Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 apr 2019, 19:49
Hij gaat er idd knap vandoor zo tussen de andere "deelnemers" zeg, al is zo een ding daar echt niet voor gebouwd valt het me mee hoe hij doorduwt over het rubber.
Weet ik zo niet .. er zitten Brembo klauwen op dacht ik.. grote kans van wel.Hielke schreef: 09 apr 2019, 19:26Sodeknetters, die auto heeft ook daar enorm veel potentie. Ligt als een blok.Wimo schreef: 09 apr 2019, 14:24 https://www.youtube.com/watch?v=F3IHb8R ... e=youtu.be
Geloof het of niet.. ze rijden er
Deelt de Model 3 z'n voorste remblokken met andere merk en type auto's? Denk dat met alleen agressieve blokken het probleem ook al opgelost is.
Eens! Vind ik ook idioot slechtallen schreef: 09 apr 2019, 22:15 Allemachtig. Als je bij 130 km/u na 250 kilometer al aan een laadpaal moet. M’n Caterham doet dat nog beter. Dan kan iedereen wel oeh en ah roepen, maar 250 kilometer... onacceptabel imho.![]()
Zijn er laad palen bij CPZ? Haal je de Qualuficatie na een Warmup en practice uberhaubt? Bij devDrag races wel interessant.WJ schreef: 09 apr 2019, 22:04
Wie van jullie gaat met ze Model 3 de Dutch Time attack meuk op ze kop zetten?![]()
Zelfs met 250Wh/km (wat behoorlijk wat is ) kom je met een 75Kwh accu nog 300km ver, geen 250.Martijn_bmw schreef: 09 apr 2019, 19:31 Gisteravond een avondje Model 3 gereden.
- tov model S en X is de bouwkwaliteit wel flink op voorruit gegaan, einde nette naden en materialen.
- over drempels en klinkers geeft ie een degelijk gevoel geen gerammel en gekraak
- door lage zwaartepunt is het bochtengedrag erg goed te noemen voor 1900kg wegende auto
- stoelen zitten erg lekker
- remmen bij gas los door regenratie werkt mooi, beetje vooruit kijken en rempedaal heb je nauwelijk nodig
- ipad bediening is fancy maar niet handig, mijn bmw-tje is veeel intuïtiever en handiger te bedienen tijdens het rijden dan zo'n tablet waar je op moet turen ipv op de tast dingen kunnen doen.
- autopilot is grappig maar zou het nooit lang gebruiken, te saai kan je net zo goed in de trein gaan zitten.
- optrekken uit stilstand blijft indrukwekkend, maar rollend is denk ik mijn M135i sneller
- actieradius blijft een ramp... 130km/h op de snelweg met 6gr buiten temp geeft een stroomverbruik van 25kwh/100km betekend na 250km laadpaal opzoeken... en dat noemen ze dan "long-rang"![]()
Volgend jaar......tomgtr schreef: 09 apr 2019, 18:03 Ha door scheiding is bezit een beetje vaag op dit moment en rijden in het 3W speeltje bijna onmogelijk. Maar hopelijk binnenkort weer eens iets nieuws te melden.
Jouw wens is kennelijk dat je voor nop rijdt. Dat hoeft voor mij niet. De panelen leveren een deel, de gratis Superchargers een deel, de rest betaal ik. Voor niks gaat de zon opKnot schreef: 10 apr 2019, 07:04 Ben ik wel benieuwd hoeveel panelen en vermogen je hebt liggen om te laden en de oplossing hoe alleen dat vermogen in je auto gaat.
Die iPace misschien. De Defender ging denk gewoon niet harder. Verbruik is namelijk vrij constant.indobesar schreef: 09 apr 2019, 22:33 Ah, daarom zag ik dus vandaag 2x Jaguar i-pace en een Defender achter een vrachtwagen slipstreamen!
Je rijdt de Accu niet helemaal leeg dus theorie idd 300 maar dat betekend bij 250 een paal zoeken.Wimo schreef: 09 apr 2019, 23:09Zelfs met 250Wh/km (wat behoorlijk wat is ) kom je met een 75Kwh accu nog 300km ver, geen 250.Martijn_bmw schreef: 09 apr 2019, 19:31 Gisteravond een avondje Model 3 gereden.
- tov model S en X is de bouwkwaliteit wel flink op voorruit gegaan, einde nette naden en materialen.
- over drempels en klinkers geeft ie een degelijk gevoel geen gerammel en gekraak
- door lage zwaartepunt is het bochtengedrag erg goed te noemen voor 1900kg wegende auto
- stoelen zitten erg lekker
- remmen bij gas los door regenratie werkt mooi, beetje vooruit kijken en rempedaal heb je nauwelijk nodig
- ipad bediening is fancy maar niet handig, mijn bmw-tje is veeel intuïtiever en handiger te bedienen tijdens het rijden dan zo'n tablet waar je op moet turen ipv op de tast dingen kunnen doen.
- autopilot is grappig maar zou het nooit lang gebruiken, te saai kan je net zo goed in de trein gaan zitten.
- optrekken uit stilstand blijft indrukwekkend, maar rollend is denk ik mijn M135i sneller
- actieradius blijft een ramp... 130km/h op de snelweg met 6gr buiten temp geeft een stroomverbruik van 25kwh/100km betekend na 250km laadpaal opzoeken... en dat noemen ze dan "long-rang"![]()
Die grafiek en dat gemiddelde zijn toch niet van 130km/h op de snelweg? Maak je geen illusies, met 6 graden en 130km/h,stoelverwarming aan etc. ga je geen 400km halen. Maar 325/350 moet je met een Model 3 LR zonder problemen kunnen halen .. Dat haalt onze P100D zelfs.
Jij kan het beter op papier verwoorden, maar exact hoe ik erin steek. Ik heb een garage waar ik het laadpunt kan laten plaatsen. Auto voor de garage en dus altijd plek. Reeds een berg zonnepanelen op het dak, leg ik er 4 bij. Nog met mijn wederhelft over gehad, maar voor nu nog gekozen voor een nieuwe Kodiaq. Ik zelf ga met het OV en ik moet de Tesla ofzo particulier gaan rijden. Besloten nog even te wachten tot er wat meer te kiezen is en, gezien de marktwerking, de prijzen wat meer in de buurt van de Kodiaq komen. Een EV met een actieradius van 400 km zou voor ons prima voldoen. Zeker als het dan ook nog betaalbaarder is. Het gaat om de mobiliteit en de gebruiksvriendelijkheid. Dat het anders ervaren wordt dan de benzineauto's klopt ongetwijfeld. Daar heb ik dan een alternatief voor in de garage.FreudeamFahren schreef: 10 apr 2019, 04:43 Die actieradius van 300 km komt me bekend voor. Van mijn M5 Touring om precies te zijn. Niet dat ik met mijn daily vaak meer rijd dan 200 km op een dag. Maar er moet 98 in en dat is hier in de buurt lastig te krijgen, zeker als je de Tango’s van deze wereld links wil laten liggen, omdat je denkt dat BP Ultimate eigenlijk het enige A-merk mét 98 oktaan is. Nadat ik de M5 weg deed kwam Shell daar geloof ik ook weer bij, toch? Andere discussie.
De accu boot is vwb “brandstof” daarentegen helemaal niet kieskeurig (bzzzt = bzzzt), wat erin moet leveren de zonnepanelen die op de garage liggen en dus staat hij elke ochtend volgetankt klaar. Had ik geen oprit en moest ik zoeken in de buurt naar een plekje en dan ook nog eens een plekje met een publieke laadpaal, was ik er niet aan begonnen.
En voordat ik van “verdedigen” beschuldigd word: ik leg enkel uit hoe ik eea ervaar en afweeg, voor mijn dagelijks vervoer cq familie slee. Wat een ieder daarmee doet moet hij zelf weten. Veranderen is lastig: het kan helpen om (in) te zien hoe het gras aan de andere kant van de schutting groeit. Die afweging delen is volgens mij waar fora voor gemaakt zijn.
Uiteraard is het financieel gedreven, als ondernemer helemaal met ook nog Mia maar zelfs in loondienst met lease auto zijn de verschillen enorm:Joy schreef: 09 apr 2019, 23:25 Even een losse flodder rekensom gemaakt zonder al te diep in te gaan op randzaken zoals onderhoud en verzekering:
Mini Cooper Clubman automaat met Serious Business pakket:
Aanschafprijs € 37.380,00
Afschrijving per jaar: € 3.738,00
Wegenbelasting € 172,00 per kwartaal: € 680,00 per jaar
Bij 20.000 km per jaar: Benzine 1 op 14: € 1,64 per liter: € 2.342,86
Bijtelling 22% bij 51,75% schaal: € 4.255,71
Kosten over 5 jaar: € 33.804,30
Bijtelling over 5 jaar: € 21.278,55
BMW i3 met Executive editions pakket:
Aanschafprijs € 46.990,00
Afschrijving per jaar: € 4.699,00
Wegenbelasting geen
Bij 20.000 km per jaar: Elektriciteit 16 kWh/100 km: € 0,22660 per kWh: € 725,12
Bijtelling 4% bij 51,75% schaal: € 972,69
Kosten over 5 jaar: € 27.120,60
Bijtelling over 5 jaar: € 4.863,45 minus € 3.500,00 MIA investeringsaftrek: € 1.363,45
Dan is het denk ik wel duidelijk waarom men zakelijk rijdend de minpunten van een EV voor lief neemt.