Je hoogste CJIB acceptgiro

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Robin » 14 sep 2026, 14:29

Paar mnd terug nog op de Oberhausen Straight gas kunnnen geven . Met de Messersschmitt had ik toen de 2x 150 wel kunnen pakken.
Kijk Autotop.nl en Automann.tv : gaat nog steeds erg hard daar 👍

Maar het is anders dan 20-30 jaar terug dat is ook zo

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2026, 14:58

Ja en amen knikken is inderdaad het beste en als je voor moet komen hetzelfde en eventueel erg zielig doen, heeft bij mij toen destijds wel geholpen, maar ook al helpt het niet, je hebt het zelf gedaan, toen was je een vent, dus ook de straf ondergaan als een vent.

Mijn hoogste cjib boete zal ik nog wel eens vertellen, tot nu toe is er niemand in de buurt gekomen :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 sep 2026, 15:04

Ik heb ooit eens een boete van FL1.000 gescoord, in België. Dat zou volgens internet vandaag de dag €830,- zijn. Ik reed 55 te hard en ben bij verstek door de judge veroordeeld. Dat is wel de hoogste ooit.

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2026, 15:08

Dat is nog prijzig in Belgie dan... ik had in 2000 ergens 480 GULDEN dacht ik voor 61km te hard in de 60 zone, en 10 dagen met de trein.

Wist zeker dat de agent terug laserde richting het deel waar ik vandaan kwam, daar ging het van 100 in 80 in 60 en daarna de bocht A9-A2 maargoed als hij zegt dat ik 121 in de 60 reed (zijn blauwe vectra 2.5 V6 stond op of rond die 60 grens) dan is dat nu eenmaal zo.

Wat ben ik dan anno 2025 een braaf mens geworden met 85/90 achter de vrachtwagens aan sukkelend... :blink:

Bram

Bericht door Bram » 14 sep 2026, 15:12

Kwam misschien ook wel omdat ik niet op kwam dagen bij de rechtszaak, geen idee. Heb die boete laten liggen, tot ik na een jaar een brief van het CJIB kreeg. Daarin maakten ze duidelijk dat ze mij niet konden dwingen om te betalen, maar gaven wel aan, word je wanneer dan ook in België aangehouden dan is het direct betalen, of de bak in. Toen met frisse tegenzin toch maar betaald :tooth:

JP

Bericht door JP » 14 sep 2026, 15:22

Je ziet tegenwoordig dat ze op meer stukken buiten de bebouwde kom, ze de max van 80 naar 60 terugzetten.

Een snelweg is ingericht om er (na 19u) 130 te kunnen rijden, daarvoor is het maar 100.

Waarom doen ze dat niet ook op andere wegen? 60 overdag, 80 vanaf 19u.
Hetzelfde hier in de stad, wegen zo breed waar je een vrachtwagen dwars op kan parkeren, worden maximaal 30. Ik begrijp dat tijdens de spits, schooltijden, maar later gewoon weer 50 ?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 sep 2026, 15:36

Knot schreef: 14 sep 2026, 15:08 Dat is nog prijzig in Belgie dan... ik had in 2000 ergens 480 GULDEN dacht ik voor 61km te hard in de 60 zone, en 10 dagen met de trein.

Wist zeker dat de agent terug laserde richting het deel waar ik vandaan kwam, daar ging het van 100 in 80 in 60 en daarna de bocht A9-A2 maargoed als hij zegt dat ik 121 in de 60 reed (zijn blauwe vectra 2.5 V6 stond op of rond die 60 grens) dan is dat nu eenmaal zo.

Wat ben ik dan anno 2025 een braaf mens geworden met 85/90 achter de vrachtwagens aan sukkelend... :blink:
Das wel een vuile plek dan ja! Dacht ook eigenlijk dat die bocht een advies snelheid was rij er regelmatig :) blijft gewoon snelweg enkel een scherpe bocht om van de ene naar de andere snelweg te komen

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2026, 16:27

Het stuk vanaf Amstelveen en daarna omhoog naar Amsterdam zuidoost inderdaad ik weet zeker dat ik ik in het 100 deel reed of in het ergste geval het 80 deel zat maar ja, je krijgt hem gewoon voor de 60… na correctie 121.

Hij moest na motorkap sluiten (daar stond hij onder te laseren) en instappen nog flink doortrappen met die V6 🤓

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2026, 16:51

Toen ik nog supercar challenge reed moest ik een onderdeel halen voor de seat bij TVS (zat toen nog in Aalten)
Met de 5 gt turbo ernaartoe, laatste stuk rijksweg werd ik geflitst met plankgas
218km/h op de gps
Gelukkig stond die op naam van mdv, was wel een dure, iets van 1100 euro, maar niet de hoogste ooit.

Bram

Bericht door Bram » 14 sep 2026, 16:57

Keristus te paard zeg :roflol:

Elise

Bericht door Elise » 14 sep 2026, 16:59

Bram schreef: 14 sep 2026, 15:12 Kwam misschien ook wel omdat ik niet op kwam dagen bij de rechtszaak
Ik ben 1 keer naar/voor de rechtbank geweest (overbeladen wat werd aangemerkt als een economisch delict). Ik vond het een hele ervaring om dat zo mee te maken en had het voor geen goud willen missen. Was nog in de gulden tijd en ik meen dat ik tot iets van fl.1000 veroordeeld werd.

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2026, 17:00

Sorry, was iets anders :-)

Nou eentje dan als opwarmertje, eigenlijk twee

eerste:
Op een zeer koude zondagochtend zouden we naar Assen gaan om bij een maatje te gaan kijken met een trackday.
Ik reed destijds in een slopel astra van de zaak.
Aangezien hier in de buurt (we woonden toen in Andel) bijna iedereen in de kerk zit was het lekker rustig.
Dus we reden van Andel naar Giessen/Woudrichem en dan richting Sleeuwijk om de A 27 op te draaien, tussen woudrichem en sleeuwijk reed een groen golfje precies 80, ik denk pffffffffff heb ik weer zon ouwe lul op zondagochtend, hop het gas erop tot 120 en er voorbij.
Stukje verder heb je dus een heel klein stukje waar je van 80 naar 50 moet omdat daar drie boerderijen en een kippenhok staan (oudendijk) en ik rij rustig met 120 door, en hoppa sleeuwijk in waar ik stevig doorreed richting de A27.
Daar staan dus stoplichten en die stond op rood, dus ik stop.
Op het moment dat het stoplicht op groen springt en ik weg wil rijden komt dat groene golfje met rokende banden schuin voor me tot stilstand en er springen twee idioten uit (bleken agenten te zijn)
Dus ik moest uitstappen en Jolanda ook maar die zegt ik heb niks gedaan en het is koud ik blijf zitten :-)
afijn ik was een asociaal en ze moesten me gelijk me rijbewijs afnemen en de auto in beslag nemen.
Ik zeg, sorry rijbewijs niet bij me en de auto is niet van mij, agent nog bozer en de een was wel aardig de ander een hork.
We moesten naar het bureau in Woudrichem en de agent zou rijden, prima.
Aangekomen in woudrichem hadden ze geen sleutel van het bureau en zegt die hork, we handelen het buiten wel af, ik zeg nou dacht het niet is mij te koud en als je mijn rijbewijs wilt hebben zal je toch naar andel moeten, dus uiteindelijk in Andel terecht gekomen en rijbewijs in moeten leveren (binnen 7 dagen weer terug).
Jaar later voor moeten komen eis was 400 euro boete en een half jaar rijontzegging.
Ik netjes uitgelegd dat ik net voor mezelf was begonnen en de auto nodig had (inmiddels de Patrol)
toen hebben de ovj en rechter met elkaar overlegd en werd het 800 euro boete en een half jaar voorwaardelijke rijontzegging met een proeftijd van twee jaar. (inmiddels 15 jaar geleden ofzo)

tweede
Toen racete ik met de seat en had een nieuwe turbo nodig die ik op moest halen bij TVS, ik met de renault 5 ernaartoe en laatste stuk snelweg ff plankgas 228 km op de gps en ik zie in mijn ooghoeken een flitser, bovenop de rem, maar helaas 191 echte km na correctie :-)
Gelukkig stond het vijfje op Jolan der naam, acceptgiro was iets van 931 euro.

Bram

Bericht door Bram » 14 sep 2026, 17:11

Elise schreef: 14 sep 2026, 16:59
Bram schreef: 14 sep 2026, 15:12 Kwam misschien ook wel omdat ik niet op kwam dagen bij de rechtszaak
Ik ben 1 keer naar/voor de rechtbank geweest (overbeladen wat werd aangemerkt als een economisch delict). Ik vond het een hele ervaring om dat zo mee te maken en had het voor geen goud willen missen. Was nog in de gulden tijd en ik meen dat ik tot iets van fl.1000 veroordeeld werd.
Ik ben er vaak genoeg geweest. 1x vanwege te hard rijden, alle keren daarna met studenten vanwege mijn lessen maatschappijleer :angel:
Laatst gewijzigd door Bram op 14 sep 2026, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Fabian

Bericht door Fabian » 14 sep 2026, 17:26

Ik ben in 2001 in Antwerpen voorgekomen voor iets van 60 te hard op de ring.

Serieus indrukwekkende ervaring, letterlijk tussen de criminelen wachten (en hun zaak meemaken) tot je aan de beurt bent. Braaf ja en amen, betalen en wegwezen!

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 14 sep 2026, 18:16

bandenman schreef: 13 sep 2026, 22:20
Luco schreef: 12 sep 2026, 22:26 ik denk aso rijgedrag
Niet dus, altijd makkelijk om klaar te staan met een oordeel!

Volgens de heren mag ik niet met mijn groene platen naar Limburg rijden en weer terug voor een goede proefrit na het repareren van een auto, en ja, we reden flink door maar ze hebben daar geen meting van kunnen maken omdat we zodra we zagen dat ze achter ons aan kwamen (ze stonden namelijk opgesteld bij een zg toegangs-strook op de snelweg) ik flink gas gaf waardoor ze ons uit het oog verloren waarna we rustig afremden en rustig 120km/u gingen rijden, en nee we reden niet asociaal hard ongeveer 160/170 waar je 130 mag en het was 21u.

Na de staandehouding waren er een paar van die wijsneuzen die ons wilden controleren op illegale dingen in de auto en op ons lichaam onder het mom van een normale verkeerscontrole, terwijl daar geen enkele reden toe was, er viel niets te vinden maar de manier waarop we aangesproken werden sloeg nergens op en nadat ze de hele auto overhoop haalden en alles gewoon lieten liggen (en mijn toen minderjarige zoon nogal ruw behandelden) kon ik me niet meer inhouden en ben even flink tekeer gegaan waardoor er met spoed nog 2 extra auto's bij kwamen...... we hebben al vaker problemen gehad met dit soort stoere agentjes en ze weten inmiddels dat we dit niet pikken en gaan je dan nog even lekker treiteren om te zien hoever ze kunnen gaan.

Om een lang verhaal kort te maken; onjuist gebruik van handelaarsplaten boete (beroep loopt nog), belediging / bedreiging ambtenaar in functie, en het niet voldoen aan de eerste vordering voor het tonen van een id.
Dit onderschrijft je eerste zin/reactie op Luco niet echt :lol: Ik denk er het mijne van :coffee:

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2026, 19:37

Luco schreef: 14 sep 2026, 16:51 Gelukkig stond die op naam van mdv...
Dat is hier ook de "truc". Motor staat op naar van mdv zodat ze zonder te liegen het verhaal kan houden dat ze het zelf niet was als je niet staande gehouden bent en kom je er altijd met een geldboete vanaf, althans, dat is het plan. Bij strafrecht (dus >mulder) is het de taak een schuldige aan te wijzen en dat is vaak lastig dan.

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2026, 19:39

Ben overigens ook een keer weggekomen met 50+ te hard op de 80 weg in de rechtzaal, had er een dermate draai aangegeven dat de OvJ van mening was dat ik de kentekenhouder was terwijl het om een leaseauto ging. Verhaal was toen zo'n zooitje geworden dat de rechter de hele hap van tafel geveegd heeft.... waarvoor dank.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 sep 2026, 20:04

Knot schreef: 14 sep 2026, 19:39 Ben overigens ook een keer weggekomen met 50+ te hard op de 80 weg in de rechtzaal, had er een dermate draai aangegeven dat de OvJ van mening was dat ik de kentekenhouder was terwijl het om een leaseauto ging. Verhaal was toen zo'n zooitje geworden dat de rechter de hele hap van tafel geveegd heeft.... waarvoor dank.
:mrgreen: :mrgreen:
Elise schreef: 14 sep 2026, 16:59
Ben zelf ook 1x voorgekomen en idd is echt wel indrukwekkend verhaal zo’n zitting.

bandenman
Auto: A6 3.0TDI, Leon FR 3.2 dsg

Bericht door bandenman » 14 sep 2026, 22:08

Arthur schreef: 14 sep 2026, 18:16
bandenman schreef: 13 sep 2026, 22:20
Luco schreef: 12 sep 2026, 22:26 ik denk aso rijgedrag
Niet dus, altijd makkelijk om klaar te staan met een oordeel!

Volgens de heren mag ik niet met mijn groene platen naar Limburg rijden en weer terug voor een goede proefrit na het repareren van een auto, en ja, we reden flink door maar ze hebben daar geen meting van kunnen maken omdat we zodra we zagen dat ze achter ons aan kwamen (ze stonden namelijk opgesteld bij een zg toegangs-strook op de snelweg) ik flink gas gaf waardoor ze ons uit het oog verloren waarna we rustig afremden en rustig 120km/u gingen rijden, en nee we reden niet asociaal hard ongeveer 160/170 waar je 130 mag en het was 21u.

Na de staandehouding waren er een paar van die wijsneuzen die ons wilden controleren op illegale dingen in de auto en op ons lichaam onder het mom van een normale verkeerscontrole, terwijl daar geen enkele reden toe was, er viel niets te vinden maar de manier waarop we aangesproken werden sloeg nergens op en nadat ze de hele auto overhoop haalden en alles gewoon lieten liggen (en mijn toen minderjarige zoon nogal ruw behandelden) kon ik me niet meer inhouden en ben even flink tekeer gegaan waardoor er met spoed nog 2 extra auto's bij kwamen...... we hebben al vaker problemen gehad met dit soort stoere agentjes en ze weten inmiddels dat we dit niet pikken en gaan je dan nog even lekker treiteren om te zien hoever ze kunnen gaan.

Om een lang verhaal kort te maken; onjuist gebruik van handelaarsplaten boete (beroep loopt nog), belediging / bedreiging ambtenaar in functie, en het niet voldoen aan de eerste vordering voor het tonen van een id.
Dit onderschrijft je eerste zin/reactie op Luco niet echt :lol: Ik denk er het mijne van :coffee:
Volgens mij is aso weggedrag wel iets anders.......maar ieder zijn mening

bandenman
Auto: A6 3.0TDI, Leon FR 3.2 dsg

Bericht door bandenman » 14 sep 2026, 22:12

Luco schreef: 13 sep 2026, 22:51 maar het ligt dus aan het gedrag van de agenten :lol: :lol:
Ze hebben mij ooit geleerd; behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden, als je dat niet kunt moet je ook voor de gevolgen instaan. dat geld ook voor de politie

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2026, 22:19

bandenman schreef: 14 sep 2026, 22:12
Luco schreef: 13 sep 2026, 22:51 maar het ligt dus aan het gedrag van de agenten :lol: :lol:
Ze hebben mij ooit geleerd; behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden, als je dat niet kunt moet je ook voor de gevolgen instaan. dat geld ook voor de politie
Tuurlijk, je pikt het allemaal niet, dat weten ze en gaan ze je treiteren :lol: :lol:
Geloof me ze gaan je voor een snelheidsovertreding echt niet treiteren, dan moet je echt wel meer gedaan hebben, dus of je verteld een groot gedeelte niet of je voelt je zo belangrijk dat je denkt dat ze je treiteren.

Als ik lees dat je zelf zegt dat je flink tekeer bent gegaan, hoe vind je dan zelf dat je hun hebt behandeld, overigens ook fantastisch voorbeeld voor je zoon :thumbup:

Hans44

Bericht door Hans44 » 14 sep 2026, 22:25

Mijn vader zei altijd: "voorkomen is beter dan genezen"

JP

Bericht door JP » 14 sep 2026, 22:30

Je mocht niet met groene platen een heel eind rijden, wat dus niet valt onder een proefrit of het afleveren van de auto, waaruit haal je dat jij dan wel met groene platen een hele reis mag maken?
Als je een agent ziet staan en dan al bewust gas bij gaat geven geeft ook al een beeld :hmmm: wees blij dat ze je niet op gemiddelde snelheid gepakt hebben. Ze hebben maar 16sec nodig, en ja je kenteken staat gewoon geregistreerd als zijnde recalcitrante eigenaar.

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2026, 22:32

In 16 sec kan een hoop gebeuren!

JP

Bericht door JP » 14 sep 2026, 22:33

Douchen?

Plaats reactie