Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn_bmw » 07 okt 2021, 20:14

Mark 320iS schreef: 07 okt 2021, 11:19
Hielke schreef: 07 okt 2021, 10:38
Enrico schreef: 07 okt 2021, 10:25
Denk Juridisch de GT3 die vloeistof lekte eerder schuld toegeëigend zou krijgen.
Vanuit het hypocriete gedachtengoed van de huidige Nürburgring GmbH zou dat inderdaad de normale procedure zijn.

En daarom moet er nu ook een normale strafrechtelijke of civiele procedure worden gestart waarbij de GmbH zwaar gaat bloeden. Ik bedoel maar, anno 2021 nog geen werkend camera/waarschuwingslampen systeem hebben draaien zou op zich al strafbaar moeten zijn.
Los van het feit dat je wat mij betreft op inhoudelijk vlak gelijk hebt, is het natuurlijk gewoon zo dat tijdens de TF de NS gewoon openbare weg is. Op de openbare weg heb je natuurlijk ook niet zulke systemen...

Moet je nu eens voorstellen dat die GT3 rijder een Nederlander was geweest met een Nederlandse verzekering die de NS heeft uitgesloten (in feite álle maatschappijen in Nederland) en dat je dán aansprakelijk wordt gesteld voor de schade.... dan ben je voor de rest van je leven het haasje als je niet een paar mln. achter de hand hebt. Alleen al dáárom voor mij geen TF meer.
Exact dé reden waarom ik ook de ring niet op ga… hoe graag ik die ook zou rijden.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 07 okt 2021, 20:19

Wordt tijd voor een snelheidslimiet. Dat lekker TFen op je gemak en constant worden weggedrukt door meneer de hobbycoureur in z’n supercar.

Blijft idioot.

Hielke

Bericht door Hielke » 07 okt 2021, 22:57

Een snelheidslimiet op De Ring is als een verbod op neuken in een bordeel.

Je hoeft er niet te rijden! Ga lekker toeren op de mooie B wegen in de Eifel. Ga in de zandbak naast De Ring banden trappen. Verzamel Dinky Toys. Maar laat de rijders hun ding doen op De Ring.

Karel

Bericht door Karel » 07 okt 2021, 23:21

Als je niet weggedrukt wil worden kan je ook gewoon door de week eens gaan rijden.
Dan is het bijzonder rustig en heb je geen last van alle weekendridders of vele snellere auto’s.

Voor een andere trackday moet je ook vaak vakantie nemen.

(En je loopt ook pak minder kans aansprakelijk gesteld te worden voor kvs verlies en daaruit volgende schade)

Enrico

Bericht door Enrico » 08 okt 2021, 08:39

Hielke schreef: 07 okt 2021, 22:57 Een snelheidslimiet op De Ring is als een verbod op neuken in een bordeel.

Je hoeft er niet te rijden! Ga lekker toeren op de mooie B wegen in de Eifel. Ga in de zandbak naast De Ring banden trappen. Verzamel Dinky Toys. Maar laat de rijders hun ding doen op De Ring.
Zou eerder de vergelijking trekken met een condoom plicht in het bordeel. Je mag op de ring blijven rijden, alleen veliger! 😉🤪

Idd de wegen rond om de ring zijn prachtig en gratis! Mocht iemand in of gpx routes willen on mij ik heb er een aantal. 150 tot 350 km routes op de leuke wegen rondom de ring.
Laatst gewijzigd door Enrico op 08 okt 2021, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 08 okt 2021, 08:45

Naar mate de Ring duurder wordt, worden de wegen rondom de Ring gevaarlijker. Juist daar gebeuren meer fatale ongevallen.

Enrico

Bericht door Enrico » 08 okt 2021, 08:56

JP schreef: 08 okt 2021, 08:45 Naar mate de Ring duurder wordt, worden de wegen rondom de Ring gevaarlijker. Juist daar gebeuren meer fatale ongevallen.
Dat klopt ook, in de loop der jaren zijn de wegen rondom van 80 naar 60/50 teruggebracht. Motor rijders sneuvelen hat vaakst maar heb ook zware auto ongelukken gezien.

Knot

Bericht door Knot » 08 okt 2021, 09:30

Ook krom, je bent niet verzekerd maar kan wel aansprakelijk gesteld worden...

En ook al maak je er een circuit van met toelating per ronde krijg je hetzelfde als met vrij rijden, relatief lage drempel dus alle sjonnies met hun GTI'tje met 10 jaar oude remvloeistof komen nogsteeds.

frankie

Bericht door frankie » 08 okt 2021, 09:42

Je bent wel WA verzekerd, de verzekering zal dus wel uitkeren aan de tegenpartij bij aansprakelijkstelling, alleen grote kans dat ze vervolgens verhalen op je omdat het buiten de verzekeringsvoorwaarden valt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 okt 2021, 09:54

frankie schreef: 08 okt 2021, 09:42 Je bent wel WA verzekerd, de verzekering zal dus wel uitkeren aan de tegenpartij bij aansprakelijkstelling, alleen grote kans dat ze vervolgens verhalen op je omdat het buiten de verzekeringsvoorwaarden valt.
Dan ben je dus niet verzekerd... de verzekeraar schiet alleen voor om TP schadeloos te stellen en komt vervolgens in lengte van dagen het geld bij jou terug halen

Knot

Bericht door Knot » 08 okt 2021, 10:13

Dat bedoel ik, dan moeten ze ook zeggen dat de partij die schade heeft geleden het niet kan verhalen.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 08 okt 2021, 10:25

Knot schreef: 08 okt 2021, 10:13 Dat bedoel ik, dan moeten ze ook zeggen dat de partij die schade heeft geleden het niet kan verhalen.
Dan moet je er dus iets á la vrij rijden van maken, of gewoon trackdays organiseren. En dan moet iedereen een vrijwaring tekenen. Wij mij betreft een veel betere en logischere keuze. Wat André een paar posts eerder schreef eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Mark 320iS op 08 okt 2021, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 okt 2021, 10:25

Knot schreef: 08 okt 2021, 10:13 Dat bedoel ik, dan moeten ze ook zeggen dat de partij die schade heeft geleden het niet kan verhalen.
Schuldvraag is wel een dingetje bij die zaken.

bleu_dust
Auto: E87 130i

Bericht door bleu_dust » 08 okt 2021, 11:35

Andre schreef: 07 okt 2021, 19:06 Het is wat mij betreft heel makkelijk.

Je maakt er een permanent circuit van. Dat betekend dat je onverzekerd rond rijd en iedereen zijn eigen risico. Dan zullen er vele amateurs met te dikke en dure auto’s het laten afweten durven zonder verzekering daar niet meer te rijden en dat wil je ook.

Het zijn vaak de amateurs met veel te snelle auto’s die de brokken veroorzaken.
Ik denk ook dat het wel deze kant langzaam op gaat. Duitse verzekeraars gaan vanaf eind dit jaar ook nieuwe klanten uitsluiten voor de ring..

Hiermee krijg je wel weer een risico dat jan en alleman meer risico gaan nemen omdat je toch niet aansprakelijk bent voor je acties op de baan...

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 okt 2021, 11:50

MParallel schreef: 07 okt 2021, 20:19 Wordt tijd voor een snelheidslimiet. Dat lekker TFen op je gemak en constant worden weggedrukt door meneer de hobbycoureur in z’n supercar.

Blijft idioot.
Gewoon minder in de weg rijden :P.
Voor mij inmiddels 2 jaar terug dat ik zelf reed, maar had weinig last van ‘hobby-coureurs’, ‘supercars’ en/of ‘weggedrukt’ worden. Reed gewoon met m’n 1-serie, weinig stress.
Ik weet de oplossing tbh niet; zou het niet gewoon kunnen zoals het was (met verzekering), maar met meer lichten en betere dosering?

Hielke

Bericht door Hielke » 08 okt 2021, 12:01

Met camera's en lichten als waarschuwingssysteem los je het kinderlijk eenvoudig op.

Het is net als met het mobiele netwerk in Duitsland, alsof het wiel al niet lang geleden uitgevonden is.

JP

Bericht door JP » 08 okt 2021, 12:04

GPS in je 5G chip of ringpas/auto. Als je iets nadert wat stil staat, krijg je een melding. Soort sentinel-systeem wat ze ook bij dakar gebruiken, alleen zijn er dus, wat eerder werd aan gegeven door Misha, nog plekken op de Ring waar je nog geen telefoonverbinding hebt.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 okt 2021, 12:28

JP schreef: 08 okt 2021, 12:04 GPS in je 5G chip of ringpas/auto. Als je iets nadert wat stil staat, krijg je een melding. Soort sentinel-systeem wat ze ook bij dakar gebruiken, alleen zijn er dus, wat eerder werd aan gegeven door Misha, nog plekken op de Ring waar je nog geen telefoonverbinding hebt.
Camerabewaking en lampen dus. Alles te besturen door één poppetje.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 okt 2021, 12:37

En misschien een dosering iets lager?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 okt 2021, 12:51

Hielke schreef: 07 okt 2021, 22:57 Een snelheidslimiet op De Ring is als een verbod op neuken in een bordeel.

Mooi! En inderdaad!:)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 okt 2021, 12:56

Kasteel schreef: 08 okt 2021, 11:50
MParallel schreef: 07 okt 2021, 20:19 Wordt tijd voor een snelheidslimiet. Dat lekker TFen op je gemak en constant worden weggedrukt door meneer de hobbycoureur in z’n supercar.

Blijft idioot.
Gewoon minder in de weg rijden :P.
Voor mij inmiddels 2 jaar terug dat ik zelf reed, maar had weinig last van ‘hobby-coureurs’, ‘supercars’ en/of ‘weggedrukt’ worden. Reed gewoon met m’n 1-serie, weinig stress.
Ik weet de oplossing tbh niet; zou het niet gewoon kunnen zoals het was (met verzekering), maar met meer lichten en betere dosering?
Wel mee eens. We reden er in april 2019 (?) voor het laatst en ergen 2018 voorjaar. Namiddag(maandag) tegen zessen. Ideale ronde gereden voor mijn doen. Lekker mentaal relaxed, maar toch snel zat vond ik eigenlijk:)

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 08 okt 2021, 13:10

Hielke schreef: 07 okt 2021, 22:57 Maar laat de rijders hun ding doen op De Ring.
De meeste rijders denken ook dat ze goed kunnen rijden… :mrgreen:
Geld koopt je wel een dikke waggie maar geen talent.

Ik zou graag nog eens een ronde willen rijden maar het risico weerhoud mij. Helemaal als je er niks aan kunt doen. 1 keer een klapper gemaakt en daar een jaar voor moeten schrapen.

MParallel

Bericht door MParallel » 08 okt 2021, 13:35

Als je iedereen "zijn ding laat doen" op De Ring, dan wordt de chaos nog groter.

L5S1

Bericht door L5S1 » 08 okt 2021, 13:38

Kent er iemand verhalen van mensen die al jaren financieel bloeden door een ongeval op de Ring? Huis moeten verkopen, dat soort werk. Natuurlijk kunnen we er ons allemaal een voorstelling van maken, maar een concrete casus kan helpen in de overwegingen om wel of niet eens een rondje te maken.

Ik zou denken dat als je graag een rondje wilt rijden om het eens meegemaakt te hebben dit met een zeer gering risico mogelijk is als je je hoofd erbij houdt. De kans is namelijk zeer klein dat je in een groot ongeval betrokken raakt, er sprake is van ernstig letsel/schade en daarin ook nog als schuldige wordt aangewezen. Het maakt daarbij groot verschil of je eens een rondje op de Ring wilt maken of er wekelijks 20 doet. Risico's zijn er overal, maar het gaat erom hoe je hiermee omgaat. Het niet meer doen van zaken die het leven de moeite waard maken is in zekere zin ook een verarming van je (liefhebbers)bestaan.

Karel

Bericht door Karel » 08 okt 2021, 13:45

Als je overweging maakt:

Doe het gewoon niet tijdens het weekend.
Het risico omwille van andere daalt zo al aanzienlijk omwille van pak minder verkeer.

Je eigen risico blijft uiteraard.

Plaats reactie