BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [Is te koop...]
- Knot
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Als we het over de B48 hebben, mooie opvolger.. org NL 2018, panoramadakje, HiFi, achteruitrijcamera, electrische kofferklep xLine, M stuurtje....
https://www.bergwerffbmw.nl/alle-merken ... ne/1832717
Net binnen denk, nog geen foto's.
https://www.bergwerffbmw.nl/alle-merken ... ne/1832717
Net binnen denk, nog geen foto's.
- Paskal
- Auto: meerdere
Voldoende argumenten om hem Knot-style af te schieten
zoals:
- is over 3 weken alweer 6 jaar oud
- weer slechts een 4 cylinder
- wit
Kortom: 33k neerleggen voor een witte X1 van 6 jaar oud voorzien van een 4 cylinder

- is over 3 weken alweer 6 jaar oud
- weer slechts een 4 cylinder
- wit
Kortom: 33k neerleggen voor een witte X1 van 6 jaar oud voorzien van een 4 cylinder

- Knot
Staat een jaar jongere met de helft van de km bij een bmw dealer dus deze is sowieso "prijzig".
Maargoed, wit vind ik mooi, een M-pakket vind ik de spatbordranden lelijk dus liever een xLine dus.
B48 prima, B58 is onbetaalbaar en volgens mij niet eens geleverd in een X1.
Jaartal boeit me niet, uitvoering wel.
Maargoed, deze E84 mag nog even mee hoor, net een maand in bezit maar zoiets zie ik tzt wel zitten. Zelfs als xdrive met B48 zal ie zuiniger zijn dan een sdrive met N20 denk.
Maargoed, wit vind ik mooi, een M-pakket vind ik de spatbordranden lelijk dus liever een xLine dus.
B48 prima, B58 is onbetaalbaar en volgens mij niet eens geleverd in een X1.
Jaartal boeit me niet, uitvoering wel.
Maargoed, deze E84 mag nog even mee hoor, net een maand in bezit maar zoiets zie ik tzt wel zitten. Zelfs als xdrive met B48 zal ie zuiniger zijn dan een sdrive met N20 denk.
-
Ik vindt de F48 echt geslaagd, een mini X5 F15 in voor mij normale proporties. Ja het is een fwd auto maar in deze klasse is het naast de CX5 de mooiste kleine SUV.
- Knot
Ik twijfel nog over de vorm, vind de E84 tov de F48 juist wel wat stoer(der)s hebben als je ze naast elkaar zet.
Zeker vanuit deze hoek, vooraf maakt de F48 (sorry) ook wel kans.

Alle foto's / link:
https://www.bmwblog.com/2015/06/03/e84- ... omparison/
Zeker vanuit deze hoek, vooraf maakt de F48 (sorry) ook wel kans.

Alle foto's / link:
Laatst gewijzigd door Knot op 08 dec 2023, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Dit bedoelde ik trouwens met die spatbordranden in wit met een M pakket, vind ik er niet fraai uitzien, dan liever een witte xLine of een zwarte met M pakket.
- Bijlagen
-
- e84_wit_mpakket.JPG (51.2 KiB) 2132 keer bekeken
-
Het is de F48Knot schreef: 08 dec 2023, 15:27 Ik twijfel nog over de vorm, vind de E84 tov de F84 juist wel wat stoer(der)s hebben als je ze naast elkaar zet.
Zeker vanuit deze hoek, vooraf maakt de F84 ook wel kans.
Alle foto's / link:

Het is een soort ingekrompen 3 Serie Cross Country
- Knot
Excuses... F48 idd, ben niet zo bekend met moderne BMW's 

-
Ik vind de codering bij BMW sowieso ruk. Bij Mercedes is elke nieuwe generatie gewoon 1 nr hoger. Bij BMW van E naar F naar G en verschillende nummeringen waarvan je denkt hoe kom je erop.
- Knot
Ik kan G20 en G30 van de nieuwe 3 en 5 onthouden (wat inmiddels alweer de G60 is) en verder heeft BMW bij mij de aandacht verloren.
-
N53 E91 met om en nabij 260PK 1:11.3 sinds aanschaf (20KKM verder)Knot schreef: 27 nov 2023, 14:35 Die B48 deed het goed idd, al heb ik met de 120i niet een heel goed vergelijk omdat ik die ook vaak op zn staart trapte en daarna gechipt naar 286pk etc.
Toch is de N20 in het leven geroepen omdat de N52/N53 niet de meest zuinige motoren waren.
Lange afstanden 110 op CC 1:15.
Rijd elke dag 2x enkele reis 20KM en op vrijdag stukje van 50KM enkele reis 2x en steeds met koude motor beginnen zit rond de 1:11 gemiddeld in de winter en zomer 1:11.5.
Hele dagen in stad tuffen 1:9.
-
Dat sowieso - en qua potentieel is de N53 ook stuk interessanter.
Wel duurder in onderhoud dan een N52 en klinkt iets minder dan de 52.
- JP
Heeft die nieuwere X1 een betere trekhaak en hoger trekgewicht wat je uiteindelijk toch niet gebruikt (hebt dusver ) ? 

- Knot
Xdrive mag 2000 ipv 1800 maar dat zou ik net zo goed achter een Sdrive hangen hoor.
Die trailer komt er vast een keer achter, kwestie van tijd.
Die trailer komt er vast een keer achter, kwestie van tijd.
- Knot
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [audio upgrade...]
Gisteren de stoelen nog even in het vet gezet en de wang een beetje bijgekleurd van instap/gordel slijtage, staat het er weer netjes bij. Geen fancy autopoets spullen, gewoon wat er al stond voor de paardenzadels, werkt prima! 

- Bijlagen
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 10.25.58_646e5ea6.jpg (224.09 KiB) 1386 keer bekeken
- Knot
Vorige maand bezig geweest met de audio, de spullen die hier aangeboden waren had ik gekocht en al even op de plank liggen maar met een mooi dagje even bezig geweest. Standaard alleen subs en midrange natuurlijk en dat geluid blijft wat dof en laag in de auto hangen. Gelukkig wel de roostertjes voor tweeters alleen zat er niks in.
Voorzichtig alles losgeklikt, de HiFi midrange (blauwe sticker) en HiFi tweeter ingebouwd in beide deuren. Alles netjes dichtgeklikt weer en toen de verrassing. De setup is natuurlijk zo dat het signaal versterkt wordt dat wist ik al zodat de midrange nog een beetje compenseert in de hoge tonen en de kleine subs krijgen ook wat meer lage tonen mee. De HiFi midrange pakt alleen alle lage tonen op/af van de subs dus totaal geen diepte meer in het geluid en onder de stoelen gebeurt vrij weinig. Dacht dan die subs er ook maar in maar toen eens goed gaan kijken.
Stereo: tweeters (geen), midrange 10cm (4ohm), subs 16cm (4ohm)
HiFi: tweeters 25mm (paralel aan midrange), midrange 10cm (4ohm), subs 20cm (2ohm)
Top: tweeters 25mm (paralel aan midrange), midrange 10cm (4ohm), subs 20cm (8ohm).
Subs die ik had van Audio System waren 2ohm dus alleen toepasbaar op een auto met HiFi installatie/versterker (of een hoop ombouw etc maar geen zin in), dat ging nooit werken, gelukkig stoelen nog niet eruit gehaald.
Midrange de originele speakers maar teruggezet (waar een condensator aan zit die HiFi niet heeft) en enkel de HiFi tweeters hieraan doorgelust, die verstoren het geheel niet echt maar ze zitten per kanaal met 3 aan dezelfde kabel dus je wil er niet teveel weerstand op hebben.
Klankinstelling kan je de hoge tonen die eerst +4 stonden nu naar -2 zetten maar het blijft aanrommelen, staat het zacht heb je voordeel van de hoge tonen van de tweeters, ga je het volume opschroeven dan is het heel snel een schel geluid omdat de aansturing vanuit de navi/versterker in basis al niet neutraal is.
Volgende keer weer gewoon een auto met minimaal HiFi en liefst Harman/Kardon dus!
Voorzichtig alles losgeklikt, de HiFi midrange (blauwe sticker) en HiFi tweeter ingebouwd in beide deuren. Alles netjes dichtgeklikt weer en toen de verrassing. De setup is natuurlijk zo dat het signaal versterkt wordt dat wist ik al zodat de midrange nog een beetje compenseert in de hoge tonen en de kleine subs krijgen ook wat meer lage tonen mee. De HiFi midrange pakt alleen alle lage tonen op/af van de subs dus totaal geen diepte meer in het geluid en onder de stoelen gebeurt vrij weinig. Dacht dan die subs er ook maar in maar toen eens goed gaan kijken.
HiFi: tweeters 25mm (paralel aan midrange), midrange 10cm (4ohm), subs 20cm (2ohm)
Top: tweeters 25mm (paralel aan midrange), midrange 10cm (4ohm), subs 20cm (8ohm).
Subs die ik had van Audio System waren 2ohm dus alleen toepasbaar op een auto met HiFi installatie/versterker (of een hoop ombouw etc maar geen zin in), dat ging nooit werken, gelukkig stoelen nog niet eruit gehaald.
Midrange de originele speakers maar teruggezet (waar een condensator aan zit die HiFi niet heeft) en enkel de HiFi tweeters hieraan doorgelust, die verstoren het geheel niet echt maar ze zitten per kanaal met 3 aan dezelfde kabel dus je wil er niet teveel weerstand op hebben.
Klankinstelling kan je de hoge tonen die eerst +4 stonden nu naar -2 zetten maar het blijft aanrommelen, staat het zacht heb je voordeel van de hoge tonen van de tweeters, ga je het volume opschroeven dan is het heel snel een schel geluid omdat de aansturing vanuit de navi/versterker in basis al niet neutraal is.
Volgende keer weer gewoon een auto met minimaal HiFi en liefst Harman/Kardon dus!
- Bijlagen
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 10.27.40_abbd8977.jpg (187.1 KiB) 1372 keer bekeken
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 10.27.21_49cf8c5f.jpg (220.38 KiB) 1372 keer bekeken
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 10.28.07_b589a5db.jpg (268.15 KiB) 1372 keer bekeken
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 10.28.18_561b3088.jpg (166.78 KiB) 1372 keer bekeken
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Het filteren kun je eventueel nog aanpassen dmv coderen voor zover ik weet, dan wordt de equalizer meer 'vlak' geprogrammeerd.Knot schreef: 12 jul 2024, 10:44 Vorige maand bezig geweest met de audio, de spullen die hier aangeboden waren had ik gekocht en al even op de plank liggen maar met een mooi dagje even bezig geweest. Standaard alleen subs en midrange natuurlijk en dat geluid blijft wat dof en laag in de auto hangen. Gelukkig wel de roostertjes voor tweeters alleen zat er niks in.
Had zelf in mijn E91 zo'n upgrade kit van Alpine, dat klonk echt wel goed. Daar zat alleen wel een versterker bij.
- Knot
Zal eens kijken of dat met Carly te doen is, dat abo loopt toch nog tot november.
Dacht kijk gewoon wat de standaard navi unit ervan bakt maar het geheel is wel hierop ontworpen.
Alpine kit ook wel eens in verdiept toen ik de F30 met standaard audio had, klein versterkertje in het dashbordkastje of erachter idd maar blijft rommelen in de marge.
Dacht kijk gewoon wat de standaard navi unit ervan bakt maar het geheel is wel hierop ontworpen.
Alpine kit ook wel eens in verdiept toen ik de F30 met standaard audio had, klein versterkertje in het dashbordkastje of erachter idd maar blijft rommelen in de marge.
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Voor zover ik weet is het met de F-series anders en kun je volgens mij niet plug-and-play een versterker aansluiten bij de base-audio. Daar zijn volgens mij ook nooit dat soort Alpine kitjes voor geleverd.Knot schreef: 12 jul 2024, 12:43 Zal eens kijken of dat met Carly te doen is, dat abo loopt toch nog tot november.
- Knot
Had in april met de buren ook nog een paar rondjes Zandvoort gedaan met de X1 trouwens.
Mensen dachten dat die witte X1 per ongeluk de baan op ging....
Geen M sportonderstel, geen M sportremsysteem, geen sportautomaat, geen sportstoelen, geen sperdifferentieel, geen semislicks, niks, gewoon inschrijven en erop rammen.
Mensen dachten dat die witte X1 per ongeluk de baan op ging....

Geen M sportonderstel, geen M sportremsysteem, geen sportautomaat, geen sportstoelen, geen sperdifferentieel, geen semislicks, niks, gewoon inschrijven en erop rammen.
-
OnlineMartijn_bmw
Ziet er toch wel leuk uit! Hield hij het een beetje vol?
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Ik zit die foto met die speakers eens goed te bekijken.
Maar knap dat het allemaal gelukt is met twee linkerhanden Rody
Maar knap dat het allemaal gelukt is met twee linkerhanden Rody

- Knot
Haha, iemand moet de foto nemen. Naja, het is een lekker klusje en voor je het weet breek je een clipje oid af maar het is gelukt maar niet echt tevreden, volgende auto krijgt weer dikke audio maar komt niemand voor de Audi op autoscout24.
Zandvoort ging wel maar doe met straatauto's een rondje of 5 en een rustige inlap om vast af te koelen, minuutje na parkeren even een paar cm doordraaien voor de remmen enz. Niks met de bandenspanning gedaan, gewoon rijden dus het gaat snel richting 3 bar als je standaard al met flinke spanning rijdt. Vond het niet eens heel verkeerd voor een straatauto, heb m niet maximaal getrapt maar toch een 2m19 met het ding gereden.
Wat wel drama was, de pickup, zeker als je een trage inlap doet om af te koelen pak je een hoop zooi op, naar huis zat het er nog op, daarna richting papenburg (280km) ook nog, en gedurende de dag met wat snelle ronden en wielspin had ik pas weer normaal bruikbare ronde banden.
DSC off is ook niet off bleek, als je m heel voorzichtig laat komen, steeds iets meer wielspin dan lukt het soms maar ga je iets teveel op het gas of iets te wild grijpt hij alsnog in, terwijl je echt alles uit hebt (5sec ingedrukt). Geen zin om (abs) zekeringen te gaan trekken in een daily maar wel jammer, had dikkere schuivers kunnen/willen maken.
Ding heeft Zandvoort gezien, Papenburg gezien, fietsendrager gehad, paardentrailer gehad, koelaanhanger gehad..... eigenlijk heb ik het alweer gehad de lol ermee.
Zandvoort ging wel maar doe met straatauto's een rondje of 5 en een rustige inlap om vast af te koelen, minuutje na parkeren even een paar cm doordraaien voor de remmen enz. Niks met de bandenspanning gedaan, gewoon rijden dus het gaat snel richting 3 bar als je standaard al met flinke spanning rijdt. Vond het niet eens heel verkeerd voor een straatauto, heb m niet maximaal getrapt maar toch een 2m19 met het ding gereden.
Wat wel drama was, de pickup, zeker als je een trage inlap doet om af te koelen pak je een hoop zooi op, naar huis zat het er nog op, daarna richting papenburg (280km) ook nog, en gedurende de dag met wat snelle ronden en wielspin had ik pas weer normaal bruikbare ronde banden.
DSC off is ook niet off bleek, als je m heel voorzichtig laat komen, steeds iets meer wielspin dan lukt het soms maar ga je iets teveel op het gas of iets te wild grijpt hij alsnog in, terwijl je echt alles uit hebt (5sec ingedrukt). Geen zin om (abs) zekeringen te gaan trekken in een daily maar wel jammer, had dikkere schuivers kunnen/willen maken.
Ding heeft Zandvoort gezien, Papenburg gezien, fietsendrager gehad, paardentrailer gehad, koelaanhanger gehad..... eigenlijk heb ik het alweer gehad de lol ermee.
-
als je nog aan upgrades begint, dan blijft de befaamde Knot-wissel-kriebel dit keer uit?!
Ligt dat aan de X1 of aan wat anders?!
- Knot
Ding hebben we pas een half jaartje ofzo, volgende maand beurtje bij de dealer en eerst de Audi maar eens verkopen, denk dat ie deze winter nog blijft en dan begin 2025 overbodig maar kan idd ook zomaar zijn dat ik m op autoscout gooi, zal net iemand zijn die een witte org NL dealeronderhouden met trekhaak zoekt.