Papenburg 2007
- Jeroen
Wooh, wat een topdag wederom! Een zeer leuke groep, top organisatie (Dick bedankt, maar dat weet je) en een goede disipline, iedereen gedroeg zich voorbeeldig. Ik vond het 1 van de mooiere dagen, en ook gewoon omdat ik erg lekker heb gereden, en op een gegeven moment er helemaal 'in' zat. Je kunt dan alles met de auto, en je bent er mee vergroeid.
Wat ook meehielp was de montage van een setje H&R verstelbare stabi's op de E30, de auto sloeg hierdoor niet mee zo hard terug in de drift, en was zeer controleerbaar; bochten konden weer gekoppeld worden, en je kunt de auto veel beter dan voorheen 'zetten'. Ook inremmen werkt super nu; insturen, rem aantikken, en de auto staat dwars. Als je hiermee zo veel mogenlijk op het recht stuk begint, ga je rally style de bochten in. Echt werelds.
De Engelsen waren natuurlijk ook weer een attractie met hun dikke auto's, zelf heb ik ook nog instructie mogen geven in de zwarte M3 CSL, en hopenlijk heb ik wat gevoel over kunnen brengen, en ik heb de beste man ook nog even meegenomen in de E30 om precies te kunnen laten zien wat ik bedoelde.
In de middag ben ik ook nog wat gaan twindriften. Niet op de absolute limiet, maar wel lekker dicht op elkaar, elkaar scherp in de gaten houdend, om te kunnen reageren op iedere spin. En dat ging top. Dat gevoel van absolute controle geeft een kick!
En laten we hopen dat Papenburg behouden blijft in de toekomst. In oktober is er iig weer een dag!
Wat ook meehielp was de montage van een setje H&R verstelbare stabi's op de E30, de auto sloeg hierdoor niet mee zo hard terug in de drift, en was zeer controleerbaar; bochten konden weer gekoppeld worden, en je kunt de auto veel beter dan voorheen 'zetten'. Ook inremmen werkt super nu; insturen, rem aantikken, en de auto staat dwars. Als je hiermee zo veel mogenlijk op het recht stuk begint, ga je rally style de bochten in. Echt werelds.
De Engelsen waren natuurlijk ook weer een attractie met hun dikke auto's, zelf heb ik ook nog instructie mogen geven in de zwarte M3 CSL, en hopenlijk heb ik wat gevoel over kunnen brengen, en ik heb de beste man ook nog even meegenomen in de E30 om precies te kunnen laten zien wat ik bedoelde.
In de middag ben ik ook nog wat gaan twindriften. Niet op de absolute limiet, maar wel lekker dicht op elkaar, elkaar scherp in de gaten houdend, om te kunnen reageren op iedere spin. En dat ging top. Dat gevoel van absolute controle geeft een kick!
En laten we hopen dat Papenburg behouden blijft in de toekomst. In oktober is er iig weer een dag!
- Mathieu
Overdrijven is ook een vak, ik stond SCHUIN en niet achterstevorenMathieu in Waalwijk afgezet die meteen een driftje wilde leggen en achterstevoren eindigde, ik lag echt helemaal in een deuk toen ik dat in mn binnenspiegel zag gebeuren

Nogmaals, ik heb in andere leuke auto´s gedrift en dan is een E30 schijnbaar weer even wennen en bij de weg ik werd verblind door dat irritante nieuwe achterlichtje van je, dus...............................

- Fabian
praatjes, praatjes, die heb je welMathieu schreef:Overdrijven is ook een vak, ik stond SCHUIN en niet achterstevorenMathieu in Waalwijk afgezet die meteen een driftje wilde leggen en achterstevoren eindigde, ik lag echt helemaal in een deuk toen ik dat in mn binnenspiegel zag gebeuren![]()
Nogmaals, ik heb in andere leuke auto´s gedrift en dan is een E30 schijnbaar weer even wennen en bij de weg ik werd verblind door dat irritante nieuwe achterlichtje van je, dus...............................

Waar blijft jou verslag!
-
- GarreTT
Wat een fantastisch evenement. Ik heb enorm genoten. maar het was ook erg vermoeiend. Ik was kapot toen ik gisteravond thuis was. En heb nu last van spierpijn in mijn armen
Vooraf had ik alleen maar gehoopt dat de aangekochte versnellingsbak met regelbaar middendiff en platensper achter de Impreza driftbaar zou maken. En gelukkig blijkt dat ook zo te zijn maar je moet de auto wel flink aanpakken. Met de aanwijzingen van Knot en het voordoen en later nog eens meerijden van Mathieu lukte het steeds beter en heb ik hier en daar toch wel een leuke drift kunnen maken. Onderstuur lag ondanks de configuratie van de aandrijving helaas nog wel op de loer maar ik heb genoeg aanwijzingen gehad om daar toch mee om te gaan (inremmen, sneller flicken enzo). Geen tijd gehad om alles uit te proberen jammer genoeg. Er komt toch veel op je af gedurende de dag en als je moe wordt gaat het ook allemaal wat minder. Veel oefenen nog dus.
Dick, erg bedankt voor de organisatie en het feit dat ik mee kon doen. Top geregeld. Hopelijk kan dit ook volgend jaar doorgaan :!:
Knot en Mathieu bedankt voor de heel erg nuttige aanwijzingen.
Maar snel weer een keer doen 8)
Oh ja, een Impreza is minder perfect uitgebalanceerd dan een Z3; 57% voor en 43% achter

Vooraf had ik alleen maar gehoopt dat de aangekochte versnellingsbak met regelbaar middendiff en platensper achter de Impreza driftbaar zou maken. En gelukkig blijkt dat ook zo te zijn maar je moet de auto wel flink aanpakken. Met de aanwijzingen van Knot en het voordoen en later nog eens meerijden van Mathieu lukte het steeds beter en heb ik hier en daar toch wel een leuke drift kunnen maken. Onderstuur lag ondanks de configuratie van de aandrijving helaas nog wel op de loer maar ik heb genoeg aanwijzingen gehad om daar toch mee om te gaan (inremmen, sneller flicken enzo). Geen tijd gehad om alles uit te proberen jammer genoeg. Er komt toch veel op je af gedurende de dag en als je moe wordt gaat het ook allemaal wat minder. Veel oefenen nog dus.
Dick, erg bedankt voor de organisatie en het feit dat ik mee kon doen. Top geregeld. Hopelijk kan dit ook volgend jaar doorgaan :!:
Knot en Mathieu bedankt voor de heel erg nuttige aanwijzingen.
Maar snel weer een keer doen 8)
Oh ja, een Impreza is minder perfect uitgebalanceerd dan een Z3; 57% voor en 43% achter

- Fabian
gaaf he zo'n weegbrugGarreTT schreef: Oh ja, een Impreza is minder perfect uitgebalanceerd dan een Z3; 57% voor en 43% achter

Naarmate de dag vorderde ging het echt stukken beter met Impreza, er moest steeds minder geveegd worden

Goh wat een dag was dat zeg, heerlijk. Dick, was echt weer prima voorelkaar. Geniet er nog van.
-
In Duitsland wel heb ik inmiddels van paar kanten begrepen. Zou ook mijn keus zijn, die SMG/PlayStation spullen hoef ik niet (maar heb momenteel zo wie zo geen CSL budgetSjoerd schreef:CSL staat nu ook hoog op mijn lijstje... jammer dat die niet met een handbak is geleverd... Kan maar niet wennen aan zo'n SMG.

Denk dat ik nog liever de motor van een CSL in de e34 zou leggen overigens dan een CSL te kopen 8) Daarna ff naar G-Power voor compressor kitje, en je hebt een erg leuke wolf in schaapskleren

* en toen werd ik weer wakker *
Top dag Dick

- Pescatore
Als mede-plaatsgenoot/drifter was ik graag meegegaan. De afgelopen regenachtige dagen met hugo zoveel mogelijk gebruikt om het dwarsgaan onder de knie te krijgen.. Nu nog naar een plaats waar meerdere bochtencombi's veilig achter elkaar te driften zijn. De industrieterreinen hier beginnen wel wat bekend te wordenSjoerd schreef: Trouwens weinig DF-ers gezien? Geen drifters hier??

- Macboy
-
-
-
-
- Macboy