135i coupe of 335i coupe
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Jouw 130i = geen normale 130i. En ja, heb idd in een hoop types gereden.Andre schreef:Ik rij momenteel in mijn vaders 330i. Ik wil mijn 130i al gaf ie mij geld toe niet ruilen. Dus zoveel verschil zit er wel in.
Maar waarschijnlijk heb jij ook bijna alle types bmw gereden en dus zal je het ook wel weten.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Beide geprobeerd, en inderdaad is de 130i veel sportiever rijden (en in mijn ogen dus ook veel leuker).Andre schreef:Ik rij momenteel in mijn vaders 330i. Ik wil mijn 130i al gaf ie mij geld toe niet ruilen. Dus zoveel verschil zit er wel in.
Maar waarschijnlijk heb jij ook bijna alle types bmw gereden en dus zal je het ook wel weten.
Verschil is behoorlijk groot; voor de mensen die het nog niet hebben geprobeerd: dit zijn echt 2 compleet anders aanvoelende auto's !
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dat heb ik hierboven ook al een keer aangegeven. Je kunt de auto's gewoon niet met elkaar vergelijken. Het is of de racer of de GT? Ieder met zijn eigen kwaliteit ook op rijgebied. Beide rijden voortreffelijk alleen de 1er is nou eenmaal meer een gooi- en smijtauto. Allemaal heel verslavend, maar als je daar niet iedere dag mee geconfronteerd wil worden dan is de 3er toch de betere keus; stuurt ook scherp genoeg en wil zeker in 335i uitvoering ook prima dwars, maar daar is de auto gewoon iets minder voor bedoeld.Aernoudt schreef:Beide geprobeerd, en inderdaad is de 130i veel sportiever rijden (en in mijn ogen dus ook veel leuker).Andre schreef:Ik rij momenteel in mijn vaders 330i. Ik wil mijn 130i al gaf ie mij geld toe niet ruilen. Dus zoveel verschil zit er wel in.
Maar waarschijnlijk heb jij ook bijna alle types bmw gereden en dus zal je het ook wel weten.
Verschil is behoorlijk groot; voor de mensen die het nog niet hebben geprobeerd: dit zijn echt 2 compleet anders aanvoelende auto's !
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zo is het maar net, vergelijken kan niet zo maar, voor de rest; ieder zijn ding met alle respect.
Al kreeg ik geld toe, ik zou ook niet een 130i willen, Andre kiest hem om de rijkwaliteiten ( die ik als laatste zal betwisten), ik kies hem niet, gewoon omdat ik geen auto wil rijden, die mij qua looks de pis niet lauw maakt.
Zo heeft ieder zijn/haar overweging, verder niet katten hier, gewoon rijden wat je wil rijden................................
c.q. varen, eghhhh Freude am.........................
Al kreeg ik geld toe, ik zou ook niet een 130i willen, Andre kiest hem om de rijkwaliteiten ( die ik als laatste zal betwisten), ik kies hem niet, gewoon omdat ik geen auto wil rijden, die mij qua looks de pis niet lauw maakt.
Zo heeft ieder zijn/haar overweging, verder niet katten hier, gewoon rijden wat je wil rijden................................

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Feit blijft dat je beide auto´s eigenlijk niet eens met elkaar moet vergelijken.
Kan me niet voorstellen dat iemand die voor een schitterende 3 coupe gaat, uberhaupt er aan zou denken om ook eens naar een 1 serie te kijken.
1 serie is een leuk instapmodel van BMW en gemaakt om te concureren met de A3 - Golf klasse. Iets dat blijkbaar redelijk gelukt is.
Kan me niet voorstellen dat iemand die voor een schitterende 3 coupe gaat, uberhaupt er aan zou denken om ook eens naar een 1 serie te kijken.
1 serie is een leuk instapmodel van BMW en gemaakt om te concureren met de A3 - Golf klasse. Iets dat blijkbaar redelijk gelukt is.
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Andre vergeet niet dat jij enkel en alleen naar DF kijkt, en dan ook die auto die jou dan het meeste "lol" geeft, ook nog eens koopt.
Ik heb dat met mijn EVO ook gedaan, maar daarvoor nooit.
Ik moest altijd rekening houden met kind(eren), genoeg bagageruimte en ook vonden wij het prettig als er 4 volwassenen fatsoenlijk konden zitten.
Dat is wat veel mensen mee laten wegen in een keuze 135i-335i.
Daarom kiest bijna iedereen een 335i, en dat is voor die mensen ook een veel betere keuze.
Als ik nu 1 auto ging kopen, kocht ik een 335i.
Als ik nu mijn EVO in ging ruilen, en dus als 2e auto iets leuks voor mijzelf ging kopen, kocht ik een 135i.
GEEN TWIJFEL OVER.
Denk dat er zo meer over denken.
Ik heb dat met mijn EVO ook gedaan, maar daarvoor nooit.
Ik moest altijd rekening houden met kind(eren), genoeg bagageruimte en ook vonden wij het prettig als er 4 volwassenen fatsoenlijk konden zitten.
Dat is wat veel mensen mee laten wegen in een keuze 135i-335i.
Daarom kiest bijna iedereen een 335i, en dat is voor die mensen ook een veel betere keuze.
Als ik nu 1 auto ging kopen, kocht ik een 335i.
Als ik nu mijn EVO in ging ruilen, en dus als 2e auto iets leuks voor mijzelf ging kopen, kocht ik een 135i.
GEEN TWIJFEL OVER.
Denk dat er zo meer over denken.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Klopt: erg lastige vergelijking.Rebel schreef:Feit blijft dat je beide auto´s eigenlijk niet eens met elkaar moet vergelijken.
Kan me niet voorstellen dat iemand die voor een schitterende 3 coupe gaat, uberhaupt er aan zou denken om ook eens naar een 1 serie te kijken.
1 serie is een leuk instapmodel van BMW en gemaakt om te concureren met de A3 - Golf klasse. Iets dat blijkbaar redelijk gelukt is.
Bekijk het eens zo: voor jou telt emotie om de buitenkant, en voor een ander de emotie om de rijbeleving

Een 1 doet mij veel meer qua rijden dan een 3 serie. VEEL meer. Ik kan geen andere auto onder de 70K euro bedenken dit meer fun heeft (en heb er echt heel veel geprobeerd); heel direkt, zowel de besturing als de gasreaktie. Setje betere veren en dempers en onder + sperretje en gaan met die banaan !
Nu vindt mijn thuisfront de 1 serie zo wie zo helemaal niks (boodschappen auto heb ik al eens naar mijn hoofd gekregen). Maar die hebben komend jaar dus echt pech als de nieuwe leaser wordt besteld (en daar zijn ze zich al op aan het voorbereiden

De coupe ook bekeken en geprobeerd, maar dan heb ik liever een 3 serie sedan. Die vind ik veel mooier dan de 3 serie coupe persoonlijk. De stelling schitterende coupe onderschrijf ik dan ook niet.
(ook een 1 serie valt bij mij echt niet in de categorie: 'design hoogstandje'

Is ook prima zo: gelukkig hebben we keuze, zowel in merk als ook type

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Niet alleen de kilo's; de hele manier waarop de auto aanvoelt. De 1 is zeer direkt, je voelt alles. De 3 is (zoals eerder aangeven) meer de GT, op comfort ingesteld. Gewoon gaan proefrijden en je weet wat je zelf fijner vindt !Tom schreef:..... En ik kan mij niet voorstellen dat het verschil zo groot zal zijn qua kg.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Aernoudt schreef:Klopt: erg lastige vergelijking.Rebel schreef:Feit blijft dat je beide auto´s eigenlijk niet eens met elkaar moet vergelijken.
Kan me niet voorstellen dat iemand die voor een schitterende 3 coupe gaat, uberhaupt er aan zou denken om ook eens naar een 1 serie te kijken.
1 serie is een leuk instapmodel van BMW en gemaakt om te concureren met de A3 - Golf klasse. Iets dat blijkbaar redelijk gelukt is.
Bekijk het eens zo: voor jou telt emotie om de buitenkant, en voor een ander de emotie om de rijbeleving.
Een 1 doet mij veel meer qua rijden dan een 3 serie. VEEL meer. Ik kan geen andere auto onder de 70K euro bedenken dit meer fun heeft (en heb er echt heel veel geprobeerd); heel direkt, zowel de besturing als de gasreaktie. Setje betere veren en dempers en onder + sperretje en gaan met die banaan !
Nu vindt mijn thuisfront de 1 serie zo wie zo helemaal niks (boodschappen auto heb ik al eens naar mijn hoofd gekregen). Maar die hebben komend jaar dus echt pech als de nieuwe leaser wordt besteld (en daar zijn ze zich al op aan het voorbereiden), want dat wordt zo wie zo een 1 serie met een leuke motor in het vooronder 8) (maar wel zonder sper vermoedelijk, tenzij dat een BMW optie wordt)
De coupe ook bekeken en geprobeerd, maar dan heb ik liever een 3 serie sedan. Die vind ik veel mooier dan de 3 serie coupe persoonlijk. De stelling schitterende coupe onderschrijf ik dan ook niet.
(ook een 1 serie valt bij mij echt niet in de categorie: 'design hoogstandje'maar qua rijden: super voor mij)
Is ook prima zo: gelukkig hebben we keuze, zowel in merk als ook type
Voor mij geld niet alleen de buitenkant, het is een mix van meerdere factoren. Ik ben niet zo'n racetalent als jij, en heb ook niet zoveel kennis in huis.
Daarnaast heb ik niet zoveel verschillende auto's gereden als jij, dus kan er ook niet over oordelen.
Voor mij is kwaliteit en afwerking mede doorslaggevend inderdaad.
Voor jou minder. Maar dat heeft misschien weer met andere factoren te maken....
Maar ik gun je zo een 1-serie als lease-hok van harte ! Ben niet eens jaloers

Daarnaast vind ik het geen straf om in een auto te rijden die er niet alleen goed uitziet maar ook nog eens 8.40 rijdt op de Ring. (sportauto-test)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Folder van de 135i
[img:800:661]http://www.1addicts.com/images/1.jpg[/img]
[img:800:635]http://www.1addicts.com/images/2.jpg[/img]
[img:800:630]http://www.1addicts.com/images/3.jpg[/img]
[img:800:637]http://www.1addicts.com/images/4.jpg[/img]
[img:801:634]http://www.1addicts.com/images/5.jpg[/img]
[img:800:630]http://www.1addicts.com/images/6.jpg[/img]
[img:800:647]http://www.1addicts.com/images/7.jpg[/img]
[img:800:635]http://www.1addicts.com/images/8.jpg[/img]
[img:800:644]http://www.1addicts.com/images/9.jpg[/img]
[img:800:627]http://www.1addicts.com/images/10.jpg[/img]
[img:800:646]http://www.1addicts.com/images/11.jpg[/img]
[img:800:629]http://www.1addicts.com/images/12.jpg[/img]
[img:800:648]http://www.1addicts.com/images/13.jpg[/img]
[img:800:629]http://www.1addicts.com/images/14.jpg[/img]
[img:800:641]http://www.1addicts.com/images/15.jpg[/img]
[img:800:622]http://www.1addicts.com/images/16.jpg[/img]
[img:800:647]http://www.1addicts.com/images/17.jpg[/img]
[img:800:624]http://www.1addicts.com/images/18.jpg[/img]
[img:800:591]http://www.1addicts.com/images/19.jpg[/img]
[img:800:579]http://www.1addicts.com/images/20.jpg[/img]
[img:800:661]http://www.1addicts.com/images/1.jpg[/img]
[img:800:635]http://www.1addicts.com/images/2.jpg[/img]
[img:800:630]http://www.1addicts.com/images/3.jpg[/img]
[img:800:637]http://www.1addicts.com/images/4.jpg[/img]
[img:801:634]http://www.1addicts.com/images/5.jpg[/img]
[img:800:630]http://www.1addicts.com/images/6.jpg[/img]
[img:800:647]http://www.1addicts.com/images/7.jpg[/img]
[img:800:635]http://www.1addicts.com/images/8.jpg[/img]
[img:800:644]http://www.1addicts.com/images/9.jpg[/img]
[img:800:627]http://www.1addicts.com/images/10.jpg[/img]
[img:800:646]http://www.1addicts.com/images/11.jpg[/img]
[img:800:629]http://www.1addicts.com/images/12.jpg[/img]
[img:800:648]http://www.1addicts.com/images/13.jpg[/img]
[img:800:629]http://www.1addicts.com/images/14.jpg[/img]
[img:800:641]http://www.1addicts.com/images/15.jpg[/img]
[img:800:622]http://www.1addicts.com/images/16.jpg[/img]
[img:800:647]http://www.1addicts.com/images/17.jpg[/img]
[img:800:624]http://www.1addicts.com/images/18.jpg[/img]
[img:800:591]http://www.1addicts.com/images/19.jpg[/img]
[img:800:579]http://www.1addicts.com/images/20.jpg[/img]
-
- Berichten: 9421
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Deze 1er coupe zou ik zo uit de folder kunnen bestellen, ware het niet dat ik de 3er coupe aardiger vind. Maar met de rij-eigenschappen kan niets verkeerd zijn lijkt mij.Robin schreef:SCHITTERENDE KAR die ik zó zou bestellen in zilvergrijs of blauwzilver, maar ik wil ff weten hoe dat 'electronische sperdiff' voelt.
-
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
Ik kies de 3 coupe. Mooiste BMW sinds heel lang en heeft mij bovendien uit Audi weten te trekken.
Ik geloof best dat de 1 een betere funcar is, maar een 1 zou zakelijk/carriere technisch gezien geen goede zet voor mij zijn, omdat hoe je het ook wendt of keert, het een achteruitgang is tov van een A4 of S60 waar ik vandaan kom.
Maybe hard to believe, maar in de corporate world heeft een kale 520d zelfs meer aanzien/status dan een fully loaded 330d. Althans, in het westen

Ik geloof best dat de 1 een betere funcar is, maar een 1 zou zakelijk/carriere technisch gezien geen goede zet voor mij zijn, omdat hoe je het ook wendt of keert, het een achteruitgang is tov van een A4 of S60 waar ik vandaan kom.
Maybe hard to believe, maar in de corporate world heeft een kale 520d zelfs meer aanzien/status dan een fully loaded 330d. Althans, in het westen


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], JdvPolo, matthyssie, sitechris en 15 gasten