BMW 318iS E30
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
-
-
Haha Metin, door de sloten heb ik een paar dagen niet kunnen rijden. Miste het nu al
Maar ik moet nog even kijken wat het word hierna, heb het in ieder geval wel snel nodig.
Joop, ik kies niet specifiek een e28. Maar dat is wel een heel karaktistiek model en met die eta motor lekker zuinig en later evt makkelijk op te krikken qua vermogen. Als de basis van die auto goed is (rubbers en geen roest) dan is het wel een grote kanshebber. Maar ook e34's en e30's blijven toch leuk om goedkoop te kunnen rijden. Het is maar net wat er op mijn pad komt eigenlijk. We zullen zien.

Joop, ik kies niet specifiek een e28. Maar dat is wel een heel karaktistiek model en met die eta motor lekker zuinig en later evt makkelijk op te krikken qua vermogen. Als de basis van die auto goed is (rubbers en geen roest) dan is het wel een grote kanshebber. Maar ook e34's en e30's blijven toch leuk om goedkoop te kunnen rijden. Het is maar net wat er op mijn pad komt eigenlijk. We zullen zien.
- MartijnGizmo
-
Ja ik heb inderdaad al wat vernomen dat de eta leuk te tunen is met simpele middelen. Ik zal me er nog wel in moeten verdiepen, veel dingen gelezen maar de voordelen van verschillende onderdelen heb ik nog niet echt kunnen vinden. Misschien dat iemand mij leuke dingen kan vertellen over een e28 of een paar sites weet waar ik veel info kan vinden. Op www.e30.de staat in ieder geval wel een "umbau anleitung" voor een .25i kop op een eta en nog meer info over de eta blokjes.
-
Als ik het goed begrijp, zoekt hij snel een auto voor niet veel geld. Als je dan nu direct een auto met een dikke motor wilt kopen, ben je natuurlijk alweer meer kwijt.Joop schreef:Alpina maakte destijds ook gebruik van de tuningsmogelijkheden van het 2.7L eta blok; daar is idd nog heel veel te vinden als het moet.
Maar is het niet handiger om gelijk iets snellers te kopen als je toch meer zoekt?
-
Klopt, Energy heeft het bij het rechte eind. Ik loop op dit moment stage bij medeforummers en moet daarvoor per dag zo'n 100km rijden. Hiervoor moet ik zuinig kms maken maar wil toch rwd behouden. Een 525e is dan een prima keuze, deze is op zuinigheid ontworpen.
Na deze stage begin ik met mijn afstuderen en hiernaast vind ik het hebben van een auto ook prettig en wil niet anders meer eigenlijk. De zomer van 2008 ga ik bekijken hoe de auto dan bevalt. Denk ik dan dat er met meer vermogen mijn DF-honger gestild wordt dan ga ik daar mee bezig anders gaat hij weg voor wat anders. Een dik blok is tot die tijd dus onnodig te duur en houdt ik niets over voor een toekomstige DF wagen. Op het moment zou ik wel een 323ti willen, maar een goede met M-pakket en kms rond de ton kost me gewoon te veel geld. Wanneer ik klaar ben met mijn studie en één of twee jaar aan het werk ben heb ik een M Coupe in de planning.
Na deze stage begin ik met mijn afstuderen en hiernaast vind ik het hebben van een auto ook prettig en wil niet anders meer eigenlijk. De zomer van 2008 ga ik bekijken hoe de auto dan bevalt. Denk ik dan dat er met meer vermogen mijn DF-honger gestild wordt dan ga ik daar mee bezig anders gaat hij weg voor wat anders. Een dik blok is tot die tijd dus onnodig te duur en houdt ik niets over voor een toekomstige DF wagen. Op het moment zou ik wel een 323ti willen, maar een goede met M-pakket en kms rond de ton kost me gewoon te veel geld. Wanneer ik klaar ben met mijn studie en één of twee jaar aan het werk ben heb ik een M Coupe in de planning.
- Mark Nauta
-
-
Ik heb net de auto opgehaald. Nieuw raam erin, slot weer goed. Alleen nog niet van de deadlock af, dus alleen bestuurdersdeur open. CV-module is kapot en hier moet ik een andere voor halen morgen. Zal Harry Bootsma zijn bedrijf eens bellen morgen. Dan breng ik 's middags de auto weg en ben ik er klaar mee
Heb al een 525e bekeken en gereden vandaag, denk wel dat die het wordt.

- Mark Nauta
-
Nice!Steven Nauta schreef:Ik heb net de auto opgehaald. Nieuw raam erin, slot weer goed. Alleen nog niet van de deadlock af, dus alleen bestuurdersdeur open. CV-module is kapot en hier moet ik een andere voor halen morgen. Zal Harry Bootsma zijn bedrijf eens bellen morgen. Dan breng ik 's middags de auto weg en ben ik er klaar mee![]()
-
En ja hoor, hij staat weer netjes bij de garage
Vannochtend 2 uur lang sloperijen gebeld voor een cv-module, maar nergens te krijgen. Toch nog maar even bij een sloop in de buurt gekeken waar ik geen telefoonnummer van kon vinden en daar stond natuurlijk wél een e30 met cv. Module eruit gesloopt en bij mij thuis erin, niks! Dus terug naar de garage en daar na een second opinion gelaten. Alle (!) cv-motortjes zijn doorgebrand en moeten vervangen worden + een achterklepslot omdat deze geforceerd moet worden. Maandag of dinsdag is hij dan waarschijnlijk weer klaar en wil ik hem zsm weg hebben. Wat een gezeik om een paar motortjes, naja over een jaar lach je erom misschien.

-
Lijkt erop dat de 318is niet van baasje wil wisselenSteven Nauta schreef:En ja hoor, hij staat weer netjes bij de garageVannochtend 2 uur lang sloperijen gebeld voor een cv-module, maar nergens te krijgen. Toch nog maar even bij een sloop in de buurt gekeken waar ik geen telefoonnummer van kon vinden en daar stond natuurlijk wél een e30 met cv. Module eruit gesloopt en bij mij thuis erin, niks! Dus terug naar de garage en daar na een second opinion gelaten. Alle (!) cv-motortjes zijn doorgebrand en moeten vervangen worden + een achterklepslot omdat deze geforceerd moet worden. Maandag of dinsdag is hij dan waarschijnlijk weer klaar en wil ik hem zsm weg hebben. Wat een gezeik om een paar motortjes, naja over een jaar lach je erom misschien.
- Niels
- Auto: Prius+
Dat is altijd zo met die krengenhugo schreef:
Lijkt erop dat de 318is niet van baasje wil wisselen

Een E28 is een goede keuze Steven maar lijkt me wel minder lichtvoetig dan de iS en ik vraag me af of het in de praktijk zoveel goedkoper is. Ik zou een Starlet kopen en dan met 2jaar een mooie MQp 8) Straks heb je sloten geld zitten in een E28 met turbo in Alpina looks en daar wil je dan nooit meer vanaf

- MartijnGizmo
- Jelmer850i