Dit is een erg gaaf weekend geweest!!
Voor mij begon het Donderdag met een Ecutek (voor de niet Subaru mannen, dat is een motor remap

) voor de GL, of eigenlijk niet, want mijn auto was weer een geval apart.
De software herkende in eerste instantie mijn ECU niet dus moest er naar de UK gebeld worden voor een software aanpassing, toen hij mijn ECU herkende kon de software vervolgens de file niet flashen dus moest er weer naar de UK gebeld worden, uiteindelijk konden we pas vrijdag beginnen met mappen.
Om 2 uur waren we eindelijk klaar of eerder gezegd, de battery van de laptop was op dus we stopten er maar mee.
Thuis aangekomen moest ik eerst een lasrups op een FMIC buis lassen omdat hij steeds uit de slang schoot, toen spullen gepakt en naar Elco in Maasdam gereden, daar nog de camera in gebouwd en naar bed.
Om 5 uur opgestaan en naar Hazeldonk gereden, daar stonden al wat mensen te wachten, toen met een fijn tempo richting Calais, na de tunnel met een nog fijner tempo naar de ontmoetingsplaats gereden waar de UK-boys ons opwachtten.
Zij hadden die ochtend al een rit gereden en dat was hun eindpunt vermoed ik.
Daar stonden al wat hele fijne auto's te wachten, waaronder en oranje Lambo Diablo van een blond vrouwtje.
Om even aan te geven wat voor jongens die engelsen zijn, ik stond met een jongen te praten die een M3 cabrio bezat.
Bram kwam aanwaggelen en ik zei tegen die jongen dat Brammetje best BMW geil was, dus Bram kreeg daarop gelijk de sleutels aangereikt om een stukje te gaan rijden

, hoeveel Hollanders doen zoiets? (ik niet iig, zeker niet aan Bram

).
Geweldig volk dus die Engelsen!!
Na daar wat gelummeld te hebben gingen we met zijn allen naar het hotel om in te checken, dat was nog een uurtje rijden naar London en dat ging met een ERG fijn tempo moet ik zeggen, het arme motortje wist niet wat het overkwam
Onderweg waren we even de groep kwijt en stopten dus langs de weg om op de rest et wachten, en binnen 30 seconden stond er een motoragent bij de groep, alsof ze er op wachten

gelukkig kwam er net een engelsjongen (man was het niet) aan en we waren weer onderweg zonder problemen.
De rit in Londen zelf naar het hotel was al leuk dus we konden niet wachten tot de echte rit !!
Bij het hotel aangekomen stonden alle auto's in 2 rijen opgesteld te wachten.
De meetse engelse jongens gingen toen naar huis omdat ze die dag ook al om 6 uur opgestaan waren en de dag erna weer fris voor de rit tevoorschijn wilden komen.
Wij hadden ondertusen ingechecked en de auto's in de garage gedumpt.
Nou, daar stonden we dan, wat te doen, ehhh, Londen ingaan natuurlijk!!!
We hadden de keus om een rondje te gaan rijden of met de metro naar de stad te gaan.
Aangezien er in het centrum geen doorkomen aan zou zijn met de auto's zijn we met de subway naar de stad gegaan.
Na 4 keer overgestpat te zijn en meer tunnels gezien te hebben dan we met de auto's te zien kregen kwamen we uiteindelijk op een gezellig plein waar we gegeten hebben.
Vervolgens nog een paar uur op Covent Garden vertoefd wat een erg gezellig plein was.
Elco en ik zijn nog wat wezen lopen op en om het plein en gingen daarna op zoek naar de rest die al in de pub zaten.
Bij toeval gokten we de goede pub uit en hebben daar nog een half uurtje staan lallen (erg fijn barmeiske daar trouwens ):mrgreen:
Om een uur of 7 zijn we weer terug gegaan naar het hotel omdat we het niet te laat wilden maken, alhoewel Bram, Harry en nog wat mensen daar bleven om nog wat moed in te drinken voor de dag erna
Onderweg besloten we nog de auto's te gaan tanken voor de grote dag erna.
Onze Engelse in Nederland woonachtige vriend en grote smurf Meneer de Boer reed voorop en liet onderweg al stukjes zien van de rit die in het verschiet lag, onbedoeld weliswaar want hij kon geen tankstation vinden hehehe.
We raakten onderweg wat mensen kwijt die wel een tankstation hadden gevonden, dus dat adres in de StomStom gevoerd en weldra hadden we weer sap in de tank.
Ook nog over de London (of was het de Tower) bridge gereden, leuk moment om met je eigen gebouwde auto over zo'n wereld beroemd monument te rijden

.
Bij terugkomst wat dure snacks gegeten en vervolgens het nest in.
Ik heb persoonlijk redelijk slecht geslapen om een of andere reden, wat vreemd was omdat ik de 2 nachten ervoor ook weinig slaap had gekregen.
Om 5 uur ging de wekker, ontbeten, auto wakker gemaakt en op naar de Dome.
Daar stonden al een berg Engelsen te wachten op ons, en na een half uur gingen we dan eindelijk op weg
Er was voor dat tijdstip al aardig wat verkeer maar het was lekker doorrijden.
We reden volgens mij een aardig eind paralel aan de Theems, en daarna gingen we de stad in.
Onderweg zou er een verzamelplek midden in het centrum zijn waar de auto's neergezet zouden worden en er een filmploeg was.
Daar in de buurt aangekomen werd verteld dat we moesten doorrijden want er was politie aanwezig.
Later hoorde ik dat die politie er stond omdat er allemaal dronken clubbers waren die net het nachtleven uitstapten.
Dus werd er een reroute geregeld naar een park aan de Theems.
Daar stonden we netjes met alle auto's aan de kant op de toerit naar het park waar verder dus 0 verkeer langskwam.
Dat weerhield de parkpolitie er niet van om vrolijk te beginnen met bonnen uit te schrijven.
Gelukkig konden ze op tijd gesusut worden door op een verder gelegen parkeerplaats te gaan staan.
Na een 20 minuten werd er weer verder gereden dwars door hartje London.
Er was een Corvette Stingray die mee reed en koelingsproblemen kreeg, dus we bleven even wachten totdat hij weer bijgevuld was zodat we verder konden.
Helaas duurde dat nogal lang zodat we met 4 auto's het laatste gedeelte van de rit miste
Toen hadden we nog een klein incident in de Blackwell tunnel, maar dat mag Elco vertellen
Terug bij de Dome nog even nagebabbeld en afscheid van wat mensen genomen die op de weg terug gingen.
Volgend doel was de eerste meeting van het jaar van het engelse forum wat de run organiseerde.
Dat was ergens tussen Londen en Calais dus mooi op de route.
Met een fijn tempo katapulteerde we ons richting platte land.
Na een half uur rijden namen we een afslag om vervolgens een behoorlijk stuk door het engelse platte land te tuffen.
Op een gegeven ogenblik namen we een afslag naar een supersmal boereweggetje wat dus een verkeerde weg was.
Dus iedereen omkeren en terug de weg op.
2 meter verder de hoek om was de parkeerplaats van de meeting.
Wat daar stond zul je in Nederland nooit bij elkaar aantreffen, ongelofelijk wat een auto's, de foto's vertellen dit allemaal beter dan dat ik hier neer zetten kan.
Ik zag mijn alltime favoriete auto er ook weer eens, de Ferrari F40, voor het eerst sinds tijden baalde ik weer dat ik niet rijk ben, damn.
Na wat uurtjes daar doorgebracht te hebben besloten we om binnendoor terug te rijden naar de trein, onderweg nog wat etend in een lokale pub/eet tent.
En als ik heel eerlijk ben was dat nog leuker dan de tunnelrun in London, door het Engelse landschap knallen is iets wat ik al heel lang wilde doen en dit was veel te kort
En dat was het zo'n beetje, na het eten naar de snelweg gereden en via de Chunnel naar huis gekacheld, een monumentaal weekend vond ik zelf 8)
groetjes