Het grote 2008 Impreza WRX STI topic

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 sep 2007, 13:45

Roman schreef:Maar ja, in NL word je gewoon heel erg genaaid. Haal er 10 K af en je zit op de prijzen van de rest van europa min of meer.
Ja, maar dat gaat ook niet meer veranderen in ons leven. Auto's zijn vies, bahbah, kan nog wel wat extra belasting op. :(

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 sep 2007, 14:03

Volgens mij is Andre aan het testen of hij iedereen van een 130i in een Impreza kan lullen :lol:
En ik lees al verdacht veel medestanders :wink:
:?:

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 14:20

Arthur schreef:Volgens mij is Andre aan het testen of hij iedereen van een 130i in een Impreza kan lullen :lol:
Omdat Andre iets positiefs zegt betekend niet dat iedereen die dat ook vind hem achterna lult hoor :wink:

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2007, 14:26

Arthur schreef:Volgens mij is Andre aan het testen of hij iedereen van een 130i in een Impreza kan lullen :lol:
Arthur jij hebt allemaal Impreza's gehad.. niets voor jou joh :wink:

Kazimir

Bericht door Kazimir » 21 sep 2007, 14:56

Ik heb altijd een zwak gehad voor Subaru, het onverwoestbare beviel me altijd zo goed.

Heb een aantal Legacy's gehad en alleen maar volgas meegereden, dat zo'n relatief standaard sedan zo hard kan gaan en heel bleef!

Nooit een impreza gekocht of erna gekeken juist om het imago, de komende auto zou juist daarom interessanter zijn en een markt openen die eerder voor Subaru onbereikbaar was, zoals eerder hier gezegt de (lease)man met de Golf V5 of de Leon of zelfs een snelle Focus.

Misschien ben je straks niet meer genoodzaakt je Impreza met taartschep, achteraan op het parkeerterein bij de klant te parkeren, maar is het een relatief nette hatchback met vermogen! :)

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2007, 15:07

Nou dan kan je waarschijnlijk grof uit de beurs.

Net even een dealer gebeld wat indicatie prijs wordt. Reken op duurder dan de huidige sti. Dus tegen de 55k euro aan. Ik snap subaru niet dan. Das toch onverkoopbaar kan je net zo goed niet zo n auto uitbrengen.

Sti zal standaard navi hebben 18inch met 245 18inch banden recaro stoelen etc.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2007, 15:14

Ja maar rekent die dealer nog de huidige BPM/BTW of die wat ingaat per 1 januari...dus misschien gaat het nog iets meevallen? maarja das niet veel en de eventuele 6.5% bpm(hoop dat het hoger wordt) valt dan weer wat terug bij de 1% extra BTW die erover geheven wordt... :roll:

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 15:15

Andre schreef:Nou dan kan je waarschijnlijk grof uit de beurs.

Net even een dealer gebeld wat indicatie prijs wordt. Reken op duurder dan de huidige sti. Dus tegen de 55k euro aan. Ik snap subaru niet dan. Das toch onverkoopbaar kan je net zo goed niet zo n auto uitbrengen.

Sti zal standaard navi hebben 18inch met 245 18inch banden recaro stoelen etc.

Vreemd, elders in the wereld gaan de geruchten dat de STI net ietsje onder de oude prijs zou gaan zitten. Soms zijn Japanners echt dom.

Maar ja, veel zal het niet uit maken denk ik, voor Nederland wel. Maar de rest van Europa heeft gewoon stuk betere prijzen.

Subaru Nederland verkoopt de STI nu al voor meer dan 5K duurder dan de Evo. Terwijl in Duitsland, Spanje etc die prijzen gelijk liggen.

Navi vind ik jammer wat dat hoef ik toch niet.

Ben benieuwd of de Japanse stoelen ook in Europa erin komen, zal wel niet :cry:

[img:800:947]http://www.avoturboworld.com/images/sto ... ag_001.jpg[/img]

In de VS en Canada zeggen de dealers dat navi voor hun een optie word.

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2007, 15:20

Een hatch van een non premium merk voor meer dan 55K :shock:

Succes zou ik zeggen, ik heb meelij met die dealers die verplicht worden om een demo/showroom model in te kopen.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2007, 15:21

Vette stoelen inderdaad 8)

eneuh, als we het toch over die 4 pijpjes hebben, vind ze in elk geval beter staan(wijder uit elkaar en leuke diffuser) dan de 4 pijpjes van de nieuwe M3, maarja beide hadden eigenlijk 2 enkele dikke pijpen moeten/kunnen hebben.

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2007, 15:36

ja dat zei ik dus ook tegen de dealer. Subaru aalsmeer wist me te vertellen dat het wel een speciale auto is. Wat een humor niet. Ik zei dan koop je voor 51.400 een 135i ook met 306pk en heb je een premium merk. Nou hij zegt dat zijn hele andere kopers. LOL waarom heb ik dan interesse:)

Zo dom. Een hatch hoe luxe ook kan je niet verkopen boven de 50k euro zonder opties en zeker niet een met een subaru badge erop. Voor 45k is het leuke auto.

En als je zo gek bent om er een te kopen voor 55k dan kan je ze na een jaar ophalen met 10k km op de klok voor onder de 40k

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 sep 2007, 15:44

Roman schreef:... Soms zijn Japanners echt dom.
Helaas heeft Subaru Japan daar niet veel mee te maken. Buiten de verplichte BTW en BPM bepaalt de importeur de verkoopprijs...
Zo bepalen importeurs ook vaak welke uitvoeringen er naar Nederland gehaald worden. Mooi vergelijk is BMW Nederland en Duitsland. De bekende executive en HE uitvoeringen zijn kenmerkend voor Nederland. Zo geldt dat ook voor Audi met hun Pro Line....

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2007, 16:10

Andre schreef:ja dat zei ik dus ook tegen de dealer. Subaru aalsmeer wist me te vertellen dat het wel een speciale auto is. Wat een humor niet. Ik zei dan koop je voor 51.400 een 135i ook met 306pk en heb je een premium merk. Nou hij zegt dat zijn hele andere kopers. LOL waarom heb ik dan interesse:)

Zo dom. Een hatch hoe luxe ook kan je niet verkopen boven de 50k euro zonder opties en zeker niet een met een subaru badge erop. Voor 45k is het leuke auto.

En als je zo gek bent om er een te kopen voor 55k dan kan je ze na een jaar ophalen met 10k km op de klok voor onder de 40k
Nouja schrijf die dus ook maar af..

Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 sep 2007, 16:15

@Andre: Dat is dan weer mooi kansloos. 55k vind ik ook veels te veel. 45k is inderdaad nog acceptabel. Jammer, gemiste kans voor Subaru. Ook nog 10k duurder dan een Evo dus weinig mensen die er dan serieus over gaan nadenken uit dat segment.

Bovendien ook weer een dom verhaal van die verkoper.

Mijn interesse staat ook helemaal los van wat Andre of wie dan ook er verder van denkt. Mijn keuze is altijd puur op de auto zelf en als dat goed is (of nu nog: lijkt) neem ik het in overweging.

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 16:21

Nou ja, 100% vast staat het volgens mij ook nog niet hoor. Op de Subaru forums heeft iedere dealer z'n eigen verhaal, en alle versies zijn anders.

Eerst maar even wachten tot de officiele onthulling volgende maand, en hopenlijk ook de prijs indicate erbij.

Nieuwe Evo is ook nog niet bekend of die ook nog 45K blijft kosten...

hengelr

Bericht door hengelr » 21 sep 2007, 16:44

Ben ik de enige die deze auto er niet uit vind zien? Het vorige model was ook niet mooi maar had tenminste karakter. Bij deze lijkt het wel of ze een afgekeurd ontwerp van Kia of Hyundai hebben gekocht..

Enig pluspunt is dat de Sub waarschijnlijk beter rijdt dan de bovengenoemde 135i...

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2007, 17:20

hengelr schreef:Ben ik de enige die deze auto er niet uit vind zien? Het vorige model was ook niet mooi maar had tenminste karakter. Bij deze lijkt het wel of ze een afgekeurd ontwerp van Kia of Hyundai hebben gekocht..

Enig pluspunt is dat de Sub waarschijnlijk beter rijdt dan de bovengenoemde 135i...
Je zal niet de enige zijn, maar als ik je avator van die Dodo zie wel 1 van de weinigen :lol: :wink:

[img:342:321]http://www.davidlnelson.md/Cazadero/Caz ... o_bird.jpg[/img]

wat zeg ik? volgens mij zijn ze al uitgestorven(de dodo's) :wink:

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2007, 17:50

LOL

Die dappere dodo:)

Fabian

Bericht door Fabian » 21 sep 2007, 17:57

Collega van me kwam er zojuist eentje tegen op een trailer in Heereveen...

hij vond hem echt SPUUG en SPUUG lelijk zei hij. Ben benieuwd.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 sep 2007, 18:00

55k, goeiemorgen zeg....
Ik denk dat Subaru Nederland nog wat schulden van hun gokverslaafde boekhouder af moet betalen.
Als de gewone WRX echt niet komt is dit dus het einde van de Impreza turbo, dat geld gaat echt niemand ervoor betalen. :(

Femme

Bericht door Femme » 21 sep 2007, 18:23

Fabian schreef:Collega van me kwam er zojuist eentje tegen op een trailer in Heereveen...

hij vond hem echt SPUUG en SPUUG lelijk zei hij. Ben benieuwd.
Dat was een gewone Impreza neem ik aan? Die is inderdaad onvoorstelbaar lelijk. Het is wel zielig voor de dealers, die hebben nog steeds niet om te verkopen aan kopers van kleine middenklassers.

De STi moet het wat betreft zijn looks puur en alleen hebben van de spoilertjes, verbrede wielkasten en grote velgen.

Ik zag op de IAA een Lada die volgens hetzelfde concept was aangepakt. Dat was ook een lekker bakkie zeg :) .

Michel P

Bericht door Michel P » 21 sep 2007, 18:31

Heb net op de IAA in de 2.0 Impreza gezeten, ergonomie is heel erg vooruit gegaan, nivo BMW, stuur kan je ver naar je toehalen, en je zit lager dan de huidige WRX. Standaard is die iid heel heel lelijk, maar zoals op de foto, en de WRC is gruwelijk vet. Prijs zou idd 40k moeten zijn, navi, nee dankje, niet in zo'n auto.

Michel

Patrick

Bericht door Patrick » 21 sep 2007, 21:54

Subaru heeft in het verleden vaker een nieuwe STi duur in de markt gezet. Na verloop van tijd zakt de prijs. Zal nu ook wel weer gebeuren.

Op de AMS-site staat een zeer recente scoop van een blauwe STi. Zal zo te zien niet veel meer gaan afwijken van het productie-model. Wagen ziet er niet echt verkeerd uit.

Heb op de IAA ook in een gewone gezeten. In tegenstelling tot de ervaring hierboven vind ik dat er qua ergonomie niet veel vooruitgang is geboekt (in vergelijk met mijn 05 STi). Zitpositie in het huidige model vind ik overigens niet slecht. Kan blijkbaar niet veel beter. Het het stuur wat je nu naar je toe kan trekken is inderdaad prima.

Kwaliteitsindruk is ongeveer gelijk aan de oude impreza's. Een aantal onderdelen zijn hergebruikt (zoals bv. de deurhendels aan de binnenzijde, de knopjes van de raambediening etc)

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 21 sep 2007, 22:48

Roman:

van je post: Geplaatst: Vr Sep 21, 2007 11:56 am Onderwerp

Doe mij de bovenste maar. Vind ik nog steeds de gaafste. Wel duidelijk dat hij daarmee veel op de GTT lijkt. Goed gevonden man!

Macboy

Bericht door Macboy » 22 sep 2007, 00:32

Als ie nu 45k wordt heb je wat. En de eerste 100 exemplaren bijvoorbeeld 40k.

Kijk, moet je opletten hoe de verkopen zullen gaan... maar ja dan heb je wel intelligente personen nodig bij Subaru ... en die zijn er in NL niet (kijk maar naar de bagger dealers en bagger reclames etc etc).

Verkopen hoort er niet bij ...

En dan gaat ie 55k kosten mogelijk ? Ik geloof dat niet. Kan echt niet duurder dan 49k (wat al te veel is). Voor 55k ???

Daar heb je een 335i voor :)

Plaats reactie