Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 26 mar 2012, 21:36

:mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door allen » 26 mar 2012, 21:55

Rob, op skates sta je in 3 tellen stil en ben je eens stuk wendbaarder dan op een racefiets. Alhoewel ik het op die dingen ook weleens gepresteerd heb om bijna in het prikkeldraad te hangen. :mrgreen:

Rene, de ring heb ik een paar rondjes gereden met Lewinsky. Voor mij eerlijk gezegd ook niet zo'n succes. Maar dan vooral om het zicht vanwege de lage zit. Niet om de veiligheid. Dat je voorzichter wordt naarmate je ouder wordt ben ik wel met Rob eens, alleen moeten we ook niet overdrijven. Ik overweeg nogsteeds een keer m'n motorrijbewijs te halen. En dan eigenlijk meer om gewoon relaxt rond te kachelen.
Die plaatjes van tweewielers op http://www.bikeexif.com/ maken de drang naar een rijbewijs bijna ondragelijk. :mrgreen:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rebel » 26 mar 2012, 22:13

allen schreef:Rob, op skates sta je in 3 tellen stil en ben je eens stuk wendbaarder dan op een racefiets. Alhoewel ik het op die dingen ook weleens gepresteerd heb om bijna in het prikkeldraad te hangen. :mrgreen:

Rene, de ring heb ik een paar rondjes gereden met Lewinsky. Voor mij eerlijk gezegd ook niet zo'n succes. Maar dan vooral om het zicht vanwege de lage zit. Niet om de veiligheid. Dat je voorzichter wordt naarmate je ouder wordt ben ik wel met Rob eens, alleen moeten we ook niet overdrijven. Ik overweeg nogsteeds een keer m'n motorrijbewijs te halen. En dan eigenlijk meer om gewoon relaxt rond te kachelen.
Die plaatjes van tweewielers op http://www.bikeexif.com/ maken de drang naar een rijbewijs bijna ondragelijk. :mrgreen:

Off Topic, Allen ik gebruik hier in de stad regelmatig een Vespa en moet eerlijk bekennen dat ik daarnaast ook graag mijn motorrijbewijs zou willen halen. Uiteraard ook alleen om af en toe met zonnig weer hier door het Limburgs heuvelland te toeren. Toffe link! Ik heb een zwak voor de retro-look motoren met ronde koplamp, etc. ;-)

Shoot me. Nu valt mijn hele "badkuip-betoog" in duigen :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 26 mar 2012, 22:22

ik heb vroeger extra geen motor-rijbewijs willen halen ok al was ik stapel op snelle opgevoerde brommers...
heb een paar keer zo op zo'n ding gereden en dat ging natuurlijk nog harder, ik dacht dat wordt zeker men dood als ik zoiets aanschaf...dus nooit gedaan :headbang:
Ik rijd liever op 4 wielen in een redelijk veilige (voor gevoel dan) auto, met een motor schuif je zo onderuit of mis je bv een bocht, echt bijsturen gaat moeilijk met zo'n ding in de bocht...nee dat zag ik niet goed komen destijds als broekie :D

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1997
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Joost » 10 apr 2012, 12:58

Interessepeiling omdat ik iets anders op het oog heb:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=212813840

Mocht de eventuele opvolger eerder verkocht zijn, dan gaat ie weer uit de verkoop.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9675
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 17 apr 2012, 18:52

GTRene schreef: het blijkt dus die wat oudere man te zijn met dikke snor :tooth:
Die niet opzij gaat voor porsche rijders.
http://jalopnik.com/5902400/how-did-the ... eeway-wall

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 17 apr 2012, 22:23

Hé Ferdi, luister je nog wel?
"I was rear ended by some fuckin cunt in a Porsche while on the fwy. He hit my left rear and spun me, I ended up in the right side wall.... I can't wait to see this fuckin cunt in jail for a hit and run...Fuckin cunt Porsche owners...No one in front of me or in ether laneon my side and this cunt hits me up the ass...what does that tell ya about Porsche owners...always lookin for a cute ass even if it's an old dude."
:mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 17 apr 2012, 22:43

au...
ik heb tot pagina 15 de commentaren gelezen bij de video...
heel veel zijn verwijderd en als je leest hoe Frank schrijft met al zijn doods wensen naar anderen en fuck en weet ik wat das echt niet gezond...
ik was best wat gewend van hem maar daar lees je pas dat hij echt een soort probleem heeft, best triest...
maar de man heeft wel heel fraaie auto's in z'n leven gehad.
en was taxi chauff in NY? hoe heeft hij die auto's kunnen....makes you wonder sometimes ...misschien zelf vroeger teveel aan de sjit gezeten :tooth:

Emiel
Berichten: 4229
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 18 apr 2012, 07:51

Hij is iedereen gruwelijk op stang aan het jagen , en met iedereen bedoeld hij de " keyboard guys"

De auto word schijnbaar niet meer hersteld, hij overweegt om alles over te bouwen op een 211.

Maar hij is ook nog eens zijn boot verloren 2 weken terug en omdat hij onderverzekerd is die onvervangbaar na 16 jaar. Hij moest kiezen, of de boot of de auto verzekeren, etc. Hier zie je hem op de film ook.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Wz04eMl ... r_embedded[/youtube]

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door allen » 18 apr 2012, 08:49

Wat is nu eigenlijk het nut van 'naast de boot' blussen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 18 apr 2012, 09:29

dan heeft ie wel pech de laatste tijd...
en die boot was niet verzekerd?
hoorde ik die brandweerman nou zeggen waarde over de 2 miljoen dollar? au

Emiel
Berichten: 4229
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 18 apr 2012, 10:57

Allen : Vissen verdrinken :lol:



Rene : Kon niet beide verzekeren qua kosten/betaalbaarheid. Ik zou zeggen, verzeker dat gene met de meeste waarde........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 18 apr 2012, 11:56

of zo de reclame van vroeger vermelde...."dan verkoop je toch je boot" :D
maja daar is ie nu te laat mee.
wat een taalgebruik heeft die man en dat ie daar gewoon mee doorgaat :D

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 21 apr 2012, 11:03

Following on from last week's rumours of a crisis inside Lotus, evo has scored an exclusive interview with company CEO Dany Bahar...

What’s the current situation at Lotus?

From where we were when we last spoke six weeks ago, it has definitely changed for the better and over the last few days, Lotus has received enough funding from Proton to resume production. This process started on the 1st April and by the 1st May, I expect we will be back to producing around 44 cars a day.

Are all Lotus models going back into production at the same time?

First will be the Elise, then the Evoras and finally the Exige S. We have 1162 orders to fill [189 Elise, 156 Elise S, 350 Exige S, 182 Evora and 250 Evora GTE models] - which is incredible.
They have got their priorities straight :tong:

ErikS
Berichten: 18972
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 04 mei 2012, 18:15

Van de week een elise S1 in het zilvergrijs met een 160 PK blok bekeken........

Wat een ding!!! :love:
(Vriend van me buurman rijd met dat ding rond...... Ik vind een S1 zoooo wijs! :strong: )

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34678
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door JP » 04 jul 2012, 08:16

Elise Sports Racer 220pk


http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=216266757

69kkm - 05-'06

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2855
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door FreudeamFahren » 04 jul 2012, 08:40

Volgens de advertentie met supercharger die het vermogen opkrikt van 192 pk naar 220 pk. Lijkt me amper de moeite, of niet? Moet dat niet (veel) meer zijn?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 04 jul 2012, 09:42

Dat is mijn auto. Je bent welkom om te komen rijden FaF. De SC is standaard met de M45 supercharger geleverd met 220 pk. In mijn zoektocht heb ik veel auto's gereden maar niks kwam in de buurt. Daarbij is het vermogen mij nooit gaan vervelen en bij veel auto's komt dat punt op een bepaald moment wel. Lotus is begonnen met 120 pk in deze auto. De Elise moet het hebben van zijn lage gewicht en dat voel je vanaf het moment dat je gas geeft.

4,8 seconden naar de 100 volgens het boekje, maximum vermogen bij 8000 toeren, toerenbegrenzer op 8500 toeren en met de supercharger is het motormanagement aangepast en komt de nokkenas er een stuk vroeger in wat de driveabilty van het standaard 192pk blok flink vergroot.

Link is veranderd:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=219233730
Laatst gewijzigd door Rupie op 12 aug 2012, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9675
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 04 jul 2012, 10:06

FreudeamFahren schreef:Volgens de advertentie met supercharger die het vermogen opkrikt van 192 pk naar 220 pk. Lijkt me amper de moeite, of niet? Moet dat niet (veel) meer zijn?
De M45 SC is ongekoeld.
Als je er een koelsysteem in laat zetten en de cup software gebruikt, kom je in de buurt van de 250.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 04 jul 2012, 10:58

Ruben schreef:Dat is mijn auto. Je bent welkom om te komen rijden FaF. De SC is standaard met de M45 supercharger geleverd met 220 pk. In mijn zoektocht heb ik veel auto's gereden maar niks kwam in de buurt. Daarbij is het vermogen mij nooit gaan vervelen en bij veel auto's komt dat punt op een bepaald moment wel. Lotus is begonnen met 120 pk in deze auto. De Elise moet het hebben van zijn lage gewicht en dat voel je vanaf het moment dat je gas geeft.

4,8 seconden naar de 100 volgens het boekje, maximum vermogen bij 8000 toeren, toerenbegrenzer op 8500 toeren en met de supercharger is het motormanagement aangepast en komt de nokkenas er een stuk vroeger in wat de driveabilty van het standaard 192pk blok flink vergroot.
Ruben! Wat doe je nou?? De Elise weg???
Voor wat? 340R? :wink:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 04 jul 2012, 11:08

We zullen zien hè :wink:

But lightweight rules! :strong:
Laatst gewijzigd door Rupie op 04 jul 2012, 11:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 04 jul 2012, 11:09

Ruben heeft het wel gehad met Rechts, hij gaat voor Links :ongeveer als:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 04 jul 2012, 11:10

Lol. Rechts willen ze me niet meer hebben :tooth: :)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 04 jul 2012, 11:24

Nog een piccie dan voor de liefhebbers :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 04 jul 2012, 12:10

sowieso een mooie uitvoering.

benieuwd wat het straks gaat worden :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten