Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
Het stelen van een brood als je arm bent en honger hebt vind ik van een heel andere orde dan iemand doodschieten omdat iets in je leven jou niet zint en jij hem/haar/hun verantwoordelijk acht(heel zwart wit). Dan zou de ene helft van de wereld de andere helft nu ombrengen ben ik bang. Dus wat lost geweld dan wél op in dit geval?
- JP
Waar ligt de scheidslijn tussen hoger en "lekkere trek" ? 

-
Mam zei altijd; trek hebben ze alleen in Afrika...
- MParallel
- Auto: BMW
Bij ons net omgekeerd. Wij kennen alleen 'trek', Afrika kennen ze 'honger'.
-
-
Ik denk dat als je weet dat je niet ongestraft iets kunt doen, maar dat boontje om zijn loontje komt, er wel anders gehandeld wordt.Robin schreef: 10 dec 2024, 15:18 Het stelen van een brood als je arm bent en honger hebt vind ik van een heel andere orde dan iemand doodschieten omdat iets in je leven jou niet zint en jij hem/haar/hun verantwoordelijk acht(heel zwart wit). Dan zou de ene helft van de wereld de andere helft nu ombrengen ben ik bang. Dus wat lost geweld dan wél op in dit geval?
En dat begint al vroeg, kinderen die alleen diegene pesten waarvan ze weten dat er geen represailles zijn. En die mentaliteit gaat door als ze volwassen worden, als ze weten dat ze ermee wegkomen. En dat kan in het Nederlandse rechtssysteem al snel, dat ermee wegkomen.
Bedrijven die ongestoord mensen misleiden en een poot uitdraaien, zie wat ik poste over HEM, het kan allemaal ongestraft hier in Nederland. Of kijk naar dat artikel over Zilveren Kruis, die zorg niet wilde vergoeden.
Ik ben het eens met wat MParallel vanmorgen schreef, NL'ers zijn makke schapen, want zo is het, alles is genuanceerd en moet maar kunnen in onze huidige maatschappij, een maatschappij van slapjanussen.
-
Ik snap je Elise, hoor, maar komen we niet bij selectieve verontwaardiging? Ik kan me ook wel een handvol 'politici' en figuren bedenken waar ik 'last' van had en heb, die zijn waarschijnlijk niet degenen die 'jij' of 'een ander' bedoelt. Het eind is zoek lijkt mij....
-
Even terug naar die verdachte Luigi, van de moord op die Brian Thompson.Elise schreef: 10 dec 2024, 15:53 Ik denk dat als je weet dat je niet ongestraft iets kunt doen, maar dat boontje om zijn loontje komt, er wel anders gehandeld wordt.
Als die Luigi levenslang krijgt of electrische stoel(kan dat in Pennsylvania/NY?) kun je jouw quote ook gaan toepassen....
-
Dat zal het offer zijn wat hij gebracht heeft.
-
Misschien wordt hij dan wel martelaar in bepaalde kringen.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Precies, dat vraag ik me dus ook af. Als we maar ongestraft en onder goedkeurend oog van de goegemeente op deze manier ons gram halen is het einde wel behoorlijk zoek.Robin schreef: 10 dec 2024, 15:18 Het stelen van een brood als je arm bent en honger hebt vind ik van een heel andere orde dan iemand doodschieten omdat iets in je leven jou niet zint en jij hem/haar/hun verantwoordelijk acht(heel zwart wit). Dan zou de ene helft van de wereld de andere helft nu ombrengen ben ik bang. Dus wat lost geweld dan wél op in dit geval?
-
Je kunt het ook omdraaien, als een zorgverzekeraar ongestraft en onder goedkeurend oog van de goegemeente op deze manier ons zorg ontzeggen is het einde wel behoorlijk zoek.Bram schreef: 10 dec 2024, 19:22Precies, dat vraag ik me dus ook af. Als we maar ongestraft en onder goedkeurend oog van de goegemeente op deze manier ons gram halen is het einde wel behoorlijk zoek.Robin schreef: 10 dec 2024, 15:18 Het stelen van een brood als je arm bent en honger hebt vind ik van een heel andere orde dan iemand doodschieten omdat iets in je leven jou niet zint en jij hem/haar/hun verantwoordelijk acht(heel zwart wit). Dan zou de ene helft van de wereld de andere helft nu ombrengen ben ik bang. Dus wat lost geweld dan wél op in dit geval?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zit wat in. Maar een CEO dan maar even overhoop knallen lijkt me niet de oplossing.
-
Stel je vrouw is ziek. Je bent verzekerd, maar de zorg die ze zou moeten krijgen wordt je op slinkse manier ontnomen door je verzekeraar, die zich op miraculeuze wijze overal achter weet te verschuilen. De ziekte is dermate slopend dat je vrouw, na een lang en pijnlijk ziekbed, komt te overlijden, iets wat voorkomen had kunnen worden als ze de verzekerde zorg had gekregen.
Wat ga je doen?
Wat ga je doen?
- Luco
ik zou hem kapotschieten.Elise schreef: 10 dec 2024, 19:54 Stel je vrouw is ziek. Je bent verzekerd, maar de zorg die ze zou moeten krijgen wordt je op slinkse manier ontnomen door je verzekeraar, die zich op miraculeuze wijze overal achter weet te verschuilen. De ziekte is dermate slopend dat je vrouw, na een lang en pijnlijk ziekbed, komt te overlijden, iets wat voorkomen had kunnen worden als ze de verzekerde zorg had gekregen.
Wat ga je doen?
Disclasmer: dat is natuurlijk makkelijk roepen vanachter een toetsenbord.
-
+1 zonder disclaimer
- 350 Z
-
Je kunt de US situatie niet 123 snappen.
Kanker krijgen en miljoenen betalen voor 2maanden langer leven en je gezin bankroet en dakloos achterlaten?
Heb collega die met creditcard de chemo moest betalen. Limiet bereikt.. dood.
Die Brian kan rug operatie niet betalen maar dadelijk in de gevangennis betaald de staat? Zou een “grap” zijn.
De Amerikanen zijn de slechte voorzieningen beu. Dus snappen ze de gewone man Brian.
Kanker krijgen en miljoenen betalen voor 2maanden langer leven en je gezin bankroet en dakloos achterlaten?
Heb collega die met creditcard de chemo moest betalen. Limiet bereikt.. dood.
Die Brian kan rug operatie niet betalen maar dadelijk in de gevangennis betaald de staat? Zou een “grap” zijn.
De Amerikanen zijn de slechte voorzieningen beu. Dus snappen ze de gewone man Brian.
-
Als je verzekerd bent hoef je je gezin niet bankroet en dakloos achter te laten, tenzij je verzekeraar niet ten goede trouw is.Emiel schreef: 10 dec 2024, 21:45 Kanker krijgen en miljoenen betalen voor 2maanden langer leven en je gezin bankroet en dakloos achterlaten?
- WJ
Mwoah, als je op vrij jonge leeftijd al ernstig ziek bent geweest dan krijg je geen verzekering... en als je dan op latere leeftijd weer de sjaak bent dan ben je dus gewoon de lul. Ik spreek uit ervaring.Elise schreef: 10 dec 2024, 23:08Als je verzekerd bent hoef je je gezin niet bankroet en dakloos achter te laten, tenzij je verzekeraar niet ten goede trouw is.Emiel schreef: 10 dec 2024, 21:45 Kanker krijgen en miljoenen betalen voor 2maanden langer leven en je gezin bankroet en dakloos achterlaten?
Ik kreeg zelf ooit van een verzekering te horen dat ze verwachten dat ik binnen 10 jaar dood zou zijn (Stond letterlijk in de brief, kern gezond toen en nog steeds maar historie) dus ik kon ook lekker de tering krijgen.
Anyway.. Een gezond bedrijf draaiend houden, geen moeite mee, top. Maar exorbitante winsten boven mensen levens plaatsen en je krijgt dus dit soort vigilante acties. Ik kan er geen traan om laten.
-
Buiten de basis verzekering om? Benieuwd over welke ziekte het we dan spreken.WJ schreef: 10 dec 2024, 23:22 Mwoah, als je op vrij jonge leeftijd al ernstig ziek bent geweest dan krijg je geen verzekering...
-
Er is een gofundme voor die verdachte Luigi las ik gisteravond.
Mijn moeder is door een totaal verkeerde diagnose van een huisarts, lang verhaal, in coma geraakt, ze zou overlijden, maar heeft nog 9 jaar invalide in een rolstoel doorgeleefd. Dit speelde van 2000-2009. Ik heb die huisarts vervloekt, ik wilde 'm voor een tuchtcollege gooien, maar in die verwarrende tijd zijn dat hersenspinsels. Misschien had ik 'm ook kapot willen schieten, maar willen en écht doen he zijn twee dingen.
Dat heb ik (IK dus) ook met verschillende figuren die tijdens 't Coronabeleid de touwtjes in handen hadden. Denkt men dat ik 'n traan laat om bijv. een De Jonge, Kuipers etc? Of Fauci of Schwab? Nee natuurlijk niet, maar ik ga geen trigger overhalen. Maar ik kan het begrijpen...
Dus degene die jou/jouw naasten pijn doet/deed is voor iedereen anders.
Mijn moeder is door een totaal verkeerde diagnose van een huisarts, lang verhaal, in coma geraakt, ze zou overlijden, maar heeft nog 9 jaar invalide in een rolstoel doorgeleefd. Dit speelde van 2000-2009. Ik heb die huisarts vervloekt, ik wilde 'm voor een tuchtcollege gooien, maar in die verwarrende tijd zijn dat hersenspinsels. Misschien had ik 'm ook kapot willen schieten, maar willen en écht doen he zijn twee dingen.
Dat heb ik (IK dus) ook met verschillende figuren die tijdens 't Coronabeleid de touwtjes in handen hadden. Denkt men dat ik 'n traan laat om bijv. een De Jonge, Kuipers etc? Of Fauci of Schwab? Nee natuurlijk niet, maar ik ga geen trigger overhalen. Maar ik kan het begrijpen...
Dus degene die jou/jouw naasten pijn doet/deed is voor iedereen anders.
-
“Als je verzekerd bent”Elise schreef: 10 dec 2024, 23:08Als je verzekerd bent hoef je je gezin niet bankroet en dakloos achter te laten, tenzij je verzekeraar niet ten goede trouw is.Emiel schreef: 10 dec 2024, 21:45 Kanker krijgen en miljoenen betalen voor 2maanden langer leven en je gezin bankroet en dakloos achterlaten?
Dat is dus door allerlei opties geen vanzelfsprekendheid in de US. Teveel variabelen waardoor men niet verzekerd is of verzekerd kan worden.
Daar zit in mijn ogen het pijnpunt. Zorg moet er voor iedereen zijn, niemand vraagt erom om ziek te worden. (Niet geheel waar door levens stijl keuze maar toch)
1 van de redenen waarom ik niet definitief in de US wilde blijven.
-
Heel vervelend Robin, maar een foute diagnose zie ik toch als wat anders dan het bewust weigeren van verzekerde zorg omdat dat de verzekeraar geld kost. Dat is gewoon een beleidskwestie, bedacht en uitgevoerd achter een bureautje.Robin schreef: 11 dec 2024, 05:47 Mijn moeder is door een totaal verkeerde diagnose van een huisarts, lang verhaal, in coma geraakt, ze zou overlijden, maar heeft nog 9 jaar invalide in een rolstoel doorgeleefd. Dit speelde van 2000-2009. Ik heb die huisarts vervloekt, ik wilde 'm voor een tuchtcollege gooien, maar in die verwarrende tijd zijn dat hersenspinsels. Misschien had ik 'm ook kapot willen schieten, maar willen en écht doen he zijn twee dingen.
-
Eens Emiel.Emiel schreef: 11 dec 2024, 07:18“Als je verzekerd bent”Elise schreef: 10 dec 2024, 23:08Als je verzekerd bent hoef je je gezin niet bankroet en dakloos achter te laten, tenzij je verzekeraar niet ten goede trouw is.Emiel schreef: 10 dec 2024, 21:45 Kanker krijgen en miljoenen betalen voor 2maanden langer leven en je gezin bankroet en dakloos achterlaten?
Dat is dus door allerlei opties geen vanzelfsprekendheid in de US. Teveel variabelen waardoor men niet verzekerd is of verzekerd kan worden.
Daar zit in mijn ogen het pijnpunt. Zorg moet er voor iedereen zijn, niemand vraagt erom om ziek te worden. (Niet geheel waar door levens stijl keuze maar toch)
1 van de redenen waarom ik niet definitief in de US wilde blijven.
Maar helaas gaan we hier in Nederland dus ook die kant op, wat Romo ook al opmerkte.