Lotus Elise 111
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Voor dagelijks gebruik zou ik een speedster nemen, de motor daarvan is gewoon een stuk sterker, dus meer geschikt om op een flinke km-stand te zetten.Steven Nauta schreef:Phoe echt gave bakjes hoor die Elise's. Zou er zelf ook wel één willen, maar hoe is hij in het dagelijks gebruik? Ten minste als je hem niet alleen voor de weekenden hebt. En verbruik enzo? Gewoon ff praktische kant van het verhaal ben ik even benieuwd naar
Verbruik is van de speedster (2.2) niet opzienbarend. 150pk op 840kg kan nooit gaan zuipen natuurlijk. Ik rij gemiddeld zuiniger dan 1 op 10, en dat zijn geen rustige km's
Dagelijks gebruik is goed te doen vind ik, ik ken mensen die er 30-50k per mee rijden/gereden hebben. Voor de 1 is het prima te doen, de ander zal er helemaal gek in worden. Een hardtop is dan wel aan te raden ivm de herrie anders...
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Joepie Wielen zijn nu alle 4 netjes gebalanceerd, de Nitron's doen hun werk tot nog toe perfect, strakjes na het eten een rondje gummen en hoeken
[IMG:800:599]http://i8.tinypic.com/538cl1f.jpg[/img]
[IMG:800:599]http://i16.tinypic.com/4lq0awh.jpg[/img]
[IMG:599:800]http://i16.tinypic.com/5ymh92x.jpg[/img]
Als dagelijkse auto zou het op zich prima kunnen, je moet tegen het geluid van de wind op de snelweg kunnen. De instap is niet zo praktisch en je kan maar heel weinig mee nemen. Puur een rijdersauto dus waar ik (met hardtop) best dagelijks in zou kunnen rijden. Hij doet ongeveer 1:13 in de stad/snelweg, en dan niet 50 en 120 km/u En op Zandvoort de laatste keer reed ik 1:10. Kortom, op de lange termijn verdient hij zichzelf terug
[IMG:800:599]http://i8.tinypic.com/538cl1f.jpg[/img]
[IMG:800:599]http://i16.tinypic.com/4lq0awh.jpg[/img]
[IMG:599:800]http://i16.tinypic.com/5ymh92x.jpg[/img]
Als dagelijkse auto zou het op zich prima kunnen, je moet tegen het geluid van de wind op de snelweg kunnen. De instap is niet zo praktisch en je kan maar heel weinig mee nemen. Puur een rijdersauto dus waar ik (met hardtop) best dagelijks in zou kunnen rijden. Hij doet ongeveer 1:13 in de stad/snelweg, en dan niet 50 en 120 km/u En op Zandvoort de laatste keer reed ik 1:10. Kortom, op de lange termijn verdient hij zichzelf terug
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Zo Dat is nog zuiniger dan mij 4-pitter e30. Ik vind persoonlijk de Elise iets mooier dan de Speedster, maar heb inderdaad al veel verhalen gelezen over de kwaliteiten van de Opel. Het enige wat nog een beetje tegen zit is het aanbod van Elise's en de prijzen daarvan in Nederland. Het blijft wel een wagentje die in mijn top 5 staat voor komende 5 jaar in de categorie doemijdiemaar.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
cf airducts en spiegelkapjes besteld.
[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... G_3837.JPG[/img]
[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... G_5000.JPG[/img]
[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... G_3837.JPG[/img]
[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... G_5000.JPG[/img]
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
In dit topic zijn ze aan het onderzoeken of de scoops nut hebben.Wim te Riet schreef:Die airducts, zijn die ook echt functioneel, of is 't puur optisch, net als de spiegelkapjes?Mex schreef:cf airducts en spiegelkapjes besteld.
[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... 03_IMG.JPG[/img]
Een totaalplaatje met al het cf erop kan ik zo snel niet vinden.
De kap over de radiateur verkoopt hij ook in cf, is alleen nogal prijzig
[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... G_4829.JPG[/img]
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Zo heeft de speedster 2.2 een Cw van 0.36 en de turbo 0.38 (uit mijn hoofd, misschien was het verschil NOG meer), en dan nog afgezien van het extra frontaal oppervlak wat nog meer luchtweerstand op gaat leveren. En dat dus door de inlaat scoops van de turbo aan de zijkant, vergelijkbaar met deze, maar dan wel behoorlijk wat groter.
Met het goede luchtfilter erachter schijnt het bij de elise wel te helpen voor de pk's 8)
Met het goede luchtfilter erachter schijnt het bij de elise wel te helpen voor de pk's 8)
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Bij mij zit er een Hurricane achter het gat.Maik schreef:Zo heeft de speedster 2.2 een Cw van 0.36 en de turbo 0.38 (uit mijn hoofd, misschien was het verschil NOG meer), en dan nog afgezien van het extra frontaal oppervlak wat nog meer luchtweerstand op gaat leveren. En dat dus door de inlaat scoops van de turbo aan de zijkant, vergelijkbaar met deze, maar dan wel behoorlijk wat groter.
Met het goede luchtfilter erachter schijnt het bij de elise wel te helpen voor de pk's 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Hoi Mex, ik kwam net toen ik wat anders zocht over hardtops met gullwing doors vooor de Seven achtigen ook wat andere foto's tegen omtrent de Lotus Elise type 1 dus wat jij hebt toch? anyway hier de picas 8)
kijk eens naar die luchtgeleidings sleuven boven in het spatbord, best gaaf...
[img:600:450]http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s1 ... dtop1b.jpg[/img]
en dus ook achter om druk weg te halen en goed door te laten stromen.
[img:600:450]http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s1 ... dtop2b.jpg[/img]
allemaal te regelen via ReVerie, affijn die zul je al wel kennen, verkopen mooi spul 8) hier voor de S1
http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s1elise_01.php
en hier wat stoere brede uitbousets voor de S2 oa de Exige, onderaan staan wat mooie wow...I like that
http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s2exige_02.php
kijk eens naar die luchtgeleidings sleuven boven in het spatbord, best gaaf...
[img:600:450]http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s1 ... dtop1b.jpg[/img]
en dus ook achter om druk weg te halen en goed door te laten stromen.
[img:600:450]http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s1 ... dtop2b.jpg[/img]
allemaal te regelen via ReVerie, affijn die zul je al wel kennen, verkopen mooi spul 8) hier voor de S1
http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s1elise_01.php
en hier wat stoere brede uitbousets voor de S2 oa de Exige, onderaan staan wat mooie wow...I like that
http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s2exige_02.php
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Je moet inderdaad oppassen dat ie niet over the top wordt, toch vind ik sommige ideen wel interessant of zou ik wel eens in het echt willen zien.allen schreef:Persoonlijk vind ik alles lelijk. Houdt de Elise liever origineel. Dan is het een beauty om te zien.
mijn ideale? Lotus is een Lotus Elise met hardtop of een Exige maar dan zou ik wel veel power er in willen hebben dus ook voor rechtuit acceleratie over de 160, dus dat ie daar ook goed meekomt op de snelweg enzo, dus 300+ pk er zijn leuke filmpjes van hoe zo'n kar loopt met 400 of zelfs 500pk :twisted: monsterlijk 8) maargoed das persoonlijk, ik snap de puristen ook wel, en ieder z'n ding, maar zoiets staat ook nog op het lijstje al is die wat naar achter beland, maar wil nog wel een x een paar maand in zoiets sturen, heb nu alleen nog maar in wat verschillende modelllen(in elk geval 6, ook een honda conversie) test ritjes gemaakt, waarvan ik de 111R het lekkerst vond rijden en als mooie basis zou kunnen dienen, maar die krengen zijn duur in NL.
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Dan moet je de Esthi nemen: http://www.classicdriver.de/de/magazine ... sp?id=1712
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ja monsterlijk dat ding, heb ooit nog een originele folder van van der kooi gekregen een aantal jaren geleden toen ik zei dat ik dan wel een snellere wilde ach sinds de Elise uitkwam in 1996/1997 volg ik ze al, ben toen nog met m'n pa wezen testrijden in de 120pk de eerste destijds, wat een hoop lol, en wat kon je er meteen hard mee heerlijk, alleen boven 160 gaf ie niet thuis, tja en op dat moment reed ik zelf met een Nissan GTI-R getuned 300pk en ja dat voelde wel wat krachtiger, toen dacht ik al van, hey als dat blokje nu eens in de Elise kon :twisted: maarja the money...en de kennis...Wim te Riet schreef:Dan moet je de Esthi nemen: http://www.classicdriver.de/de/magazine ... sp?id=1712
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Ik begin zelf nog het hardste te kwijlen bij deze:
http://www.lotuscars.nl/site/main.php?p ... etails=105
http://www.lotuscars.nl/site/main.php?p ... etails=105
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
altijd baas boven baas maareuh doe me dan die van? hoe heet die race coureur nou? anyway die heeft een GT1 Elise met een Viper motor V10 ofzo? om het betrouwbaar te maken ah Mike Hezemans ? anyway een blauwe geloof ik heel mooi heb zo geen foto's wel een jaar ofzo geleden eens gepost op PH maar niet in m'n eigen bestanden.Mex schreef:Ik begin zelf nog het hardste te kwijlen bij deze:
http://www.lotuscars.nl/site/main.php?p ... etails=105
[img:600:239]http://www.ritzsite.net/Masters/DEMO1.jpg[/img]
[img:600:302]http://www.ritzsite.net/Masters/DEMO5.jpg[/img]
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Bijna complete remmenupgrade bij elkaar:
[IMG:600:450]http://i14.tinypic.com/6g9twxz.jpg[/img]
[IMG:600:450]http://i5.tinypic.com/4uek2o4.jpg[/img]
[IMG:450:600]http://i6.tinypic.com/4kas8lw.jpg[/img]
[IMG:450:600]http://i18.tinypic.com/4q34m8o.jpg[/img]
Nu alleen nog blokken voor de achterkant.
[IMG:600:450]http://i14.tinypic.com/6g9twxz.jpg[/img]
[IMG:600:450]http://i5.tinypic.com/4uek2o4.jpg[/img]
[IMG:450:600]http://i6.tinypic.com/4kas8lw.jpg[/img]
[IMG:450:600]http://i18.tinypic.com/4q34m8o.jpg[/img]
Nu alleen nog blokken voor de achterkant.