Pagina 41 van 57

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 25 aug 2020, 00:17
door Spijkerhard
Kan best technisch design zijn. Als die stoel niet breekt wordt je "in je gordel" gelanceerd. Door te breken, wordt de kracht (gedeeltelijk) geabsorbeerd. Breek je je nek ook niet.

"Tuinstoel" is weer lekker stemmingmakerij.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 25 aug 2020, 16:24
door Stefan R
Ik zie geen enkele airbag geactiveerd, maar wel een gebroken stoel. Ik mag hopen dat dat geen technisch design is :bag:

Ik mag overigens hopen dat in geen enkel geval dat het ontwerp is van een stoel bij een aanrijding :hmmm:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 25 aug 2020, 16:41
door ///Joost
Ik zie vooral een stemmingmakend bericht met wat clickbait in de titel. Vwb de regelgeving die terug gaat naar de jaren 60, dat geloof ik zo. Veel veiligheidsproeven of keuringsprotocols gaan vaak decennia lang mee met hier en daar een update. Ik ga er vanuit dat dit net zo goed met een *vul willekeurig automerk in* had kunnen gebeuren.

Next.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 25 aug 2020, 19:01
door Wimo
Er is naast de FUD van de copy / paste clickbate sites ook nog echt nieuws. Er komt een kleine:

https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-t ... ken-170712

Lachen als ze hier 2 motoren en 800pk in lepelen... Met de snelheid waarmee op dit moment op meerdere continenten enorme fabrieken in record tempo worden gebouwd kan dit nog een leuke concurrentiestrijd worden.
Tesla gaat mogelijk een nieuw model bouwen in de nieuwe fabriek in Berlijn. Daar gaat het namelijk gebruikmaken van een grote aluminium gietmachine, waarmee het assemblageproces van een autoframe enorm mee vereenvoudigd wordt. Die machine wordt momenteel al in de fabriek van Fremont gebruikt voor de Tesla Model Y, en zorgt er volgens Musk voor dat het frame niet uit 70, maar 2 (!) onderdelen bestaat. Daardoor wordt het productieproces van auto’s veel simpeler en daardoor een stuk goedkoper.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 25 aug 2020, 19:35
door Tom
Ben geen Tesla fan en die Amerikaanse afwerking hou ik ook niet van, maar ik denk dat ik eerder zo'n Tesla zou kopen dan die VW ID.3.
Paar reviews gekeken maar het Duitse antwoord op dat elektrogeweld van Musk vind ik vrij teleurstellend.
- Netwerk qua laadpalen is bij de Duitsers nog matig
- Interieur kunnen ze goed, maar men duwt er nu gelijk een kostenbesparing doorheen met armoedige LCD/plastic interieurs als gevolg
- Softwareproblemen bij VW
- Wat ik kan oordelen loopt Tesla nog steeds voor qua EV-technologie (accu's/range/etc.)
- Autopilot loopt Tesla voor

Zo'n Tesla hatchback voor een goede prijs zal het ongetwijfeld goed doen.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 25 aug 2020, 20:20
door Philipoo
De ID3 zit qua prijs al in de buurt van de model 3. Als ze een hatch tesla kunnen maken en die schappelijk kunnen prijzen zal het ongetwijfeld weer een lease-wonder worden!

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 25 aug 2020, 21:00
door Wimo
En dat is inderdaad het volgende doel..

https://www.autovisie.nl/nieuws/musk-te ... goedkoper/

Betaalbare EV's in hoge volumes.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 25 aug 2020, 23:40
door Stefan R
Betaalbaar vanwege de exorbitante subsidies? of????

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 07:48
door Robin
Stefan R schreef: 25 aug 2020, 23:40 Betaalbaar vanwege de exorbitante subsidies? of????
Voor realiteitszin hebben we andere draadjes hoor:)

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 11:13
door Martijn_bmw
Tom schreef: 25 aug 2020, 19:35 Ben geen Tesla fan en die Amerikaanse afwerking hou ik ook niet van, maar ik denk dat ik eerder zo'n Tesla zou kopen dan die VW ID.3.
Paar reviews gekeken maar het Duitse antwoord op dat elektrogeweld van Musk vind ik vrij teleurstellend.
- Netwerk qua laadpalen is bij de Duitsers nog matig
- Interieur kunnen ze goed, maar men duwt er nu gelijk een kostenbesparing doorheen met armoedige LCD/plastic interieurs als gevolg
- Softwareproblemen bij VW
- Wat ik kan oordelen loopt Tesla nog steeds voor qua EV-technologie (accu's/range/etc.)
- Autopilot loopt Tesla voor

Zo'n Tesla hatchback voor een goede prijs zal het ongetwijfeld goed doen.
Vergeet niet bij tesla het water dat naar binnen zeikt als het regent, lekke koplampen, regelmatig freeze van de hele iPad verder überhaupt de afbouwkwaliteit het blijft allemaal op een Amerikaans niveau...

Ik hou mijn hard vast hoe een gemiddelde model3 er straks na 5 jaar lease bij staat vergelijken een golf, v40, Octavia of megane die na 5 jaar lease de tweedehands markt op mag...

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 11:16
door Gijzert
Martijn_bmw schreef: 26 aug 2020, 11:13
Tom schreef: 25 aug 2020, 19:35 Ben geen Tesla fan en die Amerikaanse afwerking hou ik ook niet van, maar ik denk dat ik eerder zo'n Tesla zou kopen dan die VW ID.3.
Paar reviews gekeken maar het Duitse antwoord op dat elektrogeweld van Musk vind ik vrij teleurstellend.
- Netwerk qua laadpalen is bij de Duitsers nog matig
- Interieur kunnen ze goed, maar men duwt er nu gelijk een kostenbesparing doorheen met armoedige LCD/plastic interieurs als gevolg
- Softwareproblemen bij VW
- Wat ik kan oordelen loopt Tesla nog steeds voor qua EV-technologie (accu's/range/etc.)
- Autopilot loopt Tesla voor

Zo'n Tesla hatchback voor een goede prijs zal het ongetwijfeld goed doen.
Vergeet niet bij tesla het water dat naar binnen zeikt als het regent, lekke koplampen, regelmatig freeze van de hele iPad verder überhaupt de afbouwkwaliteit het blijft allemaal op een Amerikaans niveau...

Ik hou mijn hard vast hoe een gemiddelde model3 er straks na 5 jaar lease bij staat vergelijken een golf, v40, Octavia of megane die na 5 jaar lease de tweedehands markt op mag...
Ach, ze gaan toch bijna allemaal naar het buitenland 2e hands.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 11:17
door Arthur
Martijn_bmw schreef: 26 aug 2020, 11:13
Tom schreef: 25 aug 2020, 19:35 Ben geen Tesla fan en die Amerikaanse afwerking hou ik ook niet van, maar ik denk dat ik eerder zo'n Tesla zou kopen dan die VW ID.3.
Paar reviews gekeken maar het Duitse antwoord op dat elektrogeweld van Musk vind ik vrij teleurstellend.
- Netwerk qua laadpalen is bij de Duitsers nog matig
- Interieur kunnen ze goed, maar men duwt er nu gelijk een kostenbesparing doorheen met armoedige LCD/plastic interieurs als gevolg
- Softwareproblemen bij VW
- Wat ik kan oordelen loopt Tesla nog steeds voor qua EV-technologie (accu's/range/etc.)
- Autopilot loopt Tesla voor

Zo'n Tesla hatchback voor een goede prijs zal het ongetwijfeld goed doen.
Vergeet niet bij tesla het water dat naar binnen zeikt als het regent, lekke koplampen, regelmatig freeze van de hele iPad verder überhaupt de afbouwkwaliteit het blijft allemaal op een Amerikaans niveau...

Ik hou mijn hard vast hoe een gemiddelde model3 er straks na 5 jaar lease bij staat vergelijken een golf, v40, Octavia of megane die na 5 jaar lease de tweedehands markt op mag...
Ik houd mij ook hard vast :)

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 11:18
door Martijn_bmw
Tot nu toe wel, maar zo’n golf aan model3 die we over 4-5jaar krijgen is nog nooit geweest.
Ben benieuwd of het buitenland die allemaal gaat absorberen.

@Arthur, haha :kikker: :bag: hart uiteraard bedoel ik... :forum:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 11:36
door sitechris
VW ID schijnt overigens ook meer Polo dan Golf kwaliteit te bieden. Waarbij de nieuwe Golf ook al stap terug is tov voorganger. Ook bij VW schrapen ze zich rot.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 11:47
door Gijzert
sitechris schreef: 26 aug 2020, 11:36 VW ID schijnt overigens ook meer Polo dan Golf kwaliteit te bieden. Waarbij de nieuwe Golf ook al stap terug is tov voorganger. Ook bij VW schrapen ze zich rot.
Van de andere kant: Als Tesla ermee weg komt waarom de rest dan niet?
Enige wat lastig wordt is als er straks een Seat / Skoda versie van komt. Hoe gaan ze dan het prijsverschil verkopen? Dat is dan niet meer in het interieur terug te vinden.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 11:49
door Luco
Martijn_bmw schreef: 26 aug 2020, 11:13
Tom schreef: 25 aug 2020, 19:35 Ben geen Tesla fan en die Amerikaanse afwerking hou ik ook niet van, maar ik denk dat ik eerder zo'n Tesla zou kopen dan die VW ID.3.
Paar reviews gekeken maar het Duitse antwoord op dat elektrogeweld van Musk vind ik vrij teleurstellend.
- Netwerk qua laadpalen is bij de Duitsers nog matig
- Interieur kunnen ze goed, maar men duwt er nu gelijk een kostenbesparing doorheen met armoedige LCD/plastic interieurs als gevolg
- Softwareproblemen bij VW
- Wat ik kan oordelen loopt Tesla nog steeds voor qua EV-technologie (accu's/range/etc.)
- Autopilot loopt Tesla voor

Zo'n Tesla hatchback voor een goede prijs zal het ongetwijfeld goed doen.
Vergeet niet bij tesla het water dat naar binnen zeikt als het regent, lekke koplampen, regelmatig freeze van de hele iPad verder überhaupt de afbouwkwaliteit het blijft allemaal op een Amerikaans niveau...

Ik hou mijn hard vast hoe een gemiddelde model3 er straks na 5 jaar lease bij staat vergelijken een golf, v40, Octavia of megane die na 5 jaar lease de tweedehands markt op mag...
Krakende rubbers
Falende ecus
Dichtgeslipte afwatering waardoor schade ontstaat
Lekkende dakramen

Nee kwalitatief is bmw stukken beter🤣🤣🤣🤣😇

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 11:54
door Martijn_bmw
Jij vergelijkt nu zo’n oldtimer met 2 a 3 ton op de klok van jezelf met een nieuwe tesla? Nee dat is wel een prima vergelijk 👌😂😂

Moet die Tesla überhaupt nog maar zien te halen over 20jr....

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 11:57
door Philipoo
Jaar oude Tesla heeft een krakende deur..

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 12:01
door Martijn_bmw
Wij hebben er duizenden rijden en vele tienduizenden andere merken en modellen dus vergelijk zat.

De bouwkwaliteit is gewoon gemiddeld gezien erbarmelijk bij Tesla evenals de aftersales “service” alles staat totaal niet in verhouding tot een Europesche auto van +50k... het wordt alleen geaccepteerd door de leaserijder omdat het goedkoop is in de maandlast met lage bijtelling.

Zie ook de model S en X rijders uit de 0% bijtelling tijd maar, ze waren allemaal zo blij met het hok. Hoeveel worden er nu nog besteld?! Bijna niks! Stappen allemaal over naar Audi etron, Eqc enz óf überhaupt weer van elektrisch af.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 12:46
door Tom
Dat geloof ik ook gelijk Martijn.
Maar is die ID3 nou zo'n geweldige auto? Qua bouwkwaliteit (tel ik interieur maar even niet mee) en after-service zal het een stuk beter zijn, de rest betwijfel ik.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 13:13
door Martijn_bmw
Weet ik idd ook nog niet hoor Tom, nog niet in eentje gereden of gezien van dichtbij.

Maar het altijd ophemelen van Tesla daar snap ik persoonlijk niks van, vind het maar smakeloze auto’s met erbarmelijke prijs kwaliteit verhouding alleen omdat de overheid het zwaar over subsidieert hier verkoopt het (nog)

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 13:21
door Luco
Martijn_bmw schreef: 26 aug 2020, 11:54 Jij vergelijkt nu zo’n oldtimer met 2 a 3 ton op de klok van jezelf met een nieuwe tesla? Nee dat is wel een prima vergelijk 👌😂😂

Moet die Tesla überhaupt nog maar zien te halen over 20jr....
zijn allemaal klachten van nieuwe bmws

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 13:28
door KoenM
Martijn_bmw schreef: 26 aug 2020, 13:13 Weet ik idd ook nog niet hoor Tom, nog niet in eentje gereden of gezien van dichtbij.

Maar het altijd ophemelen van Tesla daar snap ik persoonlijk niks van, vind het maar smakeloze auto’s met erbarmelijke prijs kwaliteit verhouding alleen omdat de overheid het zwaar over subsidieert hier verkoopt het (nog)
Ik ben ook niet per se tesla fan, maar vergeleken met de andere merken lopen ze toch wel voor qua elektrisch rijden.

Ten tijde van de introductie van de model S en model 3 was er nog geen serieus alternatief vanuit de concurrentie.

Aangezien elektrisch rijden sterk gestimuleerd wordt door bedrijven en de staat, kan Tesla hier van profiteren.

Zou jij zelf kiezen voor een Leaf, ioniq of model 3?

Voor een nieuw te bestellen auto zou ik zelf denk ik voor een polestar gaan, maar eigenlijk zijn polestar en volkswagen gewoon late to the party.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 13:36
door Martijn_bmw
Puur de elektrische aandrijving heb je gelijk hoor, range is top en aandrijving gewoon echt goed voor elkaar samen met een mooi laadnetwerk maar alles eromheen dus niet.

Als ik nu een elektrische auto moet uitzoeken tot 50k zou ik de id3 gaan bekijken en anders een Kia e-Nero of electric mini. (Maar die laatste is als gezin met meerdere kleine kinderen geen alternatief, voor mij als woon-werk auto wel)

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 aug 2020, 13:39
door Philipoo
Martijn_bmw schreef: 26 aug 2020, 13:36 Puur de elektrische aandrijving heb je gelijk hoor, range is top en aandrijving gewoon echt goed voor elkaar samen met een mooi laadnetwerk maar alles eromheen dus niet.

Als ik nu een elektrische auto moet uitzoeken tot 50k zou ik de id3 gaan bekijken en anders een Kia e-Nero of electric mini. (Maar die laatste is als gezin met meerdere kleine kinderen geen alternatief, voor mij als woon-werk auto wel)
Voor 50K heb je ook een model 3 hé