Remschijvenprobleem RS4 K*t service !!!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 29 feb 2008, 12:34

A1-G60 schreef:Denken of weten is een wereld van verschil.
Joh, meen je dat nou.
Ik weet het niet, maar ik denk dat jij er wel een hoop van af weet.

Ik ging gewoon even uit van mijn eigen ervaring.....

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 29 feb 2008, 15:27

jd schreef: Je vindt de set ook op andere (niet Audi) sportmodellen.

groeten, Jeroen
Hay Jeroen, Op welke auto's kan ik deze schijven dan nog meer aantreffen?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 29 feb 2008, 15:50

HANZ06 schreef:Die blauwe schijven zijn volgens mij het probleem ook niet. Mijn schijven zijn ook blauw, maar wel egaal en dan is het geen probleem.

Blauwe plekken op de schijf is denk ik niet goed en wijst op remproblemen.
Kijk dat moet het dan denk ik toch zijn. Aan mijn schijven was na Zandvoort ook te zien dat ze warm geweest zijn, maar als je blauwe plekken hebt zal dat wel iets over het ijzer zeggen OF de remblokken. Wie o wie?

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 29 feb 2008, 16:25

Al 5 bladzijden theoretische discussie ... waarom zie ik nergens een foto van de schijven?!

Zo'n beeld zou heel veel kunnen verduidelijken volgens mij. Er is hier op DF genoeg ervaring aanwezig.

Mijn Leon heeft 120.000 kilometer met de affabriek set schijven en blokken gedaan (ter info, het is het zelfde remsysteem als op een Audi S3). En ik rijd echt niet als een oud wijf. Wel regelmatig de blokken en schijven op elkaar ingeremd volgens de door Stoptec beschreven methode. Volgens de garage konden ze nog langer mee, maar ik zag regelmatig dat mijn schijven blauw waren na een stevige rit. Dus heb ik ze laten vervangen omdat volgens mij de capaciteit om warmte op te slaan in de schijf te weinig was geworden door de slijtage.

Leonard, heb je foto's van je remschijven waarop het probleem zichtbaar is? Verder wens ik je veel succes met de afhandeling.

SteV6

jd
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2007, 19:12

Bericht door jd » 29 feb 2008, 19:46

@ Leonard, ja denkhetwel;-) iK heb de DS2000, de ds2500 is (nog niet) verkrijgbaar voor deze remklauw..
@ Rico, dankje, good old days ja, we moeten elkaar maar weer eens spreken dan ;-)
@ Marc, op o.a. snelle MB's

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 01 mar 2008, 19:34

Leonard, waarom rij je niet 's bij een ander dealer langs voor een second opinion?
Wie weet zit jouw dealer er wel helemaal naast.
Of rij anders een keer langs bij Dick Hoekendijk. Weet verder niet waar 'ie zit, maar dan is het in ieder geval wat duidelijker. Kost je alleen wat tijd, maar ben je wél een stuk wijzer.

Nu ga je af op een diagnose van 1 persoon.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 mar 2008, 22:14

@A1-G60 zou jij misschien iets respectvoller kunnen reageren? Je laatste posts getuigen hier niet van namelijk.

Misschien komt het anders over dan jij het bedoelt. Lees in dat geval je eigen post even door :)

@Leonard: hahaha daar moet ik altijd om lachen. Mensen die een mening klaar hebben over een auto zonder er een meter in gereden te hebben. Met alle respect, maar ik vind het een beetje "dom" als je om die reden een auto niet uitprobeert maar bij voorbaat al aan de kant legt. Misschien laat je een juweeltje gaan ... AMG is niet meer wat het was. En de pers moet je al helemaal niet naar luisteren ;)

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 03 mar 2008, 06:57

Peric schreef:Leonard, waarom rij je niet 's bij een ander dealer langs voor een second opinion?
Wie weet zit jouw dealer er wel helemaal naast.
Of rij anders een keer langs bij Dick Hoekendijk. Weet verder niet waar 'ie zit, maar dan is het in ieder geval wat duidelijker. Kost je alleen wat tijd, maar ben je wél een stuk wijzer.

Nu ga je af op een diagnose van 1 persoon.
De afstand tussen Leonard en mij is circa 8km :wink:

A1-G60
Berichten: 106
Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59

Bericht door A1-G60 » 03 mar 2008, 07:14

Misschien dat er nu een beetje meer gevoel bij 15000km en versleten ontstaat?
Mooie foto.

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=9261

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 03 mar 2008, 10:06

A1-G60 schreef:Misschien dat er nu een beetje meer gevoel bij 15000km en versleten ontstaat?
Mooie foto.

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=9261
Maar die remmen worden op een circuit gebruikt en blijven wel heel. Niet vergelijkbaar mijns inziens.

Een close up foto van de schijven onder de Audi zou inderdaad wel welkom zijn. Zo moeilijk kan dat tegenwoordig niet zijn en dan weten we allemaal precies waar we over spreken.

A1-G60
Berichten: 106
Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59

Bericht door A1-G60 » 03 mar 2008, 17:16

Hielke,

Lees eens de post van Hans GP1630 Geplaatst: Vr Feb 29, 2008 6:42

Remmen zijn zoals te lezen wel op circuit gebruikt. :?:

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 03 mar 2008, 17:33

A1-G60 schreef:Hielke,

Lees eens de post van Hans GP1630 Geplaatst: Vr Feb 29, 2008 6:42

Remmen zijn zoals te lezen wel op circuit gebruikt. :?:
Correct, maar de remmen zijn niet veelvuldig op het circuit gebruikt. Ergo, kleine nuance.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 03 mar 2008, 17:35

Het ligt nog eens heel anders, lees namelijk maar eens de 2de post van Leonard van dit topic (wel alles lezen he), waarin hij zegt dat hij alleen met zijn EERSTE setje op het circuit is geweest...

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 03 mar 2008, 18:10

leonard schreef: Het verhaal is dat ik na 12 k km last kreeg van schurend geluid tijdens het remmen. Omdat ik al slechte ervaring had heb ik toen m'n blokken na laten kijken maar die waren nog prima. daarna zijn er scheurtjes in de schijf gekomen en zijn er blauwe slijtplekken zichtbaar geworden.het probleem is dus : Schurend geluid en scheurtjes in de schijf.
EN : Het advies van de chef werkplaats om de schijven te vervangen!!

Nogmaals heb er geen circuitwerk mee gedaan.
Dacht ook gelezen te hebben dat de eerste set wel een trackday op z'n donder had gekregen en het in totaal 30.000 km had uitgehouden en dat de 2e set, zonder trackday, slechts 15.000 km meeging. We hebben het in de discussie dus over de 2e set A1-G60

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 03 mar 2008, 21:43

Volgens mij dwalen we wat af hier los je geen probleem mee op.
Het maakt niet uit wat hij er mee gedaan heeft.
De grote vraag is nu moeten de remschijven vervangen worden?
Zo ja waarom?
Wat is dan verstandig om te doen?
En dan heel veel verder de grote vraag wie dat gaat betalen.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 03 mar 2008, 22:47

Sorry dat ik laat reageer op alle reactie's maar ik moet ook nog een beetje werken ..... snappen jullie wel hé :wink:

De stand van zaken.

Ik heb de auto teruggekregen.met nieuwe blokken.(die ik gewoon moet betalen). Hij remt weer prima,het schurende geluid is vedwenen en de blauwe plekken in de schijf zijn ook weer egaal..Maarrrrr er zitten nog wel scheuren in de schijf!!! en in het verslag van de WPchef dat in m'n auto lag staat letterlijk: Ondanks advies van onze zijde geen nieuwe schijven gemonteerd !!!!

Ik heb bij de directeur van het bedrijf het probleem voorgelegd en waarschijnlijk gaat hij het voor me oplossen.HOOP IK

Wat het probleem waarschijnlijk is(ben ik achter gekomen na div. PB's van kenners.waarvoor dank !! ) dat de remblokken te hard zijn .(waarom ik dan scheuren krijg weet ik ook niet maar wellicht kan iemand me dat uitleggen) Dus ik ga het antwoord van de directeur afwachten en ga dan tegelijk met m'n ,hopelijk,nieuwe schijven zachtere blokken monteren.

En... A1 G60 met m'n eerste set heb ik circuitwerk gedaan en met het 2e niet!!!

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 03 mar 2008, 22:57

Wat noem je scheuren? Kleine scheurtjes of helemaal doorgescheurd? Indien doorscheurd zou ik er niet meer mee gaan rijden!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 03 mar 2008, 22:58

Idd.

Maar een beetje oppervlakte scheuren kan je op zich wel mee rijden, dat is het probleem niet. Als ze maar niet door zijn.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 03 mar 2008, 23:05

scheurtjes van 10 tot 15 mm gerekend vanaf de gaatjes in de schijf.
Ik denk dat ik er prima mee kan rijden maar wat ik al vanaf page 1 schrijf.Het dringende advies is om ze te vervangen en ik vind gewoon dat er na 15k gewoon geen scheurtjes in horen te zitten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 7 gasten