Lol @ wasdroger.

///Joost schreef: 03 dec 2018, 20:14 Van wat ik begrijp kun je alleen nog aan het stuur flipperen en niet meer met de pook.
Lol @ wasdroger.![]()
Dat klopt. In het filmpje legde Ivo echter uit dat ze toch wel een bepaald hendeltje/pookje wilden behouden, zodat je toch iets te bedienen hebt. Anders wordt het echt te klinisch.romo schreef: 03 dec 2018, 22:01 Eigenlijk durf ik dan ook wel te stellen dat het hele ding daar, op die plek niet meer nodig is, PRND knopje kan je ook ergens anders plaatsen.
Doe ik zéker de helft van de tijd met mijn DCT in 'zelfschakelmodus' , pak ik de flippers dus niet, maar de pook.///Joost schreef: 03 dec 2018, 21:55 Waarom zou je aan de pook willen schakelen? In welke situatie bedoel ik dan?
+1Macboy schreef: 04 dec 2018, 10:16 Grappig dat een paar mensen zo onder de indruk zijn van Ivo. Komt op mij over als iemand die echt totaal geen idee heeft waar die over praat en absoluut geen liefhebber van het merk is. Wellicht dat ie zich anders voordoet voor het filmpje. Maar als je niets kan zeggen over het design, geen idee hebt dat de aërodynamica ook bij kleine ingrepen van invloed is op het geheel, aan een autojournalist gaat vertellen over PDK en dan denken dat ie ook niet weet waar de letters voor staan, denkt dat juiste keuzes voor auto’s worden gemaakt door een paar interviews door ‘consumentenbonden’ dan weet iedereen die dit filmpje goed bekijkt waarom het zo slecht is gesteld met de auto industrie. Doordat dit soort idioten kennelijk aan het hoofd staan van zulke bedrijven.
Tenenkrommend slecht. En nog onbegrijpelijker dat mensen het nog leuk vinden ook. Ik dacht dat Arthur de bromsnor op het forum was, maar kennelijk ben ik dat.
En wat ie dan als bonus vertelt over de pook: dat die man nog niet ontslagen is. Vrije keuze opofferen omdat het hoofd design bepaalt dat het niet nodig is. Terwijl je verschillende scenario’s kan bedenken waarom het juist extreem handig is met de pook te schakelen. Belangrijkste is uiteraard dat het gewoon gaaf kan zijn. Het is immers een liefhebbers merk. Althans, was. De keuze om geen handbak mogelijk te maken is ook afgeschoten. Snapt het merk dan niet veel vanuit zichzelf ?
Voorheen kreeg je die rallye/race auto’s met sequentiële pook. Dat op en neer schakelen was gewoon zo gaaf. En jaren die discussies over + en - verkeerd om. Dat ging allemaal om de pook. En opeens is dat allemaal onzin geworden en moet je alleen met het stuur schakelen ? Zullen er veel vrouwen gevraagd zijn bij dat diepgaande consumenten onderzoek ?
En verder heb je feitelijk je hand regelmatig op de middentunnel liggen. Al was het maar om relaxt te rijden of omdat je iets moet bedienen. Of omdat je uit de parkeerstand komt. Verzin het maar. Het is dan toch makkelijk om even een tikje aan dat ding te geven ? Of je hand op de pook te laten rusten ? Het geeft een bepaalde mate van betrokkenheid met de auto. Omdat het zo natuurlijk aanvoelt.
Natuurlijk hoeft niet iedereen dat te doen. Maar het ontnemen van die mogelijkheid zonder enige reden is onbegrijpelijk. Zeker als het hoofd aangeeft “dat het toch niet uitmaakt” snap ik heel goed waarom binnen de Porsche gelederen ook veel kritiek (oa) hierop is gekomen.
Nee top filmpje hoor![]()
Parkeer je je auto dan op het terrein of om de hoek?
Grappig dat je je er zo druk om kan maken. Ik denk dat Ivo heel veel kan vertellen over design, lijnenspel, inspiratie en aerodynamica. Het is echter een simpel en vlot interview tussendoor dus hij houdt het luchtig en gaat niet teveel in detail. Je noemt hem een idioot maar hij is hoofd interieurdesign en dat is nou net het onderdeel waar de veel mensen het meest enthousiast over zijn.Macboy schreef: 04 dec 2018, 10:16 Grappig dat een paar mensen zo onder de indruk zijn van Ivo. Komt op mij over als iemand die echt totaal geen idee heeft waar die over praat en absoluut geen liefhebber van het merk is. Wellicht dat ie zich anders voordoet voor het filmpje. Maar als je niets kan zeggen over het design, geen idee hebt dat de aërodynamica ook bij kleine ingrepen van invloed is op het geheel, aan een autojournalist gaat vertellen over PDK en dan denken dat ie ook niet weet waar de letters voor staan, denkt dat juiste keuzes voor auto’s worden gemaakt door een paar interviews door ‘consumentenbonden’ dan weet iedereen die dit filmpje goed bekijkt waarom het zo slecht is gesteld met de auto industrie. Doordat dit soort idioten kennelijk aan het hoofd staan van zulke bedrijven.
Ivo zegt niet dat hij de keuze gemaakt heeft. Waarom is marktonderzoek geen goede manier om te gebruiken in het maken van keuzes? Dat is toch de (potentiële) klant betrekken bij een toekomstig model? Je bent blijkbaar in de minderheid als de uitkomst niet in jouw straatje past. Er komt overigens later wel degelijk een H7 variant.Macboy schreef: 04 dec 2018, 10:16 En wat ie dan als bonus vertelt over de pook: dat die man nog niet ontslagen is. Vrije keuze opofferen omdat het hoofd design bepaalt dat het niet nodig is. Terwijl je verschillende scenario’s kan bedenken waarom het juist extreem handig is met de pook te schakelen. Belangrijkste is uiteraard dat het gewoon gaaf kan zijn. Het is immers een liefhebbers merk. Althans, was. De keuze om geen handbak mogelijk te maken is ook afgeschoten. Snapt het merk dan niet veel vanuit zichzelf ?
Marktonderzoek zal wel, maar deze pook (terwijl hij écht niet oogtrelend of bijzonder vormgegeven is) is toch veel meer des 'sportwagens' dan dat klein Braun scheerapparaatje in de 992?flieger schreef: 04 dec 2018, 14:36
Ivo zegt niet dat hij de keuze gemaakt heeft. Waarom is marktonderzoek geen goede manier om te gebruiken in het maken van keuzes? Dat is toch de (potentiële) klant betrekken bij een toekomstig model? Je bent blijkbaar in de minderheid als de uitkomst niet in jouw straatje past. Er komt overigens later wel degelijk een H7 variant.
Robin schreef: 04 dec 2018, 15:52 Marktonderzoek zal wel, maar deze pook (terwijl hij écht niet oogtrelend of bijzonder vormgegeven is) is toch veel meer des 'sportwagens' dan dat klein Braun scheerapparaatje in de 992?
Vragen ze dan Cayenne en Panamera rijders ipv Elfer liefhebbers?
In me M3 SMG gebruik ik na installatie flippers alleen nog die, tenzijn...op een rotonde bijvoorbeeld, of een scherpe bocht, waarbij het stuur onderste bovenstaat. Dan is het lastig flipperen. Dan is het fijn dat de pook ook nog werkt.///Joost schreef: 03 dec 2018, 21:55 Waarom zou je aan de pook willen schakelen? In welke situatie bedoel ik dan?
^^MarkS schreef: 03 dec 2018, 22:19 Normaal gesproken schakel je voor en na de bocht. Maar in de dagelijkse praktijk bijvoorbeeld als je wegrijdt bij een stoplicht of gewoon (vanuit stilstand) de bocht/hoek omrijdt dan schakel ik altijd met de pook op omdat in die situatie dit met de flippers niet handig werkt. Ik doe dat dus vooral van 1 naar 2. Alle andere situaties gewoon flipperen idd. Maar ook dan fijner als je wel de keuze hebt.
Gebruikers op dit forum: Stefan en 9 gasten