Daarom zei ik al, zeker met een raceauto moet je goed uitkijken van wie je koopt en dat je ook weet wie hem heeft opgebouwd, er zitten echt een hoop prutsers tussen, helaas.e30touring1990 schreef: 04 aug 2020, 13:54+1 iddNiels schreef: 04 aug 2020, 13:53De S85 is niet helemaal ongevoelig maar het gaat te ver om dat als reden aan te wijzen. Wel dat je erg goed onderhoud moet uitvoeren en van tijd tot tijd (deel)revisies maar dat geld voor elke motor die je zwaar belast.Richardt. schreef: 04 aug 2020, 10:39 Zuur zeg
Nu lijkt de S85 V10 mij ook niet het handigste blok om een dergelijk project mee te doen.
M150i
-
OnlineLuco
- Berichten: 29403
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: M150i
- sitechris
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: M150i
Klote inderdaad. Succes met de verdere keuzes die je moet maken. Niet leuk.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: M150i
De 1 word verder niet gemaakt.
Motor is 6500 op z'n minst. ECU is naatje ruk kut pik andijvie dus die zou dan ook gedaan moeten worden. Dat vind ik de auto niet meer waard voor mij. En om het nu voor de nieuwe eigenaar te gaan doen voor het zelfde geld is voor mij niet interessant.
We gaan ons nu richten op de WTCC en de 1 in onderdelen weg doen.
Motor is 6500 op z'n minst. ECU is naatje ruk kut pik andijvie dus die zou dan ook gedaan moeten worden. Dat vind ik de auto niet meer waard voor mij. En om het nu voor de nieuwe eigenaar te gaan doen voor het zelfde geld is voor mij niet interessant.
We gaan ons nu richten op de WTCC en de 1 in onderdelen weg doen.
-
OnlineWJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: M150i
Helemaal kut, maar verstandig (denk ik). Gewoon weg en klaar met de hoofdpijn, wtcc opbouwen precies zoals je wil en goan.nicolaasr schreef: 04 aug 2020, 17:31 De 1 word verder niet gemaakt.
Motor is 6500 op z'n minst. ECU is naatje ruk kut pik andijvie dus die zou dan ook gedaan moeten worden. Dat vind ik de auto niet meer waard voor mij. En om het nu voor de nieuwe eigenaar te gaan doen voor het zelfde geld is voor mij niet interessant.
We gaan ons nu richten op de WTCC en de 1 in onderdelen weg doen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: M150i
Lijkt mij idd de beste keuze
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: M150i
Hier wat foto's inter van de schade met een scope gemaakt
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2020-08-04 at 21.06.47.jpeg (204.26 KiB) 1633 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2020-08-04 at 21.06.48.jpeg (114.3 KiB) 1633 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2020-08-04 at 21.06.49.jpeg (168.6 KiB) 1633 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2020-08-03 at 21.41.29 (2).jpeg (158.36 KiB) 1633 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2020-08-03 at 21.41.29 (3).jpeg (145.82 KiB) 1633 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2020-08-03 at 21.41.29 (5).jpeg (122.21 KiB) 1633 keer bekeken
- Martijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: M150i
Dat ziet er echt niet best uit nee... gebeurd bij 6500tpm?
kan je het blok wel volledig op nieuw opbouwen denk... (de nieuwe eigenaar dan)
kan je het blok wel volledig op nieuw opbouwen denk... (de nieuwe eigenaar dan)
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: M150i
Echt geen idee of het nog te redden is. als je genoeg geld er tegen aangooit is alles te redden natuurlijk. Maar begrepen dat revisie duurder is dan een ander blok. Alleen daar is het grote probleem dus niet mee verholpen.Martijn_bmw schreef: 05 aug 2020, 12:46 Dat ziet er echt niet best uit nee... gebeurd bij 6500tpm?
kan je het blok wel volledig op nieuw opbouwen denk... (de nieuwe eigenaar dan)
Ben er gisteren dus achter gekomen dat dit motor #5 is die geploft is ja ja u leest het goed VIJFDE motor.
Ben er ook achter gekomen wie deze auto voor de vorige eigenaar "afgesteld" heeft
Jonne van Sky Engineering heeft de auto afgesteld. ugh ugh ugh.... er staat een BASE map in en het is klaar voor hun.
De motor stond VEEL te arm afgesteld auto is is dus nog nooit afgesteld geweest hadden we hier eerder aan begonnen gelijk toen ik hem kreeg hadden we heel misschien het blok kunnen redden. in totaal heb ik met dit blok 6-7 uur gereden want het vorige blok plofte een paar dagen voor ik de auto zou krijgen.
Zodra we de kop eraf getrokken hebben weten we weer meer hoe ernstig het is in het blok en of het eventueel te redden valt.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: M150i
Ik heb Geert gisteren gesproken van GNG. En Geert heeft alleen de motor steunen gemaakt voor deze auto. En de rest is door/met/voor de vorige eigenaar gedaan door vrienden kennissen e.d.Riceaux schreef: 05 aug 2020, 13:42 Het wordt voor mij steeds duidelijker dat je ver weg moet blijven bij alles waar GNG aangezeten heeft.
Ontzettend zuur dat het zoveel problemen oplevert Nico, gun je niemand!
- Martijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: M150i
Pfff dat klinkt echt niet best nee,nicolaasr schreef: 05 aug 2020, 13:16Echt geen idee of het nog te redden is. als je genoeg geld er tegen aangooit is alles te redden natuurlijk. Maar begrepen dat revisie duurder is dan een ander blok. Alleen daar is het grote probleem dus niet mee verholpen.Martijn_bmw schreef: 05 aug 2020, 12:46 Dat ziet er echt niet best uit nee... gebeurd bij 6500tpm?
kan je het blok wel volledig op nieuw opbouwen denk... (de nieuwe eigenaar dan)
Ben er gisteren dus achter gekomen dat dit motor #5 is die geploft is ja ja u leest het goed VIJFDE motor.
Ben er ook achter gekomen wie deze auto voor de vorige eigenaar "afgesteld" heeft
Jonne van Sky Engineering heeft de auto afgesteld. ugh ugh ugh.... er staat een BASE map in en het is klaar voor hun.
De motor stond VEEL te arm afgesteld auto is is dus nog nooit afgesteld geweest hadden we hier eerder aan begonnen gelijk toen ik hem kreeg hadden we heel misschien het blok kunnen redden. in totaal heb ik met dit blok 6-7 uur gereden want het vorige blok plofte een paar dagen voor ik de auto zou krijgen.
Zodra we de kop eraf getrokken hebben weten we weer meer hoe ernstig het is in het blok en of het eventueel te redden valt.

5 motoren in zon tijdsbestek erdoor jassen

-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: M150i
Motor 1 snap ik nog dat je het in het blok gaat zoeken
Motor 2 zou heel misschien ook nog kunnen maar zelfde schade als motor 1 ergens moet je dan al afvragen waar het fout gaat
Motor 3 Dan moeten alle alarmbellen toch afgaan dat het op zeker ergens fout zit.
Motor 4 (ach ja is toch al verkocht aan Nico, lepelen er wat anders in en weg er mee)
Motor 5 ja nu zit Nico er mee haha
Motor 2 zou heel misschien ook nog kunnen maar zelfde schade als motor 1 ergens moet je dan al afvragen waar het fout gaat
Motor 3 Dan moeten alle alarmbellen toch afgaan dat het op zeker ergens fout zit.
Motor 4 (ach ja is toch al verkocht aan Nico, lepelen er wat anders in en weg er mee)
Motor 5 ja nu zit Nico er mee haha
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: M150i
Dacht dat het deze auto is: https://www.gngmotorsport.nl/show/1-se ... Bpage%5D=0nicolaasr schreef: 05 aug 2020, 13:44Ik heb Geert gisteren gesproken van GNG. En Geert heeft alleen de motor steunen gemaakt voor deze auto. En de rest is door/met/voor de vorige eigenaar gedaan door vrienden kennissen e.d.Riceaux schreef: 05 aug 2020, 13:42 Het wordt voor mij steeds duidelijker dat je ver weg moet blijven bij alles waar GNG aangezeten heeft.
Ontzettend zuur dat het zoveel problemen oplevert Nico, gun je niemand!
-
OnlineLuco
- Berichten: 29403
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: M150i
Wat ik dan niet snap is dat als je zoiets speciaals koopt je niet eerst onderzoekt hoe het allemaal zit, duur leergeld op deze manier.nicolaasr schreef: 05 aug 2020, 14:59 Motor 1 snap ik nog dat je het in het blok gaat zoeken
Motor 2 zou heel misschien ook nog kunnen maar zelfde schade als motor 1 ergens moet je dan al afvragen waar het fout gaat
Motor 3 Dan moeten alle alarmbellen toch afgaan dat het op zeker ergens fout zit.
Motor 4 (ach ja is toch al verkocht aan Nico, lepelen er wat anders in en weg er mee)
Motor 5 ja nu zit Nico er mee haha
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: M150i
Waar ik die info nu vandaan heb komt van mensen die nu niet meer zo bevriend zijn met de vorige eigenaar. dus nu komen die verhalen wel naar boven. Op moment van kopen niet. Er is zelfs over gesproken door mij en de vorige eigenaar dat het onderhoud via hem zou gaan lopen.Luco schreef: 05 aug 2020, 18:47Wat ik dan niet snap is dat als je zoiets speciaals koopt je niet eerst onderzoekt hoe het allemaal zit, duur leergeld op deze manier.nicolaasr schreef: 05 aug 2020, 14:59 Motor 1 snap ik nog dat je het in het blok gaat zoeken
Motor 2 zou heel misschien ook nog kunnen maar zelfde schade als motor 1 ergens moet je dan al afvragen waar het fout gaat
Motor 3 Dan moeten alle alarmbellen toch afgaan dat het op zeker ergens fout zit.
Motor 4 (ach ja is toch al verkocht aan Nico, lepelen er wat anders in en weg er mee)
Motor 5 ja nu zit Nico er mee haha
Neem/nam aan als jij geen vertrouwen hebt in je eigen bouwsel dat je dat ding NOOIT meer terug wilt zien. En toen ik iets had met de auto toen die nog wel liep stond hij altijd vooraan met het onderdeel wat dan kapot was en dat kreeg je dan of voor niks mee of voor een appel en ei.
Dus het vertrouwen werd wel gewekt zeg maar.
Ben toen ook niet over een nacht ijs gegaan toen ik de 1 kocht daarna ook nog meerdere auto's bekeken en kwam toch weer op de 1 uit wat ik wilde hebben.
Er werd geadverteerd met 551pk en 620nm koppel in een auto van 1220kg, hand geschakeld, geen hulp middelen SPARTAANS!
Hufter proof stond er zelfs in de advertentie en nou weet ik dat je in een advertentie kunt schrijven wat je wilt natuurlijk. Maar toch 2x wezen kijken voor ik hem kocht en het was natuurlijk een drift auto en de aankoop ook pas gedaan toen hij vertelde de auto terug te willen bouwen voor circuit gebruik.
nu op de dyno bleek de auto slechts 440pk op de krukas te hebben ook
Dit alles neemt niet weg natuurlijk dat je als LEEK (ikke dus) er gewoon iemand even bij had moeten halen alvorens je een behoorlijk bedrag neer telt voor een (nu) planten bak.
Zoals je al zei duur leer geld.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: M150i
Al doende leert men, en je komt vanzelf de juiste mensen tegen. En die hou je dan wel aan. En die kunnen op de lange termijn meer verdienen met eerlijk werk dan die ene keer dat laten we het minder eerlijk werkende mensen noemen.Luco schreef: 05 aug 2020, 19:02 Ja klote natuurlijk, maar zeker in de racewereld zijn er meer teams/bedrijven met een reputatie die vele malen slechter is dan jetcars.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29403
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: M150i
Klopt, al blijft het kut natuurlijk.nicolaasr schreef: 05 aug 2020, 19:17Al doende leert men, en je komt vanzelf de juiste mensen tegen. En die hou je dan wel aan. En die kunnen op de lange termijn meer verdienen met eerlijk werk dan die ene keer dat laten we het minder eerlijk werkende mensen noemen.Luco schreef: 05 aug 2020, 19:02 Ja klote natuurlijk, maar zeker in de racewereld zijn er meer teams/bedrijven met een reputatie die vele malen slechter is dan jetcars.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: M150i
100% budget van de E90 ook gelijk voor de helft om zeep geholpen (er was zelfs al een koper voor de 1 serie)Luco schreef: 05 aug 2020, 19:25Klopt, al blijft het kut natuurlijk.nicolaasr schreef: 05 aug 2020, 19:17Al doende leert men, en je komt vanzelf de juiste mensen tegen. En die hou je dan wel aan. En die kunnen op de lange termijn meer verdienen met eerlijk werk dan die ene keer dat laten we het minder eerlijk werkende mensen noemen.Luco schreef: 05 aug 2020, 19:02 Ja klote natuurlijk, maar zeker in de racewereld zijn er meer teams/bedrijven met een reputatie die vele malen slechter is dan jetcars.
- Philipoo
- Berichten: 4981
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: M150i
Kom toevallig net dit tegen:
http://www.speedhunters.com/2015/09/sma ... ng-engine/
Leuk artikel, toen kennelijk nog geen motorproblemen. Zou mooi zijn als je 'm weer opbouwt, want het is toch wel een extreem gaaf apparaat!
http://www.speedhunters.com/2015/09/sma ... ng-engine/
Leuk artikel, toen kennelijk nog geen motorproblemen. Zou mooi zijn als je 'm weer opbouwt, want het is toch wel een extreem gaaf apparaat!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Godspeed, Ralph Wolf en 9 gasten