Op diezelfde plank vond je ook de Cuore destijds ?Knot schreef: 29 okt 2025, 09:36 (...)
Ik vind dat altijd wel lekker, banden met 50% korting die 15 jaar op de plank hebben liggen uitharden![]()
Het "grote banden topic"
- JP
Re: Het "grote banden topic"
- Knot
Haha, nee die heb ik met zorg uitgezocht, van 1e eigenaar, origineel Nederlands, elk jaar dealer onderhoud en met toerenteller en verschuifbare achterbank.
Nog een paar maandjes en dan heeft ie het record verbroken van langste auto in bezit dat is nu nog de E36 328i met 5,3 jaar.
Nog een paar maandjes en dan heeft ie het record verbroken van langste auto in bezit dat is nu nog de E36 328i met 5,3 jaar.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Is er bij jullie in de buurt echt geen lokale bandenboer die scherp levert. Hier in de buurt meerdere die, weliswaar iets duurder, scherp banden leveren maar dan gemonteerd en wel. Ik vergelijk het wel eens met bandenmarkt en dan scheelt het bijna niets, als je ze daarna ergens laat monteren en balanceren. Daar rekent men tegenwoordig toch gauw 15 tot 25 euro voor?
Ik zocht van de week winterbanden voor de Up in 16”, scheelde 22,50 met bandenmarkt (scheelt soms ook nog per merk, maar ik wilde Hankooks) maar dan meteen gemonteerd en gebalanceerd. Laatste keer (juli) de achterbanden van de M340i, bandenmarkt 444,- voor 2 stuks, bij de bandenboer hier 440,- gemonteerd en gebalanceerd (Bridgestone). En normale DOT codes.
Ik zocht van de week winterbanden voor de Up in 16”, scheelde 22,50 met bandenmarkt (scheelt soms ook nog per merk, maar ik wilde Hankooks) maar dan meteen gemonteerd en gebalanceerd. Laatste keer (juli) de achterbanden van de M340i, bandenmarkt 444,- voor 2 stuks, bij de bandenboer hier 440,- gemonteerd en gebalanceerd (Bridgestone). En normale DOT codes.
- Martijn M
Moet je ook een beetje geluk mee hebben inderdaad. Gangbare maten van bepaalde merken/types zijn vaak wel op voorraad en zelfde prijs als online.
Ik ga voor de daily van een zomer + winterset terug naar 1 set met all seasons. 99% van 't gebruik is in Nederland, de all seasons eigenlijk alleen voor de heen en terugreis van de wintersport. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. De extra ruimte in de schuur kijk ik wel naar uit.
Ik ga voor de daily van een zomer + winterset terug naar 1 set met all seasons. 99% van 't gebruik is in Nederland, de all seasons eigenlijk alleen voor de heen en terugreis van de wintersport. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. De extra ruimte in de schuur kijk ik wel naar uit.
- Knot
Ik had het op de CT200h en op de Audi A3 en is prima bevallen voor dagelijks, zelfs op nat Papenburg een hoop grip tov zomerbandjes.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Heb vandaag net Vredestein Quatracs geleverd gekregen via "BetterTires". DOT 3825, vers van de pers. Wel een erg gangbare maat, dat zal ook wel helpen.
Ik heb hier bij de garage op de hoek wel eens geïnformeerd naar hun bandenprijzen maar die kunnen echt niet tegen de online prijzen op.
Ik heb hier bij de garage op de hoek wel eens geïnformeerd naar hun bandenprijzen maar die kunnen echt niet tegen de online prijzen op.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ja, ik wilde voor de Up ook wel all seasons maar de zomerbanden zijn nog zo hoed als nieuw. Zonder winterset had ik het ook wel aangedurfd maar m’n dochters gaan met de auto eind december naar vliegveld Düsseldorf. Als het dan net wat winterweer is vind ik het niets om ze op de zomerbanden die kant op te laten gaan. Dus dan maar een extra, setje. Als de zomerbanden straks af zijn gaan er alsnog all seasons onder en gaat het wintersetje weer op marktplaats. Het is niet anders…