Sorry, geld was op! Al gezegd via app maar wat een pech man. Nu alleen nog het onderstel en dan hebben alles wel gehad denk ikGodspeed schreef: ↑21 nov 2020, 22:26
Ivo, de vorige eigenaar, heeft een groot deel van de uitlaat laten vervangen eerder dit jaar. Echter het deel met de katalysator is helaas niet vervangen door hem. Uitgerekend op dat punt, tussen katalysator en middendemper, heeft de uitlaat het begeven. Wat een kutdag...
Peugeot 106 Rallye verkocht - En nu?
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Een ellendig weekend...
Katalysator is vervangen door het tweedehands exemplaar van Martijn M, waarvoor nogmaals dank, Martijn!
De reeds aangekochte stalen set met winterbanden heeft de plaats van de steelies ingenomen, die nu weer terug naar de poedercoater gaan.
Voorlopig zal ik op deze set blijven rijden. Het idee van een ‘mooi weer’ auto is inmiddels een beetje verwaterd. Op deze winterset kan ik mooi - rijdend - de winter overbruggen. De steelies komen in het voorjaar wel weer eronder.
De reeds aangekochte stalen set met winterbanden heeft de plaats van de steelies ingenomen, die nu weer terug naar de poedercoater gaan.
Voorlopig zal ik op deze set blijven rijden. Het idee van een ‘mooi weer’ auto is inmiddels een beetje verwaterd. Op deze winterset kan ik mooi - rijdend - de winter overbruggen. De steelies komen in het voorjaar wel weer eronder.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Een ellendig weekend...
Onlangs de banden weer van de velgen af laten draaien om dus opnieuw te laten poedercoaten en wederom trammelant... Bandenboer: "Wist je dat één velg smaller is dan die andere drie?"
#%(@*&%*!!!!1
De auto blijkt dus op drie S2 steelies en één S1 steelie te staan. Die is 5,5J t.o.v. 6J wat het moet zijn. Volgens de bandenboer kan dit geen kwaad mits vier dezelfde banden en dit wieltje niet op de aangedreven as. Maar toch blijft het in je kop zitten en met (mogelijk) volgend jaar op de Nürburgring rijden zit me dit niet lekker. Dus op zoek naar een vierde S2 steelie in 6J breed.
Nu heeft Martijn M me al onwijs geholpen met de katalysator, maar bleek hij me opnieuw uit de brand te kunnen helpen met dit wielen-drama. Zijn reservewiel is een S2 steelie en hij vond het geen probleem om deze te ruilen voor een S1 steelie. Top!! Ik laat de band omleggen op de S1 steelie die hij retour ontvangt van mij. Martijn je bent een held!
#%(@*&%*!!!!1
De auto blijkt dus op drie S2 steelies en één S1 steelie te staan. Die is 5,5J t.o.v. 6J wat het moet zijn. Volgens de bandenboer kan dit geen kwaad mits vier dezelfde banden en dit wieltje niet op de aangedreven as. Maar toch blijft het in je kop zitten en met (mogelijk) volgend jaar op de Nürburgring rijden zit me dit niet lekker. Dus op zoek naar een vierde S2 steelie in 6J breed.
Nu heeft Martijn M me al onwijs geholpen met de katalysator, maar bleek hij me opnieuw uit de brand te kunnen helpen met dit wielen-drama. Zijn reservewiel is een S2 steelie en hij vond het geen probleem om deze te ruilen voor een S1 steelie. Top!! Ik laat de band omleggen op de S1 steelie die hij retour ontvangt van mij. Martijn je bent een held!
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
goed opgelost
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26848
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
Mooi opgelost zo!
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
Tof van Martijn! Hopelijk komen de velgen dit keer netjes terug!
-
OnlineBram
- Berichten: 15898
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
Toch mooi hè, zo'n forum
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
Ghehe, ik krijg flashbacks van mijn rallye periode. Verkopen die bende.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
- MVB
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
Van die wielen is wel pech, maar gelukkig snel verholpen
Lijkt me wel eens leuk om jou Rallye en mijn Yaris naast elkaar te zetten.
Specs zijn vergelijkbaar, Rallye 875kg - 74kW en de Yaris 925kg - 77kW.
Straks met B8 dempers moeten ze redelijk vergelijkbaar zijn.
Lijkt me wel eens leuk om jou Rallye en mijn Yaris naast elkaar te zetten.
Specs zijn vergelijkbaar, Rallye 875kg - 74kW en de Yaris 925kg - 77kW.
Straks met B8 dempers moeten ze redelijk vergelijkbaar zijn.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
Goede actie(s) van mijn naamgenoot!
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
- WJ
- Berichten: 11748
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
Haha, mooi dat het zo opgelost is!
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
Dan doen we dat een keertje!MJvanBlokland schreef: ↑07 dec 2020, 08:32 Van die wielen is wel pech, maar gelukkig snel verholpen
Lijkt me wel eens leuk om jou Rallye en mijn Yaris naast elkaar te zetten.
Specs zijn vergelijkbaar, Rallye 875kg - 74kW en de Yaris 925kg - 77kW.
Straks met B8 dempers moeten ze redelijk vergelijkbaar zijn.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Het houdt niet op...
Aanstaande zaterdag naar Leeuwenservice
- StefanW
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Kijk goeie plek! Succes!
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Vandaag bij Leeuwenservice in Nijkerk geweest waar de Rallye verlaagd is middels Eibach veren en Bilstein B8 dempers. Viel niet per se mee, kwamen hier en daar natuurlijk weer wat dingen tegen. Ondanks de recente achterasrevisie was deze nog niet aan beide kanten gangbaar en bleek er vocht in de as te zitten. Erg raar, maar helaas wel waar. Tevens bleek een van de twee veerpoten (voorzijde) een 'gemodificeerde' standaard veerpoot te zijn, i.p.v. een versie van een sport/gti/rallye. Deze heeft een eraan gefabriceerde bevestiging voor de stabilisatorstang, die de sport-poot standaard heeft. Ook waren de veren niet van gelijke lengte en stond de auto aan de bestuurderszijde ruim 1 cm hoger. Op zoek naar een andere veerpoot dus.
E.e.a. was nog wel prima bruikbaar, dus alles in elkaar geflanst en toen na ruim 5 uur vertoeven in Nijkerk met een lagere auto terug huiswaarts gekeerd. De auto staat op prima hoogte nu en is erg strak afgeveerd zonder te stug te worden. Top!
Tot op heden helaas alleen matige telefoonfoto's. Zodra de schade is gemaakt en de steelies weer terug eronder zitten pak ik de spiegelreflex weer eens uit de kast voor wat knappe platen.
E.e.a. was nog wel prima bruikbaar, dus alles in elkaar geflanst en toen na ruim 5 uur vertoeven in Nijkerk met een lagere auto terug huiswaarts gekeerd. De auto staat op prima hoogte nu en is erg strak afgeveerd zonder te stug te worden. Top!
Tot op heden helaas alleen matige telefoonfoto's. Zodra de schade is gemaakt en de steelies weer terug eronder zitten pak ik de spiegelreflex weer eens uit de kast voor wat knappe platen.
- StefanW
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Hij staat wel erg mooi zo! Heb je de standaard B8 dempers achter?
- Eeuwe
- Berichten: 4563
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
B8 Sprint voor + achter.
Nee, er was helaas geen vervangende poot voorhanden bij Ron. Dus de in elkaar gebakken veerpoot weer terug gemonteerd en nu zoekende naar een originele sport veerpoot. Betreft linksvoor mocht iemand iets weten of hebben liggen!
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Dit is wat we aantroffen en die dus vervangen dient te worden. De bevestiging voor de stabilisatorstang is achteraf gemonteerd (gebout en gelast) op een poot afkomstig van een niet sport-model.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Rechts op de foto overigens de toekomstige bestemming van dit onderdeel te zien
Mezelf gequote ipv geëdit zie ik nu...
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Wat een cowboys zijn dat toch, zo aan een auto prutsen
Wel heel erg fan van een Pugje 106 rallye! Geef hem maar wat liefde!
Wel heel erg fan van een Pugje 106 rallye! Geef hem maar wat liefde!
- StefanW
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Heb op een Engels forum wel eens een topic gelezen over verschil tussen die twee varianten. Daar kwamen ze tot de conclusie dat voor voornamelijk straatgebruik en af en toe een circuitdag de B8 sprint dempers helemaal prima waren voor het geld. De meerprijs is het dan niet waard.
In jouw geval met een volledig geprepareerde circuitauto zou ik ook voor de meer ‘hardcore’ variant gaan. Maar in mijn geval moet het wel grappig blijven, zowel in de portemonnee als in rijgedrag op straat.
Ging me er tevens om dat de originele dempers niet al te veel op hun flikker zouden krijgen en potentieel zouden sneuvelen.
In jouw geval met een volledig geprepareerde circuitauto zou ik ook voor de meer ‘hardcore’ variant gaan. Maar in mijn geval moet het wel grappig blijven, zowel in de portemonnee als in rijgedrag op straat.
Ging me er tevens om dat de originele dempers niet al te veel op hun flikker zouden krijgen en potentieel zouden sneuvelen.