Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EG

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door EG » 23 jun 2011, 18:48

Robin schreef:
HansD schreef:
we hebben 't dan ook liever niet/nooit over politiek en religie, want anders werd 't echt niks hoor, dan komen er problemen.
Waarom dan? Wat voor problemen verwacht je dan en van welke kant? Ik neem aan dat je die mensen mag dus wat is dan het probleem met hun -of jouw- opvatting en ken je hun opvattingen überhaupt?
Ja. Wat dacht je dan. Ze zijn zelf best bevooroordeeld over de NL ers, ik 'sus'de boel dan vaak. Ze nemen mij in 'vertrouwen' want ik heb een niet Nederlandse vrouw en kinderen met 'n kleurtje. Je moest eens weten hoe men daarover lult alleen al. :D

'Verrek die vvd bal van 'n Robin met z'n winkel en BMW en dure klokjes, komt ie met 'n zwartje aan'

Gezegd door een uit 'n zeer links nest komende ijshockey 'kennis'van mij....ik lach er dan maar om. :tong:
Sjah zijn Nederlanders niet net zo veroordelend over moslims, wat zou dat uitmaken eigenlijk?

Wilders is veroordelend over de Islam, nooit meer een discussie mee voeren want het is zinloos? Lijkt me toch vreemd?

Je zou toch ook een discussie kunnen hebben met iemand die auto's haat over het Nederlandse autobeleid? Zelfde verhaal toch?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 jun 2011, 18:50

Robin schreef:Kerwin werd om zijn huidskleur vermoord. Das totaal wat ander, racisme dus(ergo, kijk naar mijn vrouw en 2 kinderen, net niet arisch zegmaar LOL) Pim en Theo werden om hun mening vermoord die ze blijkbaar niet mochten verkondigen.

Ik heb toch zeker 6/7 moslims(vriendje van m'n zoontje is zoontje van 'n Turkse shoarmaboer hier) in m'n kennissenkring, weinig tot geen problemen mee, we hebben 't dan ook liever niet/nooit over politiek en religie, want anders werd 't echt niks hoor, dan komen er problemen.
Robin ....en vind het jammer dat je nu al zegt....dan komen er problemen....dat weet je niet is een aanname....ik vind het juist mooi als mensen met andere gedachte met elkaar kunnen praten over religie etc etc....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 jun 2011, 18:50

EG, ik snap je, duidelijk, 'we' zijn allemaal(wel eens) bevooroordeeld, ik constateer in mijn kennisdenkring vooral de medelander en de linksdenker. En dan vraag jij je weer af hoe dat dan toch zou komen. Tja....

Robin

Bericht door Robin » 23 jun 2011, 18:50

duifjes.com schreef:
Robin schreef:Kerwin werd om zijn huidskleur vermoord. Das totaal wat ander, racisme dus(ergo, kijk naar mijn vrouw en 2 kinderen, net niet arisch zegmaar LOL) Pim en Theo werden om hun mening vermoord die ze blijkbaar niet mochten verkondigen.

Ik heb toch zeker 6/7 moslims(vriendje van m'n zoontje is zoontje van 'n Turkse shoarmaboer hier) in m'n kennissenkring, weinig tot geen problemen mee, we hebben 't dan ook liever niet/nooit over politiek en religie, want anders werd 't echt niks hoor, dan komen er problemen.
Robin ....en vind het jammer dat je nu al zegt....dan komen er problemen....dat weet je niet is een aanname....ik vind het juist mooi als mensen met andere gedachte met elkaar kunnen praten over religie etc etc....
Neeehee, Jacco, dat hebben we paar keer gedaan. Loopt op kwaaie koppen uit.Doen we niet meer.

Robin

Bericht door Robin » 23 jun 2011, 18:52

EG schreef:Je zou toch ook een discussie kunnen hebben met iemand die auto's haat over het Nederlandse autobeleid? Zelfde verhaal toch?
Doe jij dat dan? Misschien in m'n leven een aantal keer gediscussieerd met zo een, wordt niks. Gewoon ander onderwerp kiezen. Voetbal, vrouwen, bier ofzo. Echt.

Snipe

Bericht door Snipe » 23 jun 2011, 18:53

Robin schreef:Ja. Wat dacht je dan. Ze zijn zelf best bevooroordeeld over de NL ers, ik 'sus'de boel dan vaak. Ze nemen mij in 'vertrouwen' want ik heb een niet Nederlandse vrouw en kinderen met 'n kleurtje. Je moest eens weten hoe men daarover lult alleen al. :D

'Verrek die vvd bal van 'n Robin met z'n winkel en BMW en dure klokjes, komt ie met 'n zwartje aan'

Gezegd door een uit 'n zeer links nest komende ijshockey 'kennis'van mij....ik lach er dan maar om. :tong:
Als je hoort wat Marokkanen soms over Surinamers zeggen, of Surinamers over Turken, of Turken over Grieken, etc....
Italianen spannen de kroon. Ik had een Italiaanse collega, maar haar vader vond het niks dat ze in Amsterdam woonde. Veel te bang dat ze met een kachelpijp thuis zou komen...

EG

Bericht door EG » 23 jun 2011, 18:54

Robin schreef:
duifjes.com schreef:

Neeehee, Jacco, dat hebben we paar keer gedaan. Loopt op kwaaie koppen uit.Doen we niet meer.
Robin, de discussies hier, liep dat niet op kwaaie koppen uit? Jawel zeer zeker wel, beide kanten zelfs maakt dat wat uit? IMHO niet.

Ik herinner me de discussies op gummen.org (ik las mee vanaf het begin, pas later ging ik posten) nog over FWD en RWD en diesel versus benzine. Volgens mij ging dat een tandje harder dan over religie LOL :kikker:

Als iedereen het met elkaar eens was zouden we allemaal een Golf V TDi rondrijden met 2,5 kind op de achterbank, toch?

Robin

Bericht door Robin » 23 jun 2011, 18:57

Snipe schreef:
Robin schreef:Ja. Wat dacht je dan. Ze zijn zelf best bevooroordeeld over de NL ers, ik 'sus'de boel dan vaak. Ze nemen mij in 'vertrouwen' want ik heb een niet Nederlandse vrouw en kinderen met 'n kleurtje. Je moest eens weten hoe men daarover lult alleen al. :D

Als je hoort wat Marokkanen soms over Surinamers zeggen, of Surinamers over Turken, of Turken over Grieken, etc....
Italianen spannen de kroon. Ik had een Italiaanse collega, maar haar vader vond het niks dat ze in Amsterdam woonde. Veel te bang dat ze met een kachelpijp thuis zou komen...
Klopt. En over kleurtjes gesproken, in Colombia en Dominicaanse Republiek heb je onderling racisme , wie 't 'bleekst'is relatief, ook in 'n gezin, is king of queen, soms en ook daar in de maatschappij, kun je nagaan. Ik daar 's ochtends 9:00 uur in de opkomende zon met m'n blote bast en kaaskop en na half uur vuurrood . Vraagt m'n schoonma waarom: je bent blank, dus ok. Je gaat toch niet in de zon zitten om te bruinen, kom je 'n kaste' lager zeg maar in de hierarchie, even zwartwit he LOL.

Robin

Bericht door Robin » 23 jun 2011, 18:58

@EG, Nou ja echt kwaaie koppen hier ?Das gauw vergeten hoor. In 'n kroeg of irl zie je echt hoe en wat van beide kanten, maar mee eens EG.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jun 2011, 22:44

daarbij spreekt wilders als ie wat erover zegt ook waarheden met voorbeelden.

als je wilders dan vervolgens met de dood gaat bedreigen en of zeggen hij is net adolf hitler of wat ook dan ben je niet goed bezig, dan geef je leugens uit onwaarheden en das een groot verschil.
als wilders het heeft over kut turken of kut hollanders of wat ook hebben ze het over die groep kut figuren en niet over alle hollanders of turken of wat ook.
feit is dat vele islam figuren meteen aangevallen voelt en als groep tekeer gaat (die figuren die het doen dus)
en daar zit 1 van de grote verschillen.

weg met die extremisten en fanatiekelingen wat geloof betrefd, indammen dat spul of offeren voor een groter iets, op naar de 7 maagden :kikker: :wave:

Luco

Bericht door Luco » 23 jun 2011, 23:51

HAHA Wilders en waarheden?
Het is een politicus, een politicus kan maar 1 ding goed.
Liegen en bedriegen, Wilders incluus.

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jun 2011, 00:11

HansD schreef:Niet de enige, een van de verongelijkte stromingen.
Extremistische moslims, extremistische christenen, extremistische joden, extremistische wilders (of hoort die bij de extremistische joden?), een pot nat. Moeten allemaal hun bek houden en niet meer beledigd zijn.

Of wel beledigd zijn en dan maar accepteren dat er nu jurisprudentie is dat dat mag :popcorn:
Ha!

Macboy

Bericht door Macboy » 24 jun 2011, 02:52

Voor de duidelijkheid: de grens van wat wel en niet als strafbare uitlating wordt gezien is door de rechtbank ingekaderd voor politici ! Begrijp goed dat deze uitspraak dus niet voor burgers geldt !

Michel P

Bericht door Michel P » 24 jun 2011, 07:57

Robin schreef:@EG, Nou ja echt kwaaie koppen hier ?Das gauw vergeten hoor. In 'n kroeg of irl zie je echt hoe en wat van beide kanten, maar mee eens EG.
Heb de bomgordel al achter laptop om :wave:

Michel

HansD

Bericht door HansD » 24 jun 2011, 08:11

Macboy schreef:Voor de duidelijkheid: de grens van wat wel en niet als strafbare uitlating wordt gezien is door de rechtbank ingekaderd voor politici ! Begrijp goed dat deze uitspraak dus niet voor burgers geldt !
Klopt, maar als een politicus het gezegd heeft kun je je op het standpunt stellen dat het gemeengoed is geworden. Zij zijn tenslotte de volksvertegenwoordiging. En als burger mag ik me toch mengen in het politieke en maatschappelijke debat?
Die grens lijkt me te vaag om te handhaven.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 jun 2011, 08:13

Macboy schreef:Voor de duidelijkheid: de grens van wat wel en niet als strafbare uitlating wordt gezien is door de rechtbank ingekaderd voor politici ! Begrijp goed dat deze uitspraak dus niet voor burgers geldt !
Is dat wel waar? Er werd immers aan toegevoegd dat de uitspraken waren gedaan in het kader van het maatschappelijk debat. Deelname daaraan lijkt me niet voorbehouden aan politici.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 24 jun 2011, 10:37

Het hele proces ging er toch om of hij dat als politicus wel kon maken?

Robin

Bericht door Robin » 24 jun 2011, 11:26

tja, nu begrijp ik dat er weer 'n paar daar tegen gaan demonstreren , as dinsdag op 't Malieveld. Het is ook nooit gewoon klaar hier in NL he :?

wjn

Bericht door wjn » 24 jun 2011, 11:43

Robin schreef:
tja, nu begrijp ik dat er weer 'n paar daar tegen gaan demonstreren , as dinsdag op 't Malieveld. Het is ook nooit gewoon klaar hier in NL he :?
De last van een democratie :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 24 jun 2011, 11:59

wjn schreef:
Robin schreef:
De last van een democratie :mrgreen:
Een zekere Ronald zal een speech gaan houden daaro.

"Ich bin ein Hamburger"

Ahmed

Bericht door Ahmed » 24 jun 2011, 13:09

En het bleef nog lang gezellig in A'dam....... :lol:

HansD

Bericht door HansD » 24 jun 2011, 13:22

In mokum moeten we dat ventje ook niet. Hij moet zich maar aanpassen aan de stad of laat hem maar lekker oprotten naar zijn eigen limboland als dat hem niet bevalt. We moeten de tsunami van limburgers stoppen, ik zeg "de stadsgrenzen dicht voor limburgers" :D .

Wiens idee zal het trouwens geweest zijn om naar de reguliersdwars te gaan? Wil een van de heren iets duidelijk maken?

EG

Bericht door EG » 24 jun 2011, 13:26

Ahmed schreef:En het bleef nog lang gezellig in A'dam....... :lol:

Wel vreemd dat die restaurant niet opgeblazen is, ik dacht dat mokum levensgevaarlijk is voor bepaalde politici uit Venlo :kikker:

Hans, de Gay kant van de reguliersdwarsstraat is aan de andere kant van de Vijzelstraat, hier heb je gewone restaurants.

Edit, nee ik heb geen ervaring met de straat LOL :kikker: :kikker: :kikker: :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 24 jun 2011, 13:28

Goed punt Snipe, het is qua rascime altijd de blanke melkfles Nederlander tegen alles wat meer dan een kleur heeft anders dan door de zonnebank verkregen.

Rascime onder niet blanke Nederlanders is een veel groter "iets" in de NL samenleving. Maar daar hoor of lees je nooit iets over. Gek net of dat niet bestaat. :devil:
Snipe schreef:

HansD

Bericht door HansD » 24 jun 2011, 13:35

Hans, de Gay kant van de reguliersdwarsstraat is aan de andere kant van de Vijzelstraat, hier heb je gewone restaurants.
Oh, ok.

Plaats reactie