BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
bm-dub

Re: BMW M3 GTS

Bericht door bm-dub » 05 jan 2011, 12:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

knappe M3's, 135K voor de frozen grey, helaas geen prijsopgave voor de GTS. ik vind de velgen zo mooier dan de zwarte onder de GTS. leuk detail: ///M op de remklauwen.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 05 jan 2011, 12:47

Sebring NL schreef:
Shakes schreef:Kennis van me heeft z'n eigen garage. Aan een Porsche sleutelen is voor hem hetzelfde als sleutelen aan een Starlet
help me herinneren daar dan nooit een auto te brengen. Wat een onzin zeg.
"Offtopic"

Dan zou de Porsche fahrer altijd voor de Toyota fahrer gaan, lijkt mij niet fair. Voor een autobedrijf lijkt het mij een goede stelling om alle klanten op gelijke manier te behandelen....

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 05 jan 2011, 13:20

Hmmm...ben benieuwd. Moet vrijdag zijn, dus zal ze eens bewonderen.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 05 jan 2011, 13:47

Peter-Paul Haars schreef:
Sebring NL schreef:
Shakes schreef:Kennis van me heeft z'n eigen garage. Aan een Porsche sleutelen is voor hem hetzelfde als sleutelen aan een Starlet
help me herinneren daar dan nooit een auto te brengen. Wat een onzin zeg.
"Offtopic"

Dan zou de Porsche fahrer altijd voor de Toyota fahrer gaan, lijkt mij niet fair. Voor een autobedrijf lijkt het mij een goede stelling om alle klanten op gelijke manier te behandelen....

Voor iedereen die met de zelfde intenties een auto koopt is een auto een even dure aankoop. Of hij nou 10.000 euro kost, 100.000 euro of 1000 euro.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 jan 2011, 13:50

Ik vind het ook onzin.
Die Porkers staan om de haverklap in de werkplaats, die Starletjes komen er nooit. Dus als jij je Porker brengt doet hij er niets aan maar krijg je wel een rekening :mrgreen:
Of andersom natuurlijk. Er hoeft niets aan je Starlet te gebeuren maar hij doet het toch omdat hij het gewend is van de Porkers. Kost je weer duiten :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 05 jan 2011, 21:13

Ach je kunt het interpreteren zoals je wil maar ik bedoelde te zeggen dat de ene auto net zoveel aandacht krijgt als de andere. Als ik dan meteen lees dan kom ik er niet...... ze zijn van 2 bruggen x jaar geleden naar een prachtig nieuw pand met 8 bruggen gegaan. Metin is er ook wel eens geweest en je weet gewoon dat je auto er in goede handen is.

Erg ot....

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 06 jan 2011, 13:31

Ik zag ook iets fel oranjes bij Jan de Jong Amersfoort in de showroom staan, kan niet missen!

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 06 jan 2011, 14:35

Shakes schreef:Ach je kunt het interpreteren zoals je wil... bla bla
Dat je uberhaupt nog ingaat op zo'n onwetende opmerking.
Een monteur met de juiste hoeveelheid TLC, de juiste tools en onderdelen kan aan iedere auto sleutelen.
Dat toevallig een japans logootje op zijn overal staat is dan maar bijzaak. Dus daarom +1 van mijn kant.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 06 jan 2011, 18:56

Chris van S. schreef:
Een monteur met de juiste hoeveelheid TLC, de juiste tools en onderdelen kan aan iedere auto sleutelen.
Dat toevallig een japans logootje op zijn overal staat is dan maar bijzaak. Dus daarom +1 van mijn kant.
Wrong.

Je moet heel anders sleutelen aan bijv. een Porsche, al was het alleen maar vanwege de gebruikte materialen. De klanten verwachten ook heel andere dingen , omdat de auto een heel ander doel en levensverloop heeft.

Bij een Starlet ruk je in 20 min de kop eraf, bij een E60 M5 is het een beetje anders.

Je moet bijv. op bepaalde plekken altijd nieuwe bouten moeren ringen etc monteren, terwijl dit bij een Starlet of ander goedkoop ding niet gaat , omdat het dan 15% duurder is dan bij een andere garage. Het hoeft ook niet, want je kan overal prima bij. Alleen bij een bijv een 911 is het VEEL erger als er een uitlaatspruitstuktap afbreekt, dus vervang je die altijd. Bij een Starlet zou ik ze gewoon laten zitten, die mensen zitten niet te wachten op 25 euro aan klein materiaal extra op de rekening.

Dat bedoelde ik .Niet dat je Jezus moet zijn om aan een Porsche te werken, maar je moet wel snappen WAT het is waar je aan werkt.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 06 jan 2011, 19:27

Sebring ik vind het fijn dat je uitlegt wat we al wisten.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 06 jan 2011, 19:30

Chris van S. schreef:Sebring ik vind het fijn dat je uitlegt wat we al wisten.
kennelijk niet, als je onderschrijft dat het OK is indien iemand op dezelfde manier aan een Porsche werkt als aan een Starlet.

Voor veel monteurs is desinteresse in hun vak een groot struikelblok om echt goed te zijn. Als ze morgen koelkasten moesten doen voor 10% meer geld, zouden ze het ook doen. Dat bedoel ik.

Shakes

Bericht door Shakes » 06 jan 2011, 19:35

Joh,

ik maar denken dat ze met het onderhoudsschema van een Starlet ook aan de Porsche zouden beginnen. Sta je toch raar te kijken als je de kofferbak opentrekt en er verschijnt opeens een motor.

next

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 06 jan 2011, 19:39

Sebring, verdiep je eens in de mensen hier voordat je zo hoog van de toren gaat blazen man.
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 06 jan 2011, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 06 jan 2011, 19:43

Wat ik wilde zeggen is dat het voor handelaren niets anders is dan een object waarop je geld kunt verdienen.

Kennis van me heeft z'n eigen garage. Aan een Porsche sleutelen is voor hem hetzelfde als sleutelen aan een Starlet.
Hoe dien ik me te verdiepen in de kennissen van Shakes?

Hij geeft dit aan als voorbeeld van iemand die niet emotioneel betrokken is bij het werk en het alleen doet om geld mee te verdienen.

Daar reageer ik op. En niet eens hoofdelijk op de 'kennis' maar dergelijke monteurs in het algemeen.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 06 jan 2011, 19:57

Sebring NL schreef:
Chris van S. schreef:
Wrong.

Je moet heel anders sleutelen aan bijv. een Porsche, al was het alleen maar vanwege de gebruikte materialen. De klanten verwachten ook heel andere dingen , omdat de auto een heel ander doel en levensverloop heeft.

-knip bla bla-
Ik heb aan Starletjes gesleuteld, aan m'n eigen scheurkhok, aan racewagens en aan nieuwe M modellen. Ik kan je vertellen dat ik met de zelfde voorzichtigheid en toewijding aan alles gesleuteld heb.

Het enige wat tegenwoordig verschilt is de werkbeschrijving. Los- en vastdraaien van bouten en moeren blijft het zelfde, Starlet of M5.

Shakes

Bericht door Shakes » 06 jan 2011, 20:02

Hoe dien ik me te verdiepen in de kennissen van Shakes?

Hij geeft dit aan als voorbeeld van iemand die niet emotioneel betrokken is bij het werk en het alleen doet om geld mee te verdienen.

Je zegt in deel 1 dat je terecht geen conclusie kunt trekken en trekt in deel 2 van je verhaal toch een conclusie. Eentje die zeer onjuist is.

Je mag het laatste woord hoor want hier kan ik echt niks mee.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 06 jan 2011, 20:19

Youp schreef:
Ik heb aan Starletjes gesleuteld, aan m'n eigen scheurkhok, aan racewagens en aan nieuwe M modellen. Ik kan je vertellen dat ik met de zelfde voorzichtigheid en toewijding aan alles gesleuteld heb.

Het enige wat tegenwoordig verschilt is de werkbeschrijving. Los- en vastdraaien van bouten en moeren blijft het zelfde, Starlet of M5.
Dat is natuurlijk prima, dan sleutel je aan een starlet net zo 'goed' als aan een Porsche. Ik heb ook een Golf 2 GTI in onderhoud, daar werk ik ook hetzelfde aan als aan een Alpina V8 of AMG. Voor jou is het dus niet een kwestie van geld verdienen aan willekeurig welke auto. Misschien bedoelde Shakes dat ook wel zo, maar kreeg het idee dat het andersom was bij de genoemde 'kennis'.

Het enige wat ik stelde (@shakes) is dat ik het niet eens ben op mensen die zonder emotie aan leuke auto's werken. Ik durf het wel aan te zeggen dat het niet goed gebeurd als het je passie niet is. Zelfs die griezelig perfecte robot-monteurs van Porsche Weissach vinden het stiekem prachtig als je met ze praat, terwijl ze schijnbaar emotieloos aan de dikste dingen schroeven.

Ben het er wel mee eens als je bedoelde dat je na een tijdje nergens meer van opkijkt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jan 2011, 23:26

Nog wat pics;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.autogespot.com/nl/item/9850/ ... 3-gts.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 08 jan 2011, 23:28

Velgen zijn echt 100X mooier dan de 'normale' GTS/

en ze hebben dus die winters van de GTS op die Frozen gedaan en andersom

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jan 2011, 01:22

Dat interieur is het toch wel he :love:

dvh

Bericht door dvh » 10 jan 2011, 08:06

Ligt het aan mij of ....

Afbeelding

Normaal zie je het niet lijkt me.. Maar zo'n aangetaste wielbout + moer zie ik ook op een gare Astra uit 1992.
Hadden ze dat niet ff wat mooier weg kunnen werken of dergelijke..

Tristan

Bericht door Tristan » 10 jan 2011, 09:12

Dat zijn tapeinden, vrij normaal bij een trackday/circuitauto.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 10 jan 2011, 09:20

Ik heb hem vrijdag even bekeken in Rijswijk. Het is toch echt wel iets bijzonders hoor. Het ding ademt wel wat speciaals uit. Tuurlijk, hij staat daar dan wat statisch, maar of je wilt of niet, hij 'grijpt' je wel. De kleur, de spoiler, het interieur, het past allemaal super bij elkaar. Nu nog eens sturen ;).

B46

Bericht door B46 » 12 jan 2011, 02:21

bm-dub schreef:knappe M3's, 135K voor de frozen grey, helaas geen prijsopgave voor de GTS.
is dat ding te koop dan?
dacht dat kopers geselecteerd werden en alle NL'ers al verkocht waren?
als deze te koop is, dan is het wel erg gaaf omdat het #002 is.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 12 jan 2011, 03:53

Stonden er 3 weken geleden al op Mobile te koop. 002 is cool, 007 nog cooler. Past goed bij JB, zo'n onopvallend ding.

Denk dat er ook wel wat annuleringen zijn, nu blijkt dat een CSL op 91RON met winterbanden en een aanlopende handrem sneller is op de ring. Hoewel er vast ook een reservelijst is!

Plaats reactie