Officieel: Audi RS6 specs.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2007, 13:21

Dick ik ben zelf nooit echt enthousiast geweest over de nieuwe M5.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2007, 14:01

De 612pk Mercedes is er al meer dan drie jaar trouwens !!!!!!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 jun 2007, 10:40

Marc,

Ik heb inmiddels vernomen dat de RS6 pas in augustus 2008 geleverd zal worden. Weet je daar misschien al meer van? Of zou er zoveel verschil zitten in de leverdata van Zwitserland en Nederland..

Marc R

Bericht door Marc R » 21 jun 2007, 13:55

Meestal zit daar niet echt veel tijd tussen hoor.....

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 21 jun 2007, 14:08

Maurice Graber schreef:Marc,

Ik heb inmiddels vernomen dat de RS6 pas in augustus 2008 geleverd zal worden. Weet je daar misschien al meer van? Of zou er zoveel verschil zitten in de leverdata van Zwitserland en Nederland..
Vanwege, Maurice? Ik begrijp je verhaal nog niet helemaal :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 21 jun 2007, 14:57

:mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 jun 2007, 15:16

En maar blijven vissen he :D

Nouja.. het model wordt in september/oktober officieel geintroduceerd. Afhankelijk van de prijs en het model hou ik me aanbevolen als gegadigde.

Ik moet alleen zeggen dat ik van de spyshots tot zover niet echt kan warm lopen. Er zit weinig vooruitgang in ten opzichte van de S6. Het lijkt wel alsof ze het willen houden op een "snelle zakensedan" ipv lekker wild doen zoals de RS4.

woutje

Bericht door woutje » 24 jun 2007, 22:54

Dat was met de eerste RS6 niet anders .
Die was niks dikker dan een A6 V8.
De RS6 zal eind dit jaar leverbaar moeten zijn in limo en begin 2008 als avantje.
De eerste koper hebben we al.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 jun 2007, 08:48

woutje schreef:Dat was met de eerste RS6 niet anders .
De RS6 zal eind dit jaar leverbaar moeten zijn in limo en begin 2008 als avantje.
Mijn dealer heeft het over augustus 2008. Klopt nie dus?

De RS6 zou in oktober dit jaar gepresenteerd worden geloof ik.. maar als de RS6 vrijwel hetzelfde design blijft houden als de A6 ga ik denk ik toch liever voor de S8 (god wat een keuze ;s).

Ik vind de vorige RS6 trouwens nog redelijk uitgebouwd en sportief ogen. Van de spyshots van de nieuwe RS6 kan ik dat niet zeggen.. Enig idee wat de auto gaat kosten?

Edit: woutje, werk jij niet heel toevallig bij Bourguignon?

Marc R

Bericht door Marc R » 25 jun 2007, 12:03

Maurice.........believe me:ga voor een RS6.

Ik ga je heel hard slaan als je een S8 neemt hahaha

cooldragon

Bericht door cooldragon » 25 jun 2007, 18:09

Maurice Graber schreef:
woutje schreef:Dat was met de eerste RS6 niet anders .
Mijn dealer heeft het over augustus 2008. Klopt nie dus?

De RS6 zou in oktober dit jaar gepresenteerd worden geloof ik.. maar als de RS6 vrijwel hetzelfde design blijft houden als de A6 ga ik denk ik toch liever voor de S8 (god wat een keuze ;s).

Ik vind de vorige RS6 trouwens nog redelijk uitgebouwd en sportief ogen. Van de spyshots van de nieuwe RS6 kan ik dat niet zeggen.. Enig idee wat de auto gaat kosten?

maurice, als je meer info over intro en levering krijgt, hou ik me aanbevolen!

alvast bedankt!

woutje

Bericht door woutje » 25 jun 2007, 18:54

Ja dit klopt.
De oude RS6 lijkt gewoon dik door zijn dikke bumpers en skirts.
En 2 leuke uitlaatjes.
De nieuwe RS4 zag er op foto ook minder dik uit als de oude.
Maar als je hem dan toch in het echt ziet is hij wel dik.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 jun 2007, 19:27

woutje schreef:Edit: woutje, werk jij niet heel toevallig bij Bourguignon?

Ja dit klopt.
De oude RS6 lijkt gewoon dik door zijn dikke bumpers en skirts.
En 2 leuke uitlaatjes.
De nieuwe RS4 zag er op foto ook minder dik uit als de oude.
Maar als je hem dan toch in het echt ziet is hij wel dik.
Ah dan weet ik wie je bent :) Stefan (Bour Autolease) zei me van de week nog dat de nieuwe RS6 in augustus 2008 zou komen. Vandaar de verwarring..

Nouja ik moet morgen toch bij jullie langs. Storing in de luchtvering van de A8 zitten :( Mag jij me helpen! :p

@cooldragon. Zodra ik meer weet hoor je het van me. Al betwijfel ik dat ik sneller nieuws zal hebben dan wouter in dit geval :)

Cupra R

Bericht door Cupra R » 26 jun 2007, 11:40

M5 vs RS6 doe mij de RS6 avant maar dat is echt een klasseauto met een subliem interieur en een uitstraling waar je U tegen zegt. Laat de M5 van 0-200 nou 0.5 sec sneller zijn nou boeien zeg. Ik rijd liever in stijl rond dan in een shoarmabak :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 jun 2007, 16:51

Wouter had inderdaad gelijk. De RS6 komt waarschijnlijk begin 2008. Volgens de laatste berichten heeftie 571pk en de prijs ben ik eigenlijk soort van vergeten te vragen :p Maar die zal ook nog wel niet bekend zijn denk ik.

Wat ik ook gelezen heb is dat er na deze RS6 nog een RS6 plus komt die rond de 620/630pk zal hebben én dat deze motor in de R(S)8 zou kunnen komen.

Als ik zou moeten kiezen tussen een M5 of een RS6 dan koos ik ook voor de RS6. Maar BMW vind ik sowieso geen optie.. een patserimago en het interieur van Audi klopt gewoon en is mooi.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 26 jun 2007, 19:50

Het klopt gewoon niet, audi's supersport wagen tuft rond met ''slechts'' 420pk en dan komt de RS6 met 580pk je voorbij geblazen.

De bestuurder van de R8 (op de snelweg) denkt; Ik zal alle 420 pk's in mijn supersportwagen eens van jetje geven. Maar dan op het moment dat hij terug schakelt, gas geeft en voor zich kijkt, komt hij tot de nare conclusie dat hij net is kwijt gereden door een cruise ship. Baal je ook als een stekker.

Ook al komt er zo meteen een V10 in de R8, deze zal niet sterker zijn als de Gallardo motor lijkt me... Vreemd dat een supersport wagen minder vermogen krijgt als de boot in de familie.

Eigenlijk is dit ook weer niet zo vreemd want hij moet natuurlijk toch een boot vooruit sjesen.

Pfff dat boten verhaal ook altijd...

Zie de overeenkomsten:

[img:380:266]http://www.auto55.be/assets/200607/6625 ... udi1-2.jpg[/img]
[img:992:667]http://www.a1-discount-cruises.com/imag ... terdam.jpg[/img]

René130i

Bericht door René130i » 27 jun 2007, 11:16

:lol:

Maik

Bericht door Maik » 27 jun 2007, 11:37

LOL @ topfuel :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 jun 2007, 11:41

Patserimago had ik het over Rico :D Even voor de duidelijkheid! Dat het tussen de oren zit mag duidelijk zijn. Maar het verschilt als ik bij een (belangrijke) klant met een BMW kom aanzetten of een Audi. Ook bij hen zit het tussen de spreekwoordelijke oren :)

Ik vind de nieuwe 5 serie echt een prachtauto op het interieur overigens na. Stond tussen de keuze om een 5 serie of een A6 te rijden. Na een weekendje overleven in de A6, omwille van het interieur toch voor de Audi gegaan.

(wilde ik even rechtzetten)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jun 2007, 12:26

Maurice Graber schreef:Maar het verschilt als ik bij een (belangrijke) klant met een BMW kom aanzetten of een Audi. Ook bij hen zit het tussen de spreekwoordelijke oren :)
Hoe Nederlands kun je zijn. Tjongjonge zeg... OK, ik ga geen Porsche 964 uit 1992 rijden om DIEZELFDE reden die jij nu aandraagt, maar BMW vs Audi, get outta here man.
We hebben 't dan wel over normale zakenauto's. Ik heb klanten en ik heb leveranciers van me. Ze vinden m'n kar allen stuk voor stuk netjes ingetogen, stoer, willen graag een stukje(mee)rijden. M3 E46 idem, kwam soms't personeel naar buiten van de betreffende leverancier.

Hokjesgeest als je 't mij vraagt.

EDIT: Nou is mijn woonplaats(Heerenveen) ook een BMW bolwerk, met her en der een Audí en een verdwaalde Mercedes. Kijk op een voetbalspeelavond op het parkeerterrein voor 't stadion. 75% van de dikke karren is BMW.Business to Business.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 jun 2007, 12:52

Maurice Graber schreef: Maar het verschilt als ik bij een (belangrijke) klant met een BMW kom aanzetten of een Audi. Ook bij hen zit het tussen de spreekwoordelijke oren :)
:lol: :lol: en vervolgens met een A8 aankomen.. :lol: :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 jun 2007, 13:03

Robin schreef:
Maurice Graber schreef:Maar het verschilt als ik bij een (belangrijke) klant met een BMW kom aanzetten of een Audi. Ook bij hen zit het tussen de spreekwoordelijke oren :)
Hoe Nederlands kun je zijn. Tjongjonge zeg... OK, ik ga geen Porsche 964 uit 1992 rijden om DIEZELFDE reden die jij nu aandraagt, maar BMW vs Audi, get outta here man.
We hebben 't dan wel over normale zakenauto's. Ik heb klanten en ik heb leveranciers van me. Ze vinden m'n kar allen stuk voor stuk netjes ingetogen, stoer, willen graag een stukje(mee)rijden. M3 E46 idem, kwam soms't personeel naar buiten van de betreffende leverancier.

Hokjesgeest als je 't mij vraagt.

EDIT: Nou is mijn woonplaats(Heerenveen) ook een BMW bolwerk, met her en der een Audí en een verdwaalde Mercedes. Kijk op een voetbalspeelavond op het parkeerterrein voor 't stadion. 75% van de dikke karren is BMW.Business to Business.
Rustig rustig, denk aan je pillen. Ik snap al waarom Rico dat andere topic uit voorzorg gesloten heeft (is dat ook een BMW iets? Zo hard en vol mogelijk in de aanval? :P). Niet zo zeuren en laten we het maar weer over de AUDI RS6 hebben.

RVV

Bericht door RVV » 27 jun 2007, 13:12

Overigens had ik toevallig net hier een Skoda bedrijfsleider, vaste klant, Andre kent hem wel vanuit het Subaru tijdperk (echt waar geen gelul) echt ontluisterend om te horen hoe de VAG oraganisatie in elkaar zit en dan heb ik niet eens over de auto's. Maar zaken als aftersales, onderdelen, marktpostionering, investeringen, eissen van de onderlingen merken, importeurs ed, vakopleidingen etc.

ik ga dit hier allemaal niet neer pennen, want had het idee dat het wat in vertrouwen werd verteld.

On topic !

Klopt Maurice, groot gelijk.. Audi RS6 waar waren gebleven ?

Oja wat heeft ie na een chipkeurtje aan peekaas ?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 jun 2007, 18:14

Rico v Velzen schreef:Overigens had ik toevallig net hier een Skoda bedrijfsleider, vaste klant, Andre kent hem wel vanuit het Subaru tijdperk (echt waar geen gelul) echt ontluisterend om te horen hoe de VAG oraganisatie in elkaar zit en dan heb ik niet eens over de auto's. Maar zaken als aftersales, onderdelen, marktpostionering, investeringen, eissen van de onderlingen merken, importeurs ed, vakopleidingen etc.
Geloof ik meteen :wink:

leonard

Bericht door leonard » 27 jun 2007, 18:58

Niels schreef:
Rico v Velzen schreef:Overigens had ik toevallig net hier een Skoda bedrijfsleider, vaste klant, Andre kent hem wel vanuit het Subaru tijdperk (echt waar geen gelul) echt ontluisterend om te horen hoe de VAG oraganisatie in elkaar zit en dan heb ik niet eens over de auto's. Maar zaken als aftersales, onderdelen, marktpostionering, investeringen, eissen van de onderlingen merken, importeurs ed, vakopleidingen etc.
Geloof ik meteen :wink:

Geloof ik ook meteen.

Dat heb ik al wel ervaren.Niets bijzonders maar m'n Carkit werkte niet goed.Daar ben ik 2 keer voor terug geweest (600 km rijden) en dan willen ze me ook nog het carkit berekenen omdat dat niet in de prijs zat.Ik moest toen die gozer uit gaan leggen dat als je een auto koopt met origineel carkit en dat werkt niet,ik toch echt niet ga betalen als er een ander,achteraf ingebouwd,nokia carkit in gemonteerd word.Omdat ik al aan had gegeven dat ik graag een zwanehals erin wilde(vanwege de ruis op hoge snelheid bij het originele carkit) moest ik die dan maar wel betalen. :? :?

Misschien iets om een draadje te openen (tevredenheid audi dealer) Is natuurlijk koren op de molen van de BMW fanaten :wink:

Zijn die werkplaatschefs bij audi verantwoordelijk gesteld voor de marge van de werkplaats????

Plaats reactie