Banden
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Banden
De laatste was een M900 met 996 blok eronder dat was al wel een stuk vriendelijker 

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Banden
Oh dat lukt mij ook wel hoor, bij normaal sturen... Maar als je behoorlijk plat gaat echt niet meer.Ruud schreef:Ff afgezien van regen want daar is de 1198 nooit geweest toen ze in mijn bezit was. Ik had altijd grip met dat ding. In ieder geval zoveel grip dat er genoeg vermogen op stond om op 1 wiel de bocht uit te komen etc...
Zou dat puur in het karakter van de fiets zitten? Blok/rijwielgedeelte?
Met Michelin Pilot Pure's trouwens..

Bouw van de fiets zal zeker meespelen. Korte wielbasis en volgensmij best weinig gewicht achterop. Het totaalgewicht is ook al zeer laag. Dat achtertandwiel werkt overigens niet direct tegen, aangezien daardoor het toerental bij een x snelheid hoger ligt, dan bij een kleiner exemplaar, waardoor de sprongen van het achterwiel minder groot worden. Hoe lager in toeren dat ik rij (dus hoe hoger de versnelling) hoe listiger het ding ook wordt. Hij heeft ook iets van 90% van z'n koppel al bij 4000rpm beschikbaar, dat speelt ook zeker mee. Dus een hogere versnelling op lage snelheid, resulteert dan gewoon in een grotere sprong van het achterwiel.mark m schreef:Ruud schreef:Ff afgezien van regen want daar is de 1198 nooit geweest toen ze in mijn bezit was. Ik had altijd grip met dat ding. In ieder geval zoveel grip dat er genoeg vermogen op stond om op 1 wiel de bocht uit te komen etc...
Zou dat puur in het karakter van de fiets zitten? Blok/rijwielgedeelte?
Met Michelin Pilot Pure's trouwens..
Ik denk tevens de bouw van de fiets. De motor van Youp heeft een erg korte achterbrug en wielbasis.
En een giga achtertandwiel, dus die achterband krijgt het ook aardig voor z'n 'kiezen'.
@ Niels: heb je al eens op een nieuwere Duc gereden?? Ik ben wel benieuwd naar je ervaring in vergelijking met de TL1000r.