Bericht
door Dennis Cavallino » 30 mar 2008, 01:18
Wat iedereen wereldwijd eens zou moeten doen is even surfen op islam, jodendom en christendom. Gewoon Wikipedia pakken. Zoek de verschillen tussen de 3 geloven. Ik doe 't even uit mijn hoofd:
Christendom: Vader, Zoon en Heilige Geest. De Zoon was Jezus. Binnen 't christendom is er nog wel een afsplitising tussen de westerse opvattingen en oosterse opvatting (orthodoxe stromingen uit oost europa en griekenland bijvoorbeeld). Het Chr. geloof wat wij hier in NL hebben, is ook weer verdeeld in een aantal stromingen. Rooms Katholiek, Protestants. Etc. etc. Oude testament, nieuwe testament etc.
Jodendom: 1 god. God en Heilige Geest zijn 1. Oudste mondiale geloof op aarde van deze drie. Als ik 't goed zeg wordt puur 't Oude testament genoemd, maar dat wijkt toch ook weer af van het oude testement in de Bijbel van de Christenen.
Islam: 1 God, Allah noemen ze hem, maar dat maakt niet uit. Geen ondersplitsing in de Vader en Heilige Geest, zoals de christenen hebben verzonnen. Er is 1 profeet die ertoe doet, Mohammed. Jezus was slechts 1 van de profeten volgens de Islam, maar minder interessant dan Mohammed die het 'echte' verhaal te vertellen had +- 700 na christus.
Binnen de islam heb je ook allerlei groepen, aftakkingen etc. Zo heb je liberale moslims (leven veelal in de modernere steden zoals Tanger, Istanbul en die hebben niets met de conservatieve opvattingen van hun ouderwets/traditioneel ingestelde mede moslims) Ook heb je de partijen die geweld toejuichen, de jihad nastreven etc. Al Quada leden maken deel uit van zo'n aftakking binnen de Islam en díe gasten lezen de bloederige stukken uit de Koran op. En dat laat Geert Wilders niet zien in zijn flutfilm.
Zoek maar even goed op Wikipedia, best interessant.
Maar Godsamme, waar gaat 't over?
Ik geloof niet in God, ik geloof niet in Allah en ik geloof niet dat Jezus Christus de zoon van God was. Ik geloof wel dat Jezus Christus heeft bestaan. Ook geloof ik dat Mohammed heeft bestaan. Ik heb de Bijbel weleens gelezen en stel na de eerste bladzijden al vragen bij de waarheid en compleetheid van dit "draaiboek voor 't leven". Dat Adam en Eva seks hadden is duidelijk, staat erin, maar hoe de fuck kwamen hun 2 zoons ieder aan een vrouw?!?! Dat wordt in de Bijbel niet genoemd!!!
Laat Wilders daar lekker een film over maken, best interessant. Want al die goedgelovigen die in de kerk, moskee en andere godshuizen zitten te ja-knikken, die denken niet meer na over zichzelf, over waar wij vandaan komen (God bestaat niet imho, maar ik weet 't antwoord ook niet, niet van de kabouters, want die bestaan ook niet).
Maar fuck heej, wat is Godsdienst interessante materie als je je er zo nu en dan eens goed in gaat verdiepen. Hele volksstammen zijn gebrainwashed, voor 80% met dezelfde materie, maar met 20% 'locale' afwijkingen. En door die 20% afwijkingen ontstaan overal ter wereld groepjes mensen die hún geloof suprieur vinden boven dat van de rest.
Het is net als BMW adepten. Al het andere is niet meer goed, je zou toch alle andere dealerbedrijven opblazen om je zin te krijgen?
Kortom, 't gaat allemaal nergens over. Laat elkaar lekker met rust en Geert Wilders, als je meeleest hier, maak je eens druk om alle aan geloof gerelateerde partijen in NL te verbieden ipv alleen moslims zwart te maken of hele groepen over 1 kam te scheren.
Ik zelf heb niets tegen liberale moslims, die mensen kan ik goed begrijpen en zij mij. Ik heb niets tegen christenen die mij als niet-gelovige niet zwart maken, ik zit in een best wel heftige gelovige schoonfamilie. Gaat allemaal prima, zolang je af en toe maar heeeeeel even geen opmerkingen maakt. Want dat zou de ander kwetsen. Ik heb er geen moeite mee om af en toe mijn mening opzij te schuiven en in een kerkbank plaats te nemen. Altijd weet ik gelukkig: ik ben niet gevoelig voor al die preken en ik zal 't nooit worden ook. Maar ik moet zeggen, soms, heel soms, worden er best interessante dingen gezegd. Dingen die je laten nadenken over dit leven. Over je eigen fouten en over hoe het beter kan. Dát is altijd 't doel geweest van de geloven (naast macht) en daar is niet veel mis mee. Alleen draven de meesten zo door. En wat me het meeste verbaast is dat onze Europese politiek zo heeft laten meeslepen.
Die gasten worden dáár echt niet voor betaald!
Vandaag nog allemaal opstappen en een nieuw kabinet kiezen, en in de EU voor eens en altijd duidelijk maken dat kerk en staat gescheiden moeten blijven!