BMW M2 G87 - Zandvoort blauw

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Arthursx
Auto: M3 F80

Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw

Bericht door Arthursx » 15 jan 2025, 09:48

Mooi man, klinkt goed! En meer foto's graag

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 15 jan 2025, 09:59

Moet nog even tijd en gelegenheid daarvoor maken, maar ze komen vast een keer ;)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 jan 2025, 10:34

Veel plezier ermee!

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 15 jan 2025, 11:28

gaaf, gefeliciteerd! mooie uitvoering. veel plezier en veilige km's :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 jan 2025, 12:50

Mooi verhaal Chris, veel plezier ermee!

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 15 jan 2025, 13:15

Leuke review, lekker genieten.

Toevallig zag ik laatst deze review van iemand met een m3, die de M2 (zelfde kleur) over de Nordschleife jaagd.

https://youtu.be/W2rqLjK4_U0?si=k0FmTH1OjlHAgHBG

JP

Bericht door JP » 15 jan 2025, 13:42

Dit blijft toch een uber-wissel na de M135i.....Df: heel veel plezier Christian :thumbup:

gahan

Bericht door gahan » 16 jan 2025, 11:23

Ja die duimpjes zijn idd zeer opvallend bij mij ook…
Precies of dit model is amper gekend en wss ook in combinatie met de kleur.
Sportdisplay moet je de wagen in sportmodus zetten ( je hebt road,sport en track) en vervolgens live vehicle dacht ik.

sitechris

Bericht door sitechris » 16 jan 2025, 12:20

oh tnx, ga ik even proberen.

sitechris

Bericht door sitechris » 18 feb 2025, 21:19

Even snel de first impressions na de eerste 2500 km. Eigenlijk vooral woonwerk- en familiebezoekkilometers. Nog geen tijd en gelegenheid gehad voor leuke ritten, op een letterlijk enkel Autobahnritje na.

Maar toch. De eerste indruk is er één van 'just wow'. Wat een bizarre auto is dit. Vanwege allerlei redenen. Alleen al vanwege de extreme looks. Gewoon adembenemend bijna. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, maar wat is dit IRL een brute auto. Die brede wielkasten, de open voorkant, de 4 uitlaten, carbon dak zijn echt gaaf. Maar de kleur is in mijn optiek echt supertof. Past perfect bij de auto en ik ben totally in love. Leuk detail, ondanks dat het een unilak is heb je echt wel different shades of blue. Zie de foto's hieronder. Het is sws een enorme aandachtstrekker. Dus heb je tieners die uitgebreid foto's maken van je auto, duimpjes en veel (positief) commentaar als je bv gaat tanken. Op zich best grappig, maar ik weet niet of ik dit over 6 maanden nog tof vindt. Ik kan er nu wel erg om lachen.

Het interieur? Even wennen aan de iDrive versie 8, maar uiteindelijk vind je wel snel je weg. En de presentatie is subliem. Echt heel mooi. Net als de HUD. Geweldig. Ook de M1 en M2 sneltoetsen op het stuur zijn briljant. Materialen en afwerking zijn ook goed en de stoelen zitten fantastisch. De bucketseats zijn imo een zinloze optie, maar dat hangt mogelijk ook af van je gebruik. Eigenlijk is de auto gewoon een hele fijne daily. Uitmuntende stoelen, een acceptabel comfort (echt prima te doen) en een boterzachte ZF-8 automaat in meest comfy stand. Je kunt hem ook wat scherper zetten, maar dat vind ik voor daily driving net iets too much. Dat geldt niet voor motorgeluid, die heb ik altijd in sport plus staan en dan is het gewoon perfect. Qua volume ben ik ook intens tevreden. Hij brult goed, maar het is niet overdreven luid. Ondanks alle filters zeg ik 'niks meer aan doen'.

De S58? Een absolute parel. Hij is helemaal onderin niet zo koppelrijk als de B58, maar voorbij de 2.5k voel je de spieren spannen en het vermogen opbouwen. En boven de 4k wordt het gewoon echt een snelle auto. Met heel veel adem tot aan de 7200 toeren. Ik ben wel echt impressed door de power icm draaivreugde van de motor. Het voelt echt wel sporty en speciaal aan. De soundtrack is gewoon zeer goed. Klinkt als een reihensechser met een klein anabolenkuurtje. Er zal vast wat 'speaker enhancement' hebben plaatsgevonden, maar dat blijft gevoelsmatig zeer binnen de perken. De auto klinkt authentiek en gewoon heel erg bruut. Inclusief wat gerommel uit de uitlaat. Niet fake, want ook buiten goed hoorbaar. Maar wel subtiel, niet van die keiharde knallen.

Handling? Nog te weinig vlot gereden. Al stuurt de auto best wel direct in, zeker op de vooras reageert de auto echt wel scherp. Maar het is in deze winterse omstandigheden erg lastig om wat temperatuur in het rubber te krijgen. Dus het voelt ook wel een beetje 'sketchy' aan. Voorlopig even de middenstand van TC aangezet (5 uit 10) en voor nu vind ik dit wel even prima. Het stuurgevoel is overigens bmw-esque. Dus best direct maar ook een tandje gevoelloos.

Op de Autobahn overigens al een 8.63 gemeten van 100 naar 200 en ook de topsnelheid (292 teller) even aangetikt. Auto ligt strak op de weg, maar het is wel een twee handjes aan het stuur auto. Je voelt wel dat het rap gaat, ook al is stabiliteit gewoon top. Het is gewoon een auto die veel beleving biedt. Dus ook hard rechtuit rijden is leuk. And again, ook echt serieus snel. Hooguit tikje gevoelig voor spoorvorming (niet zo erg als M140i) en ook wel erg breed. Bij rustiger tempo is het gewoon een prettige en ontspannen GT.

En waarom heb ik de auto zoveel gepakt voor de saaie woonwerkkilometers? Omdat ook de saaie kilometers fun zijn. Ik heb constant het gevoel dat ik in een speciale auto rijd. Alleen al de blik op de wielkasten in je spiegels. De lange motorkap. De ver weg grommende zescilinder die nog geen 2.000 toeren draait. Het speciale interieur. Iedere kilometer voelt gewoon speciaal aan, ook al rijd je 110 op de snelweg. En als je dan de auto op scherp zet, blijkt het een enorme brutus te zijn. Er zit echt een jekyll and hyde karakter in. Het gewicht? Dat voel je wel een beetje. Bij bijvoorbeeld remmen merk je dat echt wel. En bij handling ook wel een beetje. Niet ergerlijk, maar het is er wel. Je moet deze auto niet zien als een lichtgewicht atleet. Maar veel meer als een Beierse musclecar. Met zelfde karakter, uiterlijke vertoon en brullende motor. Alleen dan wel met een geciviliseerd randje. En Duitse afwerking.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2025, 22:03

^ Bijna geheel eens, buiten onderstaande

HUD doet me eigenlijk weinig, ik vind het nogal storend in het blikveld, overdag met fel licht niet of onvoldoende afleesbaar, in het donker te overheersend, in de normale stand rijdend geeft het HUD ook geen extra info, in de M Mode "sport" stand krijg je pas een toerenteller in beeld.

HUD, in het begin wel even geinig, ging me steeds meer tegenstaan, heb ik dus permanent uitgeschakeld

Dan de Carbon sportbuckets, een absolute must have om goed en strak te zitten, zonder te glijden. Ik heb beide stoelen geprobeerd, de normale sportstoel is imho veel te glad en te weinig ondersteunend. Je moet even wennen naan in en uit stappen met de buckets, maar wat zitten deze stoelen als gegoten, bizar goed.

Het DigiDash is qua afleesbaarheid veel minder intuïtief dan ronde klokken, de schaalverdeling is te priegelig en slecht afleesbaar, het is wel een helder scherm, maar duiding van snelheid en of toerental vind ik ondermaats tov ronde klokken, ook in de sportstand waarbij je een ander setup krijgt van mn de toerenteller die dan een schuine dikke rode balk wordt, die balk is belachelijk dik, en wederom kan je slecht onderscheiden in welk toeren bereik je eigenlijk onderweg bent. De schaalverdeling is veel te klein en dicht op elkaar.

Ik vind de torsie stabiliteit van de koets ook niet heel erg overtuigend. Een schuin oprit oprijdend voel en hoor je auto zuchten en mild kraken.

Remmen vind ik nog steeds apart, kunstmatig en gevoelloos, niet echt overtuigend.

De motor is echt dat wat deze auto maakt, het sturen is fantastisch, een heerlijk snel stuurhuis, de kar ligt heel stabiel idd, geen neiging tot duiken en zijwaarts hard om de bocht blijft de kar heel vlak, de brede banden maken de auto behoorlijk spoorgevoelig. Gewicht is merkbaar bij remmen of juist langzaam over drempels, voor de rest erg goed gecamoufleerd.

Schakelen met de flippers merk je de nogal forse vertraging tussen handactie en overgang verzet, dar moet je echt rekening mee houden. Het is handmatig zowel in up als down shift een beetje achter de feiten aan.

Hoewel niet erg van belang bij dit soort auto`s vind ik toch heel knap dat ik er 25% zuiniger mee rijd dan met de CS, bij de relatieve kleine tank a 52 liter net even wat meer actie radius.

Super DD, dat is ie.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 feb 2025, 02:09

Leuke eerste review! Enthousiaste spat er vanaf en begrijpelijk een echte M en zeker je eerste is toch gewoon een heel speciale auto :df:

Robin

Bericht door Robin » 19 feb 2025, 06:25

Mooie reviews van zowel Chris als Robert. Dank.

Ik blijf nog even doorrijden in dat ouwe ding als jullie 't niet erg vinden:)
draaivreugde
mooi Germanisme :P

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 feb 2025, 06:38

Nog vergeten;

Piepende remmen, echt storend.

Ik dacht dat het exemplarisch was, maar een snelle zoektocht op Bimmerpost maakt duidelijk dat ik onderdeel van de club ben :tooth:

sitechris

Bericht door sitechris » 19 feb 2025, 07:44

Ja heb ik ook bij koude remmen.

Robin

Bericht door Robin » 19 feb 2025, 08:18

Ja maar niet constant/altijd toch Romo?

Ik ook (Ferodos) als ze koud zijn, soms.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 19 feb 2025, 08:40

Leuke review! Snap zeker dat je enthousiast bent van zo'n 'klein' kanon. De omschrijving als Beierse Musclecar beschrijft het plaatje ook wel. 't Is niet meer het strakke gedrongen design zoals de 1M had, allemaal wat lomper. Veel plezier ermee!

Een ding vind ik echt verschrikkelijk aan 't interieur, en dat zijn die stoelen met blauw en rood, walgelijk! Maargoed, als je er op zit, zie je 't niet ;)

romo

Bericht door romo » 19 feb 2025, 08:56

Robin schreef: 19 feb 2025, 08:18 Ja maar niet constant/altijd toch Romo?

Ik ook (Ferodos) als ze koud zijn, soms.

Niet constant, maar wel vaak (ik weet niet of dit antwoord helpt :tooth: )

Ik weet ook niet welke pads er op zitten, ze geven weer enorm veel remstof als gebruikelijk bij alle anderen die ik heb gehad.

Wat nu ook opvalt; het lijkt of de remschijven voor "aangevreten" worden door de pads, er lijken groeven te ontstaan in het slijtpatroon, een beetje zoals ik bij Porsche stalen remmerij ook veel zie

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 19 feb 2025, 09:05

De F87 was een tandje rauwer, maar ik vind dit echt een heerlijk daily-beuker! :df: Goede implementatie van de brede spreiding die met moderne electronica mogelijks is (comfort<--->sport).

Arthur

Bericht door Arthur » 19 feb 2025, 09:51

Leuke review en een dikke kar om te zien. Lijkt me heel gaaf om eens een M te bezitten, veel plezier ermee.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 19 feb 2025, 10:16

Ik kan nog steeds niet zo wennen aan dit model maar zag hem laatst in zwart en die vond ik geniaal? Waren carbon ceramic brakes geen optie?

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 19 feb 2025, 10:40

tomgtr schreef: 19 feb 2025, 10:16 Ik kan nog steeds niet zo wennen aan dit model maar zag hem laatst in zwart en die vond ik geniaal? Waren carbon ceramic brakes geen optie?
precies dit heb/had ik ook wel, daarna een paar keer in het echt gezien en sindsdien wel een stuk fraaier. op de foto's komt het op een of andere manier minder goed over naar mijn idee.

Robin

Bericht door Robin » 19 feb 2025, 10:44

^^^Inderdaad, zwart en staalkleurige wielen. Ieder z'n ding, maar ik kan er niet meteen(een jaar later....) verliefd op worden:)

romo

Bericht door romo » 19 feb 2025, 11:15

tomgtr schreef: 19 feb 2025, 10:16 Ik kan nog steeds niet zo wennen aan dit model maar zag hem laatst in zwart en die vond ik geniaal? Waren carbon ceramic brakes geen optie?
CCB geen optie bij de huidige, wel op de komende CS

Had het nu optioneel gekund dan direct gedaan, alleen al vanwege de absurde hoeveelheid remstof.

Arthur

Bericht door Arthur » 19 feb 2025, 12:26

Minder remmen? :tooth:

Plaats reactie