Slurptax is een feit!
- RVV
Mischien reageer ik wat overdreven, maar ik ben gewoon een keer zat van die hele uitholing die autohobby heet (voor mij dan).
Buurman heeft voor 15000 euro aan treintjes op zolder staan, en pompt ook veel geld in die hobby.. maar als hij op dezelfde manier zijn hobby moest bedrijven als wij met auto's, dan had ie nog maar voor 3000 euro aan treintjes op zolder staan.
Hij word niet gepakt wij wel.
Buurman heeft voor 15000 euro aan treintjes op zolder staan, en pompt ook veel geld in die hobby.. maar als hij op dezelfde manier zijn hobby moest bedrijven als wij met auto's, dan had ie nog maar voor 3000 euro aan treintjes op zolder staan.
Hij word niet gepakt wij wel.
-
Om nog effe verder te borduren:
K heb nou (eindelijk) mijn garage klaar waar volgende week de RS4 in gaat en die komt er alleen voor fun ritjes of wintersport uit.
Daarnaast koop ik een lekkere oldskool Golf MkII GTD (ofzo),super zuinig en hij mag een deukje oplopen.
Dan kunnen ze van mij kutten overal op maar geld vangen ze van mij niet zo snel meer.
Opgetieft met die criminelen (dat zijn het dus gewoon ECHT) op het binnenhof.
K heb nou (eindelijk) mijn garage klaar waar volgende week de RS4 in gaat en die komt er alleen voor fun ritjes of wintersport uit.
Daarnaast koop ik een lekkere oldskool Golf MkII GTD (ofzo),super zuinig en hij mag een deukje oplopen.
Dan kunnen ze van mij kutten overal op maar geld vangen ze van mij niet zo snel meer.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Marc wij doen precies hetzelfde.Marc RS4 schreef:Om nog effe verder te borduren:
De R32 voor leuke tochtjes/fun en de Corsa uit 2001 voor dagelijks gebruik. Probleem is dat de R32 meer in de garage staat dan erbuiten.
Daarom ben ik voor betalen per km. Sportauto's rijden veel minder km's dan een gemiddelde middenklasse, de sportauto zal op jaarbasis dus veel minder uitstoot hebben.
-
Same here,Mike schreef:Marc wij doen precies hetzelfde.
De R32 voor leuke tochtjes/fun en de Corsa uit 2001 voor dagelijks gebruik. Probleem is dat de R32 meer in de garage staat dan erbuiten.
Daarom ben ik voor betalen per km. Sportauto's rijden veel minder km's dan een gemiddelde middenklasse, de sportauto zal op jaarbasis dus veel minder uitstoot hebben.
Begin 2006 een bedrijfshal van 240m2 gekocht. Zijn betere beleggingen dan een ander huis met een aantal garages. Op de begane grond staan de E28S M5, E34S M5, E32 735i, RS2 Avant en een oud geblazen 'bakken en braden' gebakje waar mijn vader maar geen afstand van kan doen. De eerste vier komen alleen voor de fun de hal uit. Voor dagelijks gebruik heb ik een W203 C180 Avantgarde kombi. Met twee kleine kinderen heb je toch wat ruimte nodig.
-
- DownforceJan
Betekent dit dat je bij import van een auto uit Duitsland die je vervolgens NIET op kenteken zet, geen BPM hoeft te betalen? En wat als je een gebruikte auto in Nederland koopt en vervolgens van kenteken haalt (t.b.v. track-days bijvoorbeeld); krijg je dan de rest-BPM terug?Andre schreef:Wil je snelle auto s rijden moet je ze zonder kenteken kopen en gaan racen of alleen trackdays doen. Voor de weg gewoon een redelijke auto niet te duur. Of een 318i kopen en ombouwen naar een M3.
Dure auto s op nederlandse platen ben ik klaar mee. Geen M3 voor mij ik ga echt niet meer betalen voor een auto die al te duur is.
Lijken me wel interessante ideeen.
Weet iemand hier op DF er het fijne van?
Misschien een goedmoedige auto minnende belastingambtenaar?
Pb-tje met leuke tip mag natuurlijk ook.

- DownforceJan
Als het intelligente aannames waren, zou het nog niet zo erg zijn.Wouter81 schreef:Tja, ik beweer niet dat hetgeen ik net post de waarheid is, ik quote het slechts. Ik vind het echter ook veel te kort door de bocht dat jij het nu als 'onzin' afdoet omdat je er ooit een scriptie over hebt geschreven.E60 M5 schreef:Nope, onzin.
CO2 heeft wel degelijk een broeikas effect.
Heel lang geleden voor Chemie en Samenleving (kutvak) een scriptie geschreven over CO2 en de effecten. Voorspelde ruim 20 jaar geleden dat met name "grotere" landen zoals de VS en Japan wel eens dwars zouden kunnen liggen.
Scriptie werd afgekeurd omdat het onzin zou zijn.
Toen maar wat over Polyaromatische koolwaterstoffen die by Cindu vrijkomen wat geschreven.Zolang diverse topwetenschappers het niet eens met elkaar eens zijn kunnen wij er al helemaal amper een goed oordeel over vellen denk ik.
Echter is het verontrustend dat de politiek zich baseert op basis van aannames.
Inmiddels is 70% van de Nederlanders echter zodanig gehersenspoeld door linkse praatjes op radio, tv, in kranten en vooral op school dat logisch denken nog maar moeilijk begrepen wordt.
Een lichtpuntje in dit alles: als je al een echte slurpcar bezit, wordt die straks tweede hands echt meer waard door de enorme stijging van de nieuwprijs.

- DownforceJan
Je gaat voorbij aan een van de basiseigenschappen van de doorsnee mens: jaloezie.Daniel schreef:Nouja, het is natuurlijk niet verplicht om een dure/grote/snelle/vervuilende auto te kopen en ook helemaal niet nodig, dat is iets waar we met zijn allen zelf voor kiezen.
Ik ben niet van het kamp 'CO2-effecten in twijfel trekken' want het schadelijke effect van de enorme uitstoot van CO2 gaat natuurlijk wel wat verder dan enkel en alleen het broeikaseffect. Het gedrag van 'we weten het niet zeker dus we doen maar of het niet bestaat' is buitengewoon kortzichtig en simpelweg een excuus voor het niet willen aanvaarden van de consequenties van vervuilend gedrag.
Dat neemt niet weg dat het er op lijkt dat deze specifieke maatregel maar voor één ding bedoeld is en dat is het compenseren van de verminderde BPM-inkomsten, iets wat natuurlijk ook al gedaan wordt door de verhoging van de houderschapsbelastingen en brandstofaccijns. De belasting die daadwerkelijk wordt geheven is een veelvoud van de normale 'prijs' van CO2.
Ik kan maar één reden bedenken waarom onze overheid niet kiest voor de buitengewone simpele oplossing van het beprijzen van gereden kilometers plus een hogere brandstofbelasting, en het eruit schoppen van al die aanschaf- en bezitsbelastingen (ok, je hebt ook nog de massale protesten van de tankstations in de grensstreken die hun concurrentiepositie zien verslechteren).
Waarschijnlijk is men bang dat eenmaal gekochte auto's ook daadwerkelijk meer zullen worden gebruikt, met daarmee een toename van het aantal gereden kilometers. Dat levert dan wel meer op aan belastinginkomsten maar ook beduidend meer vervuiling.
- DownforceJan
En die Duitsers dan?Sander Spoolder schreef:Lijkt mij super. Mijn oom woont in werkelijk een kast van een huis in Salzbergen (5km van de grens ofzo).
Prima dorp, geen reet te beleven maar wel de Ems om de hoek (lekker varen), de A31 om de hoek (lekker knallen), discotheek Index om de hoek (lekker dansen) en heel mijn fam. woont in Twente (Hengelo, Borne, Oldenzaal, Denekamp, Tubbergen)

- Elmar
BPM krijg je niet terug. Dus voor trackdays only en zonder keneteken, kan je de auto het beste uit Duitsland halen.Jan Ozephius schreef: Betekent dit dat je bij import van een auto uit Duitsland die je vervolgens NIET op kenteken zet, geen BPM hoeft te betalen? En wat als je een gebruikte auto in Nederland koopt en vervolgens van kenteken haalt (t.b.v. track-days bijvoorbeeld); krijg je dan de rest-BPM terug?
- Elmar
Hugo, je schrijft het zelf al, WELVAART.hugo schreef:1...2...3 F*CKED
Dit is toch wel een van de meest schandalige acties dat het smerige tuig in Den Haag heeft weten te beramen. Schofterig om je eigen volk zo te naaien. Welvaart hebben we het dan over. 35 jaar geleden kon mijn opa met 1 loon een gezin van 9 kinderen onderhouden, en dan had je niet van die achterlijke subsidies nodig. Tegenwoordig met je gvd met 2 man gaan werken om een simpel gezin van 4 man te onderhouden, en dan maak je gebruik van subsidies en ben je nog niet eens op vakantie geweest. Nee heren, dit is armoe. Jezelf helemaal kapot werken, ieder jaar je creativiteit laten afstompen, iedere vorm van eigengereidheid kapot laten maken en al het geneuk in de marge moeten accepteren. Vechten tegen de bierkaai. Fijn, he zekerheid. De zekerheid dat je ten aller tijden verliest....
De luxe (in materie) wat we nu hebben, dan wel willen is ongekend. Mijn opa had een fiets, bij mij staan er 6 voertuigen met kenteken rond het huis. Is dat werkelijk nodig?
Wij hebben op dit forum de passie voor auto's, dus voelen we ons genaaid. Maar kijk eens goed om je heen en zie wat je wel niet allemaal hebt.
- DownforceJan
-
- GTRene
Schijnt dat als je een nieuwe auto koopt en dus de volle BPM betaald en dan zeg na een jaar je auto verkoopt buiten NL krijg je de rest BPM terug! echter ik weet niet of het zo is als je hem van het kenteken haalt en dus in NL houd, maar in theorie lijkt me wel...immers dan doe je ook niet meer mee op NL wegen, alleen tracks dus inprincipe zou je dan ook het geld terug moeten krijgen...maarja NL regels zijn krom en lul je niet rechtJan Ozephius schreef:Betekent dit dat je bij import van een auto uit Duitsland die je vervolgens NIET op kenteken zet, geen BPM hoeft te betalen? En wat als je een gebruikte auto in Nederland koopt en vervolgens van kenteken haalt (t.b.v. track-days bijvoorbeeld); krijg je dan de rest-BPM terug?Andre schreef:Wil je snelle auto s rijden moet je ze zonder kenteken kopen en gaan racen of alleen trackdays doen. Voor de weg gewoon een redelijke auto niet te duur. Of een 318i kopen en ombouwen naar een M3.
Dure auto s op nederlandse platen ben ik klaar mee. Geen M3 voor mij ik ga echt niet meer betalen voor een auto die al te duur is.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
125 Teletekst do 15 nov
Duitse auto's worden steeds vuiler
` Duitse auto's zijn vuilender en
minder zuinig geworden.Uit onderzoek
van de Europese koepel van organisaties
op het gebied van milieu,T&E,blijkt dat
de CO2-uitstoot van Duitse wagens de
laatste jaren is gestegen.
Franse en Italiaanse auto's stoten zo'n
140 gram CO2 per kilometer uit.Bij
Duitse auto's is dat zo'n 180 gram.In
Duitsland wordt wel geïnvesteerd in
schonere motoren,maar dat effect wordt
teniet gedaan doordat er in Duitsland
relatief veel grote auto's rondrijden.
Het Europees Parlement besloot vorige
maand dat autofabrikanten meer tijd
krijgen om motoren schoner te maken.
Niet alleen auto`s die vuiler worden, de overheid wordt ook steeds "vuiler"...................
Duitse auto's worden steeds vuiler
` Duitse auto's zijn vuilender en
minder zuinig geworden.Uit onderzoek
van de Europese koepel van organisaties
op het gebied van milieu,T&E,blijkt dat
de CO2-uitstoot van Duitse wagens de
laatste jaren is gestegen.
Franse en Italiaanse auto's stoten zo'n
140 gram CO2 per kilometer uit.Bij
Duitse auto's is dat zo'n 180 gram.In
Duitsland wordt wel geïnvesteerd in
schonere motoren,maar dat effect wordt
teniet gedaan doordat er in Duitsland
relatief veel grote auto's rondrijden.
Het Europees Parlement besloot vorige
maand dat autofabrikanten meer tijd
krijgen om motoren schoner te maken.
Niet alleen auto`s die vuiler worden, de overheid wordt ook steeds "vuiler"...................
- DownforceJan
- Downforce Hans
- DownforceJan
Beetje tegengas van thuis is altijd goed voor de opvoeding.HANZ06 schreef:Die duitsers proberen ons nog steeds te vergassen heb ik het idee...
Daarom rijd ik een amerikaan.....
Maar volgens mijn dochter vervuilt die ook dus op school worden ze ook gehersenspoeld.
Toen ik antwoorde dat ze ook uit kon stappen en gaan lopen begon ze er ineens anders over te denken

-
HANZ06 schreef:Die duitsers proberen ons nog steeds te vergassen heb ik het idee...
Daarom rijd ik een amerikaan.....
Maar volgens mijn dochter vervuilt die ook dus op school worden ze ook gehersenspoeld.
Toen ik antwoorde dat ze ook uit kon stappen en gaan lopen begon ze er ineens anders over te denken
Hoe oud zijn je kids, Hans?
- Snipe
Re: Slurptax is een feit!
Milieutaks kost burger wel geld
door Edwin Timmer
Den Haag - De invoering van een milieuheffing op nieuwe auto's in plaats van de huidige aanschafbelasting bpm is eigenlijk een verkapte lastenverzwaring voor de burger.
Ruim twee derde van alle nieuwe modellen in de showroom heeft straks een hoger prijskaartje. De schatkist verdient er per saldo 160 miljoen euro extra op. Dat stelt de ANWB. Uit een onafhankelijk onderzoek, dat in opdracht van de automobilistenclub en de autobranche, waaronder Bovag en Rai Vereniging, is opgesteld, blijkt dat de nieuwe milieumaatregel van het ministerie van Financiën de burger wel degelijk geld gaat kosten, terwijl het kabinet had beloofd dat dit niet het geval zou zijn.
Niet alleen de CO2-heffing klopt automobilisten vanaf 2013 miljoenen uit de zak, volgens het onderzoek belopen de totale maatschappelijke kosten van de heffing 1,3 miljard euro tot 2020. "Dit hele verhaal werkt niet", concludeert ANWB-voorzitter Guido van Woerkom. "Het kabinet moet er daarom van afzien deze CO2-heffing in te voeren."
Hoewel een deel van de autokopers door de milieuprikkel zal overstappen op een zuiniger merk en een ander deel van aankoop van een nieuwe auto zal afzien, blijft het gros in zijn favoriete model rijden.
Bovendien blijkt de milieuheffing het wagenpark amper te vergroenen. Waar de uitstoot van broeikasgas dankzij schonere motoren toch al met 1,1% per jaar terugloopt, versnelt die afname dankzij de CO2-taks marginaal tot 1,2%. De consument betaalt nu bij aankoop van een auto belasting op basis van de cataloguswaarde, energielabels en uitstoot van vervuilende gassen. Dat wordt per 2013 een heffing op basis van alleen deze CO2-uitstoot. Deze wijziging loopt vooruit op de kilometerheffing.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4064 ... eld__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat iedereen al lang wist danwel op z'n klompen kon aanvoelen, is voor de Telegraaf groot nieuws.
Groot nieuws? Ja, kijk maar naar de voorpagina van vandaag.

door Edwin Timmer
Den Haag - De invoering van een milieuheffing op nieuwe auto's in plaats van de huidige aanschafbelasting bpm is eigenlijk een verkapte lastenverzwaring voor de burger.
Ruim twee derde van alle nieuwe modellen in de showroom heeft straks een hoger prijskaartje. De schatkist verdient er per saldo 160 miljoen euro extra op. Dat stelt de ANWB. Uit een onafhankelijk onderzoek, dat in opdracht van de automobilistenclub en de autobranche, waaronder Bovag en Rai Vereniging, is opgesteld, blijkt dat de nieuwe milieumaatregel van het ministerie van Financiën de burger wel degelijk geld gaat kosten, terwijl het kabinet had beloofd dat dit niet het geval zou zijn.
Niet alleen de CO2-heffing klopt automobilisten vanaf 2013 miljoenen uit de zak, volgens het onderzoek belopen de totale maatschappelijke kosten van de heffing 1,3 miljard euro tot 2020. "Dit hele verhaal werkt niet", concludeert ANWB-voorzitter Guido van Woerkom. "Het kabinet moet er daarom van afzien deze CO2-heffing in te voeren."
Hoewel een deel van de autokopers door de milieuprikkel zal overstappen op een zuiniger merk en een ander deel van aankoop van een nieuwe auto zal afzien, blijft het gros in zijn favoriete model rijden.
Bovendien blijkt de milieuheffing het wagenpark amper te vergroenen. Waar de uitstoot van broeikasgas dankzij schonere motoren toch al met 1,1% per jaar terugloopt, versnelt die afname dankzij de CO2-taks marginaal tot 1,2%. De consument betaalt nu bij aankoop van een auto belasting op basis van de cataloguswaarde, energielabels en uitstoot van vervuilende gassen. Dat wordt per 2013 een heffing op basis van alleen deze CO2-uitstoot. Deze wijziging loopt vooruit op de kilometerheffing.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4064 ... eld__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat iedereen al lang wist danwel op z'n klompen kon aanvoelen, is voor de Telegraaf groot nieuws.
Groot nieuws? Ja, kijk maar naar de voorpagina van vandaag.
- VLA
Re:
Verkoop je hem eerst aan een kennis in het buitenland, krijg je je BPM terug, en dan koop je hem weer terug voor hetzelfde bedrag, heb je je auto zonder kenteken voor trackdays, en ook nog je BPM.GTRene schreef:Schijnt dat als je een nieuwe auto koopt en dus de volle BPM betaald en dan zeg na een jaar je auto verkoopt buiten NL krijg je de rest BPM terug! echter ik weet niet of het zo is als je hem van het kenteken haalt en dus in NL houd, maar in theorie lijkt me wel...immers dan doe je ook niet meer mee op NL wegen, alleen tracks dus inprincipe zou je dan ook het geld terug moeten krijgen...maarja NL regels zijn krom en lul je niet rechtJan Ozephius schreef:Betekent dit dat je bij import van een auto uit Duitsland die je vervolgens NIET op kenteken zet, geen BPM hoeft te betalen? En wat als je een gebruikte auto in Nederland koopt en vervolgens van kenteken haalt (t.b.v. track-days bijvoorbeeld); krijg je dan de rest-BPM terug?Andre schreef:Wil je snelle auto s rijden moet je ze zonder kenteken kopen en gaan racen of alleen trackdays doen. Voor de weg gewoon een redelijke auto niet te duur. Of een 318i kopen en ombouwen naar een M3.