Nieuwe foto's.
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Maus
Re: Update: Ecutek.
Hier ook maar eens het stof van af blazen. 
Vanmorgen mocht ik me in Nieuw Bergen melden al waar de Ralliart ecu plaats mocht maken voor de oem ecu en waarbij de laatste vervolgens werd voorzien van een ecutek update.
Moet zeggen.... das geen verkeerde update.

Vanmorgen mocht ik me in Nieuw Bergen melden al waar de Ralliart ecu plaats mocht maken voor de oem ecu en waarbij de laatste vervolgens werd voorzien van een ecutek update.
Moet zeggen.... das geen verkeerde update.

- Maus
Tijd voor een update...
Aangezien ik toch niet stil kan zitten, toch maar weer zachtjes aan wat spullen verzameld.
Sinds vandaag een heuse turbodrukmeter en een wideband lambda meter ingebouwd. (Lambda sensor zelf wordt aanstaande maandag pas in de uitlaat gebakken.)

Foto geeft nu een ietwat vertekenend beeld; vanuit zitpositie is de toerenteller beter zichtbaar en voor wat betreft de tankinhoudmeter... ach, lampje gaat vanzelf wel branden.

Sinds vandaag een heuse turbodrukmeter en een wideband lambda meter ingebouwd. (Lambda sensor zelf wordt aanstaande maandag pas in de uitlaat gebakken.)
Foto geeft nu een ietwat vertekenend beeld; vanuit zitpositie is de toerenteller beter zichtbaar en voor wat betreft de tankinhoudmeter... ach, lampje gaat vanzelf wel branden.

- frank de jonge
Re: Update: Stack
Als het lampje het maar niet begeeft dan 
Ziet dr goed uut!

Ziet dr goed uut!
- Maus
Re: Evoloos.... Welkom Lotus Elise!
Sinds vandaag ben ik, na een goede 5 jaar, Evoloos.
Heb m'n kerstdagen goed besteed om de Evo weer naar een zo origineel mogelijke staat terug te bouwen. Daar gaat stiekem toch (veel) meer tijd in zitten dan aanvankelijk gedacht cq gepland.
Maar goed, alles wat gedaan moest worden, is gedaan en vandaag was de grote dag om de Evo naar z'n nieuwe verblijfplaats te brengen.
Want sinds vandaag ben ik namelijk de trotse bezitter van een échte badkuip.
(En dus niet zo'n immitatie exemplaar.
)
De badkuip is een zilverkleurige Lotus Elise S2 111S uit 2004 geworden.
Vergeleken hierbij is de Evo echt een luxe bak.
Heb vanwege de weersomstandigheden rustig aan gereden, maar qua rijden kan je echt merken dat je een kleine 600 kg minder mee hoeft te zeulen.
Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen wanneer de omstandigheden zich er wél voor lenen.
Foto's volgen zsm.
Heb m'n kerstdagen goed besteed om de Evo weer naar een zo origineel mogelijke staat terug te bouwen. Daar gaat stiekem toch (veel) meer tijd in zitten dan aanvankelijk gedacht cq gepland.
Maar goed, alles wat gedaan moest worden, is gedaan en vandaag was de grote dag om de Evo naar z'n nieuwe verblijfplaats te brengen.
Want sinds vandaag ben ik namelijk de trotse bezitter van een échte badkuip.

De badkuip is een zilverkleurige Lotus Elise S2 111S uit 2004 geworden.

Vergeleken hierbij is de Evo echt een luxe bak.

Heb vanwege de weersomstandigheden rustig aan gereden, maar qua rijden kan je echt merken dat je een kleine 600 kg minder mee hoeft te zeulen.
Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen wanneer de omstandigheden zich er wél voor lenen.

Foto's volgen zsm.
- Sebring NL
heel cool
Het probleem met Elises is dat mensen de superlatieven 'stuurt als een kart' etc al gebruiken bij 5-series etc.
Dus wat moet je dan nog zeggen van een Elise?
Veel dichter bij een echte (race, dus) auto kan je niet komen!
Wout
Het probleem met Elises is dat mensen de superlatieven 'stuurt als een kart' etc al gebruiken bij 5-series etc.
Dus wat moet je dan nog zeggen van een Elise?
Veel dichter bij een echte (race, dus) auto kan je niet komen!
Wout
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Gaaf! Weer iemand die zijn Evo heeft weg gedaan voor een Lotus 8)
Ik ben benieuwd naar de foto's en naar de Elise, gelijk even inschrijven bij Lotus on Track voor wat track fun..
Ik ben benieuwd naar de foto's en naar de Elise, gelijk even inschrijven bij Lotus on Track voor wat track fun..
- Stéphane
Leuk! Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden. 111S is een prima keuze!
- GTRene
good choice, veel DF 

- Michel P
Gefeliciteerd met de Lotus, nu ff snel foto's van dat hok plaatsen.
Michel
Michel
-
Mooi, jij rijdt af en toe rond in Dordt? Weet niet of ik me zoiets kon herinneren, maar in dat geval zul je wel een keer opvallen. Ik zou zeggen, even wat winterbanden scoren en het dak eraf. Winters zijn heerlijk met een lightweight. Het is jammer dat ik de mijne nog even moet missen tot het voorjaar. 

- Downforce Hans
"tot het voor jaar" hahahahahahahahahaha, optimistallen schreef:Mooi, jij rijdt af en toe rond in Dordt? Weet niet of ik me zoiets kon herinneren, maar in dat geval zul je wel een keer opvallen. Ik zou zeggen, even wat winterbanden scoren en het dak eraf. Winters zijn heerlijk met een lightweight. Het is jammer dat ik de mijne nog even moet missen tot het voorjaar.

- Michel P
Downforce Hans schreef:"tot het voor jaar" hahahahahahahahahaha, optimistallen schreef:Mooi, jij rijdt af en toe rond in Dordt? Weet niet of ik me zoiets kon herinneren, maar in dat geval zul je wel een keer opvallen. Ik zou zeggen, even wat winterbanden scoren en het dak eraf. Winters zijn heerlijk met een lightweight. Het is jammer dat ik de mijne nog even moet missen tot het voorjaar.
2020 is niet erg optimistisch........

-
Gefeliciteerd Maus.
Van S2 135R naar een evo6 en terug naar een Lotus weer. Lotus is stuk meer fun op lagere snelheid en lagere kosten. Je zal je prima vermaken!
Van S2 135R naar een evo6 en terug naar een Lotus weer. Lotus is stuk meer fun op lagere snelheid en lagere kosten. Je zal je prima vermaken!
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Leuke wissel. Wat is er met de evo gebeurd nu? Ingeruild ofzo?
- ///Joost
Erg gaaf! Ik ga ook echt nog een keer een Elise kopen. Dat staat vast!
-
Ik had een jaartal genoemd bij het voorjaar waterhoofT... 

- Michel P
Jij blijft in sprookjes geloven kabouterallen schreef:Ik had een jaartal genoemd bij het voorjaar waterhoofT...

- Maus
Dank jullie wel.
Het bevalt nog steeds goed, heb vandaag zelfs lekker open gereden.
Hier nog wat foto's;

Het bevalt nog steeds goed, heb vandaag zelfs lekker open gereden.

Hier nog wat foto's;
- GTRene
of kreeg je dat dakje er niet meer op 

- Maus
Dat klopt, woon aan de andere kant van 't water, maar werk in Dordt.allen schreef:Mooi, jij rijdt af en toe rond in Dordt? Weet niet of ik me zoiets kon herinneren, maar in dat geval zul je wel een keer opvallen. Ik zou zeggen, even wat winterbanden scoren en het dak eraf. Winters zijn heerlijk met een lightweight. Het is jammer dat ik de mijne nog even moet missen tot het voorjaar.
Heb jou ook wel eens voorbij zien komen ten tijden dat je de Speedster nog had.
Evo heb ik inderdaad in kunnen ruilen.G Kolkman schreef:Leuke wissel. Wat is er met de evo gebeurd nu? Ingeruild ofzo?
- Maus
Gelijk maar eens even een vraagje aan de Lotusmannen;
De Elise is voorzien van een K&N (open-) luchtfilter. Op zich prachtig mooi natuurlijk, maar hoe prachtig mooi blijft het wanneer het bv regent? (Zeker als ie stilstaat.)
Mij lijkt 't me niets, dus dit wil ik asap gaan aanpakken. Waar rijdt die en gene zoal mee? Wat is aan te bevelen?
Ten tijden dat ik de Clio v6 had, had ik een Pipercross Viper systeem gemonteerd zitten. Neig een beetje hiernaar.
Iemand nog andere / betere suggesties?
De Elise is voorzien van een K&N (open-) luchtfilter. Op zich prachtig mooi natuurlijk, maar hoe prachtig mooi blijft het wanneer het bv regent? (Zeker als ie stilstaat.)
Mij lijkt 't me niets, dus dit wil ik asap gaan aanpakken. Waar rijdt die en gene zoal mee? Wat is aan te bevelen?
Ten tijden dat ik de Clio v6 had, had ik een Pipercross Viper systeem gemonteerd zitten. Neig een beetje hiernaar.
Iemand nog andere / betere suggesties?
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Ik heb er ook een pipercross op zitten. Is een schuimfilter in een box die dan weer met een pijp naar de luchtinlaat aan de zijkant gaat: