JP schreef: ↑20 aug 2022, 21:24
Onlangs in het motorweertje-draadje zag ik beske met zijn KTM Duke en dat vind ik best leuke modellen (de motor, niet beske).
Maar aangezien ik redelijk recent mijn rijbewijs, motor en alle benodigdheden gehaald heb:
Rijbewijs: +/- €1800 inclusief theorie, AVB, AVD examen, reken op lange wachttijden bij zowel de rijschool als het CBR. Mede hierom heb ik ook op safe gespeeld en gewoon wat lessen extra genomen zodat ik zeker niet zou zakken en weer maanden moest wachten. Als je hier iets meer risico in wil nemen kan het goedkoper.
Pak: Broek was een tweedehandsje die ik van van schoonpa gekregen heb, jas heb ik bij de motor "gekregen" want ze gaven bij de motorzaak liever kleren weg dan korting op de motor. Maar laten we voor deze twee dingen even €500 voor tellen. Handschoenen €50, laarzen €180, helm €400. Totaal €1130.
Motor: zo gek als je het zelf wil maken, in mijn geval een KTM van tegen de €6000.
Verder nog een motorhoes van €100 voor de nachten dat ie buiten slaapt, een slot €50, wat ketting onderhoud spul €50, paddockstand + bobbins €100, ik vergeet vast nog het een en ander maar dat is wisselgeld in vergelijking met de rest.
Optellen ga ik niet doen want ik wil het graag vrolijk houden, maar al met al was het een duur proeflesje wat ik vorig jaar voor mijn verjaardag kreeg