~320 @ redline dus.... maar Paul heeft toch een 5-bak?Erik K. schreef:Nou zo slecht is die luchtweerstand niet hoor
Ik haalde met mijn standaard e36 M3 3.2 293km/u gemeten via GPS @+/-6850tpm and still going redline @7500tpm.
///M3 Supercharged GOES SWEDEN!!!!!! SOLD!!!!!!!!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Ha Erik, heb vandaag even mogen sturen in de Z4 sDrive35i. Natuurlijk, steengoeie bak, maar ruilen voor m'n schnitsel? nee, dat zeker niet. Ik overwoog dat even, maar zag daar al heel snel van af. Ik vond het een roadster voor de verkeerde jup. Echt sportief was ie niet in het rijden. Nee, dan is mijn Schnitsel toch veel meer basic: sport en power. Dat mag ik wel.Erik K. schreef:Vandaag ff in de nieuwe Z4 plaats kunnen nemen, zit wel goed hoor en die neus!
Paul, die dogfight kan doorgaan (lachen-gieren-brullen). Jeroen doet ook mee? ja gaaf, ook iets van turbo 600+pk?

Erik, camera klaar. Schroef er wel een telelens op, wil je nog iets van mij kunnen filmen in de verte voor je uit ... :banaan:
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Denk dat mijn maat Geert er ook wel voor te porren is straks
2JZ motor opgeboort naar 3.2 in een E30 body +/- 7 a 800pk is het doel.... 


Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Etienne, kom je al die 600/700pk mannetjes even op hun flikker geven.. 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Ik moet altijd zo lachen om die opgevoerde - sissende en ploffende - 500/600+ pk auto's. Maar jongens, zijn dat soort auto's nog wel rijdbaar? Dat vraag ik mij echt eerlijk af. Ik ken iemand die had 500 pk in een opel Corsa gedaan, op de voorbanden!. Lachen-gieren-brullen, maar het was een ongeleid projectiel geworden. Zelf ik vind mijn ACS1, al eigenlijk 'to much'. Plankgas in 1, 2 of 3 resulteert direct in wielspin en zwalkende achterkant. Wel grappig natuurlijk, maar wat ik er aan heb weet ik ng niet precies. Ik denk - ja natuurlijk - gewoon de lol. :banaan:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Goed punt Ferdinand.. Even afgezien van Paul zijn project of een ander.. vraag ik me ook altijd af.. hoe efficient is het nou om zoveel vermogen te hebben ?
Nu rij ik maar een simpel 130i met slecht 265pk... maar behalve op de snelweg als het echt hard moet.. heb ik eigenlijk nooit het idee dat ik met meer vermogen.. beter de capaciteiten van de auto maar vooral van mezelf kan benutten.
Mijn habbitat zijn de wegen waar we de Groninger toertocht hebben gereden, jij kent ze Ferdinand.. ik zou met de best wil van de wereld niet moeten weten hoe ik 600pk of meer op die weggetjes kwijt kan.
Verder vraag ik me af, in hoeverre auto's berekend zijn op zoveel vermogen. Een Porsche turbo is gemaakt voor 500pk, een BMW M5 ook, maar een BMW e36 natuurlijk niet. Nu kun je heel veel aanpassen en oplossen.. maar het is en blijft een ketting met altijd een zwakke schakel. Aandrijflijn, onderstel.. carosserie..allemaal delen die gigantisch op hun flikker krijgen.
Paul hoe kijk jij hier tegen aan ?
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook wel een "pussy" ben met het aanpassen van dingen aan de auto.. Standaard wil ik er over tevreden zijn.. is dat niet het geval dan een andere auto
Nu rij ik maar een simpel 130i met slecht 265pk... maar behalve op de snelweg als het echt hard moet.. heb ik eigenlijk nooit het idee dat ik met meer vermogen.. beter de capaciteiten van de auto maar vooral van mezelf kan benutten.
Mijn habbitat zijn de wegen waar we de Groninger toertocht hebben gereden, jij kent ze Ferdinand.. ik zou met de best wil van de wereld niet moeten weten hoe ik 600pk of meer op die weggetjes kwijt kan.
Verder vraag ik me af, in hoeverre auto's berekend zijn op zoveel vermogen. Een Porsche turbo is gemaakt voor 500pk, een BMW M5 ook, maar een BMW e36 natuurlijk niet. Nu kun je heel veel aanpassen en oplossen.. maar het is en blijft een ketting met altijd een zwakke schakel. Aandrijflijn, onderstel.. carosserie..allemaal delen die gigantisch op hun flikker krijgen.
Paul hoe kijk jij hier tegen aan ?
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook wel een "pussy" ben met het aanpassen van dingen aan de auto.. Standaard wil ik er over tevreden zijn.. is dat niet het geval dan een andere auto

Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Rico heb je gelijk in..
Mn enige voordeel in dit verhaal is dat ik een centrifugaal Supercharger heb, levert dus naar toeren... ontzettend lineair vermogen afgevend, karakter van de ///M motor blijft dus ook supermooi bestaan... je moet het nu vergelijken alsof er een gekietelde M5 motor inligt.
Een CF SC kun je dus ook totaal niet vergelijken met een turbosetup.. waar je al vanaf zon 2500 gewoon knappe druk hebt en de nms je om de oren vliegen.
Ik vindt zelf ook dat 500-580 wel ongev de limiet moet zijn wil je het enigzins nog een beetje fatsoenlijk op de weg zetten, op droog kan ik nooit genoeg vermogen hebben, in de regen was het gewoon scary, en dit zal met een turbo nog veel raarder gaan en blijft er ook weinig tot niets over van het ///Mpower gevoel.
zoals je goed kunt zien in dit filmpje.. dit is plankgas in 3 vanaf zon 80 naar 180kmpu, trekt gewoon als een NA motor, doe je dit met een turboauto en hetzelfde vermogen dan resulteerd dat in WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELspin..

Vindt een turbo geweldig, maar ben ook ontzettend fan van het NA toerenachtige Mpower idee... dus wat dat betrefd heb ik de perfecte setup.. 328pk hoe die was , is leuk, 98% kun je wel hebben, maar tegen de echt grote jongens geen kans.. en tja.. na dik 3.5jaar zo rondgereden te hebben wil je wel s wat meer..
blok gaat na de zomer uitelkaar, wordt compleet opgebouwd ,hufterproof.. en zal dan rond de 1 bar gaan draaien.. ongev zon 580pk.. genoeg dus :banaan: meer kan wel... want er is met mijn setup gewoon 730RWHP (800pk) gehaald, maar das voor mij teveel van het goede..
Mn enige voordeel in dit verhaal is dat ik een centrifugaal Supercharger heb, levert dus naar toeren... ontzettend lineair vermogen afgevend, karakter van de ///M motor blijft dus ook supermooi bestaan... je moet het nu vergelijken alsof er een gekietelde M5 motor inligt.
Een CF SC kun je dus ook totaal niet vergelijken met een turbosetup.. waar je al vanaf zon 2500 gewoon knappe druk hebt en de nms je om de oren vliegen.
Ik vindt zelf ook dat 500-580 wel ongev de limiet moet zijn wil je het enigzins nog een beetje fatsoenlijk op de weg zetten, op droog kan ik nooit genoeg vermogen hebben, in de regen was het gewoon scary, en dit zal met een turbo nog veel raarder gaan en blijft er ook weinig tot niets over van het ///Mpower gevoel.
zoals je goed kunt zien in dit filmpje.. dit is plankgas in 3 vanaf zon 80 naar 180kmpu, trekt gewoon als een NA motor, doe je dit met een turboauto en hetzelfde vermogen dan resulteerd dat in WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELspin..
Vindt een turbo geweldig, maar ben ook ontzettend fan van het NA toerenachtige Mpower idee... dus wat dat betrefd heb ik de perfecte setup.. 328pk hoe die was , is leuk, 98% kun je wel hebben, maar tegen de echt grote jongens geen kans.. en tja.. na dik 3.5jaar zo rondgereden te hebben wil je wel s wat meer..
blok gaat na de zomer uitelkaar, wordt compleet opgebouwd ,hufterproof.. en zal dan rond de 1 bar gaan draaien.. ongev zon 580pk.. genoeg dus :banaan: meer kan wel... want er is met mijn setup gewoon 730RWHP (800pk) gehaald, maar das voor mij teveel van het goede..
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
blok gaat na de zomer uitelkaar, wordt compleet opgebouwd ,hufterproof.. en zal dan rond de 1 bar gaan draaien.. ongev zon 580pk.. genoeg dus :banaan: meer kan wel... want er is met mijn setup gewoon 730RWHP (800pk) gehaald, maar das voor mij teveel van het goede..[/quote]
Ja dat zeg je nu Paul, maar ik ken je wel wat langer dan vandaag..
Ja dat zeg je nu Paul, maar ik ken je wel wat langer dan vandaag..

-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 21:11
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Ik vind 600/700 pk meer dan genoeg om voorlopig mee rond te rijden,wat hier al aangegeven was dat grip het grootste "probleem" wordt.Paul schreef:Etienne, kom je al die 600/700pk mannetjes even op hun flikker geven..
Ik heb bewust voor een turbo gekozen die 950pk aankan omdat als ik wil de turbo druk omhoog kan schroeven.
Daarom is het blok gelijk bulletproof opgebouwd.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9AAN9CyJ ... r_embedded[/youtube]
Nog een beetje meer power maar echt fijn rijden lijkt het me niet
Nog een beetje meer power maar echt fijn rijden lijkt het me niet
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Ja dat zeg je nu Paul, maar ik ken je wel wat langer dan vandaag..Eric Talsma schreef:blok gaat na de zomer uitelkaar, wordt compleet opgebouwd ,hufterproof.. en zal dan rond de 1 bar gaan draaien.. ongev zon 580pk.. genoeg dus :banaan: meer kan wel... want er is met mijn setup gewoon 730RWHP (800pk) gehaald, maar das voor mij teveel van het goede..

BUSTED

-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Dat is een perfecte auto voor vlasblom.frank de jonge schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9AAN9CyJ ... r_embedded[/youtube]
Nog een beetje meer power maar echt fijn rijden lijkt het me niet
Kan alleen maar dwars!

- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Ik zeg deze keer maar één ding...
Krukas aangedreven dukvullers RULE !!!
Geen dip...alleen maar koppel...altijd...
Don't forget the sound !!!
Krukas aangedreven dukvullers RULE !!!
Geen dip...alleen maar koppel...altijd...
Don't forget the sound !!!
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Vind de sound van een airbox toch wel net ff wat mooier als ik heul eerlijk mag zijn.
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Sorry Frank maar de carbon airbox zit op mijn Duukje...
en dat klinkt weer heeeeeeeeeel anders :shakeit:
en dat klinkt weer heeeeeeeeeel anders :shakeit:
- Bijlagen
-
- 210120091854.jpg (779.06 KiB) 1967 keer bekeken
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Dan heb je de mijne nog niet gehoord volle polle.. daar kan geen airbox tegenop.. en klinkt ook heel wat anders dan een Rotrexje of ASA..frank de jonge schreef:Vind de sound van een airbox toch wel net ff wat mooier als ik heul eerlijk mag zijn.
al blijft een airbox lekkah!
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Hé Paul...mijn idee 

- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Mooi resultaat, Paul !
Is zeker een feest nu elk ritje met de Beamer ?
.....turbo of supercharger is het toch wel helemaal hoor!
Als mijn V8 met single turbo (70mm) klaar is, doen we wel ff een 100-300 run....youtube uiteraard
Is zeker een feest nu elk ritje met de Beamer ?

Als mijn V8 met single turbo (70mm) klaar is, doen we wel ff een 100-300 run....youtube uiteraard

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Brommer is anders wat dan een oto 
Hybryde compressor klinkt btw ook nog wel geinig

Hybryde compressor klinkt btw ook nog wel geinig

- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
^ wel geinig ???...dat klinkt gewoon ruk man ! 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Ter illustratie:Rico schreef:Goed punt Ferdinand.. Even afgezien van Paul zijn project of een ander.. vraag ik me ook altijd af.. hoe efficient is het nou om zoveel vermogen te hebben ?
Nu rij ik maar een simpel 130i met slecht 265pk... maar behalve op de snelweg als het echt hard moet.. heb ik eigenlijk nooit het idee dat ik met meer vermogen.. beter de capaciteiten van de auto maar vooral van mezelf kan benutten.
Mijn habbitat zijn de wegen waar we de Groninger toertocht hebben gereden, jij kent ze Ferdinand.. ik zou met de best wil van de wereld niet moeten weten hoe ik 600pk of meer op die weggetjes kwijt kan.
Genoeg opposite lock op een rechte snelweg om last te krijgen van hele dunne poep...

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Bijft leuk die auto's die hun handtekening zetten op de snelweg:


- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: ///M3 Supercharged, 490pk TELLERFILMPJE 110-280
Fasteddie2 schreef:^ wel geinig ???...dat klinkt gewoon ruk man !
+1.. dat klinkt nergens naar!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Cuprafan_123 en 8 gasten