordt....
Het is altijd wat. De meesten die geen geld (over) hebben voor winterbanden, hebben bijvoorbeeld weer wel twee huisdieren, gaan vrijdags lekker naar de stamkroeg voor de nodige drankjes en kachelen dagelijks een pakkie peuken erdoor. Vervolgens hebben ze wel graag merkkleding en rijden ze een leuke BMW op 19 inchers omdat een Corsa geen echte auto is... Ze kunnen me wat. :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 23 dec 2009, 15:08

Heb ook geen winterbanden, kan het best betalen maar voor die paar dagen dat het echt bar en boos is geef ik geen honderden euro's uit. Met m'n (gladde) zomerbandjes vind ik het ook wel goed zo, je kunt me ook niet betrappen op langzaam weggedrag nu. Gewoon goed opletten waar je door kunt rijden en waar je even voorzichtig moet zijn.

Alleen even anderhalve dag vast gestaan op een besneeuwde parking. Ook niet zo'n ramp, 4x4 ervoor gezet en los waren we weer.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 dec 2009, 15:13

allen schreef:
duifjes.com schreef:Joop je hebt helemaal gelijk....alleen vindt ik dat er altijd zo makkelijk over geld geluld wordt....
Het is altijd wat. De meesten die geen geld (over) hebben voor winterbanden, hebben bijvoorbeeld weer wel twee huisdieren, gaan vrijdags lekker naar de stamkroeg voor de nodige drankjes en kachelen dagelijks een pakkie peuken erdoor. Vervolgens hebben ze wel graag merkkleding en rijden ze een leuke BMW op 19 inchers omdat een Corsa geen echte auto is... Ze kunnen me wat. :bag:

Allen mee eens iedereen zn eigen ding! ...en ik ben juist diegene die niet oordeelt..!!!!! Wilde alleen maar iets duidelijk maken verder niet....

Joy

Bericht door Joy » 23 dec 2009, 15:24

Net 2 nieuwe achterbanden besteld. Zomerbanden dus :D Voor mijzelf zie ik de investering niet als nuttig voor die paar keer dat het echt glad is. Het is toch geen dagelijkse auto.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 23 dec 2009, 15:29

Vanmorgen een stuk gereden met de 106, nog best wel veel grip met de Vredestein Quatrac slofjes. Achterkant brak wel een paar keer uit, ik draaide vanaf een besneeuwde weg een schone weg op :P

allen

Bericht door allen » 23 dec 2009, 15:29

Zuinige Zeeuwen kun je nooit wat leren. :hammer:

KW

Bericht door KW » 23 dec 2009, 17:44

Voor m'n TransAm ga ik ook geen winterbanden kopen, laat hem liefst juist zoveel mogelijk staan. Maar voor m'n Vectra heb ik ze wel... al zitten ze er momenteel nog steeds niet onder :mrgreen: maar zogauw de sneeuw weg is en ik kan weer ff buiten klussen doe ik dat wel ff.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 23 dec 2009, 18:20

Zodra de sneeuw weg ga je winterbanden doen, hahaha :clap:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 23 dec 2009, 18:37

Ik heb een 2 tal dagen met 225 brede zomerbanden in de aangereden sneeuw (geprobeerd) te rijden, man wat een drama! De auto werd gewoon rechtdoor "geduwd" bij het insturen van een bocht. Daarna toch maar de winterwielen met 215 brede M+S (geen echte winterbanden dus) gemonteerd. Wat een verademing is dat, nu gaat de auto tenminste de kant op waar ik hem naar toe wil hebben.

De auto in deze is mijn Forester turbo AWD, met automaat en electronisch LSD.

frankv

Bericht door frankv » 23 dec 2009, 18:54

ik dacht dat de traction control van mijn e39 weinig deed

totdat ik vandaag in de e30 325 (die geen TC heeft) van mijn vrouw op pad ging...

all over the place! wel een beetje eng eigenlijk, dubbel uitkijken dus...

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 23 dec 2009, 19:10

M&S geen echte winterbanden?

Ik heb dit topic een hele tijd zitten volgen Zelf ben ik opgegroeid in een sneeuwrijk gebied en heb vana mijn eerste auto ( in 1983)winterbanden en sindsdien nooit een seizoen overgeslagen. Ik moet er ook niet aan denken in frankrijk of oostenrijk of anywhere in de alpen een bergpas te enemen zonder winterbanden . Ik heb oude autos waarvan een 7 jaar en de ander 19, beide staan op winterbanden. steeds als ik een ander auto kocht kwamen er maar 2 extras op, trekhaak en een set winterbanden al dan niet 2e hands. Op de IX zijn ze nu goed op de 316 oud en uitgedroogd en komen er anderen op, liefst 17 inch op 17 inch staal van de 330d:)

Voor de rest zou ik het totaal niet erg vinden als er dezelfde wet komt als in duitsland maar vooralsnog vind ik het ieder zijn of haar keuze.

KW

Bericht door KW » 23 dec 2009, 19:13

Patrick van Wijngen schreef:Zodra de sneeuw weg ga je winterbanden doen, hahaha :clap:
Op wat spelen afgelopen vrijdag na staatie toch stil dus boeit niet ;) En zal vast niet de enige sneeuw deze winter zijn ;)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 23 dec 2009, 19:24

Ook zonder sneeuw zullen ze nut hebben :whistle:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 23 dec 2009, 19:44

KW schreef:
Patrick van Wijngen schreef:Zodra de sneeuw weg ga je winterbanden doen, hahaha :clap:
Op wat spelen afgelopen vrijdag na staatie toch stil dus boeit niet ;) En zal vast niet de enige sneeuw deze winter zijn ;)
Heb ooit es een chef gehad die in februari z'n winterbanden eindelijk had laten monteren en juli er nog steeds op reed :bag: . Doe je me aan denken :mrgreen: .

daNpy

Bericht door daNpy » 23 dec 2009, 19:48

Jeroen van den Berg schreef:Voor de rest zou ik het totaal niet erg vinden als er dezelfde wet komt als in duitsland maar vooralsnog vind ik het ieder zijn of haar keuze.
Er is geen 'winterbanden' wet in Duitsland.
Het is puur een verzekeringskwestie.

Heb je banden die niet toerijkend zijn voor de situatie, heb je kans dat de verzekering niet of slechts gedeeltelijk vergoed bij schade, ook als het jouw schuld niet is.
Je hebt dus zelf de keuze.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 23 dec 2009, 19:52

precies dat bedoel ik maar omschreef het verkeerd ach ik heb ook alleen maar lagere school dus niet duidelijk met schrijven :) maar juist met die verzekeringskwetsie bedoeld ik dus

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 23 dec 2009, 19:55

http://www.winterreifenpflicht.de/?Wint ... eutschland" onclick="window.open(this.href);return false;

daNpy

Bericht door daNpy » 23 dec 2009, 20:00

Hmmm, van die boetes heb ik nog niet eerder gehoord. Nou is 20 en 40 euro niet echt dat je zegt van schrikken, maar het geeft iig een signaal af als je de weg staat te versperren omdat je je niet voorbereid hebt.

Ik zal mijn Duitse collega's volgend jaar eens vragen of ze daar ook vanaf weten :P

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 dec 2009, 20:02

frankv schreef:i

totdat ik vandaag in de e30 325 (die geen TC heeft) van mijn vrouw op pad ging...

all over the place! wel een beetje eng eigenlijk, dubbel uitkijken dus...
E30 8)

Maar als ik het goed heb.. is dat ook een Touring no?

Met een 2/4deurs sedan is het nog erger dan een Touring.

RVV

Bericht door RVV » 23 dec 2009, 20:04

Tja ik kom nog steeds niet de straat uit met de M5. Het is nu een laag prut van 20 cm. Grip 0,0 met de M5. De 330d met de winterbandjes geen probleem. Ben nog steeds geen winterbanden fan, maar wat heb je aan zomerbanden als je niet eens kunt wegkomen.

Plaats reactie