Hiermee mag dus WEL in NL worden gereden?!Ahmed schreef:Wie kan mij wat vertellen over die exportkennzeichen ?
Wordt dit gewoon gedoogd hier ofzo? De laatste tijd zie ik zoveel dikke bakken met die kenteken rond rijden, sommigen rijden er al maanden mee...
Het grote Duitse-import topic
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote Duitse-import topic
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Het grote Duitse-import topic
Je mag met dit kenteken helemaal niet in Nederland rijden.
Je kunt het wel proberen, en sommige houden het dus lang vol, maar je kunt aangehouden worden door de douane.
Bij de eerste keer krijg je een waarschuwing, en 2e keer moet je het gehele rest bpm bedrag betalen..
Je kunt het wel proberen, en sommige houden het dus lang vol, maar je kunt aangehouden worden door de douane.
Bij de eerste keer krijg je een waarschuwing, en 2e keer moet je het gehele rest bpm bedrag betalen..
- Ronno
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:07
- Locatie: Winterswijk
Re: Het grote Duitse-import topic
Is bij mij in het dorp gebeurd, de beste kerel kamper reed al ongeveer 2 maanden rond in clk55 amg. Op een gegeven moment heeft deze in een winkelstraat een fietser en gereden dus politie erbij, deze zagen kenteken en hebben daarom de douane gebeld. Kon meneer gelijk een kleine €10.000 aan BPM betalen, zelf kon hij er nog wel om lachen: "heb ie in ieder geval nederlandse platen derop"
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Het grote Duitse-import topic
Je mag van de douane met een geel kurzkennzeichen rijden indien alle papieren kompleet zijn en je verzekerd bent. Dit werd mij verteld door de douane in Venlo 

- Ronno
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:07
- Locatie: Winterswijk
Re: Het grote Duitse-import topic
Deze kerel reed al bijna een jaar met die rode platen rond 

- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Het grote Duitse-import topic
Gele? Volgens mij de rode hoor. Die gele zijn volgens mij alleen in Duitsland geldig. Herinner mij nog een gast uit wegmisbruikers/blik op de weg, die hiervoor bekeurd werd.Niall schreef:Je mag van de douane met een geel kurzkennzeichen rijden indien alle papieren kompleet zijn en je verzekerd bent. Dit werd mij verteld door de douane in Venlo
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Het grote Duitse-import topic
wordt gedoogd door de douane, maar alleen voor vervoer van en naar de keuring
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Het grote Duitse-import topic
Even wat duidelijkheid;
http://www.bpmberekenen.com/import-auto ... ichen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bpmberekenen.com/import-auto ... ichen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fernando
- Berichten: 5069
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Het grote Duitse-import topic
Goh een keer een meevaller... :banaan:Nederlanders die in het buitenland een gebruikte auto kopen en zelf invoeren, zijn voortaan voordeliger uit.
De fiscus moet namelijk een andere methode hanteren voor de berekening van de bpm (belasting van personenauto's en motorrijwielen). Hierbij moet niet langer de verkoopprijs of de koerslijst centraal staan, maar de inkoopprijs zoals die geldt in de handel. Dit heeft de Hoge Raad vrijdag bepaald.
Volgens deskundigen is de uitspraak duidelijk in het voordeel van de consument, handelaar of importeur die een tweedehandsauto in bijvoorbeeld Duitsland koopt en daarna hier registreert. Dat kan soms vele honderden euro's schelen.
- Niels
- Berichten: 22493
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote Duitse-import topic
Dat is heel goed nieuws :banaan:
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Het grote Duitse-import topic
Ha, die Drivers;
Klinkt interessant, ik zou daar wel eens wat rekenvoorbeelden van willen zien.
Straks eens even aan de deskundige in deze (broerv) navraag doen.
Klinkt interessant, ik zou daar wel eens wat rekenvoorbeelden van willen zien.
Straks eens even aan de deskundige in deze (broerv) navraag doen.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Het grote Duitse-import topic
Dat is zeer goed nieuws, ik las het al op de telegraaf. Dat betekend dus dat je geen BPM meer betaald over de nieuwprijs maar over de handelsprijs. Dat zal enorm schelen bij wat oudere auto's. Vraag me af waar je een overzicht kan zien van de huidige handelsprijzen (anwb koerslijst ?) ?
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Het grote Duitse-import topic
Bron: http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4 ... per__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Het grote Duitse-import topic
Ik heb het geprobeerd maar het is vrij lastig. Op basis van deze tabel: http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-29.html" onclick="window.open(this.href);return false;Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;
Klinkt interessant, ik zou daar wel eens wat rekenvoorbeelden van willen zien.
Straks eens even aan de deskundige in deze (broerv) navraag doen.
Zou ik voor deze auto: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... rGrossEuro&" onclick="window.open(this.href);return false;
In de oude situatie, dit moeten betalen: http://www.bpmberekenen.com/plaatje.php/2838523.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Op basis van de uitspraak (en aangepaste regelgeving) zou ik "slechts" € 7750 euro BPM hoeven te betalen wat een totaalprijs in Nederland op kenteken € 40430 euro zou betekenen. Een "voordeel" van zo'n € 4000 euro. Pin me er niet op vast.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote Duitse-import topic
Ummm, betekent deze uitspraak niet gewoon dat er geen BPM berekend zou mogen worden over de marge van de dealer?
M.a.w. de basis voor de BPM berekening is de prijs waarvoor de dealer de auto inkoopt, en niet de prijs van de auto inclusief zijn marge.

M.a.w. de basis voor de BPM berekening is de prijs waarvoor de dealer de auto inkoopt, en niet de prijs van de auto inclusief zijn marge.
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Het grote Duitse-import topic
Als dit zo is zal het in sommige gevallen meer dan duizenden al is het niet tienduizenden euro's voordeel opleveren ten op zichtte van de oude situatie!!
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Het grote Duitse-import topic
Het kan misschien nog gekker... nu je auto exporteren, BPM terugkrijgen en vervolgens weer importeren tegen een veel lager BPM tarief?
-
- Berichten: 22209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het grote Duitse-import topic
Daar zat ik vanmiddag ook al aan te denken.Maus335i schreef:Het kan misschien nog gekker... nu je auto exporteren, BPM terugkrijgen en vervolgens weer importeren tegen een veel lager BPM tarief?
Vorig jaar heb ik BPM afgetikt, mooi terugvragen en opnieuw importeren tegen lager tarief. Kan best eens de moeite waard zijn.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Het grote Duitse-import topic
Uitspraak Hoge Raad: http://zoeken.rechtspraak.nl/weekoverzi ... ljn=BJ1971" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fabian
- Berichten: 7227
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Het grote Duitse-import topic
Dat gaat helaas niet. Als je BPM teruggevorderd hebt mag de auto niet binnen 1 jaar weer terugingevoerd worden. Dan moet je de BPM-teruggave gewoon weer ophoesten.Maus335i schreef:Het kan misschien nog gekker... nu je auto exporteren, BPM terugkrijgen en vervolgens weer importeren tegen een veel lager BPM tarief?
MAw; de auto moet minimaal 1 jaar op een buitenlands persoon geregistreerd staan.
Deze wijziging heeft absoluut gevolgen, maar geen 10-duizende Euro;s zoals hierboven geschreven stond. Denk dat je gemiddeld aan maximaal 1000 Euro zit, en dat is dan voor een jongen dikke sjaak waar dus een forse marge opzit. Want heel simpel gezegd wordt er nu alleen geen rest-BPM berekend over de marge van de handelaar.
- Joost
- Berichten: 1993
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Het grote Duitse-import topic
@ TOM
Als je reeds een auto geimporteerd hebt uit Duitsland en dus al (teveel) BPM hebt betaald zou je dan geen bezwaar kunnen maken, net zoals de handelaar die de rechtzaak begonnen is gedaan heeft, om zo alsnog je teveel betaalde BPM terug te krijgen?
Als je reeds een auto geimporteerd hebt uit Duitsland en dus al (teveel) BPM hebt betaald zou je dan geen bezwaar kunnen maken, net zoals de handelaar die de rechtzaak begonnen is gedaan heeft, om zo alsnog je teveel betaalde BPM terug te krijgen?
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Het grote Duitse-import topic
Ha, die Joost;
Deze uitspraak ging over BPM-bepaling aan de hand van de tegenbewijs-methode. Als je op die manier (dus middels een erkende taxatie) aangifte hebt gedaan zou je bezwaar tegen het bedrag kunnen maken.
Bij aangifte op de reguliere manier is er niets veranderd en kun je dus ook nix terugvorderen.
Deze uitspraak ging over BPM-bepaling aan de hand van de tegenbewijs-methode. Als je op die manier (dus middels een erkende taxatie) aangifte hebt gedaan zou je bezwaar tegen het bedrag kunnen maken.
Bij aangifte op de reguliere manier is er niets veranderd en kun je dus ook nix terugvorderen.
- Joost
- Berichten: 1993
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Het grote Duitse-import topic
Dat begrijp ik, maar vaak wordt er bij de BPM betaling door de betaler eerst gekeken welke methode voor hem het voordeligst is door via de verschillende methodes de BPM te berekenen. Dit staat ook uitgelegd op de site van de Douane.
Stel nou dat ik een auto ingevoerd heb en op basis van het vergelijken van de verschillende methodes mijn BPM betaal methode gekozen heb, bijvoorbeeld die via de leeftijds tabel.
Als nu blijkt dat 1 van deze methoden niet klopt en niet rechtsgeldig is dan heeft de BPM betaler (ik) dus een keuze gemaakt voor een bepaalde methode op basis van de verkeerde gegevens. Het zou zo maar kunnen zijn dat met deze uitspraak de tegenbewijs methode een stuk voordeliger uit zou vallen dan de methode die ik nu gebruikt heb.
Stel nou dat ik een auto ingevoerd heb en op basis van het vergelijken van de verschillende methodes mijn BPM betaal methode gekozen heb, bijvoorbeeld die via de leeftijds tabel.
Als nu blijkt dat 1 van deze methoden niet klopt en niet rechtsgeldig is dan heeft de BPM betaler (ik) dus een keuze gemaakt voor een bepaalde methode op basis van de verkeerde gegevens. Het zou zo maar kunnen zijn dat met deze uitspraak de tegenbewijs methode een stuk voordeliger uit zou vallen dan de methode die ik nu gebruikt heb.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Het grote Duitse-import topic
Ha, die Joost;
Klinkt vanuit deze redenering plausibel, maar je kent de ambtelijke en juridische wegen....
Klinkt vanuit deze redenering plausibel, maar je kent de ambtelijke en juridische wegen....
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Het grote Duitse-import topic
Inmiddels hebben ze op http://www.bpmberekenen.com/" onclick="window.open(this.href);return false; de calculator aangepast!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten