Lotus Elise 111

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 05 jun 2007, 15:08

In Engeland gooien ze ze overal onder... TVR,slopel,lotus... vanalles!

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 05 jun 2007, 15:38

Steven Nauta schreef:Phoe echt gave bakjes hoor die Elise's. Zou er zelf ook wel één willen, maar hoe is hij in het dagelijks gebruik? Ten minste als je hem niet alleen voor de weekenden hebt. En verbruik enzo? Gewoon ff praktische kant van het verhaal ben ik even benieuwd naar :lol:
Voor dagelijks gebruik zou ik een speedster nemen, de motor daarvan is gewoon een stuk sterker, dus meer geschikt om op een flinke km-stand te zetten.
Verbruik is van de speedster (2.2) niet opzienbarend. 150pk op 840kg kan nooit gaan zuipen natuurlijk. Ik rij gemiddeld zuiniger dan 1 op 10, en dat zijn geen rustige km's :wink:
Dagelijks gebruik is goed te doen vind ik, ik ken mensen die er 30-50k per mee rijden/gereden hebben. Voor de 1 is het prima te doen, de ander zal er helemaal gek in worden. Een hardtop is dan wel aan te raden ivm de herrie anders...

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 05 jun 2007, 17:33

Joepie :) Wielen zijn nu alle 4 netjes gebalanceerd, de Nitron's doen hun werk tot nog toe perfect, strakjes na het eten een rondje gummen en hoeken :P

[IMG:800:599]http://i8.tinypic.com/538cl1f.jpg[/img]

[IMG:800:599]http://i16.tinypic.com/4lq0awh.jpg[/img]

[IMG:599:800]http://i16.tinypic.com/5ymh92x.jpg[/img]

Als dagelijkse auto zou het op zich prima kunnen, je moet tegen het geluid van de wind op de snelweg kunnen. De instap is niet zo praktisch en je kan maar heel weinig mee nemen. Puur een rijdersauto dus waar ik (met hardtop) best dagelijks in zou kunnen rijden. Hij doet ongeveer 1:13 in de stad/snelweg, en dan niet 50 en 120 km/u ;) En op Zandvoort de laatste keer reed ik 1:10. Kortom, op de lange termijn verdient hij zichzelf terug ;)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 05 jun 2007, 19:41

Zo :shock: Dat is nog zuiniger dan mij 4-pitter e30. Ik vind persoonlijk de Elise iets mooier dan de Speedster, maar heb inderdaad al veel verhalen gelezen over de kwaliteiten van de Opel. Het enige wat nog een beetje tegen zit is het aanbod van Elise's en de prijzen daarvan in Nederland. Het blijft wel een wagentje die in mijn top 5 staat voor komende 5 jaar in de categorie doemijdiemaar.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 05 jun 2007, 19:47

Ziet er goed uit Mex! Donkere velgen staan hem heel goed :idea: En nu hoeken met dat ding! :wink:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 05 jun 2007, 19:59

Hoeken moet geen probleem meer zijn met een setje Nitrons.

De beste upgrade die je maar kan bedenken voor een Elise of Speedy. Ik heb er in ieder geval geen moment spijt van gehad.

SteV6

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 05 jun 2007, 20:15

Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik volg het allemaal met gepaste interesse ;)

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 05 aug 2007, 15:34

cf airducts en spiegelkapjes besteld.

[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... G_3837.JPG[/img]

[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... G_5000.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 05 aug 2007, 16:29

Mex schreef:cf airducts en spiegelkapjes besteld.
Die airducts, zijn die ook echt functioneel, of is 't puur optisch, net als de spiegelkapjes?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 06 aug 2007, 08:44

Wat een geile bak zo'n Exige! 8) vooral in het oranje! Wie is de eerste op DF met een Exige?!
Jouw Elise is natuurlijk ook helemaal top, Mex :wink:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 06 aug 2007, 09:31

Wim te Riet schreef:
Mex schreef:cf airducts en spiegelkapjes besteld.
Die airducts, zijn die ook echt functioneel, of is 't puur optisch, net als de spiegelkapjes?
In dit topic zijn ze aan het onderzoeken of de scoops nut hebben.

[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... 03_IMG.JPG[/img]

Een totaalplaatje met al het cf erop kan ik zo snel niet vinden.

De kap over de radiateur verkoopt hij ook in cf, is alleen nogal prijzig :roll:

[img:649:487]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... G_4829.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9358
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 aug 2007, 10:17

Ik zou zeggen dat die airducts je extra drag geven. Vorm gedraagd zich als een parahute zeg maar. Is niet erg, als je er maar genoeg PK's bij krijgt om die te overwinnen.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 06 aug 2007, 10:29

Zo heeft de speedster 2.2 een Cw van 0.36 en de turbo 0.38 (uit mijn hoofd, misschien was het verschil NOG meer), en dan nog afgezien van het extra frontaal oppervlak wat nog meer luchtweerstand op gaat leveren. En dat dus door de inlaat scoops van de turbo aan de zijkant, vergelijkbaar met deze, maar dan wel behoorlijk wat groter.
Met het goede luchtfilter erachter schijnt het bij de elise wel te helpen voor de pk's 8)

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 06 aug 2007, 10:31

Bert ///M3 schreef:Ik zou zeggen dat die airducts je extra drag geven. Vorm gedraagd zich als een parahute zeg maar. Is niet erg, als je er maar genoeg PK's bij krijgt om die te overwinnen.
Zo had ik het nog niet bekeken :oops:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 06 aug 2007, 10:36

Maik schreef:Zo heeft de speedster 2.2 een Cw van 0.36 en de turbo 0.38 (uit mijn hoofd, misschien was het verschil NOG meer), en dan nog afgezien van het extra frontaal oppervlak wat nog meer luchtweerstand op gaat leveren. En dat dus door de inlaat scoops van de turbo aan de zijkant, vergelijkbaar met deze, maar dan wel behoorlijk wat groter.
Met het goede luchtfilter erachter schijnt het bij de elise wel te helpen voor de pk's 8)
Bij mij zit er een Hurricane achter het gat. ;)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 06 aug 2007, 11:28

Hurricane is altijd goed op een elise 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 aug 2007, 12:51

Hoi Mex, ik kwam net toen ik wat anders zocht over hardtops met gullwing doors vooor de Seven achtigen ook wat andere foto's tegen omtrent de Lotus Elise type 1 dus wat jij hebt toch? anyway hier de picas 8)

kijk eens naar die luchtgeleidings sleuven boven in het spatbord, best gaaf...

[img:600:450]http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s1 ... dtop1b.jpg[/img]

en dus ook achter om druk weg te halen en goed door te laten stromen.

[img:600:450]http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s1 ... dtop2b.jpg[/img]

allemaal te regelen via ReVerie, affijn die zul je al wel kennen, verkopen mooi spul 8) hier voor de S1


http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s1elise_01.php

en hier wat stoere brede uitbousets voor de S2 oa de Exige, onderaan staan wat mooie :shock: wow...I like that :lol:


http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s2exige_02.php

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 12 aug 2007, 12:59

De luchtsleuven vind ik wel aardig, maar voor de rest vind ik het uiterlijk er behoorlijk op achteruit gegaan :(

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 12 aug 2007, 14:32

Persoonlijk vind ik alles lelijk. Houdt de Elise liever origineel. Dan is het een beauty om te zien.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 aug 2007, 14:57

allen schreef:Persoonlijk vind ik alles lelijk. Houdt de Elise liever origineel. Dan is het een beauty om te zien.
Je moet inderdaad oppassen dat ie niet over the top wordt, toch vind ik sommige ideen wel interessant of zou ik wel eens in het echt willen zien.

mijn ideale? Lotus is een Lotus Elise met hardtop of een Exige maar dan zou ik wel veel power er in willen hebben dus ook voor rechtuit acceleratie over de 160, dus dat ie daar ook goed meekomt op de snelweg enzo, dus 300+ pk :lol: er zijn leuke filmpjes van hoe zo'n kar loopt met 400 of zelfs 500pk :twisted: monsterlijk 8) maargoed das persoonlijk, ik snap de puristen ook wel, en ieder z'n ding, maar zoiets staat ook nog op het lijstje al is die wat naar achter beland, maar wil nog wel een x een paar maand in zoiets sturen, heb nu alleen nog maar in wat verschillende modelllen(in elk geval 6, ook een honda conversie) test ritjes gemaakt, waarvan ik de 111R het lekkerst vond rijden en als mooie basis zou kunnen dienen, maar die krengen zijn duur in NL.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 12 aug 2007, 18:55


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 aug 2007, 19:39

Wim te Riet schreef:Dan moet je de Esthi nemen: http://www.classicdriver.de/de/magazine ... sp?id=1712
Ja monsterlijk dat ding, heb ooit nog een originele folder van van der kooi gekregen een aantal jaren geleden toen ik zei dat ik dan wel een snellere wilde :lol: ach sinds de Elise uitkwam in 1996/1997 volg ik ze al, ben toen nog met m'n pa wezen testrijden in de 120pk de eerste destijds, wat een hoop lol, en wat kon je er meteen hard mee :shock: heerlijk, alleen boven 160 gaf ie niet thuis, tja en op dat moment reed ik zelf met een Nissan GTI-R getuned 300pk en ja dat voelde wel wat krachtiger, toen dacht ik al van, hey als dat blokje nu eens in de Elise kon :twisted: maarja the money...en de kennis...

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 12 aug 2007, 19:48

Ik begin zelf nog het hardste te kwijlen bij deze:

http://www.lotuscars.nl/site/main.php?p ... etails=105

:shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 aug 2007, 19:55

Mex schreef:Ik begin zelf nog het hardste te kwijlen bij deze:

http://www.lotuscars.nl/site/main.php?p ... etails=105

:shock:
altijd baas boven baas :lol: :wink: maareuh doe me dan die van? hoe heet die race coureur nou? anyway die heeft een GT1 Elise met een Viper motor V10 ofzo? om het betrouwbaar te maken ah Mike Hezemans ? anyway een blauwe geloof ik heel mooi :lol: heb zo geen foto's wel een jaar ofzo geleden eens gepost op PH maar niet in m'n eigen bestanden.

[img:600:239]http://www.ritzsite.net/Masters/DEMO1.jpg[/img]

[img:600:302]http://www.ritzsite.net/Masters/DEMO5.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 08 sep 2007, 18:17

Bijna complete remmenupgrade bij elkaar:

[IMG:600:450]http://i14.tinypic.com/6g9twxz.jpg[/img]

[IMG:600:450]http://i5.tinypic.com/4uek2o4.jpg[/img]

[IMG:450:600]http://i6.tinypic.com/4kas8lw.jpg[/img]

[IMG:450:600]http://i18.tinypic.com/4q34m8o.jpg[/img]

Nu alleen nog blokken voor de achterkant.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], L5S1, maurizio, Rogerb, Semrush [Bot] en 15 gasten