Maus335i schreef:@Frankie, das natuurlijk wel een brede discussie. Want die gegevens worden vaak uiteindelijk gebruikt voor bijvoorbeeld marketingdoeleinden en doelgerichte reclame. Dus in plaats van dat je doodgegooid wordt met maandverbandreclame, krijg je nu stapels reclame over nieuwe auto's en andere dingen die je wél interesseren. In ieder geval is het niet vergelijkbaar met een kastje in je auto waarbij exact meetbaar is op welk moment van de dag jij je waar bevindt. Met als toetje op de slagroom automatisch 73 bekeuringen op je mat omdat je in een week tijd om 73 momenten 3km te hard hebt gereden.
Ik denk dat de hoeveelheid informatie die uit al de passen komt, wordt onderschat. Gaat niet alleen om marketing of reclame of dat de juiste folder bij je in de bus valt, al je gewoonten, voorkeuren e.d. worden daarmee in kaart gebracht. En wat denk je wat voor digitaal spoor die passen (inclusief de pinpas) achterlaten, da's ook niet gering.
En zoals ik eerder aangaf, heb ik er (nog) wel vertrouwen in dat het voor wat betreft snelheidsovertredingen e.d. echt niet zo ver komt. Hoewel als ik Spee dan hoor zeggen: "is vooralsnog niet de bedoeling." begint het toch wel te jeuken, maar dat kan ook gewoon aan de persoon Spee liggen

BTW, voor 3 km/h wordt je toch nog niet bekeurd?
En dat Romo er een beetje moe van is om redelijk "obvious" dingen uit te leggen begrijp ik wel. Er zijn in Nederland teveel mensen die naiëf genoeg zijn om voor dit hele gebeuren zonder tegenslag te bukken. Net zoals het "tijdelijke Kwartje van Kok" ook permanent is geworden. JUIST omdat niemand er iets mee doet komt Den Haag er continu mee weg.
Snap ik wel. Mijn punt is alleen, dat veel mensen nogal selectief principeel zijn.
@ Tom, ja technische malheur aan het kastje is wel iets wat problematisch kan worden....