Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Snipe

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 10:18

Michel P schreef:Kijk eens naar wat Joop van de Ende doet in de theaters, is dat allemaal met subsidie? Nee, dus zoek iets wat het grote publiek aanspreekt, en dan kan je geld verdienen. En als daar je ambitie als arties niet ligt is dat goed, en kies je voor kleine theaters/clubs en verdien je wellicht wat minder maar heb je wel een baan die je op een andervlak voldoening geeft.
De producties van Joop van den Ende worden ook veel in gesubsidieerde theaters gespeeld. Daarnaast zijn er de grote musicals (Circustheater, Beatrix Theater), die inderdaad min of meer zonder subsidie uitgevoerd worden.
Min of meer, want als je kijkt naar Mary Poppins dan zie je dat die musical eerst gehyped wordt in een programma op de door jou zo gehate publieke omroep en vervolgens kun je er voor 84 euro naar toe in het Wouter Bos Circustheater, de enige plek waar deze musical te zien is.

Naast de musicals is er geen enkele cabaretvoorstelling, geen toneelstuk, geen opera, geen klassieke muziek die zonder subsidie uit wordt gevoerd. Blijft over popmuziek en musicals. Dat is een wat mager cultureel aanbod, vind je niet?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 jun 2010, 10:24

Michel P schreef:
@Rutgerk,

Van mij mag je de kosten van veiligheid bij voetbal of van mij part een festival bij de organisatie verhalen, juist door dit te doen zal de selectie aan de poort zeer steng zijn, en zullen de goedwillende bezoekers in een relaxte atmosfeer kunnen genieten.

Verder zou ik wel eens willen weten welk deel van de bevolking klasieke muziek concerten bezoekt, en wat hun gemiddelde inkomen is, dan zal duidelijk worden dat ze de kaartjes als die 2x zo duur zijn ook kunnen betalen. En als een enkeling dat niet kan, dan is dat zo, het is toch geen recht om dat te kunnen bezoeken.

Kijk eens wat een F1 kaartje kost, toch gaan er mensen heen, ofwel het produkt heeft een prijs die het publiek in verhouding vind met het geleverde vermaak, en is het te duur, zit je voor de tv met cola en chips....

Kijk eens naar wat Joop van de Ende doet in de theaters, is dat allemaal met subsidie? Nee, dus zoek iets wat het grote publiek aanspreekt, en dan kan je geld verdienen. En als daar je ambitie als arties niet ligt is dat goed, en kies je voor kleine theaters/clubs en verdien je wellicht wat minder maar heb je wel een baan die je op een andervlak voldoening geeft.

En fans van Frans Bauer, die qua gemiddeld inkomen niet kunnen tippen aan de bezoekers van klasieke concerten die zwaar gesubsidieerd worden, welke rechten hebben die.......... in de Brood en Spelen visie....... Geen geld voor cultuur is natuurlijk het uiterste, maar wat selectiever, zodat de theater directeur ook wat meer commercieel talent moet hebben om de financiele huishouding sluitend te krijgen door wat meer te programmeren wat het VOLK wil zien.

Michel
Michel veel F1 circuits trekken een F1 weekend niet zonder subsidie. Melbourne redt het ook alleen door 'subsidie' van de gemeente Melbourne.

Maar het gaat inderdaad om schaalgrootte. Het circustheater red het ook niet zonder vaste voorstellingen. In de link hieronder staat wat dat betreft aardige informatie. Schaal van een theater moet rond de 2000 zitplaatsen zijn tegenwoordig en commerciële producties redden het niet als ze moeten rondreizen naar theaters.

http://toekomstscheveningenbad.com/theaters/index.html

Maar een verschralend aanbod van kunst en cultuur moeten we gewoon niet willen. Voor kunst en cultuur is in mijn ogen ook geen grootste gemene deler vast te stellen op basis waarvan je kan zeggen 'het volk' wil.

HansD

Bericht door HansD » 08 jun 2010, 11:23

Volledig zonder subsidies zullen veel activiteiten zoals bijv theater of klassieke muziek niet meer plaats kunnen vinden.
Een discussie over het verminderen of toekennen van subsidies is altijd enigszins arbitrair aangezien elke subsidieclub zichzelf belangrijk genoeg vond om het te blijven ontvangen. Ze zien in dat er bezuinigd moet worden maar zodra hun club getroffen wordt staan ze op hun achterste benen en rennen ze naar de media.

Ik pleit ervoor om de subsidiepot met minimaal hetzelfde percentage als de bezuinigingen te verminderen. Vervolgens een schifting maken tussen 'maatschappelijk belangrijke' (bijv sport voor kinderen) en 'luxe' subsidies (theater en muziekvoorstellingen). Vervolgens wordt er een zelfvoorzieningseis ingesteld voor dee 2 categorieën, bijv 50% voor maatschappelijk belangrijke en 80% voor luxe, pas als ze hun begroting tot die percentages voor elkaar hebben, en er dus blijkbaar wel een behoefte bestaat aan zo'n club, dan kan de regering eventueel de rest subsidieren vanuit maatschappelijk oogpunt.
Zo worden clubs gedwongen om zelf na te denken over hun begrotingen en bijbehorende activiteiten ipv dat er elk jaar een klap geld overgemaakt wordt dat aan het eind van het jaar op moet zijn.

De HRA is ook een vorm van subsidie maar die kun je niet op zo'n manier afschaffen aangezien consumenten hiermee langjarige contracten zijn aangegaan. Ik ben wel van mening dat deze afgeschaft moet worden aangezien het gewoon niet meer houdbaar is en totaal geen doel meer heeft omdat het alleen maar heeft gezorgd voor prijsopdrijving. De consument heeft niets aan de HRA, alleen de banken en makelaars profiteren hiervan.
In een periode van 20-30 jaar moet deze stapsgewijs naar 0 afgebouwd kunnen worden. Die periode is lang genoeg om mensen met lopende hypotheken de tijd te geven om zich aan te passen aan de nieuwe regels. Uiteraard moet je dan ook de huursector en bijv overdrachtsbelasting aanpakken.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2010, 11:29

@Rutgerk,

Die link geeft aan dat er schijnbaar teveel theaters zijn, en de bezittingsgraad afneemt. In een tijd van bezuinigingen dus goed om kritisch te bekijken, en er een aantal te sluiten, waardoor de bezettingsgraad van de overgebleven theaters omhoog gaat, en de subsidie omlaag kan. Want een vol theater is leuker dan voor 3 mensen en een paardekop optreden.

De hoeveelheids overheidsgeld staat in schril contrast met het aantal bezoekers. Of de explatatie moet fors goedkoper, of de prijs per stoel omhoog, of een combinatie van deze 2 punten samen met een betere programering, ofwel wat wil het theater publiek zien, en willen ze dat wel echt graag zien ook als een kaartje geen 40 maar 75 euro is.......... want laten we wel zijn, hoevaak gaat de gemiddelde Nederlander naar de schouwburg......... of is het schouwburg publiek een groep mensen die vaker gaan, en de grootste groep mensen zelden tot nooit......... Ik bezoek nog wel eens een concert, en heb de voorkeur voor kleine gezellige zalen. 2 weekende terug nog naar een concert van de Wicked Jazz Sound Band geweest met GF gewelding concert, maar de prijs van de kaartjes was absurd laag........ 10 fucking euro pp, ik was er ook heen gegaan als die bijvoorbeel 35 euro was pp. En dan niet roepen dat ik dat zeg omdat ik het makelijk kan betalen. Dat optreden is dus gesubsidieerd, jammer........... Een ander kiest voor een avondje Toppers en betaald 80 euro....... maar de bezoeker van Joep mag voor 35 euro naar binnen.............. en die groep bezoekers hebben die subsidie niet nodig.....

Kijk jonge artiesten ofwel opkomend talent een podium bieden ben ik voor, maar als ze eenmaal wat verder zijn, lekker zelf de broek op houden, of het als hobby/leuke bijverdienste zien.

Of denk je dat Tiesto gelijk dik geld verdiende toen die vanaf zijn zolderkamertjes zijn uit de handgelopen hobby was begonnen............ of heeft de subsidiekruiwagen hem aan de top gebracht, nee toch, het succes kwam voort uit passie en talent.

Michel

frankv

Bericht door frankv » 08 jun 2010, 11:39

@HansD: douze points!

Overigens wordt het Concertgebouw niet gesubsidieerd meen ik.

Maar er moet subsidie naar de hogere kunsten omdat die zorgen voor vooruitgang in de samenleving. Het is van hetzelfde niveau als fundamenteel onderzoek. De Frans Bouwer fans van 2050 zullen er de vruchten van plukken, alleen is het resultaat pas achteraf te herleiden, net als met veel fundamenteel onderzoek.

Dat is het wezen van experimenteren, dat je niet vooraf weet wat het effect zal zijn.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 11:50

frankv schreef:Overigens wordt het Concertgebouw niet gesubsidieerd meen ik.
Jawel. Die subsidie wordt onder meer gebruikt voor cultuureducatie, bijvoorbeeld om iets te doen met en voor de Amsterdamse scholen. Wel is de subsidie voor het Concertgebouw relatief laag.
Maar.... Wat zie je in het Concertgebouw?
Concertgebouw Orkest --> subsidie
Holland Festival --> subsidie
etc

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 08 jun 2010, 12:12

Michel P schreef:@Rutgerk,

Die link geeft aan dat er schijnbaar teveel theaters zijn, en de bezittingsgraad afneemt. In een tijd van bezuinigingen dus goed om kritisch te bekijken, en er een aantal te sluiten, waardoor de bezettingsgraad van de overgebleven theaters omhoog gaat, en de subsidie omlaag kan. Want een vol theater is leuker dan voor 3 mensen en een paardekop optreden.

De hoeveelheids overheidsgeld staat in schril contrast met het aantal bezoekers. Of de explatatie moet fors goedkoper, of de prijs per stoel omhoog, of een combinatie van deze 2 punten samen met een betere programering, ofwel wat wil het theater publiek zien, en willen ze dat wel echt graag zien ook als een kaartje geen 40 maar 75 euro is.......... want laten we wel zijn, hoevaak gaat de gemiddelde Nederlander naar de schouwburg......... of is het schouwburg publiek een groep mensen die vaker gaan, en de grootste groep mensen zelden tot nooit......... Ik bezoek nog wel eens een concert, en heb de voorkeur voor kleine gezellige zalen. 2 weekende terug nog naar een concert van de Wicked Jazz Sound Band geweest met GF gewelding concert, maar de prijs van de kaartjes was absurd laag........ 10 fucking euro pp, ik was er ook heen gegaan als die bijvoorbeel 35 euro was pp. En dan niet roepen dat ik dat zeg omdat ik het makelijk kan betalen. Dat optreden is dus gesubsidieerd, jammer........... Een ander kiest voor een avondje Toppers en betaald 80 euro....... maar de bezoeker van Joep mag voor 35 euro naar binnen.............. en die groep bezoekers hebben die subsidie niet nodig.....

Kijk jonge artiesten ofwel opkomend talent een podium bieden ben ik voor, maar als ze eenmaal wat verder zijn, lekker zelf de broek op houden, of het als hobby/leuke bijverdienste zien.

Of denk je dat Tiesto gelijk dik geld verdiende toen die vanaf zijn zolderkamertjes zijn uit de handgelopen hobby was begonnen............ of heeft de subsidiekruiwagen hem aan de top gebracht, nee toch, het succes kwam voort uit passie en talent.

Michel
En dan de clubs discotheken waar bijv. een Tiesto draait, die worden ook niet gesubsidieerd. Daarom zitten de grotere discotheken iig. hier in de omgeving ook non-stop in zwaar weer.
Ik zie liever dat zoiets een subsidie krijgt, aangezien die discotheken elke week vol zitten maar daarmee nog niet genoeg verdienen. Dan dat een kleine schouwburg enkele tonnen per jaar krijgt voor het aantal bezoekers op jaarbasis dat een goede discotheek in een weekend over de vloer krijgt. :)

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2010, 12:14

lpf was er niets bij :mrgreen:
Wilders ziet mij als bedreiging'
Uitgegeven: 8 juni 2010 11:51
Laatst gewijzigd: 8 juni 2010 11:51
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders ziet de persoonlijke campagne van PVV-Kamerlid Hero Brinkman als een bedreiging voor zijn eigen positie. Dat zegt Brinkman dinsdagavond in het tv-programma Netwerk.
© ANP

Brinkman doet de uitspraken niet in een interview, maar in gesprek met een PVV-aanhanger.

Brinkman werd enkele dagen door Netwerk gevolgd en droeg daarom een draadloze microfoon. Zo registreerde het tv-programma zijn uitspraken bij toeval.

"Wat Geert natuurlijk ook niet wil is dat ik te groot word", zegt Brinkman, die denkt enkele honderdduizenden voorkeurstemmen te kunnen kringen. "Dat is voor hem een bedreiging. Ik ken Geert."

Bedreigd

Tijdens een interview zegt Brinkman precies het tegenovergestelde. Op de vraag of Wilders zich bedreigd voelt in zijn positie, antwoordt Brinkman dat de PVV-leider zich daar 'totaal geen zorgen' over maakt.

Brinkman, nummer elf op de PVV-kandidatenlijst, is bezig met een campagne om voorkeurstemmen voor zichzelf binnen te halen. Hij zegt na de verkiezingen meer openheid en democratie in de PVV te willen afdwingen.

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2010, 12:32

ik wist even niet waar ik dit artikel moest plaatsen, maar ik vond het een boeiend stuk.
Artikel Brabants Dagblad

Verschenen: Zaterdag 5 juni

Krant: Brabants Dagblad

BOEK Bosschenaar Erdinç Saçan heeft het boek ‘ Turkse afkomst, Nederlandse toekomst’ samengesteld over carrièremakers met Turkse achtergrond

Mix Turkse cultuur en Bossche gezelligheid

Het is de titel van een boek met 47 willekeurige Neder­landse Turken van de twee­de generatie die het ge­maakt hebben in Neder­land. ‘ Turkse afkomst, Ne­derlandse toekomst’. Initia­tiefnemer is de Bossche Er­dinç Saçan.

door Marianne Schoone
Zijn eigen rolmodel is zijn vader, een man die al­leen basisschool heeft ge­had en herder is ge­weest, Erdinç Saçan (31) zegt het met trots. „Hij was herder in Tur­kije, mijn vader groeide op in Cappadocië. Zijn vader was her­der, zijn grootvader ook. En ik, zijn zoon, ben afgestudeerd ICT’ er. In één generatie is een enorme stap gemaakt. Dat zie je niet alleen bij mij, als Turk van de tweede ge­neratie, maar ook bij de kinderen van Marokkanen uit het Rifgeberg­te. Mijn vader hield veel van lezen, is open minded. En heeft altijd ge­zegd: hier in Nederland moet je je toekomst opbouwen.” Erdinç Saçan is voorzitter van de stichting De Nieuwe Generatie en heeft een boek samengesteld over carrièremakers. ‘ Turkse Afkomst, Nederlandse Toekomst’ luidt de ti­tel. „Een poosje werken, geld ver­dienen en dan weer terug. Met die intentie kwamen gastarbeiders naar Nederland. Het liep anders. Gastarbeiders bleven: ze werden Nederlanders. Hun kinderen wer­den hier geboren, bezochten Ne­derlandse scholen en gingen aan de slag bij Nederlandse bedrijven. Deze generatie krijgt in dit boek het woord. We hebben gericht ge­zocht naar Nederlandse Turken die tot voorbeeld kunnen strek­ken. Succesvolle kunstenaars, on­dernemers, sporters, ambtenaren etc. Rolmodellen die stuk voor stuk in zichzelf geloven. Veel jonge­ren haken af. Met dit boek wil ik ze de boodschap geven dat ze hun droom achterna moeten gaan. Dat kan, zeker in Nederland.

Toen ik ICT studeerde aan de Uni­versiteit van Tilburg, was het nog niet eens zo lang geleden dat er niet meer dan tien studenten van Turkse afkomst waren, tegenover bijvoorbeeld Rotterdam zo’n vijf­tig. Vijftig, dat vonden ze hier toen erg veel. Inmiddels is het aantal Turkse studenten in Tilburg al flink toegenomen. En ligt het aan­tal allochtone studenten in Rotter­dam al tussen de vier- en vijfhon­derd. Een goede ontwikkeling.

Als student kwam ik eens op een zwarte basisschool, ze keken me er met open ogen aan. Want voor die kinderen lijkt een studie aan de universiteit onhaalbaar. Het ìs ook moeilijk. Hun ouders hebben vaak niet meer dan basisschool, ze kun­nen rekenen maar van de stelling van Pythagoras hebben ze nooit gehoord.

Maar het ligt niet alleen aan de ouders, ook aan de scholen. Toen ik wilde gaan studeren dacht nie­mand aan ICT of bijvoorbeeld ge­neeskunde. Men vond het nor­maal dat ik ‘iets met maatschappe­lijk werk of tolken’ zou gaan doen. Iets waarmee ik mijn Turkse ach­terban zou kunnen helpen. Ook te­genwoordig gebeurt het nog te vaak dat allochtone leerlingen op basisscholen die een cito-score ha­len van 545, toch een mavo-advies krijgen. Omdat de leerkracht vindt dat zijn ouders, zijn omgeving niet in staat zijn om het kind de juiste begeleiding te geven in het voort­gezet onderwijs. Natuurlijk is het moeilijk. Allochtonen moeten zich continu bewijzen, ervoor knok­ken. Niet alleen naar familie, do­centen of vrienden, maar naar de hele omgeving. Daarom is een rol­model zo belangrijk. Er zijn ge­noeg negatieve voorbeelden van problemen met allochtonen.

Goed. Die moeten worden opge­lost. Maar er is ook behoefte aan succesvolle voorbeelden. Je merkt als je het boek leest: dat vaak de ouders van deze mensen een stu­die belangrijk vonden, dat helpt om door te zetten. Maar dat is in onze generatie - als kinderen van ‘gastarbeiders’ - niet vanzelfspre­kend. Vandaar het boek.

Alle mensen die daarin aan het woord komen, staan er niet in om reclame te maken voor zichzelf, maar voor de jongeren. Om te la­ten zien: wat mij is gelukt, dat kun jij ook.

Een van de reacties op het boek was, dat het op het juiste moment is uitgebracht. We hadden bewust rekening gehouden met de verkie­zingen, al kwamen die vroeger dan de planning was. Politici als Maxime Verhagen en Job Cohen hebben het boek al ontvangen.

Wilders nog niet. Met hem zou ik graag een kopje thee drinken. Ben benieuwd hoe hij zou reageren.

Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 8 allochtonen naar het land van her­komst wil verhuizen, alsWilders de macht in handen krijgt. Ik ge­loof echter niet dat het zo’n vaart loopt. Wilders zal geen gekke din­gen doen. Maar ik ben wel bang dat meer mensen sneller en mak­kelijker andere mensen kwetsen.

Dat mijn vader in zijn volkstuintje weer als ‘die Turk’ wordt gezien.

Het haalt het slechte bij mensen boven. Wat ik ook jammer vind vanWilders, is dat hij mensen die zich helemaal aan Nederland heb­ben aangepast, in twijfel heeft ge­bracht over hun toekomst. Elk jaar gaan er veel goed opgeleide men­sen terug naar het land van her­komst. Dat is een gemiste kans, een brain-drain. Een van de be­langrijkste redenen is het klimaat in Nederland. Eigenlijk al sinds de aanslag op de Twin Towers van 9/11 word je als allochtoon op de meest rare dingen aangesproken.

Natuurlijk moet je integreren.

Maar wanneer ben je nu geïnte­greerd? Het is een term waar ik niks mee kan. Als je rechter bent in Nederland, dan ben je geïnte­greerd zou je zeggen. Maar toen wij een rechter vroegen om mee te werken aan ons boek, heeft zij dat geweigerd. Zij wilde haar Turks-zijn niet benadrukken, om­dat zij dan het risico loopt ‘ge­wraakt’ te worden. Ik kan dat in haar geval begrijpen. Maar toch, zo­lang mensen daarvoor bang moe­ten zijn en daarom niet durven uit­komen voor hun afkomst, zijn we nog niet klaar in Nederland.

Voordat een Turkse ondernemer niet meer als ‘allochtoon’ wordt be­vraagd bij Pauw enWitteman maar als succesvol zakenman, zijn we wel een paar generaties verder.

Daarom is het nu belangrijk om te laten zien hoe rijk Nederland is met jongeren die actief zijn in de maatschappij, hoe inspirerend ze zijn voor iedereen. Ook de jonge­ren van Turkse afkomst, met een Nederlandse toekomst.”

Zijn politieke rolmodel heeft Er­dinç Saçan niet in Nederland, maar in Amerika: Barack Obama.

“Omdat hij het heeft over de ver­binding van mensen.” In Amerika heeft Saçan destijds zijn verkie­zingscampagne gevolgd. “ Ik heb hem niet gesproken, we volgden hem. Wat we zagen is niet te be­schrijven. Een mix van mensen, al­le lagen van de bevolking, alle kleu­ren van de regenboog. En allemaal met één doel: verandering teweeg brengen. Zo moet het hier ook.”

‘Allemaal met één doel: verandering teweeg brengen’

Erdinç Saçan: ” Met mijn ouders spreek ik nog altijd Turks. We gaan altijd nog met vakantie naar Turkije. Maar ik heb ook op katholieke scholen geze­ten, carnaval van dichtbij meegemaakt. En als er visite komt, halen we Bos­sche bollen in huis”.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2010, 13:12

Wat wil je hier mee zeggen Metin? Dat het allemaal wel meevalt met de problemen rond de allochtonen of dat er slechts enkelen het grote scala aan kansen die in Nederland geboden worden pakken om er voor zichzelf wat van te maken en dat iedereen gelijke kansen heeft.

@Richardt,

Die discotheken hebben dan dus niet de juiste formule om rendabel te zijn, exit dus.

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2010, 13:14

Michel P schreef:Wat wil je hier mee zeggen Metin? Dat het allemaal wel meevalt met de problemen rond de allochtonen of dat er slechts enkelen het grote scala aan kansen die in Nederland geboden worden pakken om er voor zichzelf wat van te maken en dat iedereen gelijke kansen heeft.

@Richardt,

Die discotheken hebben dan dus niet de juiste formule om rendabel te zijn, exit dus.

Michel
niets specifieks, ik vind dat dit ook wel even belicht mag worden ipv het almaar negatieve ;) als je goed leest zijn het geen gelijke kansen trouwens ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 13:15

Michel P schreef:Wat wil je hier mee zeggen Metin? Dat het allemaal wel meevalt met de problemen rond de allochtonen
Ik neem aan van wel, en zo is het natuurlijk ook. Zoals ook niet alle voetbalsupporters hooligans zijn.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2010, 14:36

Metchu schreef:
Michel P schreef:Wat wil je hier mee zeggen Metin? Dat het allemaal wel meevalt met de problemen rond de allochtonen of dat er slechts enkelen het grote scala aan kansen die in Nederland geboden worden pakken om er voor zichzelf wat van te maken en dat iedereen gelijke kansen heeft.

@Richardt,

Michel
niets specifieks, ik vind dat dit ook wel even belicht mag worden ipv het almaar negatieve ;) als je goed leest zijn het geen gelijke kansen trouwens ;)
Metin, ik ben de eerste die iemand die zijn kansen pakt zal aanmoedigen, echter de groepen die zichzelf als slachtoffer zien en laten neerzetten krijg ik uitslag van........

@Snipe, hooligans mogen van mij zowel fisiek als middels het strafrecht keihard worden aangepakt, voor mij het zelfde nivo als de capuchon klootzakjes...... allebei niet wenselijk in de maatschappij, en dat moet eens tot dit soort groepen doordringen.

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2010, 16:12

De erfenis van Cohen, straks mogelijk in heel NEDERLAND :twisted:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 16:32

Michel P schreef:De erfenis van Cohen, straks mogelijk in heel NEDERLAND :twisted:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Vergeleken met de erfenis van Opstelten valt het allemaal nogal mee. Of gebeurt er in Hoek van Holland of bij het Zomercarnaval nooit iets? 8)

....en hoeveel invloed heeft een burgemeester daarop, denk je? Ik denk: verrassend weinig.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 jun 2010, 16:44

Toch ben je daar eindverantwoordelijk voor als burgemeester Snipe. Net zoals een premier eindverantwoordelijk is voor alle beslissingen uit de Tweede Kamer, of je er nou invloed op had of niet.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 17:21

Natuurlijk. Maar ik denk niet dat de oud-burgemeester van Amsterdam veel kan doen aan wat rotjochies bij de avondvierdaagse, denk je wel? En datzelfde geldt natuurlijk voor Rotterdam.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jun 2010, 19:29

ik zit ff te denke...maar tis al morgen dat stemmen :hmmm:

dus nog maar een keer stemwijzer gescheckt just to be sure :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jun 2010, 19:34

1 Ik heb de programma`s niet gelezen noch gevolgd

2 Ik heb de debatten op TV niet gevolgd

3 Ik wil zo min mogelijk dingen horen die toch geen enkele kandidaat kan waarmaken

4 Je wordt door al deze kandidaten dringend gevraagd je stem uit te brengen

Als ik het zo bekijk is het stemmen geen recht meer, maar meer een verraad aan mezelf....................misschien vind ik me daar wel te goed voor en wil ik me zelf dit niet meer aandoen..........
Steeds maar weer het gevoel achteraf ontzettend weer in je hol gepakt te zijn,.....................nee dank u beleefd......

frankv

Bericht door frankv » 08 jun 2010, 19:43

Voor iedereen die nog twijfelt: drie strategische opties

http://www.nrc.nl/binnenland/verkiezing ... che_opties

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2010, 21:59

Maus335i schreef:Toch ben je daar eindverantwoordelijk voor als burgemeester Snipe. Net zoals een premier eindverantwoordelijk is voor alle beslissingen uit de Tweede Kamer, of je er nou invloed op had of niet.
Invloed heeft een burgervader wel zeker........ thee drinken met daders is in de ogen van een slachtoffers niet de oplossing. Daders moeten worden aangepakt......... een fucking avondvierdaagse kan heden ten dagen niet meer in de grote stad, idem voor sinterklaasviering, geschiedenisles over de holocaust niet, en we halen er de schouders bij op........

Michel

JP

Bericht door JP » 08 jun 2010, 22:09

Ik sla morgen even over.....over een paar maanden zullen we wel weer opnieuw mogen gaan :roll:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 jun 2010, 22:56

Michel, jouw reactie was mijn reactie op Snipe geweest. Een nog-geen-paar-maanden-oud-burgemeester van Amsterdam is wel degelijk verantwoordelijk voor het uitgestippelde beleid daar. Als gevolg daarvan lopen er nu zoveel straatschoffies rond die de boel terroriseren. Een voorzichtige aanpak werkt al lang niet meer en dat had Cohen in zijn tijd daar al een tijdje kunnen concluderen. De enige andere optie die je dan rest is een hard en streng beleid voeren, ja of gewoon op zn beloop laten maar dan gaat het sowieso fout.

Pappen en nat houden heeft Nederland tot nu toe juist gebracht naar die tweedeling en tweesplitsing in de samenleving waar Cohen juist zo bang voor is. Ik vind het een nobel doel om de mensen meer bij elkaar te brengen, maar zijn (huidige) aanpak werkt niet. Misschien die van Wilders wel...

"MAURICE, JIJ VUILE RACIST!"

Onzin natuurlijk. Vanavond zei Wilders letterlijk: of je islamitisch bent of niet, als je meedoet in onze samenleving is er helemaal niets aan de hand. Loop je hier rotzooi te trappen, wordt je teruggestuurd naar eigen land. Ik kan écht niet bedenken waarom ik dáár op tegen zou moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 08 jun 2010, 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jun 2010, 22:58

ik ga sowieso, al is het maar om tegengewicht te geven tegen CDA en PVDA geen paars 4 en geen slap gedoe, duidelijkheid/openheid graag.

HansD

Bericht door HansD » 08 jun 2010, 23:04

Vanavond zei Wilders letterlijk: of je islamitisch bent of niet, als je meedoet in onze samenleving is er helemaal niets aan de hand. Loop je hier rotzooi te trappen, wordt je teruggestuurd naar eigen land. Ik kan écht niet bedenken waarom ik dáár op tegen zou moeten zijn.
Tsja, Wilders zegt wel meer. Dat kan hij wel zeggen maar zolang hij nu dit zegt en de volgende zin moslims of marokkanen gebruikt voor hetzelfde heeft het weinig zin.
Overigens wacht ik nog steeds op zijn verklaring wat de link is tussen moslims en criminele (marokkaanse) jongeren die hij zo graag op 1 hoop gooit en hoe hij die criminele jongeren het land uit wil gooien als het NL'ers zijn en hier geboren?

Het klinkt soms leuk wat hij roept maar is in het beste geval niet realistisch en in het slechtste gewoon nazistisch.

Plaats reactie