Roy's Caterham 485S, UPDATES P4

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Roy RS

Re: Roy's Caterham 485S, UPDATES P4

Bericht door Roy RS » 26 dec 2024, 22:01

Spijkerhard schreef: 26 dec 2024, 20:46 Mooi speelgoed heb je toch in je speelgoed ho(e)kje! Geniet ervan!

Het is aan huis geen groot hok, maar van alle gemakken voorzien en het is toch zo verrekte handig om aan huis te knutselen, dus ben echt blij dat ik last minute besloten heb de brug thuis te plaatsen ipv in de loods…daar is de ruimte bezig, maar nu heb ik soms tussen ontbijt en de koffie een voorruit gemonteerd😅

SlowCo schreef: 26 dec 2024, 21:57 Met je Caterham naar de opslagloods rijden om je Ariel op te halen. Da's nog eens het toppunt van DF!
:df:

Moet zeggen dat dat ook wel echt genieten is (als ze het allebei doen…beide waren uit de running de laatste maand, waiting for parts, wat met name voor de Atom een uitzondering is wel)

SlowCo

Bericht door SlowCo » 26 dec 2024, 23:03

Heb je de video met de oude Stig ook al gezien waarbij een carbon achterwiel lijkt te delamineren/breken door de zijwaartse belasting en mega grip?
Vanaf 9:26 minuut:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 dec 2024, 23:21

SlowCo schreef: 26 dec 2024, 23:03 Heb je de video met de oude Stig ook al gezien waarbij een carbon achterwiel lijkt te delamineren/breken door de zijwaartse belasting en mega grip?
Vanaf 9:26 minuut:

Ja had ik gezien! Tevens had ie niet de beloofde 400pk in dat filmpje, het was een prototype en dit was eigenlijk net te vroeg. Volgende week is de productieversie bij top gear stiglaps😎, dan zou het goed moeten komen👊

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 dec 2024, 03:18

SlowCo schreef: 26 dec 2024, 21:57 Met je Caterham naar de opslagloods rijden om je Ariel op te halen. Da's nog eens het toppunt van DF!
:df:
Haha +1 heel gaaf zo

DFJEF

Bericht door DFJEF » 27 dec 2024, 08:55

Zo'n ruitje maakt zeker het verschil. :thumbup:
Ik zie je nog compleet ingepakt zitten (volgens mij ook nog met een soort skibril op?) toen ik je afgelopen september op de snelweg richting het zuiden tegenkwam. :mrgreen:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 27 dec 2024, 20:59

DFJEF schreef: 27 dec 2024, 08:55 Zo'n ruitje maakt zeker het verschil. :thumbup:
Ik zie je nog compleet ingepakt zitten (volgens mij ook nog met een soort skibril op?) toen ik je afgelopen september op de snelweg richting het zuiden tegenkwam. :mrgreen:
Das een goeie, denk dat ik een masker op had! Zo’n paintbal masker, helm krijg ik last van mn nek van de wind die die vangt. Cruisen snelweg is zo’n masker wel lekker en is je gezicht toch beschermd tegen beestjes en steentjes. Maar heel relaxed is het niet. Ik had die voorruit toen ook allang willen hebben, maar ja levertijd he.
Het idee was altijd al dat dit de auto voor de straat en trips zou zijn en de atom voor snelle straat misdragingen en circuit.
De caterham kun je ook gewoon wat in meenemen enzo

Roy RS

Bericht door Roy RS » 02 jan 2025, 22:01

De caterham met deurtjes heeft standaard de optie tot floppy hangende spiegels die zo hard virbreren dat ze je meer afleiden dan dat je er iets in ziet…de spiegels zitten dan op het leder vast, wat natuurlijk lekker op de wind beweegt…
Er zijn verschillende opties om ze op de raamstijl te boren of schroeven, maar dan gaan de deurtjes nog maar half open…
Ik heb eccles mounts gedownload en geprint (techniek staat voor niks tegenwoordig), deze vervangen het scharnier van de deurtjes, dan zit de spiegel lekker stevig en de deurtjes kunnen gewoon helemaal open

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie