+1 of je moet er Action olie in flikkerenEric Z schreef: 11 jun 2020, 16:03 Voor dat geld kom ik nog 1,5 liter en een filter te kort. Dus nee daar red je het niet mee.

+1 of je moet er Action olie in flikkerenEric Z schreef: 11 jun 2020, 16:03 Voor dat geld kom ik nog 1,5 liter en een filter te kort. Dus nee daar red je het niet mee.
Dat weten ze wel, maar ze maken wat de 'klanten' vragen....Niels schreef: 10 jun 2020, 09:14 Klein Carter, temperatuur, leeftijd en veel kilometers...... gelukkig “weten” de fabrikanten zelf wel wat het beste is![]()
Action verkoop ook wel Valvoline en Shell olie van tijd tot tijd
Voor dat geld kan ik het 2x verversen.Eric Z schreef: 11 jun 2020, 16:03 Voor dat geld kom ik nog 1,5 liter en een filter te kort. Dus nee daar red je het niet mee.
BMW vraagt daar tegenwoordig 28 euro per liter voor
Koopje lijkt mij..
Zelfs te vinden voor 9 euro/literCamiel schreef: 13 jun 2020, 13:53 Ik vind inderdaad met twee minuten Googlen al de officiele BMW 10W60 voor E15,-/liter....
Helemaal mee eens, maar ik vind het zo een zooitje om op straat te wisselen, onder de auto liggen, vieze jatten, oude zooi weer wegbrengen naar de cyclus en daar een half uur in de rij staan met alle kans op een matpartij in de "dubbele" rij enz....
Dan schrik je je lam! Heb dat bij mijn F31 destijds gedaan, elk jaar nieuwe olie. Alleen ff olie en filtertje was 203,- (uit m’n hoofd ff). En bij 35kkm toch ingeruild. Ik zou het niet meer doen, tenzij je zelf erg lang met de auto rijdt en/of veel km’s erop gaat zetten.veejay schreef: 16 mar 2021, 08:44 Ja gewoon ieder jaar doen, onze Peug 208 loopt na 8 jaar nog als een zonnetje.
Evenals mijn ex BMW 328i na bijna 9 jaar nooit geen enkel gedoe gehad motorisch. (Onbewust) zelfs 40K met het beruchte ketting ellende rondgereden wie weet dat hij dankzij frisse olie elk jaar het vol hield?
De 440 krijgt in September ook weer verse olie en filter (bij de dealer) op mijn eigen verzoek.
Valt toch mee, met de racevijf na elk raceweekend motor en bakolie, 8 tot 10 keer per jaar.Jan Terwolde schreef: 16 mar 2021, 10:28 Doe met de 125d nu ook iedere 15k olie, maar het is wel erg irritant met 30k per jaar oftewel 2x per jaar.
Ik heb ooit voor de 1 serie wel verdiept in die Duitse olielab analyses, daar kwam idd uit dat bij 30k longlife olie een kostenbesparing is die nadelig is voor de motor; bij 20-25k was het beste er meer dan uit. 15-20k afhankelijk van inzet was het advies. En er kwamen ook best grote verschillen tussen de oliën onderling naar vorenArthur schreef: 10 jun 2020, 13:24 D'r was ooit een DF-er die dit heeft onderbouwd met oliemonsters en lab resultaten. Daar kwam uit dat de olie bij een 15k of 1 jaar wel zo ongeveer uitgewerkt was. Dus obv daarvan is frequent wisselen wel het beste.
Gebruikers op dit forum: Rogerb en 6 gasten