Pagina 42 van 46
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 22:39
door Luco
Dat snap ik wel, maar de snellere rijder moet anticiperen op de langzamere, en als je even het cpz topic doorleest zal je zien dat sommige mensen dat gevoel bij jouw niet hadden.
Je hebt het nu dus andersom gedaan, maar de bedoeling is dat als je sneller bent dat je op een veilige manier inhaalt, en daar is het als je goed leest een aantal keren niet helemaal gegaan zoals zou moeten.
Het is een welgemeend advies he

Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 22:50
door Stéphane
Trouwens wel medelijden met die BMW-rijder...
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 22:51
door RJay
Stéphane schreef:Trouwens wel medelijden met die BMW-rijder...
Ja die was goed de sjaak die dag.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 22:53
door speakerboxin
Hoezo? Stuk gereden?...
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 22:54
door Luco
wie was dat eigenlijk?
Nee speakerboxin, na jouw akkefietje werd die erafgereden door een x-bow in de audi-s
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 22:57
door speakerboxin
Wow. Hmm heb daar de afgelopen pagina's wel iets over gelezen. Klote voor die e30 rijder. Hmm zal ik 'm dan toch maar een emmer-belgisch bier sturen? Wie is't?...
Maar een X-Bow tegen een e30? Zijn die dingen niet super teer? Zo'n apparaat ligt toch met 't minst of 't geringste in de kreukels?...
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 22:59
door Luco
Klopt, maar de beamer had ook een behoorlijk scheef achterwiel begreep ik.
De x-bow kon niet meer rijden begreep ik.
Heb het verder niet gezien.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 23:07
door RJay
Ja daar was het niet lekker meer rechts achter, heb er even onder gelegen, niets echt finaal -stuk- ofzo maar het stond allemaal niet goed..... more than meets the eye imo.
De eigenaar zei ook bij rustig rijden al een stevig gebonk te voelen van RA na die kruisboogschicht.
Die ktm had volgens mij idd een groter probleem nog...... als ik die auto's zie en zie hoe die daar stond.
Maar goed ,da's een oude discussie die we hier al afgesloten hadden????

Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 23:09
door DDX
Wel appart dat julie hier nu continu over babbelen, maar filmpje mag hier niet gelinkt worden
(en ja ik heb het filmpje al gezien)
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 23:28
door Bert ///M3
Met die Ibiza vs E30 denk ik kan gebeuren zoiets.
Alleen wat ik dan niet snap is dat je hem evengoed nog redelijk ver naar buiten laat lopen speakerboxin, als je wat meer naar de binnenkant had gereden dan had het geen probleem geweest. Op de video lijkt het tenminste zo dat je alsnog later in wilt sturen als die E30, waarom neem je dan niet gewoon de binnenkant?
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 23:44
door speakerboxin
Kan gebeuren, maar als die gast later echt in de kreukels is gegaan dan voel ik nu wel een noodzaak om even een oktje te geven over en weer.
...die auto's staan erg los en hebben een nogal dansend kontje. Best wennen in het begin maar ze kunnen dus serieus overstuurd voelen bij het ingaan van het Scheivlak. Niet heel heftig alsin lift-off maar het kan er wel ineens zijn. Wat ik me herinner is dat ik de achterkant een klein beetje moest corrigeren om alsnog een lijn naar de curb te halen.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 07 mei 2010, 23:48
door RVV
DDX schreef:Wel appart dat julie hier nu continu over babbelen, maar filmpje mag hier niet gelinkt worden
(en ja ik heb het filmpje al gezien)
Omdat dat onze 'policy' is sinds de allereerste circuitdag van DF. Heeft verder niks met de KTM rijder te maken.
Voorbeeld, 3 jaar terug reed een Civic forse schade op een DF dag. Foto's hebben we daarna gelijk verwijderd. Vorig jaar reed een nieuwe Lotus 35K euro schade, ook die foto's hadden we gelijk weggehaald.
Mensen die medoen aan onze dagen moeten er ook op kunnen vertrouwen dat wij als organisatie integer omgaan met de deelnemers. We maken hierop geen uitzondering, ook al is er forse discussie over het hoe en wat van het onstaan van het ongeluk. We censureren ook niet in deze discussie. Daaarom mag men er ook gewoon over praten, omdat we ook vinden dat dit een bepaalde vorm van zelfregulering is voor de dagen zelf.
Dat zo'n filmpje wel op youtube staat, daar hebben we zelf geen invloed op, En daar willen we liever ook geen invloed op hebben. We bemoeien ons er ook niet mee dat fimpjes en foto's van schade's op andere fora komen te staan. Daar moeten betrokken partijen zelf maar achteraan gaan. Maar voor DF bljft gewoon gelden dat we dit niet toestaan.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 01:29
door Metchu
terecht allemaal idd, of die ene keer met die mx5 die volledig totall was op zolder of de clio16v die op ze dak stond... Het is hier geen crashing-fun
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 07:23
door Hans R
speakerboxin schreef:Ik ben echt niet de beroerdste om hier de e30 rijder van mijn zijde, mijn excuses aan te bieden. Maar een goed gesprek. Kom op. We maakten beiden een inschattings fout als ik 't zo zie. Bij het opgaan voor het Scheivlak had hij naar mijn idee al moeten zien dat 't mijn intentie was om 'm voorbij te gaan en had hij dus daar niet moeten insturen.
Alleen dat woordje "kom op"

Ga jij de volgende keer maar naar de kermis daar heb je ook autootjes rondrijden op een baantje, ik denk dat jezelf daar prima thuis zal voelen! Wat Luco ook al 10x heeft gezegd maar jij blijkbaar een enorme plaat voor je kop heb, dit is een trackday geen race of trainingsdagen, hier rijden mensen voor hun hobby met hun dure liefhebber auto's die geef je geen tikje, opzet of geen opzet.
Even een voorbeeld, een boddy voor een Lotus 340R kost ruim €10000,- als ze uberhaupt nog te krijgen zijn!
Dus gasten zoals jij zie ik liever niet dan wel, en als jij lekker wil raggen huur dan zelf een circuit.
Ik ben er klaar mee!

Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 08:37
door MdeRijke
Om het topic een wat positievere wending te geven: ik was ook een nieuweling (paarse Mini cabrio) en was achteraf gezien zeer gelukkig met mijn keuze om in de (rustiger) ochtendsessie te gaan rijden. 's Middags was het gewoon drukker op de baan en werd er volgens mij ook nog eens door meer ervaren trackridders deelgenomen.
Ook heb ik geen slicks, geen circuit-setup en slechts 163 pk dus het snelheidsverschil was behoorlijk groot.
Was dus zeer blij met de instructie (van Mathieu

) in mijn eerste sessie, en mijn latere bijrijder die kon helpen "spiegelen" in latere sessies. Heb in elk geval geprobeerd zo goed mogelijk ruimte te maken.
Is het dus voor DF een idee om "beginnelingen" als ik voortaan naar de ochtendsessie te verwijzen?
Marcel
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 09:03
door Downforce Hans
@Hans, je kan het niet beter verwoorden.
Volgende keer gewoon maar bij een ander kluppie gaan rijden...........
@ m de Rijke, wat ben jij een geluksvogel geweest....
Die mathieu loopt altijd met een helm in de pitsstraat mensen in de maling te nemen en te zeggen dat hij instructeur is.
In werkelijkheid is hij de machinist op dat treintje in de efteling, je weet wel dat mini ding.
De 29e was de eerste keer voor hem in zandvoort dat hij werkelijk op de baan heeft gereden.
Tot die tijd trapte nooit iemand in zijn verhaaltjes van instructie, misschien doordat hij altijd op sandalen liep.
Consider yourself lucky dat jij en je auto die dag heel zijn gebleven.
De volgende keer gewoon, Metchu,Cor D,Allen,duifjes,Mark Nauta,of inject the venom aan schieten voor gedegen instructie.
Grtz, Gijs van Gummigalgen

Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 09:09
door Luco
Downforce Hans schreef:@Hans, je kan het niet beter verwoorden.
Volgende keer gewoon maar bij een ander kluppie gaan rijden...........
@ m de Rijke, wat ben jij een geluksvogel geweest....
Die mathieu loopt altijd met een helm in de pitsstraat mensen in de maling te nemen en te zeggen dat hij instructeur is.
In werkelijkheid is hij de machinist op dat treintje in de efteling, je weet wel dat mini ding.
De 29e was de eerste keer voor hem in zandvoort dat hij werkelijk op de baan heeft gereden.
Tot die tijd trapte nooit iemand in zijn verhaaltjes van instructie, misschien doordat hij altijd op sandalen liep.
Consider yourself lucky dat jij en je auto die dag heel zijn gebleven.
De volgende keer gewoon, Metchu,Cor D,Allen,duifjes,Mark Nauta,of inject the venom aan schieten voor gedegen instructie.
Grtz, Gijs van Gummigalgen

Je vergeet KW en die andere topinstructeur Hanz, foei
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 09:14
door Downforce Hans
Sorry, maar mijn letters waren op..................
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 09:21
door Luco
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 09:46
door GTRene
Downforce Hans schreef:Sorry, maar mijn letters waren op..................
whahaha

lolz
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 10:00
door Mathieu
Downforce Hans schreef:@Hans, je kan het niet beter verwoorden.
Volgende keer gewoon maar bij een ander kluppie gaan rijden...........
@ m de Rijke, wat ben jij een geluksvogel geweest....
Die mathieu loopt altijd met een helm in de pitsstraat mensen in de maling te nemen en te zeggen dat hij instructeur is.
In werkelijkheid is hij de machinist op dat treintje in de efteling, je weet wel dat mini ding.
De 29e was de eerste keer voor hem in zandvoort dat hij werkelijk op de baan heeft gereden.
Tot die tijd trapte nooit iemand in zijn verhaaltjes van instructie, misschien doordat hij altijd op sandalen liep.
Consider yourself lucky dat jij en je auto die dag heel zijn gebleven.
De volgende keer gewoon, Metchu,Cor D,Allen,duifjes,Mark Nauta,of inject the venom aan schieten voor gedegen instructie.
Grtz, Gijs van Gummigalgen

Je bent nog steeds pissed off op het feit dat je meisje meer oog voor mij had dan voor jou.
En eerlijk gezegd kan ik me er wel wat van voorstellen, ondanks je 15 kilo vetverlies

Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 11:29
door 944 guy
Joost Hermens schreef:Hielke schreef:Even wat DF overkill.
Andre die met Joost als passagier in de E90 M3 racer door DF verkeer snijdt en terloops een 1.53 klokt.
Mooie sessie was dat. Leuk met al die gegevens erbij

Dat is wel mooi, maar dan moet zn laterale G-sensor wel goed afgesteld zijn

2G in een rechtse bocht, 1G links?

Remmen trekt ie 1,3.
RJay schreef:
Ja daar was het niet lekker meer rechts achter, heb er even onder gelegen, niets echt finaal -stuk- ofzo maar het stond allemaal niet goed..... more than meets the eye imo.
De eigenaar zei ook bij rustig rijden al een stevig gebonk te voelen van RA na die kruisboogschicht.
Wij zijn op assen een keer zijwaarts de vangrail in gegaan: overstuurd de GT bocht uit en aan de binnenkant de vangrail geraakt. Het achterwiel zag er in eerste opzicht goed uit. Maar toen we voor deze DF dag de boel klaar dachten te hebben gingen we weer even proefrijden en de aandrijfaf RA was kapot.
Er zat zoveel beweging in de rubbers dat de volle lengteslag bij de crash verbruikt werd en de homokineten aan stront werden geslagen (de diff is zo zwaar dat ie gewoon doordrukt). Verder was de dwarsbalk achter (voor de ophanging) verbogen ter plaatse waar de diff erdoor steekt.
De boel weer recht gebogen en er een nieuwe aandrijfas in gemonteerd. Lijkt nu weer aardig te rijden...
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 11:46
door Peter Tunissen
Nou kan ik hier een ellenlang verhaal over gaan typen, maar in feite is het zo simpel als wat.
Er zijn op internet 1001 sites waar heel erg enthousiast over crashfilmpjes en andermans ongelukken gepraat kan worden, Driving Fun is er daar niet één van. Dit is opgezet als forum en site van en voor de rijders en niet als site voor de autospotters en ramptoeristen langs de kant.
Verder lijkt het me nogal logisch dat we als organisatie niet publiekelijk rijders af gaan vallen en momentjes op de baan gaan analyseren. Jammer voor de mensen die daar problemen mee hebben, maar zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven. Achter de schermen bespreken we een en ander wel en worden indien nodig ook conclusies getrokken.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat een geweldige dag met heel veel blije en enthousiaste gezichten, veel nieuwe rijders die ook enthousiast zijn over DF en over het rijden op DF circuitdagen nu achteraf 'kapot' gezeurd wordt over een of twee momenten gedurende de dag.
Je weet vooraf als je het circuit op gaat dat het altijd kan gebeuren en juist daarom, omdat we toch de club willen zijn waar mensen met een gerust hart met hun dure dagelijkse of weekend auto de baan op kunnen.
Dat heeft verder niks met commercieel te maken, want dan organiseerden we wel een dag voor de racers en semi-racers, dat is namelijk een veel makkelijker publiek om naar een dag te lokken en die komen ook nog eens eerder terug. Wij willen juist dagen organiseren voor de mensen met (mooie) straatauto's en daar maken we het onszelf niet bepaald gemakkelijker mee, maar dat is nu eenmaal waar voor onszelf ook de passie voor dit soort dagen ligt.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 12:03
door Erik dB
Wat precies werd beoogd met de eerder gepostte filmpjes en comments weet ik niet, maar mijn indruk van deze dag is dat deze behoorlijk anders was dan de vorige DF-dagen. Ik heb aan 2 eerdere DF-dagen meegedaan, en daar werd altijd netjes gereden door mensen die elkaar voor een groot deel al lang kennen en ook op die manier met elkaar omgaan.
Of het met "DF goes commercieel" te maken heeft weet ik niet, maar het lijkt alsof de doelgroep inmiddels iets anders is dan bij de vorige dagen? Het "lijkt" (voor mij lastig in te schatten of dit zo is) dat er bijna geen controle meer aan de poort is en dat iedereen de baan maar op mag, met name allerlei cupracers die lekker en relatief goedkoop kunnen testen met de kentekenrijders als rijdende slalom. Voor veel kentekenrijders (incl mijzelf, en via wat PM en MSN gesprekken blijkt dat ik zeker niet alleen ben) leuk om op filmpjes naar te kijken, maar voldoende reden om maar even niet meer mee te doen.
Hebben jullie dit bewust gedaan om meer betalende rijders te krijgen of krijg ik een verkeerde impressie obv de gepostte filmpjes en opmerkingen?
**EDIT: na het lezen van Peter's bericht hierboven is mijn bericht een beetje mustard after the meal, maar goed

**
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 08 mei 2010, 12:10
door RJay
Zo heel anders dan de vorige dagen was dit niet imo, grootste verschil was dat de zandvoort marshalls(en hun rode vlaggen) er zelf waren ipv DF-ers die stonden te kleumen in die hokkies.
Wordt nog steeds even netjes gereden, zjin nog steeds allemaal exoten tussen gewone hoek-van-de-straat auto's tussen racewagens, tsja, er was alleen die crash.... Heb wel meer mensen verkeerd om/ in de muur zien staan though.