Geen oude auto's in Amsterdam

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2008, 15:46

Rico v Velzen schreef:
Ik betaal 'slecht' 3,40 euro in downtown Amsterdam, in een beveiligde parkeergarage.

Per 50 minuten zeker.. Daar zit het verneukeratieve in,,
Nee hoor, gewoon bij een particuliere onderneming, waarvan de eigenaar nog omrekent naar guldens en zichzelf helemaal rijk lacht. :)

Auto wordt voor je weggezet op zo'n schuifplateau (tot nu toe stond ik altijd op een mooi plekkie ergens anders in die garage).

Niet iedereen is afzetter. En 3,40 per uur is op zich ook niet echt goedkoop, maar in A'dam centrum grachtengordel wel acceptabel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2008, 15:51

david schreef: ben vorig jaar al huizen wezen kijken in zweden...
nu maar eens tempo achter zetten ;-) 't is van de zotte aan het worden
Heej David, een collega van mijn zwager (...) heeft net een vrijstaand huisje gekocht in Zweden op een gigantische lap grond ergens in 't midden van het land, middle of nowhere. Alleen maar natuur om hem heen, dus het 'landgoedje' lijkt nog veel groter.

Voor: 11.000 euro!

Ok, je moet af en toe een tankauto laten komen voor je energie e.d.. maar toch. Dat is geen geld. Gewoon geen gezeik met hypotheek, energiemaatschappijen etc. Gewoon lekker onafhankelijk wonen. Iedere avond verse hertenbiefstuk of vis uit de buurt.
Wat doen we hier nog? Ikea meubels hebben ze daar ook. :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 feb 2008, 15:56

En 3,40 per uur is op zich ook niet echt goedkoop, maar in A'dam centrum grachtengordel wel acceptabel

Dat is nou precies hoe het werkt; als je maar vaak genoeg cerebraal gemasseerd word, dan is/wordt alles acceptabel.......................

Het wordt tijd voor tegengas, wat een geweldige term in deze, al zeg ik het zelf................................... :lol:

frankv

Bericht door frankv » 21 feb 2008, 21:14

ik lees hier 1 ding niet, en dat is dat deze maatregel volgens mij alleen zo ligt omdat er geen autolobby is die er wat tegenin heeft gebracht

de RAI, of weet ik veel waarin de autobranche zich verenigd heeft, wil natuurlijk maar wat graag nieuwe auto's verkopen en een milieuvriendelijker imago zien te krijgen

de BOVAG vindt het ook allemaal wel ok, immers er moeten 20.000 [of meer] auto's vervangen worden, en handel=handel, vervanging is goed!

mensen met auto's van 10-20 jaar oud zijn niet of nauwelijks georganiseerd, alleen de klassiekerclubs met nog oudere auto's zijn een beetje georganiseerd

ik wil graag eens een vergelijking zien tussen de milieubelasting van het vervangen van een oudere auto door een nieuwe versus het doorrijden met de oude

ik kan er niet bij dat zo'n vergelijk [voor een oude met een geregelde 3-weg kat] voor het milieu in het voordeel uitvalt van het vervangen door een nieuwe

maar ja, oud behouden is geen handel en het lijkt niet milieuvriendelijk, dus is er niemand er voor lobbyt

frank

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 22 feb 2008, 00:24

Ha, die Drivers;

Verwacht binnenkort een aanvullende nota waarin wordt bepleit dat ook vliegtuigen en schepen van vóór 1992 en dezulken die zonder roetfilter op diesel draaien de toegang tot de hoofdstedelijke lucht- en waterwegen zal worden ontzegd. Voor klassieke vaar- & vliegtuigen zal een nadere uitzonderingsregel worden afgestemd. :twisted:

Macboy

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 13:30

40.000 handtekeningen en je kunt het voorleggen aan de regering :)

frankv

Bericht door frankv » 23 feb 2008, 16:02

een infographic uit het NRC van afgelopen woensdag

ik kan me niet voorstellen dat een gemeentelijke overheid zomaar 30.000 autoeigenaren kan verplichten iets anders te kopen:

[IMG:724:608]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... 20_nrc.jpg[/img]

frank

HansD

Bericht door HansD » 23 feb 2008, 16:13

Alleen tellen locatie 1,2,5 en 8 niet mee voor dit plan.

Valt me nog mee trouwens, 211K auto´s met bijna 750K inwoners. Leasebakken zijn vast niet meegeteld.

DDX

Bericht door DDX » 23 feb 2008, 16:27

ook leuk voor p+r bij zeeburg en stadionplein, of zou daar een uitzondering voor komen ?

Dutch

Bericht door Dutch » 27 mar 2008, 17:52

*schop*

Je kunt lijdzaam gaan afwachten of je kunt zelf wat doen. Dus voor het laatste gekozen... Aksie! Axie! :lol:

http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/ ... ngsklimaat
http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/ ... -is-schoon

Delen drie en vier volgen snel.

Debatteer mee, plemp je reacties neer, wie weet worden ze dan doorgezet naar nu.nl voor een nog veel groter publiek...

Dutch

Bericht door Dutch » 02 apr 2008, 21:34

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2008, 23:53

even snel wat stukken gelezen...goede opzet en uitzettingen, echter Amssterdam zal...

[img:720:540]http://users.telenet.be/netdata2/afbeel ... wijgen.jpg[/img]

Dutch

Bericht door Dutch » 03 apr 2008, 09:45

Natuurlijk, da's ook het vervelende: de plannen zijn zó slecht en bovendien doortrapt en huichelachtig ten aanzien van de milieudoelstellingen, dat het bijna onmogelijk is om ertegenin te gaan zonder het bestuur te beschuldigen van hypocrisie. We zijn ons ervan bewust dat we daarmee de mensen tegen de haren in strijken die we juist moeten overtuigen, maar zou jij zulke feiten laten liggen? Dan maar wat radicaler oppositie voeren en de publieke opinie bewerken...

Michel P

Bericht door Michel P » 03 apr 2008, 10:29

Wellicht is Amsterdam niet meer te redden :lol: en dan praat in niet alleen over het achterlijke oude autotje pesten, de stad veranderd langzaam in een grote no go area, nu ze ook langzaam de kapitaal krachtigere inwoners het leven zuur gaan maken. Persoonlijk is een dagje Amsterdam al jaren niet meer in me opgekomen, parkeren is een drama en veels te duur, met een beetje mazzel mis je alleen je radio....... Amsterdam als hoofdstad van Nederland staat steeds meer synoniem voor hoe NL er voor gaat komen te staan http://members.home.nl/pol/HP-De-Amster ... 6-2008.pdf
Op naar de bananenpluk republiek Nederland, waar de ademtax binnenkort zal worden ingevoerd....

Michel

Dutch

Bericht door Dutch » 03 apr 2008, 11:51

Maar als Amsterdam niet meer te redden is, dan volgt de rest van Nederland gauw. En zo krijg je er toch nog mee te maken.

Dus beter ten halve gekeerd...

Ja, wij autominnende Amsterdammers halen weer de kastanjes uit het vuur voor de kop-in-het-zand-stekende provincialen! :lol: :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2008, 12:03

@Michel
Jeetje wat een link zeg :? heb een paar dingen gelezen, om je dood te schamen, ongelofelijk hoe krom sommige dingen...waar de 1 hard voor moet werken krijgt de ander voor niks onder een moto van?
Amsterdam besturen maar er zelf lekker buiten wonen :lol: toch te stom voor woorden, ze moeten hen verplichten als bestuurder mag je alleen in de stad wonen (liefst in een k*twijk) om alles beter te begrijpen en niet vanaf papier alles in te tekenen en te beslissen, bah bah bah diep triest allemaal, maar ook het landelijk bestuur die koppen ik kan ze bijna niet meer zien, let maar eens op ze durven bijna niet meer eerlijk en vol trots te kijken...en dat wat ze uitkramen grrr ze pakken de slimme woorden eruit om de dommen/volgers te overtuigen... maargoed zo gaat dat, wat dan wel weer grappig is dat sommigen zich verspreken wat de werkelijke doelstelling is achter iets, maarja dat komt vaak te laat aan het licht.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 apr 2008, 12:03

@Dutch,

Het is wachten op het moment dat autorijden door Den Haag als een criminele activiteit zal worden betiteld.......

De zucht naar cash op lokaal en landelijknivo is zo groot, door alle sponsorprojecten o.a. multicul en het groeiende kwaadaardige gezwel ambtenaren genoemd, dat de overheid eigenlijk het rupsje nooitgenoeg is.

Het is een illusie dat je de gemeente Amsterdam, of welke overheid dan ook zou kunnen weerhouden dit soort briljante wetgeving in te voeren. De totale belasting en accijnswetgeving hebben een perverse prikkel die niet meer past in deze tijd. Het liefts wil men dat elke burger een Bentley (BPM en BTW) koopt, in de file gaat staan en de auto in de vrij zet, en vervolgens plankgas te blijven geven, zodat de benzineaccijnzen binnen vloeien, uiteraard dien je bij deze bezigheid een dikke sigaar en een fles sterke drankt te nuttigen om de inkomsten voor de overheid verder te optimaliseren, en hun campagnes voor het nieuwe rijden, het stoppen met roken en drinken te betalen, waar ze uiteraard omwille de inkomsten niets van menen!

Michel

Dutch

Bericht door Dutch » 03 apr 2008, 14:51

Tuurlijk is 't een illusie, maar moet je dan bij alles maar vooroverbukken en het lijdzaam als een grijze muis ondergaan?

Peric

Bericht door Peric » 03 apr 2008, 20:58

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat er overal in Nederland op zeer grote schaal wanbeleid gevoerd wordt. En dat er ook nog 's heeeel erg veel geld wordt verspild. Niet te geloven zeg.. ik schrik er eigenlijk een beetje van.. :oops:

Plaats reactie