De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 15:48

Ferdinand duidelijk !

Shakes

Bericht door Shakes » 21 feb 2008, 15:53

Altijd leuk dat mensen jouw auto configureren. Betalen ze hem ook?

:wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 12:28

We hadden wel overwogen om als DF de xenon te betalen, maar Ferdi heeft nimmer een vergoeding ingediend. Uit de algemene vergoedingsvoorwaarden volgt dat een verzoek niet na bestelling kan worden ingediend.

;)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 feb 2008, 13:02

Macboy schreef:We hadden wel overwogen om als DF de xenon te betalen, maar Ferdi heeft nimmer een vergoeding ingediend. Uit de algemene vergoedingsvoorwaarden volgt dat een verzoek niet na bestelling kan worden ingediend.

;)
:cry: verdorie, die loop ik dan mis, maar ik heb nog wat meer wensen. Ik heb ze al besteld, factuur kan naar jou toe MacBoy? :)

Macboy

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 16:43

Als je mij een factuur stuurt krijg je vaak een factuur terug met de tijd die ik eraan besteed heb. Kijk zelf maar wat je verstandig vindt :)

Erick

Bericht door Erick » 23 feb 2008, 09:38

Volgens mij heb ik u gisteren gespot in Rijswijk op het ind terrein Plaspoelpolder rond de klok van 17.15uur. Nette auto hoor.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 feb 2008, 10:40

Erick schreef:Volgens mij heb ik u gisteren gespot in Rijswijk op het ind terrein Plaspoelpolder rond de klok van 17.15uur. Nette auto hoor.
ha erick. Ja klopt. Dat was ik

Erick

Bericht door Erick » 24 feb 2008, 12:21

Sorry dat ik het zo moet zeggen maar wat een Focking dikke auto heb je.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 feb 2008, 17:46

Mooie auto heb je gekocht! Veel plezier ermee.

Ps, nu we het er toch over hebben. Waarom is Xenon op de e92 standaard~?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 feb 2008, 17:59

Rico v Velzen schreef:Afkoelen is wel het domste argument wat ik gehoord heb (van die verkoper) :lol:

Uiteraard is een sproeier om strooilicht tegen te gaan.

Voor wat betreft after markt.. tja, het blijft een hoogspannings unit, verhalen over doorgebrande kabels.. wegsmeltende koplamp units.. kortsluiting het hoeft niet natuurlijk,, maar alleen het idee al .. brrr.

Mijn Pa zij vroeger altijd tegen me; "met 2 dingen moet niet spelen kerel.. niet met poppen en niet met stroom..."
Das echt onzin :lol:

Heb al 4 jaar aftermarket xenon in de STI en dat werkt nog steeds prima, geen doorgesmolten koplampen of kabels en het geeft een klap beter licht dan de standaard lampen.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 12:08

Off topic
TopFuel schreef:Mooie auto heb je gekocht! Veel plezier ermee.

Omdat ze inzien dat het anders geen gezicht is, doet af aan de voorkant en met name bij de coupe is design zeer belangrijk. Omdat geen Xenon afbreuk doet aan de look aan de voorkant (units verschillen immers 100%) en omdat er altijd gekken zijn die het niet bestellen (;)) hebben ze eindelijk begrepen dat het maar standaard moet zijn, wat in de prod kosten natuurlijk ook scheelt.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 12:09

Ferdi heb je nog mooie nieuwe foto's en filmpjes ?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 feb 2008, 12:14

partyondude schreef:
Rico v Velzen schreef:Afkoelen is wel het domste argument wat ik gehoord heb (van die verkoper) :lol:

Uiteraard is een sproeier om strooilicht tegen te gaan.

Voor wat betreft after markt.. tja, het blijft een hoogspannings unit, verhalen over doorgebrande kabels.. wegsmeltende koplamp units.. kortsluiting het hoeft niet natuurlijk,, maar alleen het idee al .. brrr.

Mijn Pa zij vroeger altijd tegen me; "met 2 dingen moet niet spelen kerel.. niet met poppen en niet met stroom..."
Das echt onzin :lol:

Heb al 4 jaar aftermarket xenon in de STI en dat werkt nog steeds prima, geen doorgesmolten koplampen of kabels en het geeft een klap beter licht dan de standaard lampen.
^^ Ja, tuurlijk is dat zo Partondude. Aftermarket Xenon werkt natuurlijk wel goed. Moest wel lachen om de wijze les die Rico van zijn pa heeft gekregen. leuk verhaal!

Maar ik had die Xenon toch zeker af fabriek gedaan, want het geeft absoluut een klap meer licht. Daarvan had die verkoper mij veel beter moeten overtuigen, toen ik zei dat die Xenon maar onzin was. Nu ik zie dat aftermarket Xenon ook in mijn 1 serie bmw kan voor Euro 700 (bi-xenon), kan ik dat dus toch nog wel doen. Maar een beetje stupide is het wel in mijn situatie...

ha Erick,

Ja, dank je. Lachen he? Het is ook een fucking vette bak. Je wil niet weten wat voor reacties ik krijg op deze auto. Tuurlijk, het is een nieuw model. Maar toch, op internet en overal hoorde je opmerking: bah, wat een vreselijk lelijk ding gaat dat worden. De werkelijke reacties zijn anders. De Works trok al veel bekijk, maar dit slaat alles. Denk dat die Le Mans Blue icm. M-pakket en dat het een 135i is, er ook en schep bovenop doet.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 feb 2008, 12:30

Macboy schreef:Off topic

Omdat ze inzien dat het anders geen gezicht is, doet af aan de voorkant en met name bij de coupe is design zeer belangrijk. Omdat geen Xenon afbreuk doet aan de look aan de voorkant (units verschillen immers 100%).

Macboy, er is geen verschil in vormgeving van de lichtunit. Alleen achter het glas zitten andere lampeenheden. Maakt helemaal geen verschil uit, dat is echt leuterkoek. Jij kan dat wel mooier vinden wat er in zit, mar aan de buitenkant is geen verandering. Er is wel ander en beter licht: nl. 1) je ziet een puntbron verlichting (soort projector), 2) het is Xenon en 3) iets van ringen (angel-eyes heb ik begrepen).

Puntbron, Charlies Angels en krab-ringen vind ik helemaal niet onderscheidend, zelfs een beetje kinderachtig. Ook Audi met haar kerstverlichting, vind ik kinderachtig en modegrillerig. Maar, ik had wel Xenon moeten nemen(!), want het licht is echt veel beter. Dat had die verkoper mij moeten vertellen. Daarmee had ik dus ook wel die ogen en ringen gekocht, prima, is me om het even.

foto's, nee nog niet. Ik moet met Mark een nieuwe afspraak maken.

Sperdy

Protech

Bericht door Sperdy » 04 mar 2008, 19:36

O ja, maandag 10 maart naar de Protech meneer, voor een zwoele wasbeurt met extra laagje. De week daarop met Mark Nauta foto's maken (als het zonnetje schijnt).

:!: Warning voor kijkers van de toekomstige foto's: 'Zet eerst je helderheid op laag, want door de Le Mans blauwe glans van de foto kan je monitor bartsen.' Ik waarschuw van te voren.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 mar 2008, 19:54

hahaha mafketel

Ik ga volgend weekend met een 135i coupe rijden. Ben benieuwd hoor, de 123d coupe heeft me vooralsnog niet overtuigd.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 mar 2008, 20:08

Leuk Marcel. Een 135i rijdt als een krachtcentrale, geen spectaculaire hitsige versnelling met een klap in je rug, nee, maar een lange grote lijn richting het hiernamaals; ik ben daar dus geweest (o ja, Andre ook) en het is er prachtig.

Het is serieus oppassen, want voor je het weet rij je dik boven de 200 km/u.

Tom

Bericht door Tom » 04 mar 2008, 20:11

Ferdinand schreef: Macboy, er is geen verschil in vormgeving van de lichtunit.
Ohjee, gewaagde uitspraak. Je kunt je post nog editten Ferdinand. Als je straks die gekke advocaat met z'n xenon-fetish voor de deur hebt staan dan zijn wij niet verantwoordelijk hé. Straks schrijft ie nog een artikel over je op z'n webstekkie www.ilija.nl , dan komt de xenonpolitie je opzoeken.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 mar 2008, 20:20

Dat hiernamaals wil ik het liefst nog eventjes uitstellen Ferdinand...maar de boodschap is duidelijk :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 mar 2008, 20:29

Tom schreef:
Ferdinand schreef: Macboy, er is geen verschil in vormgeving van de lichtunit.
Ohjee, gewaagde uitspraak. Je kunt je post nog editten Ferdinand. Als je straks die gekke advocaat met z'n xenon-fetish voor de deur hebt staan dan zijn wij niet verantwoordelijk hé. Straks schrijft ie nog een artikel over je op z'n webstekkie www.ilija.nl , dan komt de xenonpolitie je opzoeken.
Bedankt voor de tip, ik krijg anders misschien een ban van Macboy.
Macboy schreef:Off topic

Omdat ze inzien dat het anders geen gezicht is, doet af aan de voorkant en met name bij de coupe is design zeer belangrijk. Omdat geen Xenon afbreuk doet aan de look aan de voorkant (units verschillen immers 100%).

Macboy, er is inderdaad een groot verschil in vormgeving van de lichtunit. Alleen achter het glas zitten andere lampeenheden. Maakt heel veel uit, dat is echt goed gezien. Ik kan dat wel mooier vinden wat er in zit, maar aan de buitenkant is er een grote verandering. Er is ook nog beter licht: nl. 1) je ziet een puntbron verlichting (soort projector), 2) het is Xenon en 3) iets van ringen (angel-eyes heb ik begrepen).

Puntbron, Charlies Angels en krab-ringen vind ik helemaal fantastisch. Ook Audi met haar kerst*verlichting, vind ik prachtig. Maar, ik had wel Xenon moeten nemen(!), want het licht is echt veel beter. Dat had die verkoper mij moeten vertellen. Daarmee had ik dus ook wel die ogen en ringen gekocht, prima, is me om het even.

foto's, nee nog niet. Ik moet met Mark een nieuwe afspraak maken.

*Rondom Pasen, doet de kerstverlichting het ook uitstekend.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2008, 20:40

Ferdinand schreef:Leuk Marcel. Een 135i rijdt als een krachtcentrale, geen spectaculaire hitsige versnelling met een klap in je rug, nee, maar een lange grote lijn richting het hiernamaals; ik ben daar dus geweest (o ja, Andre ook) en het is er prachtig.

Het is serieus oppassen, want voor je het weet rij je dik boven de 200 km/u.
Wil je er wat over kwijt? Schijnt zeer bijzonder te zijn zo`n bijna dood ervaring :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 mar 2008, 20:42

Ferdinand schreef: foto's, nee nog niet. Ik moet met Mark een nieuwe afspraak maken.
Het weer en verkeer zit ons steeds tegen helaas......

Topfuel

Bericht door Topfuel » 04 mar 2008, 20:44

Rofl, de ''xenonpolitie'' met hoofd commissaris Macboy :lol:

Tom

Bericht door Tom » 04 mar 2008, 20:51

[img:375:241]http://www.aia.tartu.ee/~indrek/ralli/a ... olizei.jpg[/img]

HALT! DAS IST KEIN XENON MEINE FREUND! GIEBST DU DIEN AUDI HIER UND SCHNELL!

Tom

Bericht door Tom » 04 mar 2008, 20:56

Plaats reactie