Kijk Autotop.nl en Automann.tv : gaat nog steeds erg hard daar
Maar het is anders dan 20-30 jaar terug dat is ook zo
Das wel een vuile plek dan ja! Dacht ook eigenlijk dat die bocht een advies snelheid was rij er regelmatigKnot schreef: 14 sep 2026, 15:08 Dat is nog prijzig in Belgie dan... ik had in 2000 ergens 480 GULDEN dacht ik voor 61km te hard in de 60 zone, en 10 dagen met de trein.
Wist zeker dat de agent terug laserde richting het deel waar ik vandaan kwam, daar ging het van 100 in 80 in 60 en daarna de bocht A9-A2 maargoed als hij zegt dat ik 121 in de 60 reed (zijn blauwe vectra 2.5 V6 stond op of rond die 60 grens) dan is dat nu eenmaal zo.
Wat ben ik dan anno 2025 een braaf mens geworden met 85/90 achter de vrachtwagens aan sukkelend...![]()
Ik ben 1 keer naar/voor de rechtbank geweest (overbeladen wat werd aangemerkt als een economisch delict). Ik vond het een hele ervaring om dat zo mee te maken en had het voor geen goud willen missen. Was nog in de gulden tijd en ik meen dat ik tot iets van fl.1000 veroordeeld werd.Bram schreef: 14 sep 2026, 15:12 Kwam misschien ook wel omdat ik niet op kwam dagen bij de rechtszaak
Ik ben er vaak genoeg geweest. 1x vanwege te hard rijden, alle keren daarna met studenten vanwege mijn lessen maatschappijleerElise schreef: 14 sep 2026, 16:59Ik ben 1 keer naar/voor de rechtbank geweest (overbeladen wat werd aangemerkt als een economisch delict). Ik vond het een hele ervaring om dat zo mee te maken en had het voor geen goud willen missen. Was nog in de gulden tijd en ik meen dat ik tot iets van fl.1000 veroordeeld werd.Bram schreef: 14 sep 2026, 15:12 Kwam misschien ook wel omdat ik niet op kwam dagen bij de rechtszaak
Dit onderschrijft je eerste zin/reactie op Luco niet echtbandenman schreef: 13 sep 2026, 22:20Niet dus, altijd makkelijk om klaar te staan met een oordeel!
Volgens de heren mag ik niet met mijn groene platen naar Limburg rijden en weer terug voor een goede proefrit na het repareren van een auto, en ja, we reden flink door maar ze hebben daar geen meting van kunnen maken omdat we zodra we zagen dat ze achter ons aan kwamen (ze stonden namelijk opgesteld bij een zg toegangs-strook op de snelweg) ik flink gas gaf waardoor ze ons uit het oog verloren waarna we rustig afremden en rustig 120km/u gingen rijden, en nee we reden niet asociaal hard ongeveer 160/170 waar je 130 mag en het was 21u.
Na de staandehouding waren er een paar van die wijsneuzen die ons wilden controleren op illegale dingen in de auto en op ons lichaam onder het mom van een normale verkeerscontrole, terwijl daar geen enkele reden toe was, er viel niets te vinden maar de manier waarop we aangesproken werden sloeg nergens op en nadat ze de hele auto overhoop haalden en alles gewoon lieten liggen (en mijn toen minderjarige zoon nogal ruw behandelden) kon ik me niet meer inhouden en ben even flink tekeer gegaan waardoor er met spoed nog 2 extra auto's bij kwamen...... we hebben al vaker problemen gehad met dit soort stoere agentjes en ze weten inmiddels dat we dit niet pikken en gaan je dan nog even lekker treiteren om te zien hoever ze kunnen gaan.
Om een lang verhaal kort te maken; onjuist gebruik van handelaarsplaten boete (beroep loopt nog), belediging / bedreiging ambtenaar in functie, en het niet voldoen aan de eerste vordering voor het tonen van een id.
Dat is hier ook de "truc". Motor staat op naar van mdv zodat ze zonder te liegen het verhaal kan houden dat ze het zelf niet was als je niet staande gehouden bent en kom je er altijd met een geldboete vanaf, althans, dat is het plan. Bij strafrecht (dus >mulder) is het de taak een schuldige aan te wijzen en dat is vaak lastig dan.
Knot schreef: 14 sep 2026, 19:39 Ben overigens ook een keer weggekomen met 50+ te hard op de 80 weg in de rechtzaal, had er een dermate draai aangegeven dat de OvJ van mening was dat ik de kentekenhouder was terwijl het om een leaseauto ging. Verhaal was toen zo'n zooitje geworden dat de rechter de hele hap van tafel geveegd heeft.... waarvoor dank.
Ben zelf ook 1x voorgekomen en idd is echt wel indrukwekkend verhaal zo’n zitting.Elise schreef: 14 sep 2026, 16:59Ik ben 1 keer naar/voor de rechtbank geweest (overbeladen wat werd aangemerkt als een economisch delict). Ik vond het een hele ervaring om dat zo mee te maken en had het voor geen goud willen missen. Was nog in de gulden tijd en ik meen dat ik tot iets van fl.1000 veroordeeld werd.Bram schreef: 14 sep 2026, 15:12 Kwam misschien ook wel omdat ik niet op kwam dagen bij de rechtszaak
Volgens mij is aso weggedrag wel iets anders.......maar ieder zijn meningArthur schreef: 14 sep 2026, 18:16Dit onderschrijft je eerste zin/reactie op Luco niet echtbandenman schreef: 13 sep 2026, 22:20Niet dus, altijd makkelijk om klaar te staan met een oordeel!
Volgens de heren mag ik niet met mijn groene platen naar Limburg rijden en weer terug voor een goede proefrit na het repareren van een auto, en ja, we reden flink door maar ze hebben daar geen meting van kunnen maken omdat we zodra we zagen dat ze achter ons aan kwamen (ze stonden namelijk opgesteld bij een zg toegangs-strook op de snelweg) ik flink gas gaf waardoor ze ons uit het oog verloren waarna we rustig afremden en rustig 120km/u gingen rijden, en nee we reden niet asociaal hard ongeveer 160/170 waar je 130 mag en het was 21u.
Na de staandehouding waren er een paar van die wijsneuzen die ons wilden controleren op illegale dingen in de auto en op ons lichaam onder het mom van een normale verkeerscontrole, terwijl daar geen enkele reden toe was, er viel niets te vinden maar de manier waarop we aangesproken werden sloeg nergens op en nadat ze de hele auto overhoop haalden en alles gewoon lieten liggen (en mijn toen minderjarige zoon nogal ruw behandelden) kon ik me niet meer inhouden en ben even flink tekeer gegaan waardoor er met spoed nog 2 extra auto's bij kwamen...... we hebben al vaker problemen gehad met dit soort stoere agentjes en ze weten inmiddels dat we dit niet pikken en gaan je dan nog even lekker treiteren om te zien hoever ze kunnen gaan.
Om een lang verhaal kort te maken; onjuist gebruik van handelaarsplaten boete (beroep loopt nog), belediging / bedreiging ambtenaar in functie, en het niet voldoen aan de eerste vordering voor het tonen van een id.Ik denk er het mijne van
![]()
Ze hebben mij ooit geleerd; behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden, als je dat niet kunt moet je ook voor de gevolgen instaan. dat geld ook voor de politie
Tuurlijk, je pikt het allemaal niet, dat weten ze en gaan ze je treiteren
Gebruikers op dit forum: Erik-Jan, jos_br, RS-Ron, S-RS, TOM EVO VI en 104 gasten