pk, topsnelheid (km/h)
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
(e46 M3) 343pk - 250 km/h (begrenst)
(e34 525i M50 ombouw) 192pk - 238 echte km/h
(e90 320i) 150pk - 240 teller km/h
(IS-F) 423pk - 309 echte km/h (gelasert)
(e36 M3 3.0 + Croky) 306pk - 280 echte km/h
(Transit I-5, +3.5 ton, hoog dak) 200 pk - 180 echte km/h
(Focus RS) 215pk - 209 echte km/h
en ik kan zo nog wel ff doorgaan, bij speciale requests hoor ik het graag.
(e34 525i M50 ombouw) 192pk - 238 echte km/h
(e90 320i) 150pk - 240 teller km/h
(IS-F) 423pk - 309 echte km/h (gelasert)
(e36 M3 3.0 + Croky) 306pk - 280 echte km/h
(Transit I-5, +3.5 ton, hoog dak) 200 pk - 180 echte km/h
(Focus RS) 215pk - 209 echte km/h
en ik kan zo nog wel ff doorgaan, bij speciale requests hoor ik het graag.
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Zal ik dan eens een nerderig plaatje maken?
[img:720:504]http://www.ahd.tudelft.nl/~peter/pktop.jpg[/img]
[img:720:504]http://www.ahd.tudelft.nl/~peter/pktop.jpg[/img]
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Als het goed is heb ik ooit over deze auto gepost. FF uit geheugen: 100mm verlaagd met dempers en veren, versnellingsbak Bentley GT, grotere turbo's, al het leidingwerk op formaat rioolpijp, zelfde geldt voor de uitlaat, katvervangers, eigen gemaakt motormanagementsysteem, 380 of 400mm keramische remschijven, grotere intercooler. Ik weet eigenlijk niet of het blok is aangepakt. Als je wilt kan ik dat navragen, maar vermoed van wel.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
- Paul Broere
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
- Locatie: The Netherlands
60pk - 160km/uur op teller (= 155 op GPS) Fiat panda 1,2 dualogic
75pk - 175km/uur op teller Fiat Punto 75 SX
100pk - 190km/uur op teller (= 183 echte km op gps) Fiat Panda 100Hp
140pk - 200km/uur op teller (=192 GPS) '94 Hyundai Sonata 2.0 16v aut.
225pk - 245km/uur op teller (= 230+ gps) Volvo 850 T-5 automaat
250pk - 255km/uur op teller Volvo v70 t-5 (handgeschakeld, begrenzer?)
300pk - 290km/uur op analoge teller, 280 op digitale, 275 op GPS (Porsche 993 Carrera 4)
300pk - 277 op digitale teller Porsche 996 Carrera 2 (3,4 motor)
344pk - 265 op teller (= +/- 255 GPS) Audi S4 avant auto. (b7) begrenz.
75pk - 175km/uur op teller Fiat Punto 75 SX
100pk - 190km/uur op teller (= 183 echte km op gps) Fiat Panda 100Hp
140pk - 200km/uur op teller (=192 GPS) '94 Hyundai Sonata 2.0 16v aut.
225pk - 245km/uur op teller (= 230+ gps) Volvo 850 T-5 automaat
250pk - 255km/uur op teller Volvo v70 t-5 (handgeschakeld, begrenzer?)
300pk - 290km/uur op analoge teller, 280 op digitale, 275 op GPS (Porsche 993 Carrera 4)
300pk - 277 op digitale teller Porsche 996 Carrera 2 (3,4 motor)
344pk - 265 op teller (= +/- 255 GPS) Audi S4 avant auto. (b7) begrenz.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Eigenlijk alleen het product van Cw waarde en frontaal oppervlak telt mee.GTRene schreef:inderdaad, en weerstand luchtbariere, sommige presteren slecht boven de 200, maar tis een ongeveer lijn
De luchtweerstand is bij 250 km/h ongeveer twintig keer groter dan de rolweerstand.
P = 0.5*rho*A*Cw*U^3+Crr*g*M*U
A*Cw is ongeveer 0.85 en Crr =0.015
Dan krijg je dus zoiets:
[img:720:504]http://ahd.tudelft.nl/~peter/test.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast