Panamera schreef:Mooie foto's martijn!
Hier nog een van mij (onbewerkt) Nog adviezen?
Maserati gran turismo s

Niet lullig bedoeld, maar ik heb nog niet één echt mooie foto van je gezien. Als ik in mijn auto rijd en lukraak op 't knopje van mijn camera druk, dan krijg ik boeiender foto's dan dit.... Het is gewoon een auto in een rijtje geparkeerde auto's. Fotografisch gezien, is er niets boeiends aan. Al was 't een prototype... Wel zie ik op die foto die je hier laat zien een mooi detail. De flank van de auto heeft prachtige reflecties. Zoom daar eens op in, loop er naartoe of snijd de foto uit, zodat je daar iets mee kunt gaan doen. Dat is mijn tip, ik hoop dat je dat ook inziet.
Ik zal even proberen (ben er niet zo goed in), om de foto in stappen wat op te leuken.
Stap 1: uitsnede gemaakt. Verder niets
Stap 2: Zwart kader eromheen:
Iets meer contrast en helderheid

Nu kap ik ermee, want je foto is erg pixelig en zelfs in z/w kan ik er niet veel meer van maken met mijn beperkte photosjop'kunsten'.
Maar hopelijk zie je dat de foto zo ietsje pietje meer uitstraling krijgt dan een foto die genomen is als snapshot. Ik maak zelfs veel snapshots, gewoon met mijn mobiel en probeer toch altijd te letten op kleuren, licht, en vooral compositie. Maar ook het onderwerp op de juiste manier in beeld brengen, is iets wat je gewoon zelf moet zien. Een Maserati is niet per sé vanuit iedere hoek, langs iedere weg, fotogeniek. Hoe mooi de auto verder ook is.