Fitna online

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gijzer

Bericht door Gijzer » 29 mar 2008, 15:37

Elmar schreef:Goeie post Pol.
Geloof houdt de mens kortzichtig.
Ravin ///M schreef: Feit is dat jonge godsdiensten zoals het Griezeldom en de Is Lam zonder natuurkundige en filosofische onderbouwing alle zijn ontstaan ter onderdrukking van een menigte.
Ik zag gisteren een stukje van het middaggebed in Slootervaart. Op het einde zie je iemand met een plastiek zakje van de Appie Hein geld collecteren. En daar draait het bij alle geloven om: GELD.
Ik was een aantal jaar gelden bij een uitvaartplechtigheid in de Rooms Katholieke kerk van een jonge vrouw. Nog geen 30 geworden en een baby en man achtergelaten. Haar familie zoekt steun bij god. Ik zou woest zijn op die vent, dat ie mijn dochter, zus haar leven heeft ontnomen.
Maar op het einde van de plechtigheid wel een collecte. Bizar...
Dat is kort door de bocht. Waar was die collecte voor?

Ik ben vaak genoeg in de kerk geweest dat ik weet dat de collectes 99% van de tijd naar goede doelen gaan. En die ene % die gaat naar het onderhoud van de kerk.

Elmar

Bericht door Elmar » 29 mar 2008, 16:11

Vroeger was de kerk zeer machtig, vanwege hun geld en bezit.
Dat is heden ten dage wel een stuk minder geworden.

Shakes

Bericht door Shakes » 29 mar 2008, 16:21

@ Ravin,

het lijkt me dat een Mohammed B toch wel een aardig voorbeeld is van een radicale moslim. Vriendjes had/heeft hij zat. Mag ik er ook even op wijzen dat een deel van de 9/11 boys in het buitenland studeerde voor de aanslagen en ook, misschien wel juist, in het buitenland vatbaar was voor radicalisatie? Dan hebben we het over de VS, Duitsland maar wellicht ook Nl waar Mohammed Atta een aantal keer is geweest. In Amsterdam en Eindhoven zijn er moskeeen waar er radicale imams aan het roer staan. Geen geheim.

Het moslimdebat draait m.i. ook om de vergroting van de kloof na 9-11. Is het terecht dat alle moslims daarvoor moeten opdraaien? Natuurlijk niet. Op 9-12 heb ik echter wel verschillende uitspraken gehoord, die ik hier niet ga herhalen, uit de monden van ogenschijnlijk welopgevoede 13/14/15 jarigen. Dat verzinnen ze zelf niet. Nog even los van het feit wie of wat het gedaan heeft, er zijn 3000 onschuldige doden gevallen.

Die marokkaanse schoffies zijn volgens de regels geen "moslim". Wel blijf ik me erover verbazen dat de o zo grote welwillende marokkaanse gemeenschap ondanks miljoenen euri en beloften er niet in slaagt deze jongens op het rechte pad te houden. Blijkbaar is de NLse samenleving er niet geschikt voor. Dat we vervolgens deze figuren maar pamperen en zielig vinden is de grootste fout die de nederlandse regering nog steeds maakt. Overigens was een `Mohammed B in zijn jeugd ook geen lieverdje. Kennis van me was zijn beste vriend en die is succesvol met probleemkinderen gaan werken. Het kan raar lopen.

@ Rico, mooi verhaal. Echter het grootste deel van de jongeren die ik tegenkom maakt totaal geen deel uit van de Nlse maatschappij. Ja, als ze iets nodig hebben dan weten ze de instellingen, tegenwoordig voorzien van bewaking, te vinden. Maar liefde voor NL of een nationalistisch gevoel zoals in de VS of bv Suriname? No way. Ik zeg niet wat er goed of fout is, je kunt in beide doorslaan, maar ik constateer dat een groot deel zich geen deel voelt uitmaken van de NLse samenleving. Begrijpelijk? Jazeker, ik heb ook weinig om trots op te zijn. Mijn vader woont hier al 50 jaar maar voelt zich nog steeds niet thuis. De vraag is alleen of dat je in combinatie met slechte scholing, slecht vooruitzicht en een radicale imam niet het geheel verkeerde pad op kunt gaan.

Ik denk wel dat er een wereldwijd probleem is met moslim extremisme. Uberhaupt extremisme, maar wat er nu veelal in het nieuws is komt toch uit de Islamitische hoek. Lijkt me ook niet zo'n geheim en ik vind het ook niet nodig om je kop in het zand te steken. Je kunt dat echter op de Wilders manier aan de kaak stellen of constructuef iets brengen. Negeren is wel een gevaar. Het is een enge ontwikkeling waar een heel scala van oplossingen voor nodig is. Oa Scholing, duidelijkere regels en op een of andere manier pogen de mislukte integratie toch te doen slagen. Ik heb het hele antwoord niet. Ben benieuwd wie wel. Ik ben hem niet tegengekomen.

Die Tofic whatever moet lekker z'n mond houden. Dat joch is vroeger echt te veel gepest, wanker!

Zo en nu weer Audi's bashen :)

Nan

Peric

Bericht door Peric » 29 mar 2008, 19:49

Rico, jij hebt goede ervaringen met Moslims.
Je moet toch toegeven dat de verhalen waar nu erg op gehamerd worden niet zomaar uit de lucht vallen.
De herrieschoppers zeggen er elke keer maar graag bij dat NL over een paar jaar onder het juk van de islam zal zijn. En nu weet ik wel, dat zijn uitspraken van extremisten.
Als de gewone moslims het nu zo erg vinden dat hun geloof in zo'n kwaad daglicht komt te staan doen ze daar toch wat aan? Maar nee, het is veel makkelijker om te ageren tegen een Geert Wilders die de islam in zo'n kwaad daglicht stelt. Het is schandalig!! Hoe komt Geert tot die conclusie? Omdat je niks anders hoort en ziet van die radicalen.
En dan ook nog 's.... Moslims die nu reageren op Fitna kunnen toch gewoon zeggen dat de islam die zij aanhangen niet de islam is die Fitna portretteert. Het is goed dat er debatten komen. Maar feit blijft dat er vrij veel extremisten zijn. Dat ze niet zo vaak aan matras kopen is een andere zaak. :)
Ik vond Fitna erg meevallen, wel jammer dat het er zo amateuristisch uitziet, en dat Geert niet even de moeite heeft genomen om te checken of er ergens copyright opzat. Maar dat staat los van het debat wat deze film oplevert, daar is het tenslotte om te doen.

Ben ook heel benieuwd hoe de debatten gaan lopen die Geert wil gaan houden. Er zullen ook zeker schreeuwers tussen zitten die Geert dood willen hebben. Maar dat zegt dan gelijk weer genoeg over de intelligentie van de gesprekspartner.
Het is niet zo zwart-wit als het soms gesteld wordt hier. En... eenieder ziet het weer anders. Feit blijft dat het toch wel een probleem is in NL, anders had het nooit zo groot kunnen worden, deze issue.

Zo zie ik het.. Eric.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mar 2008, 20:02

en het aantal groeit...en heel langzaam veroverd het de wereld, de cijfers liegen er niet om, dus alert blijven en de gewone moslim wakker schudden is niet verkeerd lijkt me, hopelijk prediken ze in de nabije toekomst geen kwaad meer en mogen ze kiezen...en niet kiezen onder dwang of anders dood :wink:
maar denk niet dat ik dat nog mee mag maken...zal nog wel een jaar of 60 duren voor het zover is :roll:

Metchu

Bericht door Metchu » 29 mar 2008, 21:40

Peric schreef: Als de gewone moslims het nu zo erg vinden dat hun geloof in zo'n kwaad daglicht komt te staan doen ze daar toch wat aan? Maar nee, het is veel makkelijker om te ageren tegen een Geert Wilders die de islam in zo'n kwaad daglicht stelt.

Moslims zijn niet in een adem te benoemen... Ze zijn te gefragmenteerd! Er zijn veel te veel verschillende groepen. Je hebt marokkaanse moskeen, Turkse moskeeen, surinaamse moskeeen, pakistaanse moskeeen, indonesische moskeen en dan heb ik het nog niet eens over de splitsing binnen landen bijvoorbeeld bij de turken: staatsmoskeen, milligorus, suleymanen en dit zijn dan allemaal soenieten, dan heb je nog de sjieten, alevieten and so on and so on ...

Moslims hebben niet een stem en daarom is de materie van de islam ook ingewikkeld. Iedereen interpreteert het woord goed, bij wijze van weer anders, de een zegt goed de ander zegt degelijk de ander predikt deugdelijk en de laatste noemt het weer solide wat tot andere conclusies zou kunnen leiden! Dus het verwijt dat de moslims maar niets zeggen vind ik eigenlijk onterecht. Het gebeurt echter wel, kijk maar bijvoorbeeld naar Tofik Dibi of een voorzitter van een vereniging die weer eens benaderd wordt.
Laatst gewijzigd door Metchu op 29 mar 2008, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 29 mar 2008, 23:16

Intergratie, deel uitmaken van de NL maatschappij dat zijn ook van die linkse dooddoeners.. what the fuck wat nou integreren ? En wat is integreren ? Dat de autochtone NL buurman zich niet aan zijn moslimm buurman hoeft te ergeren ? Dat die ook spruitjes moet eten en geen oosterse stinklucht uit zijn keukenraampje mag vrijlaten ?

Laat mensen leven zoals ze zelf willen, laat ze zelf bepalen of ze wel of niet buiten de maatschappij willen staan.

Mij boeit het niet.

De Nederlander heeft het in zijn natuur zitten om zich te ergeren aan alles wat anders is dan in zijn eigen straatje. Die stomme Turk met zijn Moskee herrie, maar ondertussen wel 2 weken per jaar op vakantie naar Turkije omdat het zo lekker goedkoop is. Zo fucking hypocriet.

Ondertussen worden alle moslim groeperingen op en grote bult geveegd en in de vijandige hoek gedrukt. Wel zo handig voor een duidelijke schifting tussen goed of slecht. VInd je het gek dat moslims zich gaan afzetten ? Die grootbek jochies van 13/14/15 jaar voorop omdat ze het verstand hebben van een diepzee garnaal en alles wat naar sensatie riekt is feest.

Als men zich nou eens niet zo druk zou maken over een niet bestaand moslim probleem en zich zou focussen op zijn eigen boedeltje ipv een molsim vrouwtje die zwemt in een burka badpak die zo aantstoot gevend is. Dan zou men een stukje gelukkiger in het leven kunnen staan.

Maar Nederlanders zijn eenmaal dikke azijnpissers.

En dan het extremisme.. de jaren 70 verder overspoeld door links extremisme.. Die er alles aan deden om de maatschappij te ontwrichten..

Zo bont hebben de moslims bij lange nog niet gemaakt in NL.

En als er straks wel een paar extreme moslim mongolen opstaan die de bijenkorf in Amsterdam opblazen, dan kuj je dat niet de moslim gemeenschap aanrekenen maar die idioot met zijn gele pruik die het hardst zal roepen zie je nou wel ik had gelijk..

Cupra R

Bericht door Cupra R » 30 mar 2008, 00:32

In Amsterdam en Eindhoven zijn er moskeeen waar er radicale imams aan het roer staan.
Nandor ik zal het nog sterker vertellen, eentje die daar regelmatig op gastbasis predikt woont bij mij in de straat, als ik hem tegenkom dan discusieren we vaak over geloven in het algemeen en over mijn honden die hij helemaal geweldig vind, hijzelf komt van origine uit Egypte. Zijn vrouw is een Nederlandse.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mar 2008, 01:18

Wat iedereen wereldwijd eens zou moeten doen is even surfen op islam, jodendom en christendom. Gewoon Wikipedia pakken. Zoek de verschillen tussen de 3 geloven. Ik doe 't even uit mijn hoofd:

Christendom: Vader, Zoon en Heilige Geest. De Zoon was Jezus. Binnen 't christendom is er nog wel een afsplitising tussen de westerse opvattingen en oosterse opvatting (orthodoxe stromingen uit oost europa en griekenland bijvoorbeeld). Het Chr. geloof wat wij hier in NL hebben, is ook weer verdeeld in een aantal stromingen. Rooms Katholiek, Protestants. Etc. etc. Oude testament, nieuwe testament etc.

Jodendom: 1 god. God en Heilige Geest zijn 1. Oudste mondiale geloof op aarde van deze drie. Als ik 't goed zeg wordt puur 't Oude testament genoemd, maar dat wijkt toch ook weer af van het oude testement in de Bijbel van de Christenen.

Islam: 1 God, Allah noemen ze hem, maar dat maakt niet uit. Geen ondersplitsing in de Vader en Heilige Geest, zoals de christenen hebben verzonnen. Er is 1 profeet die ertoe doet, Mohammed. Jezus was slechts 1 van de profeten volgens de Islam, maar minder interessant dan Mohammed die het 'echte' verhaal te vertellen had +- 700 na christus.

Binnen de islam heb je ook allerlei groepen, aftakkingen etc. Zo heb je liberale moslims (leven veelal in de modernere steden zoals Tanger, Istanbul en die hebben niets met de conservatieve opvattingen van hun ouderwets/traditioneel ingestelde mede moslims) Ook heb je de partijen die geweld toejuichen, de jihad nastreven etc. Al Quada leden maken deel uit van zo'n aftakking binnen de Islam en díe gasten lezen de bloederige stukken uit de Koran op. En dat laat Geert Wilders niet zien in zijn flutfilm.

Zoek maar even goed op Wikipedia, best interessant.

Maar Godsamme, waar gaat 't over?

Ik geloof niet in God, ik geloof niet in Allah en ik geloof niet dat Jezus Christus de zoon van God was. Ik geloof wel dat Jezus Christus heeft bestaan. Ook geloof ik dat Mohammed heeft bestaan. Ik heb de Bijbel weleens gelezen en stel na de eerste bladzijden al vragen bij de waarheid en compleetheid van dit "draaiboek voor 't leven". Dat Adam en Eva seks hadden is duidelijk, staat erin, maar hoe de fuck kwamen hun 2 zoons ieder aan een vrouw?!?! Dat wordt in de Bijbel niet genoemd!!!

Laat Wilders daar lekker een film over maken, best interessant. Want al die goedgelovigen die in de kerk, moskee en andere godshuizen zitten te ja-knikken, die denken niet meer na over zichzelf, over waar wij vandaan komen (God bestaat niet imho, maar ik weet 't antwoord ook niet, niet van de kabouters, want die bestaan ook niet).

Maar fuck heej, wat is Godsdienst interessante materie als je je er zo nu en dan eens goed in gaat verdiepen. Hele volksstammen zijn gebrainwashed, voor 80% met dezelfde materie, maar met 20% 'locale' afwijkingen. En door die 20% afwijkingen ontstaan overal ter wereld groepjes mensen die hún geloof suprieur vinden boven dat van de rest.

Het is net als BMW adepten. Al het andere is niet meer goed, je zou toch alle andere dealerbedrijven opblazen om je zin te krijgen?

Kortom, 't gaat allemaal nergens over. Laat elkaar lekker met rust en Geert Wilders, als je meeleest hier, maak je eens druk om alle aan geloof gerelateerde partijen in NL te verbieden ipv alleen moslims zwart te maken of hele groepen over 1 kam te scheren.

Ik zelf heb niets tegen liberale moslims, die mensen kan ik goed begrijpen en zij mij. Ik heb niets tegen christenen die mij als niet-gelovige niet zwart maken, ik zit in een best wel heftige gelovige schoonfamilie. Gaat allemaal prima, zolang je af en toe maar heeeeeel even geen opmerkingen maakt. Want dat zou de ander kwetsen. Ik heb er geen moeite mee om af en toe mijn mening opzij te schuiven en in een kerkbank plaats te nemen. Altijd weet ik gelukkig: ik ben niet gevoelig voor al die preken en ik zal 't nooit worden ook. Maar ik moet zeggen, soms, heel soms, worden er best interessante dingen gezegd. Dingen die je laten nadenken over dit leven. Over je eigen fouten en over hoe het beter kan. Dát is altijd 't doel geweest van de geloven (naast macht) en daar is niet veel mis mee. Alleen draven de meesten zo door. En wat me het meeste verbaast is dat onze Europese politiek zo heeft laten meeslepen.

Die gasten worden dáár echt niet voor betaald!
Vandaag nog allemaal opstappen en een nieuw kabinet kiezen, en in de EU voor eens en altijd duidelijk maken dat kerk en staat gescheiden moeten blijven!

Metchu

Bericht door Metchu » 30 mar 2008, 08:29

Dennis Cavallino schreef:...En Geert Wilders, als je meeleest hier...
:lol: :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 mar 2008, 10:03

Het is net als BMW adepten. Al het andere is niet meer goed, je zou toch alle andere dealerbedrijven opblazen om je zin te krijgen?

Ik blaas ze allemaal van de weg :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 mar 2008, 10:15

Het bogon allemaal met verdraaien in Nicea. In de vroeg-christelijke tijd werden er in Nicea enkele concilies gehouden, in 325 het Eerste Concilie van Nicea en in 787 het Tweede Concilie van Nicea. Hierbij is door bisschoppen vastgesteld wat het volk mocht weten, en wat niet, uiteraard ter behoud van de eigen machtspositie.

Ergens begin jaren 80 in Jeruzalem een graf gevonden ( ongeschonden originele staat) met daar in traditionele kistjes met beenderen van mensen. Met de volgende namen; Jozef, Jezus Christus, Maria Magdalena en nog een paar van die hoofdrol spelers.
Tot nog toe is daar zeer beperkt informatie over te vinden, de kerk ( RK met name) is als de dood dat Christus niet opstond uit de dood, maar net zo sterfelijk was als iedere ziel op deze wereld. Hoezo een bom onder het Vaticaan?

Jezus Christus, volgens voorschrijdende inzichten, gelijk Julius Ceasar

Het geloof? Ik geloof het het wel............................

Shakes

Bericht door Shakes » 30 mar 2008, 10:23

Michel P

Bericht door Michel P » 30 mar 2008, 11:16

Amen!!

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 30 mar 2008, 11:37

Mijn mening in 2 woorden: religie zuigt

:)

Yuri

Bericht door Yuri » 30 mar 2008, 12:19

Allemaal bekende beelden die reeds op Internet/TV vertoond zijn, waaruit nogmaals blijkt dat wij volgens "bepaalde extremistische" moslims het "kwaad" zijn, het is maar hoe je van jongs af aan door zogenaamde "geestelijken" vanuit zo'n geschrift geindoctrineerd wordt. Ik denk maar zo, ze weten niet beter als je leeft met oogkleppen op en je niets van de rest van de wereld wil zien en absoluut geen respect hebt voor andere mensen die er een andere of juist geen overtuiging op na (willen) houden, alleen jammer dat ze zoveel dood en verderf veroorzaken met die achtelijke extremistische gedachte gang. En dan hebben we het nog niet gehad over de manier van behandelen van mensen binnen hun eigen gelederen die anders of volgens hun ondergeschikt zijn (bv vrouwen en lesbienes/homo's). Het is gewoon een respectloos ziek extremistisch volk.

En omdat wij onze (Christelijke) geschiedenis kennen weten wij wat er ons te wachten staat als extremistische moslims (en natuurlijk ook andere extremistische overtuigingen) aan de macht komen, dat willen en kunnen we absoluut niet toestaan. Ik vind dan ook dat we samen met gematigde moslims en andere overtuigingen een front moeten vormen tegen deze terreur van die kompleet gestoorde idioten. Daarom is vrijheid van meningsuiting (geloofsovertuiging) zo belangrijk, hoemeer je de macht verdeeld des te beter is het voor de mensheid, als er namelijk een bepaalde overtuiging overheerst dan krijg je onderdrukking, dan moeten anderen zich daaraan onderwerpen, dan ben je dus je vrijheid kwijt.

Maar als het aan mij ligt dan verdwijnen alle religies/geloofsovertuigingen, die hebben namelijk in het verleden al voor zoveel gelazer gezorgd, daar hebben we nu nog last van.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 mar 2008, 12:35

Gisteravond op de VPRO naar een herhaling van de documentaire "Jonge Seks, Prille Liefde" zitten kijken. Geweldig in beeld gebracht, één van de beste nederlandse documentaires die ik ooit heb gezien. Kreeg er helemaal een flower power jaren '70 gevoel bij. Vrijheid, blijheid, lekker experimenteren tussen jongens en meisjes, homo's en lesbo's, respect voor iedereen. Zwart, blank, geel, bruin, alles kwam aan bod. Ik kreeg er een goed gevoel bij. Zo van "met zo'n instelling van de jeugd komt het wel goed". Die kleine zwarte knaap van 1,40 hoog tussen zijn 2 vrienden die alles wat naar vrouw riekte ontzettend interessant vond en er prachtig over kon vertellen stal helemaal mijn hart.

Klikte nadien naar de EO waar een roedel moslimmeisjes (die je in de VPRO documentaire dus niet zag) met kledij die alleen het gezicht toonde doodleuk zaten te vertellen hoe goed de islam wel niet was en dat ze in een gelukkige positie verkeerden. Volstrekt tegennatuurlijk. Zouden ze de vrije levenswijze van de meiden in de documentaire willen volgen dan worden ze door hun vaders, broers of neven direct tot de orde geroepen. Intussen veroorloven die mannen zich zo'n beetje alles. Dubbele moraal heet zoiets. De Islam kweekt met het vooruitzicht op de 70 maagden in het hiernamaals sexueel gefrustreerden. In het leven na de dood mag alles maar tot die tijd moet.......de vrouw eraan geloven. Dat is toch ziek!?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 30 mar 2008, 12:54

Tuurlijk. Maar ik heb er geen last van.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 mar 2008, 13:18

Ravin ///M schreef:Tuurlijk. Maar ik heb er geen last van.
Dat zeiden er een heleboel in de oorlog ook en zo kun je alles goedpraten.

romo

Bericht door romo » 30 mar 2008, 13:34

Hielke schreef:
Ravin ///M schreef:Tuurlijk. Maar ik heb er geen last van.
Dat zeiden er een heleboel in de oorlog ook en zo kun je alles goedpraten.
+1

Dit is exact waarom het in Nederland fout loopt.

"ik heb er geen last van" kan je gelijk stellen met "het interesseert me geen flikker"

Daarom is het Nederlands liberalisme tov buitenlanders ook een wassen neus..............................je hebt er nl geen last van, ergo het interesseert je geen flikker..................................

Peric

Bericht door Peric » 30 mar 2008, 13:59

Hielke, als het alleen dat zou zijn zou er ook niet zo'n ophef gemaakt worden denk ik. Maar er gebeurt veel meer, DAT is zorgwekkend. Nu wil de onderdrukking van vrouwen niet bagetaliseren, maar de islam is veel meer dan dat..

HSR

Bericht door HSR » 30 mar 2008, 15:18

Natuurlijk is de islam veel meer dan het slaan van vrouwen, eerwraken en dergelijke. Feit is wel dat die negatieve aspecten momenteel op de agenda staan dus ipv nu focussen op het mooie en goede van de islam moet de negatieve zijde bespreekbaar gemaakt worden. Dit probeert Hans Jansen te doen en m.i. met succes. Het richten op de interessante en 'leuke'/'mooie' zaken van de islam komt op mij over als een ontwijkgedrag om de donkere kant niet te bespreken, alsof het een taboe is.

Uiteindelijk ben ik niet practiserend agnost die zich het meest richt op het existentialisme.

Peric

Bericht door Peric » 30 mar 2008, 15:22

Zo bedoelde ik het niet Hugo. Ik probeerde te zeggen dat er veel meer mis is met de islam dan alleen dat vrouwen onderdrukt worden.
Tuurlijk zullen er ook vreedzame moslims zijn, maar daar gaat het nu even niet over.
Dat zij zich aangesproken voelen komt door hun radicale 'broeders'.

Plaats reactie