Maar groene platen, hoe zit dat dan, je mag ook een stukje snelweg als proefrit, soms maken mensen ook wel een proefrit van een uur. Gaat het er dan om dat je niet de klant zelf bent, of dat het buiten reguliere openingstijden is?
Je hoogste CJIB acceptgiro
- Knot
Re: Je hoogste CJIB acceptgiro
Nah, 2 of 3 min is wel lekker om te wassen, 5/6/7min als het scheermes over de kop moet. Kost een knipbeurt bij de kapper tegenwoordig, 40 piek? Kan je 25 kuub gas van kopen, dat is 10 uur douchen
Maar groene platen, hoe zit dat dan, je mag ook een stukje snelweg als proefrit, soms maken mensen ook wel een proefrit van een uur. Gaat het er dan om dat je niet de klant zelf bent, of dat het buiten reguliere openingstijden is?
- Luco
Rijbewijs kwijtraken
-
Geertmans
Dus hij stond vaak in de rechtbank?
- Knot
- Fernando
Ja, heb er niks van binnengekregen gelukkigWill F. schreef: 12 sep 2026, 15:44Is dit bij ‘oog van de naald gebleven?’Fernando schreef: 25 nov 2025, 22:07 Hmm zojuist op de A44 met een gangetje van 140-150 waar je 120 mag. Na een tijdje donkere Volvo station achter me die beetje drukt, dus laat hem voor. Samen tijdje opgereden maar ineens bordje met de beruchte zin: "Stop Politie Volgen". Dus ik ga achter hem rijden en zit al te te bedenken wat de overschrijding met bijbehorende boete zal zijn. Maar hij gaat 2 afritten voorbij, bordje klapt weer weg en hij schiet er met hoge snelheid vandoor. Grote vraag is nu, ga ik nog een boete zien of ben ik door het oog van de naald gekropen?![]()
-
OnlineWill F.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Je kunt praten als brugman, Luco. Heeft geen zin… Mensen geloven in hun eigen gelijk.Luco schreef: 14 sep 2026, 22:19Tuurlijk, je pikt het allemaal niet, dat weten ze en gaan ze je treiteren![]()
![]()
Geloof me ze gaan je voor een snelheidsovertreding echt niet treiteren, dan moet je echt wel meer gedaan hebben, dus of je verteld een groot gedeelte niet of je voelt je zo belangrijk dat je denkt dat ze je treiteren.
Als ik lees dat je zelf zegt dat je flink tekeer bent gegaan, hoe vind je dan zelf dat je hun hebt behandeld, overigens ook fantastisch voorbeeld voor je zoon![]()
- MParallel
- Auto: BMW
-
Tazzy
Onderweg naar Splugenpas, 277eu voor 13km/h te hard (in zwitserland)...
- Knot
Ja, in zwitserland zou ik hem ook niet te diep intrappen, ze zijn daar wat minder vriendelijk.
- bandenman
- Auto: A6 3.0TDI, Leon FR 3.2 dsg
Ben jij echt zo'n zielig persoon die niet kan inzien dat het in de echte wereld voorkomt dat je door agenten niet correct behandeld wordt?Luco schreef: 14 sep 2026, 22:19Tuurlijk, je pikt het allemaal niet, dat weten ze en gaan ze je treiteren![]()
![]()
Geloof me ze gaan je voor een snelheidsovertreding echt niet treiteren, dan moet je echt wel meer gedaan hebben, dus of je verteld een groot gedeelte niet of je voelt je zo belangrijk dat je denkt dat ze je treiteren.
Als ik lees dat je zelf zegt dat je flink tekeer bent gegaan, hoe vind je dan zelf dat je hun hebt behandeld, overigens ook fantastisch voorbeeld voor je zoon![]()
Wij komen uit een oude volksbuurt, hebben zat te maken gehad met politie. Er zijn echt agenten waar we super mee op kunnen schieten maar ook treiterijen komen vaak voor en als je eenmaal een naam hebt dat je je niet in een hoekje laat duwen dan komen dit soort dingen voor. En voor wat betreft mijn zoon; die hebben ze een tijd geleden zonder enige reden met de auto van de scooter gereden; omdat ze dachten dat ie niet ging stoppen.... fijn voorbeeld van echt fijn politiewerk, hebben overigens wel officieel excuses gehad omdat de agenten ver buiten hun boekje gegaan waren.... Dus laat aub jouw kortzichtige reacties voor je als je niets nuttigs kan zeggen. En laat het opvoeden van mijn zoon lekker aan mij over
- Luco
Tja, dat kwam natuurlijk ook uit het niets he, jij was het heilige boontje van de buurt.bandenman schreef: 15 sep 2026, 20:41Luco schreef: 14 sep 2026, 22:19Tuurlijk, je pikt het allemaal niet, dat weten ze en gaan ze je treiterenbandenman schreef: 14 sep 2026, 22:12
Ze hebben mij ooit geleerd; behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden, als je dat niet kunt moet je ook voor de gevolgen instaan. dat geld ook voor de politie![]()
![]()
Wij komen uit een oude volksbuurt, hebben zat te maken gehad met politie.
Manman als je iets doet wat niet mag neem dan ook de straf/boete als een vent en ga niet lopen janken op een forum dat het allemaal aan een ander ligt.
-
Eric Z
- Auto: BMW G31 530d, E46 323Ci
Zoals ik al zei, gegokt en verloren. Deal with it!
Als je in het echt net zo reageert als hier, dan snap ik wel dat ze even verder kijken. Je komt over als een gevalletje “ik ken mijn rechten” en lekker moeilijk doen. Maar plichten zijn er ook hè, dus daar herinneren ze je dan wel fijntjes aan. Maar dan is de agent in eens het probleem?
Als je in het echt net zo reageert als hier, dan snap ik wel dat ze even verder kijken. Je komt over als een gevalletje “ik ken mijn rechten” en lekker moeilijk doen. Maar plichten zijn er ook hè, dus daar herinneren ze je dan wel fijntjes aan. Maar dan is de agent in eens het probleem?
- Arthur
- Auto: Nr.52
Iets met Calimero ofzo, toch?
-
Tazzy
Stomme was dat ik dacht dat ik 50 mocht, zie ik in mijn spiegel het ding afgaan.Knot schreef: 15 sep 2026, 15:56 Ja, in zwitserland zou ik hem ook niet te diep intrappen, ze zijn daar wat minder vriendelijk.
- jos_br
Nog even over de groene platen. Ik rijdt steevast met een OBD kastje in de auto wanneer ik de groene platen gebruik, dus test en uit kan lezen. Heb een tijdje geleden in een grote politiecontrole ook wel gehad dat ik goed uit moest leggen waarom ik 100km van huis was. Dit kon ik door aan te geven dat deze auto avonds (20.00u aanwezig tot 23.15u klaar) nog getest was op de vermogenstestbank. Dat mocht dan weer wel. Ook een keer 150km van huis zondags staande gehouden incl. het OBD kastje én een brandend motorstoringslampje, dat vonden ze ook goed, ze geloofden het wel dat ik aan het testen was.
Jos.
Jos.
- JP
Waarschijnlijk had je geen kinderen aan boord dan zijn ze milder 
-
HSR
Lol met groene platen een beetje recreatief rondrijden met de kinderen en dan zeiken dat de politie je op de vingers tikt. Prachtig, dit is weer DF anno 2008 toen hadden we wekelijks dit soort posts.