iracing van David kaemmer !!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 18 jun 2008, 14:07

Robin schreef:Wat Ilija bedoelt(denk ik) dat je ALLEEN aan de hand van die beelden niet kunt zien of het goed rijdt, maar dat WIJ WETEN dat DAVID KAEMMER erachter zit en dat het dan wel met de physics/gameplay meer dan goedkomt. 100%.

Maar als je dat niet zou weten, zou je niet alleen aan de hand van die beelden kunnen zien hoe 'het'nou speelt, want die wielophangstoestand bestaat al een aantal jaren, ik denk dat Ilija dát bedoelt. Ofzoiets....
Je slaat de spijker op zijn kop.

Ik heb me ook geregistreerd. Ben erg benieuwd. Wat mij het meeste aanspreekt is dat je op basis van schadevrij rijden verder kunt komen. Dus onnodig knallen is er niet meer bij. Komt de racesfeer ten goede en betekent dus online pret :)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 18 jun 2008, 14:18

Dat spreekt mij ook heel erg aan. We ben ik benieuwd hoe echte race-ongelukken gezien worden. Je moet ook niet zo bang zijn dat je geen één inhaalactie durft te doen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 jun 2008, 13:34

Simpel. Je antwoord ligt verscholen in je vraag.

Race-ongeluk = race-ongeluk

Ook mooi is dat je schijnbaar automatisch in een concurrende klasse terechtkomt. Dus niet dat het hele veld 3 sec sneller is dan jijzelf (wat op zich ook zijn charme heeft, maar als je toch selectief moet zijn zal het creeëren van concurrentie op basis van gelijke tijden de spannendste races opleveren natuurlijk)

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 20 jun 2008, 13:55

Macboy schreef:Simpel. Je antwoord ligt verscholen in je vraag.

Race-ongeluk = race-ongeluk

Ook mooi is dat je schijnbaar automatisch in een concurrende klasse terechtkomt. Dus niet dat het hele veld 3 sec sneller is dan jijzelf (wat op zich ook zijn charme heeft, maar als je toch selectief moet zijn zal het creeëren van concurrentie op basis van gelijke tijden de spannendste races opleveren natuurlijk)
Jammer dat we dan nooit meer tegen elkaar zullen racen ;)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jun 2008, 13:57

Simpel. Je antwoord ligt verscholen in je vraag.

Race-ongeluk = race-ongeluk
Als ik goed interpreteer is het juist:

Race-ongeluk = ongeluk.

Alleen wordt er vanuit gegaan dat het bij de nette coureurs niet vaak voorkomt. Er is al gezegd dat praktisch iedereen crash-points gaat krijgen omdat die onvermijdelijk zijn. Probleem hierin vind ik dat als het je in het begin wat tegen zit, je altijd tussen de crashers zal blijven en dus nooit uit het dal komt.

En ja, ik vind dat als ik in een sim rijdt waar ik veel voor betaal ik ook met vrienden/kennisen moet kunnen rijden ongeacht mijn statistics en dat schijnt niet zo te zijn aangezien je ook nog op hetzelfde niveau moet zitten. Maar daar komen ze zeker op terug :D.

EDIT: Over die ongelukken: er schijnt een beroep-systeem te zijn, maar alleen om mensen aan te geven die iets veroorzaakt hebben waarvoor zij zelf geen straf kregen(of ander slecht gedrag). Tegen vergaarde crashpoints schijnt niks te doen te zijn.

Online
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4871
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 20 jun 2008, 14:18

Een goed online systeem met straffen voor crashes lijkt me een goed plan maar ben benieuwd hoe het uitgevoerd gaat worden. Door de hoge entreekosten zullen er sowieso minder mensen "voor de gein een beetje komen rijden". Een groot voordeel, vind het altijd erg jammer als je met een paar mensen aan het "strijden" ben voor de leiding van de wedstrijd en iemand die je lapt duwt je bewust naast de baan bijvoorbeeld. Ik weet het, het is maar een spel maar vind het gewoon leuk om op dat moment serieus te rijden, daarom speel ik alleen maar sims, arcade racen vind ik niets aan.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jun 2008, 14:30

Ben het op zich met je eens. Maar: ook zonder dit systeem heb je mensen die het te serieus nemen en met allerlei rare termen beginnen te smijten bij een incident waarbij zij minstens net zo fout zijn als jij, maar vinden dat jij maar voor hun aan de kant moet. Wat dat betreft ben ik vaak tè voorzichtig, omdat ik geen zin in een crash heb, gevolg is wel dat je ingehaald wordt. Ik denk dat dat met dit systeem alleen maar erger wordt(voorzichtigheid) en dat de crashpartners alleen nog maar harder gaan schelden aangezien het ze nu niet alleen tijd maar ook rating kost. Dus wordt het nog schaapachtiger aan de kant gaan(voor een positie).

Online
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4871
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 20 jun 2008, 15:04

Inderdaad, dat maakt het allemaal erg lastig. Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe ze het systeem uitgevoerd gaat worden. Toch kan het soms wel eerlijk online. Af en toe kom je eens iemand tegen die bijna even snel/langzaam ( ;) ) is waarmee je gewoon samen door een bocht kan en ronde na ronde kan knokken op een eerlijke manier. Net echt ;).

Opzich is het niet erg als mensen wat rustiger worden en net wat minder risico nemen, je kunt mensen vaak al in een fout dwingen door ze gewoon onder druk te zetten en dan op een faire manier ernaast of ervoorbij komen. Maakt het leuker imho dan dat gebeuk.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1870
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Bericht door Joost H. » 23 jun 2008, 15:42


Robin
Berichten: 51588
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 23 jun 2008, 16:28

Ziet er goed uit. Komt wel goed. Wil wel wat meer track/autoklasses variatie nog steeds.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 23 jun 2008, 16:40

joosth schreef:Tijd voor een nieuwe video 8)
http://www.youtube.com/watch?v=49Bp9RSG ... re=related

Online driving-fun.
http://www.youtube.com/watch?v=XjFw1BG-fN4
Dat ziet er echt heel goed uit!

Had de vraag net ook even in het Race07 topic, hier ook even:

Al bekend wanneer dit spel uitkomt?

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 23 jun 2008, 16:52

Ik hoop zeer snel, maar uitrol zal gefaseerd zijn. Eerst de invites van de beta testers, dan de rest.

Verwacht ergens de komende twee weken toch wel te kunnen racen, dat het openbaar wordt zal nog wel een paar weekjes extra duren.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 25 jun 2008, 14:14

Ingeschreven :)

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 26 jun 2008, 08:34

Na lang lang wachten (samen met Andre, die was net zo ongeduldig) hebben we dan eindelijk toegang tot iracing!

De toegang kwam pas om half 11 gisteravond en voordat alles gedownload was liep het richting 12 uur.

Uiteindelijk toch nog wel even een uurtje gereden en het enige wat ik kan zeggen is dat dit alle sims tot op heden doet vergeten!

Compleet anders dan de huidige ISI sims, wat betekent dat de rijstijl flink aangepast moet worden.

Om te beginnen met je rijden met de Pontiac om je safety ranking op de bouwen. Zodra dit hoog genoeg is (paar uurtjes rijden) kan ik met de Skip Barber online gaan rijden.

In de Pontiac zit weinig beleving. Hij is traag, teveel informatie is gefilterd (door de stuurbekrachtiging e.d.), maar desondanks grappig om mee te beginnen.

De Skip Barber en de Radical heb ik beide kort geprobeerd (niet teveel, want ik moet nog even terug naar die Pontiac) en dat is waar Iracing tot leven komt.

Eerst ervaring opdoen met de Pontiac en dan kan het echte iracing gevoel beginnen!

Kortom, mijn eerste impressie is zeker positief!

Vanavond meer rijden, dan kan ik een beter beeld schetsen.

Online
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4871
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 27 jun 2008, 12:50

Klinkt opzich goed, al ben ik erg benieuwd naar je verdere bevindingen. Is het inmiddels een beetje wat je verwacht had, aangezien de verwachtingen aardig hoog waren?

Ik ben ook erg benieuwd naar wat je bedoeld met dat de rijstijl aangepast moet worden, positief/negatief.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 27 jun 2008, 13:04

Gaaf vertel vertel we schrijven mee !!!

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 27 jun 2008, 13:25

Ok iets meer informatie nu.

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik compleet verslaafd ben!

De basis van deze sim is gewoon briljant. Het rijden staat op een zo veel hoger platform dan al het andere.

De eerste reactie van velen zal misschien zijn dat de graphics geen vooruitgang zijn t.o.v. bijvoorbeeld Rfactor (waarschijnlijk zelfs een stapje terug).

Het leuk van graphics is dat het na een uurtje gewend is en het dus niet meer uitmaakt. De banen vind ik wat kaal en ouderwets tonen (de omgevingen doen, het asfalt is erg mooi). De auto's daarentegen zijn weer erg mooi, vooral hoe de auto beweegt er 'werkt' in de herhaling.

Maar nu waar het om gaat, het rijden.

Door het ranking systeem begin je met een Pontiac Solstice. Hier moet je best wat races mee rijden voordat je toegang krijgt tot de volgende auto (de Skip Barber). De Pontiac is een leuke auto waar je best plezier mee kan hebben, maar bij de Skip Barber is eigenlijk waar de sim de grote stap voorwaarts zet t.o.v. de concurrentie.

De Force Feedback komt tot leven in de Skip Barber, de snelheidsbeleving gaat omhoog en het algemene gevoel is gewoon fantastisch.

Je hebt met iracing daadwerkelijk het gevoel dat je met een auto aan het rijden bent en dat die auto zich op een circuit bevind. Grote probleem met de ISI sims is dat het voelt of je op rails rijdt en boven de baan ipv erop. Dit probleem heeft iracing totaal niet! Constant heb je het gevoel of je op de grens van de grip aan het balanceren bent en dat is verslavend!

Zijn er dan ook negatieve punten? Ja, maar dit is slechts een kwestie van tijd.

Het ranking systeem is even wennen en je moet veel netter rijden dan bijvoorbeeld in RACE07 waar het constant spiegel aan spiegel is, hier is wat fine-tuning nodig.

Er ontbreken nog een aantal essentiele dingen, waar de vlaggen de meest belangrijke van zijn. Nu al 2x gehad dat ik flink wat tijd verloor door een achterblijver die dacht dat we voor positie aan het racen waren.

Ander nadeel is dat je nog niet een prive server kan opzetten om met vrienden te racen. Andre Hielke en ik willen graag even met zijn drieen rijden om leuke races te hebben en wat te sleutelen, maar dat kan dus nog niet. Het is nu zo dat er ieder uur (1 uur oval race, andere uur road race) een race start. Dus als je puur met road racing bezig bent, heb je slechts 1x per 2 uur een race. Dit duurt te lang, maar ook hier wordt aan gewerkt.

Oval racing is trouwens best het bekijken waard, zeker met die legends auto wat een briljant ding (ZZTop car zeg maar)!

Kortom, heeft het aan mijn verwachtingen voldaan? ZEKER!
Is Iracing het geld waard? Voor mij zeker, maar ik kan me voorstellen dat sommigen de opties die het op het moment biedt wat mager vinden.

Belangrijkste is dat de basis gewoon helemaal klopt, het rijden is fantastisch en van een ander niveau vergeleken met de sims die ik hiervoor heb gereden. Die extra opties komen wel, dit is de basis van waaruit gewerkt kan worden (bij rfactor is de basis ruk, dus het zal nooit wat worden).

Het andere bijzondere van Iracing is dat de complete top van de simracing community nu samen komt in deze sim!

Samenvatting: KOPEN KOPEN KOPEN!

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 27 jun 2008, 13:26

Andre is denk ik net zo enthousiast als ik, alleen Hielke heeft wat meer tijd nodig. Typische nuchtere (lees negatieve) fries! ;)

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1870
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Bericht door Joost H. » 27 jun 2008, 14:04

k33z schreef:Andre is denk ik net zo enthousiast als ik, alleen Hielke heeft wat meer tijd nodig. Typische nuchtere (lees negatieve) fries! ;)
Jullie hebben toevallig alle drie een invite gehad ?
Ik heb helaas nog niets gezien..

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 27 jun 2008, 14:13

joosth schreef:
k33z schreef:Andre is denk ik net zo enthousiast als ik, alleen Hielke heeft wat meer tijd nodig. Typische nuchtere (lees negatieve) fries! ;)
Jullie hebben toevallig alle drie een invite gehad ?
Ik heb helaas nog niets gezien..
Wij hebben inderdaad alle drie een invite gekregen. Waarschijnlijk omdat wij uitgenodigd zijn door een beta tester.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1870
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Bericht door Joost H. » 27 jun 2008, 14:15

k33z schreef:
joosth schreef:
k33z schreef:Andre is denk ik net zo enthousiast als ik, alleen Hielke heeft wat meer tijd nodig. Typische nuchtere (lees negatieve) fries! ;)
Jullie hebben toevallig alle drie een invite gehad ?
Ik heb helaas nog niets gezien..
Wij hebben inderdaad alle drie een invite gekregen. Waarschijnlijk omdat wij uitgenodigd zijn door een beta tester.
ah, goed bezig..

Jullie kunnen zelf geen invites doen ? 8)

Online
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4871
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 27 jun 2008, 14:23

Als het spel uit is lijkt het me toch leuk om eens met jullie op de baan te rijden. Eerst wat wennen maar ben toch altijd wel van de serieuzere deelnemers.

Ben erg benieuwd naar het spel. Graphics geloof ik wel, het ziet er leuk uit, voldoende wat mij betreft. (gebaseerd op de filmpjes)

Edit :

Dit is dan wel weer jammer, als het nog zo lang moet duren...
"We expect to have our doors wide open by the end of the summer," McKee said. "But people who want to get started sooner can still go our site (www.iracing.com), register for updates and get on the list. As part of the process of gradually expanding the membership, we'll be sending out additional waves of invitations over the next couple of months."
(van de site)
Laatst gewijzigd door Tom V op 27 jun 2008, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 27 jun 2008, 14:23

Nope..... Volgende batch met invites gaat waarschijnlijk uit naar de mensen die ingeschreven staan op hun website (voor updates e.d.).

Wanneer weet ik niet precies, zal in de komende weken zijn.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 27 jun 2008, 16:47

Ben tot nu toe absoluut niet onder de indruk van de simulator.

Heel veel zaken die in een sim thuishoren zijn gewoon nog niet klaar. Eenmaal op de baan is alles prima, ernaast gaat het mis. Kom je even op het gras dan gaat de auto in 90% van de gevallen om z'n as, ook als je gas hebt losgelaten. Dat klopt gewoon niet. Graphics zijn niet meer dan gemiddeld. Het strafpuntensysteem bij kleine crashes en naast de baan komen is simpelweg onzinnige muggensifterij. Als je dat niet goed weet te doen in deze fase, implementeer het dan niet! Schademodel is ronduit belachelijk. Raak je met een snelheid van 5 km/h de vangrail dan zit je halve auto in elkaar. FPS is niet stabiel. Gisteren had ik nog 90 fps, nu kom ik in dezelfde situatie niet boven de 22 fps. Moet een bekende bug zijn.

Ik ben misschien te negatief. Maar dit is niet de revolutie die Kaemmer in 1998 met GPL teweegbracht. Bij lange na niet. De sim is gewoon niet af. Het is onzinnig om voor iets dat zoveel kuren heeft 15 dollar per maand te betalen. Meer kan ik er niet van maken.

Daarbij komt dat het me sterk toelijkt dat mensen anno 2008 voor de echte charmes van simracen, het rijden met en tegen je maatjes, nu met Iracing ineens willen passen omdat je niet meer met een eigen groep kunt gaan rijden. Maar zoals al gezegd, ik moet afwachten.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jun 2008, 16:56

Hielke dat klinkt een beetje als de e46 M3 onder de sims :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten